Jau matyti Kauno pietrytinio aplinkkelio kontūrai: kokie darbai vyksta?

Petrašiūnuose net keliose vietose vyksta intensyvūs Pietrytinio aplinkkelio statybų darbai. Nuo Kauno hidroelektrinės jau matyti iškirstas medžių ruožas, kur eis naujasis kelias.

Teko kirsti medžius

Naujai statomo Kauno pietrytinio aplinkkelio statybos traukia kauniečių dėmesį. Jie atkreipė dėmesį, kad netoli Pažaislio vienuolyno ir Kauno hidroelektrinės iškirsti medžiai, čia ruošiamasi kelio statyboms.

„Suprantu, kad, nenukirtus medžių, neišeis pastatyti naujo aplinkkelio, bet kol kas viskas gana utopiškai atrodo, kai vienoje vaizdingiausių Kauno vietų iškirsti medžiai, palikta plyna juosta. Gal kai susitvarkys viskas, kitaip atrodys“, – svarstė praeivis, stebėjęs, kaip sunkioji technika rūšiuoja nukirstus medžius.

Iš tiesų dabar netoli Kauno marių vyksta intensyvūs darbai. Ruošiama vieta naujam keliui tiesti, tad teko ne tik šią zoną išvalyti nuo augalų, bet kai kur nukasti ir smėlio pylimus, kad aplinkkelį būtų galima kuo patogiau įrengti.

„Kauno diena“ pasiteiravo, kiek medžių dėl šio projekto teko paaukoti, tačiau miesto specialistai tikslaus skaičiaus įvardyti negalėjo. Vis dėlto jie pažymėjo, kad valoma tik teritorija, kuri būtina norint įrengti saugų aplinkkelį. Pasak specialistų, stengiamasi, kad poveikis aplinkai būtų kuo mažesnis.

„Stengtasi šalinti tik tiek želdinių, kiek būtina“, – teigė Kauno miesto savivaldybės administracijos Statybos valdymo skyriaus vedėjas Vigimantas Abramavičius.

Kokie darbai vyksta?

Dienraštis savivaldybės atstovų paprašė pakomentuoti, kokie darbai, be medžių kirtimo, šiuo metu vyksta.

„Pietrytinio aplinkkelio statybą sudaro keturi etapai. Pirmame, greta Ateities plento, atkarpoje nuo Palemono iki T. Masiulio gatvių, kelininkai įrengs 3,5 km kelio atkarpą. Joje tankinama žemės sankasa, klojamas drenažas, įrengiamas vandentiekis, buitinių ir lietaus nuotekų tinklai.

Tuneliai: ties Amaliais du tuneliai jau pastatyti, dabar įrengiami dar keli, kurie bus skirti tiek transportui, tiek pėstiesiems. (Regimanto Zakšensko nuotr.)

Pirmasis etapas suskirstytas į tris dalis. Iki pirmųjų šalčių intensyviausi darbai vyko ties Amalių geležinkelio pervaža. Siekiant užtikrinti didesnį transporto priemonių pralaidumą, čia bus pastatyti penki nauji viadukai“, – komentavo V. Abramavičius.

Jis nurodė, kad vienas gelžbetoninis viadukas numatytas virš Palemono gatvės ir keturi arkiniai – šalia geležinkelio, Ateities plente. Ties Intako gatve bus įrengta požeminė pėsčiųjų perėja.

Ruošiama vieta naujam keliui tiesti, tad teko ne tik šią zoną išvalyti nuo augalų, bet kai kur nukasti ir smėlio pylimus.

„Pirmuosius darbus planuojame užbaigti kitų metų pavasarį“, – pridūrė Statybos valdymo skyriaus vedėjas .

Jis papildė, kad šiuo metu atkarpa nuo Palemono gatvės padengta skaldos pagrindu, šalčiui atspariu sluoksniu. Įrengtos plieninės cinkuotos viadukų arkos, suformuotos akustinės užtvaros.

„Yra atkarpų, kuriose jau įrengtas asfaltas. Antroje atkarpoje nuo M. Gimbutienės gatvės ruošiamasi naujos gatvės statybos pradžiai“, – nurodė V. Abramavičius.

Dar teks įrengti

Nors jau nemažai atlikta, kelininkai tikrai dar turės daug darbo. Pasak savivaldybės atstovo, pirmojo etapo pirmoje atkarpoje, nuo Palemono gatvės, dar liko kelio konstrukcijos statybos darbų, vyks viadukų ir požeminės pėsčiųjų perėjos statyba.

„Antroje atkarpoje, nuo M. Gimbutienės gatvės, vyks kelio statybos darbai, – apie dar laukiančius darbus užsiminė V. Abramavičius ir pridūrė, kokie iššūkiai lydi įgyvendinant aplinkkelio projektą: – Didžiausi iššūkiai, su kuriais iki šiol susidūrėme, eismo ribojimų įvedimas ir jo reguliavimas.“

Pirmojo etapo darbus planuojama baigti kitų metų pavasarį. Abiejų minimų atkarpų statybos turėtų kainuoti apie 23 mln. eurų.

Dar laukia keli Pietrytinio aplinkkelio statybų etapai. Trečiame etape – 5,1 km ilgio Marijampolės plento atkarpos rekonstrukcija, o paskutinis, ketvirtasis, pats ambicingiausias – naujo tilto, jo prieigų ir jungčių statyba žemiau hidroelektrinės.

Aplinkkelio būtinybė

Pietrytinis aplinkkelis – vienas svarbiausių šiuo metu Kaune vystomų susisiekimo infrastruktūros projektų.

Tranzitu vykstantiems vairuotojams visa tai leis greičiau ir patogiau apvažiuoti šią miesto dalį, vykstant tarp Palemono ir Marijampolės plento, o Petrašiūnų gyventojams sumažins triukšmo lygį ir oro taršą.

Pasiruošimas įgyvendinti grandiozinį projektą prasidėjo prieš kelerius metus, atnaujinus Ateities plentą. Praplatintoje 4 km ilgio atkarpoje paklota nauja asfalto danga, suremontuotas avarinės būklės viadukas, atnaujintas apšvietimas. Nuo Amalių pervažos iki sankryžos su Taikos prospektu įrengta trijų eismo juostų gatvė, o nuo čia iki Kauno miesto ribos – keturių.

Įgyvendinant pirmąjį aplinkkelio statybos etapą numatyta ir 4 m aukščio ir 165 m ilgio triukšmo slopinimo akustinė užtvara ties Raktažolių gatve. Kitur transporto keliamą triukšmą mažins tankūs želdynai ir suformuoti apsauginiai šlaitai.

Regimanto Zakšensko nuotr.

Ateities plento tęsinyje suprojektuota automatinė nuotoliniu būdu kontroliuojama apšvietimo valdymo sistema, taupanti elektros energiją ir aptarnavimo kaštus.

Projekte nemažai dėmesio skirta ir kitiems eismo dalyviams – pėsčiųjų ir dviratininkų eismui suplanuoti šaligatviai ir dviračių takai. Juos nuo važiuojamosios dalies skirs žalia veja.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Onė

Onė portretas
Aha kauno bulius išėjo ir įsiliejo į bandą .

man idomu

man idomu portretas
Kodel tiesiant naujas arba rekonstruojant senas gatves kelininkai kaip kokie patologiniai rusai kanalizacijos sulinius stato vidury gatves nors patraukti i salikele nera jokiu problemu?

Anonimas

Anonimas portretas
Marijonoms, Onems, Darenams ir kt. anonistams sakysiu ,jog jus neteisus ir šis KELIAS TIKRAI LABAI REIKALINGAS ir kaunieciams,o tuo labiau važiuojantiems šia Kauno dalimi.
VISI KOMENTARAI 17

Galerijos

Daugiau straipsnių