- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Pokyčiai: pradėjus rinkti rinkliavą, vairuotojai ėmė atsakingiau planuoti sustojimo laiką, nebepalieka automobilio visai dienai, kai tam nėra poreikio.
-
Pokyčiai: pradėjus rinkti rinkliavą, vairuotojai ėmė atsakingiau planuoti sustojimo laiką, nebepalieka automobilio visai dienai, kai tam nėra poreikio.
-
Pokyčiai: pradėjus rinkti rinkliavą, vairuotojai ėmė atsakingiau planuoti sustojimo laiką, nebepalieka automobilio visai dienai, kai tam nėra poreikio.
-
Pokyčiai: pradėjus rinkti rinkliavą, vairuotojai ėmė atsakingiau planuoti sustojimo laiką, nebepalieka automobilio visai dienai, kai tam nėra poreikio.
Ruduo Kaune tradiciškai siejamas su žymiu transporto srautų pagausėjimu, o miesto centras ir Senamiestis, trumpam atsikvėpęs per vasarą, imdavo dusti nuo automobilių užgrūstų kiemų. Šiemet situacija pasikeitė į gerąją pusę – chaotišką parkavimą probleminėse vietose pavyko pažaboti.
Užgrūsdavo kiemus
Esminius pokyčius miesto gatvėse inicijavo miesto tarybos sprendimai. Dar liepos 1-ąją priimti nutarimai, pagal kuriuos visas Senamiestis pateko į raudonąją mokėjimo zoną, taip pat buvo apmokestintas automobilių stovėjimas miesto Centre ir Senamiestyje esančių daugiabučių kiemuose. Šis žingsnis žengtas reaguojant į nuolatinius šių mikrorajonų gyventojų skundus.
Pasak Kauno savivaldybei priklausančios biudžetinės įstaigos „Parkavimas Kaune“ direktoriaus Justo Limanausko, pokyčiai buvo numatyti seniai, tačiau dėl karantino ir kitų pandeminių aplinkybių jų įgyvendinimas užsitęsė.
„Suprantame, kad sprendimai nepopuliarūs, bet jie neišvengiami. Minėtų mikrorajonų gyventojai nuolat skųsdavosi, kad į Centrą ar Senamiestį atvykę vairuotojai, vengdami statyti automobilius specialiai parkuoti skirtose mokamose vietose, iš gatvių sukdavo į kiemus ir juos užgrūsdavo, taip atimdami vietas iš vietinių gyventojų“, – pasakojo J.Limanauskas.
Pradėjus rinkti rinkliavą, vairuotojai ėmė atsakingiau planuoti sustojimo laiką, nebepalieka automobilio visai dienai, kai tam nėra poreikio. (Vilmanto Raupelio nuotr.)
Dėl neatsakingo parkavimo neretai būdavo užtveriamos išvažos iš kiemo kitiems automobiliams, prie šiukšlių konteinerių negalėdavo privažiuoti specialusis transportas, taip pat komunalinių tarnybų automobiliai. Apmokestinus kiemus, pravažiuojantiems vairuotojams nebeliko prasmės grūstis į kiemus, nes už tą pačią kainą automobilį galima palikti parkuoti skirtoje gatvės atkarpoje. Vietiniams gyventojams leidimai automobiliui išduodami už simbolinį 35 eurų metinį mokestį, t.y. mažiau nei 3 eurus per mėnesį.
Diegiant naujovę buvo pasekta Klaipėdos pavyzdžiu: pirmiausia Kaune įgyvendintas bandomasis projektas – apmokestinti kiemai teritorijoje, kurią riboja Maironio, K.Donelaičio, A.Mickevičiaus ir Kęstučio gatvės. Pasiteisinus šiam žingsniui, teritorija išplėsta ir į kitas gatves.
Skatina tvarkytis aplinką
Ne mažiau svarbus daugiabučių kiemų apmokestinimo motyvas – paskatinimas vietiniams gyventojams susiformuoti sklypus ir tapti visateisiais savo valdų šeimininkais. Pasak miesto planavimo ir architektūros skyriaus specialistų, nuo liepos pastebimas žymus prašymų suformuoti sklypus augimas. Palyginti su praėjusių metų tuo pačiu ketvirčiu, šį ketvirtį sklypo formavimo procedūrų pradėta beveik dvigubai daugiau – nuo 19 iki 33.
Kol žemės sklypas nesuformuotas, o gyventojai, pavyzdžiui, patys įsirengia kiemo įvažos užtvarą ar vartus, šie statiniai yra neteisėti. Atlikus privalomas procedūras, gyventojai be didesnių kliūčių gali apsitverti kiemą.
Mūsų siekis yra aiškus: automobiliai neturėtų visą dieną užimti stovėjimo vietų – reikalinga jų nuolatinė rotacija. Atvažiuoji, susitvarkai reikalus ir išvažiuoji.
Kauno savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vedėjo Aloyzo Pakalniškio teigimu, siekiant paskatinti daugiabučių gyventojus neapsiriboti vien žemės sklypų formavimu, ne pirmus metus veikia programa „Svajonių kiemas“. Šiemet priimtas programos patobulinimas, kuris gyventojams siūlo atlikti ne tik techninius tvarkymo darbų projektus, bet ir daugiau darbų, kuriuos iš dalies finansuotų savivaldybė. Jeigu gyventojai jau turi suformavę sklypą, jie gali pretenduoti į paramą rengiant projektą, o paskui – ir samdant darbų rangą. Tačiau nesuformavus sklypo negalima tikėtis lėšų kitiems žingsniams. Pagal šią programą gyventojai gali remontuoti esamas kiemo dangas, šaligatvius, pėsčiųjų takus, automobilių stovėjimo aikšteles, įsirengti vaikų žaidimų ir sporto aikšteles, teritorijos apšvietimą, dviračių stogines, lietaus nuotekų sistemas, elektromobilių įkrovimo stoteles, sodinti medžius ar kitus želdinius.
Per ketverius programos taikymo metus jau pasirašyta daugiau kaip 300 sutarčių, iš viso įgyvendinta per 0,5 mln. eurų vertės projektų. Išsami informacija apie projektą teikiama: http://svajoniukiemas.kaunas.lt/.
Rasti vietą – lengviau
Naujovės sprendžiant parkavimo ir eismo organizavimo problemas palietė ir kitas problemines miesto vietas. Pagal pasiteisinusį Savanorių prospekto modelį rinkliava įvesta ir Jonavos gatvėje, taip pat aplink Aleksoto turgavietę. Pastaraisiais metais Jonavos gatvėje transporto priemonių srautas gerokai išaugo, atitinkamai padidėjo ir parkavimo vietų poreikis. Nenuostabu, kad ieškantieji, kur pastatyti automobilį, sudaro spūstis, sukelia avarinių situacijų. Pradėjus rinkti rinkliavą, vairuotojai ėmė atsakingiau planuoti sustojimo laiką, nebepalieka automobilio visai dienai, kai tam nėra poreikio. Tad dabar rasti laisvų vietų tapo kur kas lengviau.
„Mūsų siekis yra aiškus: automobiliai neturėtų visą dieną užimti stovėjimo vietų – reikalinga jų nuolatinė rotacija. Atvažiuoji, susitvarkai reikalus ir išvažiuoji“, – aiškino J.Limanauskas.
Dabar rasti laisvų vietų tapo kur kas lengviau. (Vilmanto Raupelio nuotr.)
Dar aktualesnė parkavimo problema – prie Lietuvos sveikatos mokslų universiteto Kauno ligoninės padalinio Aukštuosiuose Šančiuose. Atvykę lankytojai automobilius palikdavo neleistinose vietose, užstatydavo įvažas į privačius kiemus. Renkant rinkliavą už transporto priemonių stovėjimą aplinkinėse gatvėse, dalis vairuotojų automobilius palieka atokesnėse gatvelėse, taip atlaisvindami parkavimo vietą prie ligoninės tiems, kam ji tuo metu iš tiesų būtina.
Laikosi žaliojo kurso
Nuo šiol daugiau tvarkos bus ir prie Lampėdžių paplūdimio, kur sezono metu gausu parkavimo taisyklių pažeidimų. Savivaldybė ten baigia įrengti naują aikštelę, kuri padės dar efektyviau spręsti minėtas problemas. Ši aikštelė bus priskirta jau veikiančiai naujai stovėjimo zonai – Paplūdimio. Šiuo metu šiai zonai priskirta gatvė prie Lampėdžio ežero, Raudondvario plentui priešingoje pusėje, taip pat – viena aikštelė prie Kauno marių I paplūdimio. Valandą stovėti čia kainuos 50 ct, o mokėti reikės tik šiltojo sezono metu (nuo gegužės 1 d. iki rugsėjo 15 d.).
Pasak savivaldybės specialistų, visi minėti sprendimai dar sykį patvirtina, kad miestas nusiteikęs laikytis žaliojo kurso. Kaunas jau kurį laiką skatina gyventojus ieškoti alternatyvų persėdant į viešąjį transportą ar renkantis kitus judėjimo būdus ir galimybes. Tai parodė ir kasmetė Darnaus judumo savaitė. Miesto gyventojai ir svečiai raginami suprasti, kad, daugėjant automobilių, gatvių ir parkavimo vietų skaičius centrinėje miesto dalyje tiesiog fiziškai negali tolygiai plėstis. Taigi turime susitaikyti su mintimi, kad situacija privalo keistis, o plečiamos rinkliavų už parkavimą zonos yra vienas iš būdų skatinti žmones neužkimšti miesto automobiliais.
Sklypo formavimas
Norint suformuoti žemės sklypą aplink daugiabutį, reikia pateikti prašymą savivaldybės Miesto planavimo ir architektūros skyriui. Kartu pateikiami papildomi dokumentai – išrašas iš Registrų centro, planavimo pasiūlymų schema, gyventojų susirinkimo protokolas.
Projektuotojams kai kuriais atvejais gali tekti įvertinti aplinkos apsaugos, paveldo, inžinerinių tinklų savininkų reikalavimus. Projektui turi pritarti visi gyventojai, jį taip pat įvertina žemėtvarkos specialistai, o dokumentą tvirtina savivaldybės administracijos direktorius. Parengti projektą iki patvirtinimo vidutiniškai trunka apie pusę metų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Atsirita Azijos savaitės banga
Jubiliejinėje VDU Azijos savaitėje įvertinsit studijų ir darbo galimybes, susijusias su Rytų Azija, pažinsite regiono kultūrą, sužinosite, ką lengviau iškepti: bulvinius blynus ar japonišką omletą. ...
-
V. Matijošaitis: užtruko, bet duotas žodis – ištesėtas53
Kauno miesto meras Visvaldas Matijošaitis džiaugiasi, kad „Vičiūnų grupės“ pasitraukimo iš Rusijos rinkos istorijoje pagaliau padėtas taškas. Kelis pastaruosius metus kritikos dėl įmonės veikimo Kaliningrade susilauk...
-
Laisvės alėjoje kepa ir šakočius, ir sūrius3
Laisvės alėjoje karaliauja ūkininkai, tautodailininkai ir amatininkai. „Kauno mugė. Pavasaris 2024“ dalyvių stalai lūžta nuo mėsos, pieno, duonos, tekstilės, molio, juvelyrinių ir kitokių gaminių, dirbinių. ...
-
Sužydėjusios Kauno puošmenos džiugins iki pat rudens1
Ilgus metus puoselėjami ir plečiami gėlynai vėl traukia kauniečių žvilgsnius. Ryškiausiomis spalvomis nusidažė Laisvės alėja, aikštės bei miegamųjų rajonų erdvės. Šiemet visame mieste apsodinta apie 70 atskirų augalų klom...
-
Nacionalinis kultūros forumas mėgins sujungti, kas sunkiai sujungiama, – kultūrą ir verslumą
Nacionalinis kultūros forumas, šiais metais vykstantis devintąjį kartą, kraustosi į Kauną. Vytauto Didžiojo universitete šalies kultūros lauko dalyviai imsis nagrinėti dvi itin svarbias – kultūros regionuose ir verslumo – te...
-
Elektromobilių vairuotojus Kaune pasitinka pokyčiai: atsiskaitymas už įkrovimą – mobiliąja programėle6
Kauno mieste 23 elektromobilių įkrovos stoteles įrengusi savivaldybės administracija, reaguodama į elektros kainų svyravimus ir piktnaudžiavimo atvejus, imasi neišvengiamo sprendimo. Nuo balandžio 22 d. (pirmadienio) pradeda veikti apmokėjimo s...
-
Mokykla be telefonų: nustebino vaikų mąstymo branda20
Į Kulautuvos pagrindinę mokyklą atėję moksleiviai telefonus palieka spintelėje. Pasiima tik pasibaigus pamokoms. Pedagogai tikri – tai gerina mokymo kokybę, stiprina bendruomenės ryšį. ...
-
Liūčių tvindomame Dubajuje esantis lietuvis: nustėrau pamatęs apsemtą aštuntą viešbučio aukštą33
„Dvi dienos, atrodytų, iškrito iš gyvenimo“, – atviravo darbo reikalais į audrų ir liūčių pastaruoju metu talžomą Dubajų atvykęs kaunietis Donatas. Vyras neslėpė – miestas nepasiruošęs tokioms nelaimėm...
-
Kraipo galvas dėl „Megos“ ryklių: kaip visi galėjo nugaišti per vieną mėnesį?21
Kaunas neteko ryklių – tokią žinią pranešė prekybos centras, kurio akvariume trys rykliai gyveno bene du dešimtmečius. Akvariumo prižiūrėtojai sako, kad rykliai tiesiog paseno, tačiau lankytojai, atvažiavę ryklių pasiži...
-
Landynė daugiabutyje: ar gali būti blogiau?69
Vieno Šilainių daugiabučio gyventojai pavargo: landyne virtusiame bute – narkomanų slėptuvė, nuolatinės girtuoklystės, muštynės, sklindantis dvokas. Problema – ne nauja, bet sunkiai sprendžiama. ...