Kauno gatvių laukia permainų metai: kantrybės prireiks ir vairuotojams, ir pėstiesiems, ir verslui

Kaune šiais metais nusimato nemažai pokyčių – netrukus gatvėse pabirs darbininkai, kurie atliks rekonstrukcijas. Kauno miesto savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas Aloyzas Pakalniškis supažindino kauniečius su šiais metais planuojamais gatvių remonto darbais. Bene didžiausiu iššūkiu vairuotojams taps vasaros pradžioje prasidėsianti Pilies žiedo rekonstrukcija, o pėstiesiems – Vilniaus gatvės pertvarka.

– Galime pakalbėti apie gatvių remontą. Kada šiais metais Kaune jis prasidės ir gal net nebuvo nutrūkęs kai kuriose gatvėse?

– Tam tikrose vietose tiek Raudondvario plente, tiek Karaliaus Mindaugo prospekte, kol galėjo iki tų didžiųjų šalčių, o paskui iki snygių vyko tam tikri darbai. Dabar jie tikrai yra apstoję, vienur yra ir sustabdytos sutartys – tai leista iki kovo 15-osios. Manome, kad kovo 15 ir bus ta diena, kai pagrindinė technika grįš į gatves. Pernai metais padarėme daug darbų, nemažai jų yra neužbaigtų. Visų pirma, turime Taikos prospektą užbaigti. Pernai metų rekordinis finansavimas, turbūt ir miesto pasiruošimas priimti tokį finansavimą, sutapo daug aplinkybių ir turėjome rekordinius metus tiek darbų, tiek finansavimo prasme. Džiaugiuosi, kad pavyko neprarasti tų pinigų, o padaryti tuos darbus. Šiemet daugiau kalbame apie tęstinių projektų užbaigimą – Taikos prospektas, pradėjome metų pabaigoje Raudondvario plente šaligatvių tvarkymą, Karaliaus Mindaugo prospekto šaligatviai, Daukanto gatvė. 

Turbūt svarbiausias būtų Vilniaus gatvės kapitalinis remontas, kur jau kelintą kartą mums nepavyksta parinkti rangovo ir darbų pobūdis yra pakankamai specifinis.

Reikia užsibaigti tęstinius projektus ir norime startuoti su tam tikrais naujais projektais. Turbūt svarbiausias būtų Vilniaus gatvės kapitalinis remontas, kur jau kelintą kartą mums nepavyksta parinkti rangovo ir darbų pobūdis yra pakankamai specifinis. Tikimės, kad mėnesio bėgyje tas rangovas bus ir pagaliau galėsime startuoti su gatvės sutvarkymu. 

– Tai darbai pavasarį prasidėtų, jeigu pavyks rasti rangovą?

– Jeigu viskas pavyks, tai manau, kad net nelauksime pavasario, kadangi ten technologiškai yra numatyta pagal projektą palyginti tašytų akmenų dangą, tai tie darbai galėtų vykti nelaukiant pavasario. 

– Tiesiog grindinio akmenys bus sulyginami, kad nebūtų iškilimų?

– Taip, sulyginami. Norime ir išsaugoti. Tas akmuo yra paveldo saugomas, bet norime tuo pačiu pritaikyti ir visuomenės poreikiams. Pirminiai svarstymai buvo, kad galbūt ten daryti per vidurį pravažiuojamą juostą, bet ten per didelis eismas, vasaros kavinės, staliukais užstatyti šaligatviai. Tikrai pėsčiųjų eismas yra pakankamai intensyvus ir tai nebūtų iš esmės problemą išsprendę. Priėmėme tokį, mano galva, unikalų sprendimą. Dar nelabai esame matę tokio pritaikymo. Esame pavyzdžius pasidarę ir tikrai manau, kad tai pasiteisins ir turėsime išsaugoję tą unikalų akmenį ir jį pritaikę šioms dienoms, kad jis galėtų ir toliau tarnauti ir rodyti tą pačią formą, kada jis buvo nutašytas.

Aloyzas Pakalniškis. Vilmanto Raupelio nuotr.

– Vilniaus gatvė bus visiškai uždaryta, kol vyks remontas? Visiškai, aišku, negalima – žmonės gyvena.

– Visiškai nebus uždaryta, bet turime iki Europos kultūros sostinės dar šiuos metus, tai tikimės, kad metų pabaigoje bus padaryta didžioji dalis darbų. Esame kalbėję su kavinių savininkais, modeliavę įvairius scenarijus dėl galimybės daryti nuo Laisvės alėjos iki Vilniaus gatvės, nuo Birštono gatvės iki Rotušės. Apsisprendėme, kad reikia daryti vienu metu, kadangi darant etapais arba gabalais nepatogumų patirs ir tie, kurie nepapuola į tą etapą. Bus vienas etapas, patekimas turės būti užtikrintas į kavines. Kiek jos veiks, turbūt dabar sudėtinga pasakyti, bet lauko kavinės greičiausiai, kad neveiks Vilniaus gatvėje šiais metais. 

– Ir šiaip verslui sunkūs laikai, dar čia... Ką jau padarysi, taip sutapo. Bet kavinėms Vilniaus gatvėje išties liūdnas metas.

– Sudėtinga, bet po rekonstravimo ir jos džiaugsis, ir lankytojai džiaugsis. 

– Tai kaip supratau ketinama baigti iki tada, kai Kaunas bus Europos kultūros sostinė – iki 2022 metų?

– Pagrindinius darbus – taip. Gal liks pavasarį kažkokie pripjaustymai, dar kol neturime rangos sutarties modeliuojama, kad pagrindiniai darbai yra dangų, tiksliau to požemio padarymas, inžinerinių tinklų ir dangų suklojimas įvyks šiais metais.

– Pilies žiedo, kaip supratau, laukia kažkokios rekonstrukcijos?

– Verta paminėti, kad tai yra turbūt intensyviausia miesto transporto atkarpa. Ruošiamės dabar, norime kovo mėnesį jau turėti rangovą. Pačius pagrindinius darbus, kurie bus susiję su eismo apribojimu, vykdyti birželio pabaigoje ir maždaug iki rugpjūčio 20 dienos. Tai yra labai skausminga transporto arterija mieste, ją norime sutvarkyti, norime pagerinti pralaidumus tiek į Senamiesčio pusę prie Jonavos žiedo, prie Šauklių ir Gertrūdos sankryžos. Tam tikrus pakitimus norime padaryti ir tai padarysime. 

– O kas ten bus konkrečiai daroma?

– Visų pirma – pagrindų atnaujinimai, lietaus nuotekų sutvarkymas. Planuojama šiek tiek perorganizuoti eismą, perkeliant pėsčiųjų perėjas padidinti sankryžų pralaidumą, kadangi plėstis su ta gatve neturime galimybių, nes tai yra paveldo teritorija. Turėjome tam tikromis eismo organizavimo priemonėmis daryti – vienur bus susiaurinama, kitur paplatinama, vienur perėjos perkeliamos. Kiek transporto specialistai darė tuos modeliavimus, tikrai turėtų pagerėti situacija. Dabar tokių dalykų kaip užsikemša eismas ir kažkas iš Gertrūdos gatvės į Šauklių gatvę ir sustabdo visą eismą, tokių atvejų neliks ir pralaidumas padidės keliasdešimčia procentų. 

– Ten jau bus visai uždaryta ar tik sumažintas pravažiavimas?

– Visai uždaryti turbūt tokios galimybės ir prabangos neturėsime. Turėsime praleisti bent jau viešąjį transportą. Manau, kad bus panašiai, kaip Kęstučio gatvės atveju. Tik gal tas atvejis buvo paprastesnis, kadangi tai ne tokio intensyvumo gatvė. Manau, kad turėsime užtikrinti viešojo transporto pravažiavimą, o visą kitą transportą nukreipsime aplinkinėmis gatvėmis. Gal ir Senamiestyje tam tikru momentu per Rotušės aikštę padidės tam tikri apkrovimai, tačiau neturime labai daug alternatyvų šitai jungčiai. Arba per Savanorių kalną nukreipsime, per Nuokalnės gatvę.

– P. Kalpoko gatvė kaip tik irgi uždaryta.

– Taip, Kalpoko kol kas bus uždaryta, planuojame antroje vasaros pusėje paleisti. 

– Antroje vasaros pusėje? Bet kada žiedas bus uždarytas?

– Jis bus uždarytas birželio gale. Bus kelių savaičių prasilenkimas, bet P. Kalpoko gatvė nėra gal tokia svarbi. Labiau Nuokalnės gatvė – mes baigiame dviračių takų klojimo darbus. Šiais metais pabaigsime Tvirtovės alėją. Tas transportas ir pagrindiniai srautai turės judėti. 

Tvirtovės alėjos važiuojamąją dalį pabaigėme tvarkyti pernai metų pabaigoje, dabar mes esame persikėlę jau kitapus Sukilėlių prospekto – į Klinikų teritorijos pusę, tai transporto eismui tai įtakos nebeturės, ta vieta yra sutvarkyta, tam pasiruošta ir manau, kad viskas pavyks sklandžiai.

– Kiek Pilies žiedo rekonstrukcija turėtų užtrukti?

– Iki rugpjūčio 20 dienos. Planuojame pradėti paruošiamuosius darbus maždaug kovo-balandžio mėnesį – tai yra susiję su kontaktinio tinklo perkėlimais ir su lietaus nuotekų pertvarkymais, apšvietimo sistemų pertvarkymais. Kelininkų pagrindiniai darbai ir į važiuojamąją dalį jie turėtų išeiti ne anksčiau kaip vasaros pradžioje, kai sumažėja transporto eismas. Vėlgi, neturime tikslios informacijos, kada mokyklos padės pilnu veikti ir kada prasidės vasaros atostogos, bet modeliuojame, kad birželio gale jau turėtume išleisti kelininkus į važiuojamąją dalį, pradėti transporto ribojimus, kad juos užbaigtume iki rugsėjo 1 dienos. Šaligatviai manau, kad bus ir rudenį tvarkomi, bet tikslas yra paleisti transportą pilnu pajėgumu iki rugsėjo 1-osios.

– Čia toks, ko gero, didžiausias prioritetinis darbas?

– Teisingai, jis gal nebus pinigais pats brangiausias, bet transporto prasme ir sudėtingumo ir organizavimo, kad praleisti bent jau viešąjį transportą ir užtikrinti darbų kokybę, tęstinumą ir tilpimą į terminus, tai manau tikrai bus įdomus projektas ir tikiuosi, kad viskas pavyks laiku. 

– Europos prospekto, kaip supratau, link Mėsos kombinato nuo Veiverių gatvės žiūrint, irgi laukia rekonstrukcija?

– Taip, mes esame Europos Sąjungos lėšų pagalba sutvarkę Kalvarijos gatvę. Europos pats prospektas iki Veiverių gatvės jau seniau buvo sutvarkytas. Ties Mėsos kombinatu buvo palikta atkarpa, turime rangos sutartį. Ten vyksta tam tikri pervažos baigiamieji projektavimo darbai. Planuojame pavasarį, kovo mėnesį, startuoti su darbais ir iki metų pabaigos sujungti tą atkarpą su Kalvarijos gatve.

– Žemaičių gatve, kaip suprantu, anapus Savanorių prospekto irgi planuojamas remontas nuo Prisikėlimo bažnyčios žiūrint kitoje Savanorių pusėje.

– Jau užbaigėme praėjusiais metais. 

– Savivaldybės pranešime buvo rašyta, kad dalis Žemaičių gatvės.

– Žemaičių gal ties P. Kalpoko viaduku. Su viaduku susiję, bet irgi jau už Kalpoko viaduko tie darbai kiek buvo suplanuoti pagal projektą, buvo pernai metais.

– Gal kažką dar svarbaus praleidau?

– Verta paminėti, kad Studentų skverą planuojame sutvarkyti. Tai likusi Vienybės aikštės atkarpa prie Vytauto Didžiojo universiteto. Toliau užbaigti Daukanto gatvę.

– Apie Studentų skverą. Ten daug darbų laukia? Nes jis turi būti kaip tęstinumas jau dabar sutvarkytos Vienybės aikštės?

– Taip, jis yra idėjinis, tiek ir projektiniuose pasiūlymuose tęstinis. Tiek medžiagos, tiek formos. Tai bus tam tikri panašūs dalykai, atkartojantys jau įgyvendintą projektą, šiek tiek pritaikytas studentų reikmėms. Sprendiniai yra panašūs, jie bus vientisi ir dar labiau derės ta vieta su baigta tvarkyti Daukanto gatve. Manau, kad tas rajonas ir ta teritorija blizgės.

– Kiek ten truks darbai?

– Studentų skvere iki metų pabaigos planuojame. Dabar yra įvykę projekto viešinimai, jie praėjo be tam tikrų niuansų. Manome, kad kovo mėnesį turėsime statybą leidžiantį dokumentą ir pirksime rangos darbus. Kvadratūros ar kiekio prasme yra 4-5 tūkst. kv. m, tikimės, kad tuos darbus padarysime iki metų pabaigos. Tuo labiau, kad kai buvo įgyvendinama Vienybės aikštė Karo muziejaus pusėje, savivaldybė irgi gana aktyviai dalyvavo, pirko granito medžiagas, tai mes jau tos patirties turime ir manau, kad viskas pavyks sklandžiai.

– Santakos parkas. Irgi ten turėjote problemų, kaip supratau, keičiate rangovą?

– Santakos parkas yra kito – Aplinkos apsaugos skyriaus – kuruojamas projektas, bet mano žiniomis ten irgi bus šiais metais įgyvendinti darbai.

– Žodžiu, darbingi metai, kaip jau įprasta Kaune laukia.

– Taip.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Jonas

Jonas portretas
Raudondvario pl.jau pusę metų išmalti saligatviai,išgriautos stotelės ir įvažiavimai į kiemus ir niekas nežino,kada tai baigsis.Paklausk,kas vykdo darbus-tyla.

Petras

Petras portretas
Taikos prospekte darbai absoliučiai sustoję po Naujųjų metų. Dabar suprantama: sniegas, šaltis. Tačiau buvo pora savaičių šiltų be sniego. Darbai nevyko jokie visiškai. Kada planuojama atnaujinti, ir ar tik orai čia kliūtis?

Antanas

Antanas portretas
Nerado rangovo? Autokausta nespėja pateikti dokumentų.....
VISI KOMENTARAI 22

Galerijos

Daugiau straipsnių