Paneigė nuogąstavimus: Kauno automobilių turgus niekur nedings

  • Teksto dydis:

Prieš kurį laiką paskelbta žinia, kad šalia Kauno automobilių turgaus iškils naujas prekybos centras "Depo" privertė sunerimti užsiimančius automobilių verslu. Ar jau ketvirtį amžiaus Taikos prospekte esantis automobilių turgus neišnyks iš automobilininkams svarbių vietų žemėlapio?

Atsakomybė partneriams

Kauno automobilių turgų administruojančios bendrovės "Varanas" vadovas Valentinas Naujanis tikina kasdien atsakinėjantis į tuos pačius klausimus. "Atsakymas visiems tas pats – Kauno automobilių turgus niekur nedings, tiesiog po kurio laiko tie, kurie atvažiuos įsigyti automobilio į turgų, galės užsukti ir į prekybos centrą įsigyti reikiamų indų ar puodų arba kastuvų bei grėblių", – nestokodamas geros nuotaikos pasakojo V.Naujanis.

Pasak pašnekovo, automobilių prekybininkai ir visi norintieji parduoti savo transporto priemonę yra laukiami Kauno automobilių turguje, o vietos eksponuoti parduodamą automobilį nepritrūks. "Mes labai vertiname savo verslo partnerius – žmones, kurie turguje prekiauja jau ne vienus metus, kuriems automobilių prekyba jau tapo šeimos verslu ir tuos, kurie tik retsykiais užsuka į turgų – parduoti turimo ar įsigyti kito automobilio", – pasakojo automobilių rinkos ekspertas.

Kauno automobilių turgus, pradžioje buvęs tik vieta, kurioje susirinkdavo pardavėjai, ilgainiui tapo naudotų transporto priemonių prekybos salonu po atviru dangumi, kur teikiamos ir automobilio priežiūros bei aptarnavimo paslaugos – įsikūrė remonto dirbtuvės, paslaugas pradėjo teikti draudimo kompanijos, o įsigijusieji automobilį čia pat dokumentus galėjo sutvarkyti užsukę į valstybės įmonės "Regitra" filialą. "Atsirado ir finansines – lizingo paslaugas teikiančių bendrovių, tad net jei žmogus nusprendžia įsigyti brangesnį automobilį, tačiau jam pritrūksta pinigų, sprendimas randamas čia pat", – pasakoja V.Naujanis.

Pirkėjų ir pardavėjų kryžkelė

V.Naujanis juokauja, kad vienintelis nepatogumas, kuris gali atsirasti dėl greta išdygsiančio naujo prekybos centro – kurį laiką greta turgaus triukšmausianti statybinė technika ir kylančios dulkės, tačiau tai niekis palyginti su sunkumais, kuriuos per ketvirtį amžiaus – būtent tiek laiko veikia Kauno automobilių turgus – matė V.Naujanis ir susidūrė automobilių pardavėjai.

Galime sakyti, kad turguje jau lankosi antroji, o kartais ir trečioji pirkėjų karta.

"Galime sakyti, kad turguje jau lankosi antroji, o kartais ir trečioji pirkėjų karta. Turgaus veiklos pradžioje čia automobilius pirko seneliai, vėliau ieškojo jų vaikai, o dabar į turgų užsuka vaikaičiai. Tą patį matau ir žvelgdamas į prekybininkus – dalis jų keitėsi, atėjo naujų, kurie plėtojo naudotų automobilių verslą, vieniems per krizes pavyko išsilaikyti, kitiems teko verslus uždaryti, tačiau yra tokių, kurie turguje darbuojasi nuo pat jo atidarymo pradžios", – prisimena V.Naujanis.

Bendrovės "Varanas" vadovas pasakoja, kad per ilgus veiklos metu keitėsi automobilių markės, jiems išleidžiamos sumos, valiutos ir pirkėjai. "Turguje matėme ir sutikdavome ne vienos šalies žmonių, nes automobilių čia sau ieškojo ir tebeieško ne tik lietuviai, bet ir kaimynai latviai, estai dabar itin dažni svečiai – ukrainiečiai, juos vejasi ir moldavai. Anksčiau turguje dažnai būdavo galima sutikti kazachus, kirgizus, uzbekus, baltarusius, rusus ir t.t. Kauno automobilių turguje susitikdavo ir draugiškai sugyvendavo daugelių kultūrų atstovai. Londoną visi linkę vadinti tautų katilu, ne ką mažesnis tautų katilas būna ir automobilių turguje", – tvirtina V.Naujanis.

Ekonomikos indikatorius

Kauno automobilių turgus išgyveno ir ne vieną ekonominę krizę – vienos buvo pasaulinio masto, kitos susijusios su politiniais procesais.

V.Naujanis turgaus aukso amžiumi vadina laikus, kai automobilių įsigyti į Taikos prospektą atvažiuodavo kazachai, baltarusiai ir rusai. Automobiliai nenutrūkstančia grandine autovežiais keliaudavo į Kauno automobilių turgų, būdavo perkraunami į automobiliams gabenti pritaikytus vagonus ir iškeliaudavo į Kazachstaną ar Rusiją, tačiau įsikūrus Muitų sąjungai, tai baigėsi ir turguje besidarbuojantiems verslininkams atėjo liūdnesnis periodas. Dabar jie gali kvėpuoti šiek tiek lengviau, nes automobilių sau ieško ukrainiečiai, tiesa, jų finansinės galimybės kur kas prastesnės nei anksčiau minėtų kazachų ar rusų bei baltarusių – perkami pigesni automobiliai ir mažesniais kiekiais, tačiau turgaus prekeiviai spėjo prisitaikyti prie rinkos pokyčių ir į Kauną atgabena tokių automobilių, kurie patrauklūs jų ieškantiems užsieniečiams.

"Išties turguje rasime tokių automobilių, kokių reikia ir lietuviams, ir iš kitų šalių atkeliaujantiems pirkėjams. Turguje dirbantys žmonės labai jaučia ekonomines gyventojų nuotaikas. Jeigu žmonės pradeda pirkti brangesnius automobilius, vadinasi, į ateitį jie žvelgia optimistiškai, jeigu pradeda ieškoti pigesnių ar labiau derėtis, dėl savo finansinės ateities jie nėra užtikrinti. Tad turgus yra savotiškas indikatorius, pagal kurį galima nustatyti ekonomines gyventojų nuotaikas", – atvirauja V.Naujanis. Tad išgyvenus įvairiausių ekonominių nuopolių ir pakilimų, naudotų automobilių prekyba užsiimantys verslininkai ir Kauno automobilių turgaus vadovai, prekybos centro kaimynystės nė kiek nesibaimina ir niekur iš Taikos prospekto nebėga.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Turgus ne juoda skylė

Turgus ne juoda skylė  portretas
Kauno turgus vienas didžiausių visoje Europoje, kokia dar juoda skylė? pavydus žmonės esat nieko nesuprantantys. Kauno turgus yra ir daugelio šeimų verslas... mano šeima jau begalę metų gyveną iš mašinų verslo ir mokesčius mokam ir nelojam o dirbam!!! Taip kad pavydūs ir nelaimingi žmonės rūpinkitės savimi ir nežinodami tiesios nelokit.

Turgus

Turgus portretas
Juoda skyle

automobilistai

automobilistai portretas
kokią ekonominę naudą Miestui duoda tokiame plote įsikuręs europos laužo perpardavinėtojų (dažnai sukčių) turgus? kiek įdarbina žmonių ir kiek jie sumoka mokesčių?
VISI KOMENTARAI 4

Galerijos

Daugiau straipsnių