- Edita Šileikė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vieni didieji Kauno objektai jau laukia atidarymo, tačiau yra ir tokių, kurių statybos vis dar neprasidėjo. Kokie grandiozinių objektų planai dabar sklando savivaldybės koridoriuose?
Naujausia žinia
Paskutiniame Kauno tarybos posėdyje politikai pritarė siūlymui pasirašyti bendradarbiavimo sutartį su Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) dėl naujo viaduko iš Ašigalio gatvės į magistralinį A1 kelią Klaipėdos kryptimi.
Šį projektą ketino įgyvendinti pati direkcija, tačiau miestas pasišovė tai padaryti greičiau. LAKD kol kas nedetalizavo, kaip vyks šio projekto įgyvendinimas, ar prisidės prie jo finansiškai.
„Šiuo metu Lietuvos automobilių kelių direkcija su savivaldybe ieško įgyvendinimo galimybių, Kauno miesto savivaldybei yra pateiktas bendradarbiavimo sutarties projektas. Apie konkretesnius veiksmus galėsime pasakyti, kai bus pasirašyta bendradarbiavimo sutartis“, – teigė direkcijos atstovai.
Kauno miesto savivaldybės atstovai, atrodo, turi aiškesnį vaizdą, kaip įgyvendinti naujas statybas valstybinės reikšmės kelyje.
„Statybos planuojamos valstybinėje žemėje. Kol kas savivaldybė įgyvendinti projektą planuoja savo lėšomis, bet neatmetame galimybės ieškoti ir kitų finansavimo šaltinių. Kiek projektas galėtų kainuoti, paaiškės parengus techninį projektą. Projektavimo darbus planuojame pradėti dar šiais metais“, – „Kauno dienai“ sakė Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas Aloyzas Pakalniškis.
Pirmieji darbai Ašigalio gatvėje užvirė dar 2017–2018 m. Suformavus žiedinę sankryžą ir dviem kryptimis sujungus gatvę su magistraliniu keliu, atsirado papildoma įvaža ir nuovaža iš miesto Vilniaus kryptimi. Naujas viadukas leistų iš miesto į magistralinį kelią patekti ir Klaipėdos kryptimi. Miestas numatęs ne tik statyti viaduką, bet ir įrengti greitėjimo ir lėtėjimo eismo juostas.
„Atėjo laikas užbaigti pradėtus darbus – įrengti viaduką su naujomis greitėjimo ir lėtėjimo juostomis. Įrengus naują jungtį Klaipėdos link, sumažės transporto srautas Savanorių prospekto ir A1 magistralinio kelio mazge. Tai ypač aktualu piko metu.
Perims: savivaldybė pasiryžusi vietoj LAKD pati pastatyti viaduką iš Ašigalio gatvės į A1 kelią. (Kauno m. savivaldybės nuotr.)
Iki tol pagerinsime susisiekimą su žiedine sankryža Ašigalio gatvėje ir būsimu viaduku. Jau pradėti remonto darbai maždaug pusantro kilometro besitęsiančioje S.Žukausko gatvėje, Kalniečiuose. Kapitališkai sutvarkę šią atkarpą ir pastatę būsimą viaduką, turėsime dar vieną patogią jungtį su miesto aplinkkeliu“, – aiškino Kauno mero pavaduotojas Andrius Palionis.
Kėdainių tilto statybos
Dar vienos grandiozinės statybos, turėsiančios pagerinti eismo srautų laidumą, turėtų prasidėti šiemet. Šiuo metu ieškoma Kėdainių tilto statybų rangovo.
„Statybos leidimas išduotas šių metų pavasarį. Jeigu šią vasarą sėkmingai įvyks rangos darbų konkursas, realūs statybos darbai galėtų prasidėti dar šiais metais“, – teigė Kauno savivaldybės Statybos valdymo skyriaus vedėjas Vigimantas Abramavičius.
Šis tiltas sujungs Vilijampolę ir Marvelę. Skaičiuojama, kad, įgyvendinus šį projektą, nemažas automobilių srautas bus nuimtas nuo Centro ir Senamiesčio, nes šią Kauno vietą bus patogu aplenkti būtent Kėdainių tiltu, Aleksoto ir Marvelės pusėje esančiomis gatvėmis.
Eismas: tikimasi, kad Kėdainių tiltas žymiai sumažins automobilių srautus Kauno centre. (Kauno m. savivaldybės nuotr.)
Skaičiuojama, kad per parą Šv.Gertrūdos ir Gimnazijos gatvių sankryžą visomis kryptimis kerta apie 70 tūkst. automobilių, iš kurių daugiau nei pusę sudaro tranzitinis transportas. Tad Kėdainių tiltas nuims dalį šio srauto ir taip atlaisvins Kauno centrą. Be to, šis objektas leis laisviau judėti tarp Nemuno krantų ir pėstiesiems, ir dviratininkams.
Koncertų rūmų idėja
Kaunas siekia įveiklinti Aleksoto pusėje esančią Nemuno krantinę, todėl čia numatytas dar vienas didelis objektas, tik šį kartą jis susijęs ne su eismo pertvarkomis, o su kultūra. M.K.Čiurlionio koncertų centro statybas Kaunas planuoja pradėti po daugiau nei pusantrų metų.
Turėsime dar vieną patogią jungtį su miesto aplinkkeliu.
„Techninį projektą ir statybos leidimą tikimės turėti kitų metų pabaigoje. Tada ir turėtų paaiškėti tiksli statybų kaina“, – nurodė V.Abramavičius.
Anksčiau skelbta, kad M.K.Čiurlionio koncertų centras leis Kaune rengti aukščiausio lygio koncertus, kuriems reikalinga preciziška akustika. Savivaldybė nurodo, kad tai bus pirmoji tokio lygio koncertų salė Lietuvoje, pastatyta per pastarąjį šimtmetį.
Kairiajame Nemuno krante iškilsiančiame M.K.Čiurlionio koncertų centre vyks visi svarbiausi klasikinės muzikos koncertai. 1,5 tūkst. vietų didžioji salė, 700 vietų antroji salė ir 600 vietų transformuojama konferencijų erdvė – tai bus pagrindinės centro erdvės.
Pasiruošimas: kairiajame Nemuno krante kitais metais planuojama pradėti M.K.Čiurlionio koncertų centro statybas. (Kauno m. savivaldybės nuotr.)
Kauno savivaldybės skelbtą tarptautinį architektūrinį koncertų centro konkursą laimėjo architekto Rolando Paleko studijos darbas.
Ką dar numatė?
Po valdžios koridorius blaškosi ir kiti projektai, kurie pareikalaus nemažo finansavimo, tačiau turėtų padėti spręsti mieste kylančių spūsčių problemas, gerinti susisiekimą.
Štai vienas pėsčiųjų tiltas per Nemuną jau pastatytas. Jis sujungė miesto centrą ir salą. Tad keliaujant nuo ugniagesių būstinės, bus galima tiesiausiu keliu pasiekti dabar statomą „Mokslo salą“ arba nukeliauti į „Žalgirio“ areną ir atidarymo šiuo metu laukiantį naująjį sporto kompleksą. Tačiau šis naujasis tiltas turės ir ilgesnį brolį, kuris sujungs salą ir Aleksotą. Taip pėstiesiems bus užtikrinama galimybė patogiai nuo centro pasiekti Aleksotą.
Statybos valdymo skyriaus vedėjas „Kauno dieną“ informavo, kad prasideda šio tilto projektavimo darbai.
Primename, kad 57 m ir 320 m ilgio tiltus į Nemuno projektavo KILD atstovaujantys architektai Ivanas Ksnelašvilis, Petras Išora ir Dominykas Daunys. Ši komanda buvo nuskynusi laurus Pietų Korėjos sostinės Seulo ekologiško tilto statybų projekte.
Pristatydami projektą architektai teigė, kad abiejų Nemuno salą jungiančių tiltų architektūriniai ir konstrukciniai sprendiniai parinkti tokie, kad kuo mažiau paveiktų miesto panoramą ir kraštovaizdį. Architektų teigimu, arkinis tiltas leidžia išgauti minimalius gabaritus upės erdvėse ir sukurti kelių lygių panoramines viešąsias erdves. Vienas iš esminių naujųjų Kauno tiltų projekto akcentų – 360 laipsnių panoraminė apžvalga.
V.Abramavičius dėstė, kad Kaunas ateityje planuoja viaduku sujungti K.Baršausko gatvę ir Pramonės prospektą. Taip pat planuose numatyta statyti pėsčiųjų tiltą per Nerį.
Planai: savivaldybė užsimojusi statyti viaduką tarp K.Baršausko gatvės ir Pramonės prospekto. (Kauno m. savivaldybės nuotr.)
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Iš Kauno oro uosto išskristi vėlavęs lėktuvas išskrido
Kauno oro uoste, viename iš orlaivių išsiskleidus avarinei išlipimo čiuožyklai, buvo atidėtas skrydis į Londoną. ...
-
Ugdė vaikų meilę vandeniui
Ketverius metus, nuo 2020 m. rusėjo iki 2024 m. sausio, trijų Kauno miesto pradinių mokyklų antrokai dalyvavo Sporto rėmimo fondo finansuojamame projekte „Pamilk vandenį“. Apie 800 antrokų vieną kūno kultūros pamoką praleido baseine, mok...
-
Kariuomenė: pratybų metu Kaune gali būti įvesta komendanto valanda – detalės neatskleidžiamos50
Lietuvos kariuomenė surengė spaudos konferenciją, kurios metu viešai nurodė, kad vykstat didžiausioms NATO pratyboms, tam tikrose Kauno ir Vilniaus teritorijose gali būti įvesta komendanto valanda. Paprašius detalizuoti, kokie pratybų vei...
-
Studentų akcija „Pavasario pasibeldimas“: savaitgalis, kai durys atveriamos knygoms ir aukai
Balandžio 20–21 d. Vilniuje ir Kaune vyks labdaros akcija „Pavasario pasibeldimas“, kurią jau ne pirmus metus asmenine iniciatyva organizuoja šalies studentai. Didmiesčių gyventojus namų duris atverti ir įsigyti knygų bus kvie...
-
„Mega“ pranešė liūdną žinią: neteko ilgaamžių ryklių13
Ne vienus metus prekybos ir laisvalaikio centras „Mega“ buvo vienintelė vieta Lietuvoje, kurioje buvo galima apžiūrėti ryklius. Rykliai kartu su daugiau nei dviem šimtais per 40 skirtingų rūšių iš Atlanto, Indijos ir Ram...
-
300 kg sveriantis kaunietis problemos šaknis surado vaikystės traumose: buvo sunku15
31-erių kaunietis Tomas Maročka neslepia, kad jo kūnas iš dalies tapo kalėjimu. Vyras sveria daugiau nei 300 kg. Neseniai T. Maročka ryžosi ryžtingiems pokyčiams ir chirurginei intervencijai. Jis papasakojo nuo ko atsirado problemos su svoriu. A...
-
Šančiškiai: žvejai, susirinkite savo pavojingus žaislus!14
Šančių gyventojai kreipėsi į žvejus, kurie mėgsta žvejoti Nemune, ir prašo susirinkti kabliukus ir kitus žūklės įrankius, nes jie gali sužaloti. Šį kartą ant kabliuko užkibo vedžiotas keturkojis draugas, bet kitą kartą ga...
-
Šilainiuose uždaroma gatvė: alternatyvus maršrutas – pro Vakarinį aplinkkelį5
Šilainiuose, ties Vakariniu aplinkkeliu, uždaroma Vijūkų (senasis šios atkarpos pavadinimas – B. Brazdžionio g.) gatvės atkarpa, tad gyventojai raginami ieškoti kitų kelių, kuriais būtų patogu pasiekti darbus ar namus. ...
-
Iš Kauno marių dugno ištraukta nuskendusi jachta: narai toliau žvalgys atnaujinamą uostą7
Kaune įsibėgėja naujas laivybos sezonas – vaizdingą Neptūno įlanką netrukus užpildys šimtai laivų. Vis didesnio populiarumo sulaukianti akvatorija nuo šiol bus saugesnė ir švaresnė: iš marių sėkmingai ištra...
-
Ragina į kasmetinę vaiko sveikatos patikrą nežiūrėti pro pirštus1
Darželinukų ir moksleivių tėveliai neturėtų nustebti, balandį sulaukę skambučio, kviečiančio atvykti į polikliniką kasmetinės vaiko sveikatos patikros. Jos pagrindu suformuojama sveikatos pažyma mokykloms ir darželiams. Kauno miesto poliklinika...