Y. Ono instaliacija: Lietuvos banko rūmuose Kaune iš karstų išdygo miškelis

Į Lietuvos banko Kauno rūmus užsuksiančius lankytojus nuo šiol pasitiks neįprastas vaizdas: rūmų salėje išrikiuota šimtas karstų, iš kurių aukštyn stiebiasi miškas: pušys ir berželiai, skamba paukščių giesmės.

Tai – šeštadienį atidaryta garsios Jungtinių Valstijų menininkės Yoko Ono (Joko Ono) instaliacija „Ex It“: Kauno – Europos kultūros sostinės programos dalis.

Kaip žurnalistams sakė instaliacijos koordinatorė, viliamasi, kad į šiltą patalpą patekę beržai išleis lapelius ir kraštovaizdis dar labiau primins lietuvišką mišką.

„Šios instaliacijos kilmė (...) yra apie gyvybės tęstinumą, apie tai, kad ir po mirties, kaip kas ją įsivaizduoja, gyvybė tęsiasi labai įvairiomis formomis“, – žurnalistams sakė parodos koordinatorė Julija Fomina.

Pasak jos, nors instaliacija sumanyta dar 1997-aisiais, ji įgauna vis naujų prasmių ir lieka aktuali šiandien.

„Visame šiame koronaviruso kontekste ir tvyrančių naujų karų grėsmių kontekste ji dar labiau nuskamba“, – sakė J. Fomina.

Visas reportažas – LNK vaizdo įraše:

Koordinatorė pabrėžė, jog instaliacija, nors ir kalba apie mirtį, vis dėlto yra pozityvi.

Visame šiame koronaviruso kontekste ir tvyrančių naujų karų grėsmių kontekste ji dar labiau nuskamba.

„Y. Ono kūryba yra labai pacifistinė ir turi gilių prasmių, kurios yra bendražmogiškos“, – tvirtino ji.

Kaip per parodos atidarymą sakė kultūros ministras Simonas Kairys, šios instaliacijos įkurdinimas banke yra didelis iššūkis šiai institucijai dėl būtinybės atsiverti lankytojams ir dėkojo už ryžtą tai padaryti.

Instaliacijos kuratoriaus Jono Hendricks'o (Džono Hendrikso) teigimu, Y. Ono iš karto sutiko surengti parodą Kaune, nes iš šio krašto kilęs jos buvęs geras draugas, žymus menininkas Jurgis Mačiūnas.

„Kai mes pirmą kartą kūrėme šią instaliaciją, dirbau su dailide, kuris gamino karstus. Man kilo dvejonių, ar tokia iš tiesų yra karsto forma. Paėmiau karstą – tuomet turėjome tik vieną – išsinešiau į gatvę ir klausiau, kas tai? Kai žmonės man atsakė jog tai, akivaizdu, karstas, žinojau, jog taip, forma teisinga“, – pasakojo J. Hendricks'as.

Instaliacija „Ex It“ – karo pasekmių ar gamtinės katastrofos vaizdinys, gyvybės atsparumo ir gamtos gyvybingumo metafora. Kaip teigia pati menininkė, „Ex It – tai gyvenimas kaip tęsinys“.

Ji yra įžanga į rugsėjį Kauno paveikslų galerijoje atidaromą retrospektyvinę menininkės parodą „Laisvės pažinimo sodas“.



NAUJAUSI KOMENTARAI

A

A portretas
Nužudė medžius, kad padarytų karstus kitiems medžiams... Tai ka Jungtinėse Valstyjose jai nieks neleido akivaizdaus medienos švaistymo kurti?! Gana užsieniečiam dalinti savo mišką!

TAIKOS !!

TAIKOS  !! portretas
Na,gal nereiketu ukrainiecius nuzeminti iki rusu pravardziuojanciu juos chacholais ..Puiki valstybe -pietu slavai,grazios moterys ,turtingi ishkasenomis.Ir rusai ir ukrainieciai tai SLAVAI;;;tik Rusijos politiku grobuonishka politika tas tautas suprieshino,,iki kraugerishkos neapykantos. Tenka tik apgailestauti ,kad tokiai gan dideliai valstybei pagalba teikia mazute[[jos atzvilgiu ]]Lietuva....O galimybe yra bendrauti giminingoms valstybems + ir visiems kitiems ... Netikusi politika grobuonishka, gimdo hitlerini-stalinini fashizma,,o kur tai veda ---zinome is istorijos[[[ir nelabai tolimos...!! '' Sekmes Ukrainai ir PROTO bei tolerancijos rusams.

Kawenskas

Kawenskas portretas
Visiška nesąmonė... kas atkata gavo ir kiek? Kur dabar žaliukai, kad nesaugo medžių, bo taip rėkė kad planeta saugo! Globalinei žaliukai tai aferizmas po covido...
VISI KOMENTARAI 42

Galerijos

Daugiau straipsnių