- Edita Šileikė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
"Bolt" paslaugomis pasinaudojantys klientai tikina, kad nesijaučia saugūs, nes nelaimės atveju neaišku, kas kompensuos žalą. Kauniečiai pasakojo, kad po avarijos turėjo mokėti vairuotojas.
Dirba nelegaliai?
Kaunietis Martynas pasidalijo situacija, į kurią buvo patekusi jo draugė. Mergina keliavo su "Bolt" pavežėju ir pateko į avariją, kurios metu buvo stipriai sužalota. Pradėjus aiškintis dėl žalos kompensavimo, paaiškėjo, kad, nors automobilis draustas, draudimas negalioja, nes vairuotojas iki galo nesusitvarkęs dokumentų, leidžiančių vežti keleivius.
"Po avarijos gydantis ir aiškinantis draudiminius formalumus, kompensacijas, paaiškėjo, kad "Bolt" vairuotojas neturėjo specialaus automobilio draudimo, kurio reikalaujama dirbant šį darbą. Taip pat dar sužinojome, kad ir sugriežtinta automobilio techninė apžiūra yra negaliojanti, todėl norint išsireikalauti nuostolius, tektų teistis su pačiu vairuotoju, nes draudimas nieko nekompensuoja", – pasakojo nukentėjusios merginos draugas.
Pasak Martyno, susisiekus su pačiu pavežėju, jis apgailestavo dėl avarijos ir bekalbant prasitarė, kad pernai įsigaliojo nauja tvarka, tad pavežėjams finansiškai neapsimoka turėti visų reikiamų dokumentų. Pasak vairuotojo, dauguma "Bolt" pavežėjų iki galo nesusitvarkę dokumentų, todėl veždami keleivius labai rizikuoja. Į redakciją parašęs vyras stebėjosi, kad tokioje didelėje kompanijoje vairuotojai netikrinami.
"Paklausus, kodėl "Bolt" administracija to nekontroliuoja, jis tik pasakė, kad kiekvienas vairuotojas yra atsakingas tik už save ir jokios kontrolės nėra. Taip išeina, kad dauguma vairuotojų nėra legaliai dirbantys ir tokio dydžio kompanija visa atsakomybę numeta vairuotojams. Kodėl nėra kontrolės iš "Bolt" pusės?" – stebėjosi kaunietis.
Jis nurodė, kad dėl avarijos kaltam "Bolt" vairuotojui teks atlyginti ir žalą, padarytą kitoms transporto priemonėms. Vyras tikino, kad tiek jam, tiek draugei pagailo pavežėjo, todėl jie nereikalaus atlyginti medicinos išlaidų.
"Į teismą nesikreipsime, kompensuoti nuostolių iš vairuotojo nereikalausime. Juk jam teks kompensuoti ir nuostolius, kurių pridarė kitiems automobiliams. Draudimas atsisakė mokėti pinigus, nes, kaip minėjau, tiek speciali techninė apžiūra, tiek automobilio draudimas pavežėjams nuo 2020 m. sugriežtinti. Turint paprastą draudimą ir techninę apžiūrą, įvykus avarijai jie negalioja", – teigė Martynas.
Ne visi "Bolt" vairuotojai turi reikiamus draudimo dokumentus, tad įvykus nelaimei, jiems tektų žalą atlyginti iš savo kišenės. (Justinos Lasauskaitės nuotr.)
Draudikų pozicija
Draudikai aiškino, kad pavežėjai, vežantys keleivius, turi didesnę riziką, tad apie tai turi būti informuotos ir draudimo kompanijos.
"Asmenys, vykdantys pavežėjo veiklą, turi informuoti apie tai draudimo bendrovę, drausdamiesi įprastu transporto priemonės valdytojų civilinės atsakomybės privalomuoju draudimu. Transporto priemonės naudojimas tokiai veiklai dėl nuolatinio jos eksploatavimo ir dalyvavimo eisme yra eismo įvykio riziką didinantis veiksnys, todėl draudimo bendrovė turi tai įvertinti, suteikdama draudimo paslaugą. Atskiro draudimo produkto, skirto pavežėjams, mūsų žiniomis, nėra", – aiškino Lietuvos draudikų asociacijos projektų vadovė Ieva Naraškevičiūtė-Kubilė.
Ji nurodė, kad detalesnį komentarą galėtų pateikti Lietuvos Respublikos transporto priemonių draudikų biuras. Jo specialistai "Kauno dienai" aiškino, kad nukentėjusiems asmenims žala beveik visada yra atlyginama, tačiau paskui draudimas ją išsireikalauja iš avarijos kaltininko. Tad, pasak specialistų, "Bolt" pavežėjo sukeltos avarijos metu nukentėjusiai keleivei turėjo būti atlyginta, o vėliau ta suma išreikalauta iš transporto priemonę vairavusio vairuotojo.
Norint išsireikalauti nuostolius, tektų teistis su pačiu vairuotoju.
"Vadovaujantis transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo įstatymo nuostatomis, tiek draudimo įmonės, tiek Biuras (jei kaltininkas nebuvo apsidraudęs) praktiškai visuomet atlygina nuostolius nukentėjusiesiems. O tolimesni draudimo įmonės santykiai su atsakingu vairuotoju priklauso nuo sutartinių sąlygų. Biuras, išmokėjęs draudimo išmoką, šią sumą regreso tvarka išieško visuomet", – komentavo Lietuvos Respublikos transporto priemonių draudikų biuro direktoriaus pavaduotojas, Plėtros departamento direktorius Tomas Rudzkis.
"Bolt" paaiškinimas
Bendrovės "Bolt" vadovas Lietuvoje Andrius Pacevičius "Kauno dienai" aiškino, kad nuo 2020 m. sausio 1 d. įsigaliojo nauja tvarka, pagal kurią visi vairuotojai-pavežėjai privalo turėti leidimą pavežėjimo veiklai vykdyti.
Nuo 2020 m. liepos 1 d. pavežėjams leidimą už atlygį lengvaisiais automobiliais vežti keleivius išduoda Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA), iki tol juos išduodavo šalies savivaldybės. Tam, kad jį gautų, vairuotojas turi atitikti įvairius reikalavimus, susijusius su reputacija, automobilio valdymo teisėtumu, technine apžiūra ir kt.
"Pavežėjimo paslaugos keleiviui teikėjas yra vairuotojas, todėl jis pats rūpinasi, kad atitiktų LTSA nustatytus reikalavimus. Atsiradus naujam reikalavimui visiems pavėžėjams turėti LTSA išduodamą leidimą, "Bolt" iškart apie tai informavo visus pavežėjus ir užtikrino, kad nuo 2020 m. sausio 1 d. šią veiklą vykdytų tik juos turintieji. "Bolt" taip pat reguliariai tikrina ir kontroliuoja, kad visi vairuotojai vykdytų veiklą turėdami galiojantį LTSA išduotą leidimą", – apie tai, kad vairuotojai yra kontroliuojami, komentavo "Bolt" vadovas Lietuvoje.
Pasak A.Pacevičiaus, siekiant užtikrinti, kad pavežėjas tikrai atitiktų visus reikalavimus, registracijos metu, "Bolt" administracija be LTSA pažymos, tikrina ir papildomus dokumentus: vairuotojo pažymėjimo kopiją, individualios veiklos pažymą, administracinių teisės pažeidimų išrašą, o jei registruojamasi su nuosavu automobiliu, tikrinama ir transporto priemonės registracijos liudijimo (tech. paso), techninės apžiūros pažymos ir draudimo poliso kopijos.
"Vairuotojo paskyra aktyvuojama tik tada, kai asmuo pateikia visus šiuos dokumentus. Visus vairuotojus skatiname laikytis nurodytų reikalavimų ir turėti visus privalomus dokumentus. Informaciją apie dokumentus vairuotojai gali rasti mūsų tinklaraščio įrašuose, taip pat priminimus gauna e.paštu. Nutikus nelaimingam įvykiui, nuostolių atlyginimu rūpinasi vairuotojas ir jo draudimo įmonė", – tvarką dėstė A.Pacevičius.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Liūčių tvindomame Dubajuje esantis lietuvis: nustėrau pamatęs apsemtą aštuntą viešbučio aukštą18
„Dvi dienos, atrodytų, iškrito iš gyvenimo“, – atviravo darbo reikalais į audrų ir liūčių pastaruoju metu talžomą Dubajų atvykęs kaunietis Donatas. Vyras neslėpė – miestas nepasiruošęs tokioms nelaimėm...
-
Kraipo galvas dėl „Megos“ ryklių: kaip visi galėjo nugaišti per vieną mėnesį?17
Kaunas neteko ryklių – tokią žinią pranešė prekybos centras, kurio akvariume trys rykliai gyveno bene du dešimtmečius. Akvariumo prižiūrėtojai sako, kad rykliai tiesiog paseno, tačiau lankytojai, atvažiavę ryklių pasiži...
-
Landynė daugiabutyje: ar gali būti blogiau?19
Vieno Šilainių daugiabučio gyventojai pavargo: landyne virtusiame bute – narkomanų slėptuvė, nuolatinės girtuoklystės, muštynės, sklindantis dvokas. Problema – ne nauja, bet sunkiai sprendžiama. ...
-
Mugė Laisvės alėjoje – dar gausesnė19
Trim dienom nuo penktadienio į Kauną susirinks ūkininkai, tautodailininkai, amatininkai ir susiveš įdomiausio, skaniausio, gražiausio, ką turi. „Kauno mugė. Pavasaris 2024“ žada įspūdžių, reginių, unikalių dirbinių, gaminių i...
-
Į vasarą – naujais laiptais: iki remonto pabaigos liko nedaug14
Pernai rudenį prasidėjęs Aušros laiptų remontas įpusėjo. Nors Žaliakalnio gyventojai ir turistai vis dar kabarojasi laikinai įrengtais mediniais laiptais, vasarą remontas bus baigtas. ...
-
Išskirtinėje vietoje – prestižiniai „Kauno panoramos“ apartamentai2
Žaliakalnyje, Pelėdų kalno pašonėje, naujakurių laukia išskirtiniai „Kauno panoramos“ apartamentai, pritaikyti patogiam ir tvariam gyvenimo ritmui. Projekto išskirtinumas – kvapą gniaužiantys Kauno vaizdai, kuriais...
-
Incidentas Kauno oro uoste: lėktuvas negalėjo pakilti3
Kauno oro uoste, viename iš orlaivių išsiskleidus avarinei išlipimo čiuožyklai, buvo atidėtas skrydis į Londoną. ...
-
Ugdė vaikų meilę vandeniui1
Ketverius metus, nuo 2020 m. rusėjo iki 2024 m. sausio, trijų Kauno miesto pradinių mokyklų antrokai dalyvavo Sporto rėmimo fondo finansuojamame projekte „Pamilk vandenį“. Apie 800 antrokų vieną kūno kultūros pamoką praleido baseine, mok...
-
Kariuomenė: pratybų metu Kaune gali būti įvesta komendanto valanda – detalės neatskleidžiamos99
Lietuvos kariuomenė surengė spaudos konferenciją, kurios metu viešai nurodė, kad vykstat didžiausioms NATO pratyboms, tam tikrose Kauno ir Vilniaus teritorijose gali būti įvesta komendanto valanda. Paprašius detalizuoti, kokie pratybų vei...
-
Studentų akcija „Pavasario pasibeldimas“: savaitgalis, kai durys atveriamos knygoms ir aukai
Balandžio 20–21 d. Vilniuje ir Kaune vyks labdaros akcija „Pavasario pasibeldimas“, kurią jau ne pirmus metus asmenine iniciatyva organizuoja šalies studentai. Didmiesčių gyventojus namų duris atverti ir įsigyti knygų bus kvie...