- Vilma Kasperavičienė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuvos automobilių kelių direkcijai (LAKD) atsisakius valstybinės reikšmės jungties tarp kelių A1 ir A6, ne vienus metus egzistuojančią transporto srautų problemą Ramučiuose spręs Kauno rajono savivaldybė iš biudžeto ir Kelių plėtros programos lėšų.
UAB "Kelprojektas" Kauno rajono savivaldybės užsakymu atliko jos teritorijoje esančios kelio jungties tarp kelio A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda Petrašiūnų sankryžos ir kelio A6 Kaunas–Zarasai–Daugpilis trijų alternatyvų galimybių studiją.
Trys alternatyvos
Visose alternatyvose trasos pradžioje naujas kelias prie kelio A1 bus prijungtas esamoje skirtingų lygių (Petrašiūnų) sankryžoje, o pabaigoje prie kelio A6 – naujoje skirtingų lygių sankryžoje prieš Karmėlavos gyvenvietę.
Pirmoje alternatyvoje dalis trasos sutampa su valstybinės reikšmės keliais Nr. 1919, Nr. 1918 ir Užtvankos gatve, o likusioje dalyje tiesiama nauja trasa. Antroje alternatyvoje dalis trasos planuojama naujomis vietomis (nuo Petrašiūnų sankryžos iki kelio Nr. 1918), neužstatytomis teritorijomis, kita – sutampa su LEZ teritorijoje planuojama Užtvankos gatve, o dalis trasos už LEZ teritorijos iki A6 kelio planuojama naujomis vietomis. Trečioje alternatyvoje kelio trasa suprojektuota naujomis vietomis, nesiderinant prie esamų kelių ir gatvių.
"LAKD paskaičiavo, kad apvažiuoti keliu A1 iki Savanorių prospekto ir pasukti į kelią A6 užtrunka tik 3 minutes ir nusprendė, kad netikslinga įrengti tiesioginę jungtį. Mes buvome pažadėję spręsti problemą, nes išvažiuoti iš LEZ teritorijos į A6 yra sudėtinga ir komplikuota. Ne mažiau sudėtinga iš Ramučių gyvenvietės automobiliu patekti į A1 Vilniaus kryptimi. Dabar reikia važiuoti iki kolonėlės Ateities plente, apsisukti ir tik tuomet patenkama į A1 magistralę Vilniaus kryptimi", – situaciją apibūdino Kauno rajono mero pavaduotojas Antanas Nesteckis.
Sprendimas: taip bus išvažiuojama į A6 kelią.
Problemiškiausios vietos
Visų trijų planuojamų alternatyvų probleminė vieta yra ties skirtingų lygių Petrašiūnų sankryža. Čia kertasi magistralinis A1 kelias su rajoniniu 1919 keliu (Centrinė gatvė) ir nuvažiavimu į Petrašiūnus. Visos į magistralinį kelią A1 įrengtos įvažos ir išvažos yra arti viena kitos, persirikiuoti skirti ruožai per trumpi dideliems automobilių greičiams, todėl jie yra nesaugūs, kyla konfliktinės situacijos persirikiuojant iš vienos juostos į kitą. Eismo intensyvumas sankryžoje piko metu sudaro dideles automobilių eiles ir spūstis. Kadangi sankryžoje jungiamieji keliai įrengti ne visomis kryptimis, tai riboja kelio pralaidumą. Petrašiūnų sankryžą, pasak A.Nesteckio, rekonstruos LAKD.
Iki 2021 metų pabaigos S.Žukausko gatvės sankryžoje numatyta įrengti žiedinę sankryžą ir gatvės tęsinį iki Davalgonių gatvės.
Kita probleminė vieta – Centrinė gatvė (kelias 1919) Ramučiuose. Būtent šia gatve vyksta tranzitinis eismas, joje susidaro dideli – apie 9 tūkst. transporto priemonių per parą – srautai. Dėl leistino greičio iki 50 km/val. šioje gatvėje dažnos automobilių spūstys, padidėja triukšmas, tarša ir avaringumo rizika. Avaringumą sukelia ir nemažas skaičius nuovažų, kai lengvasis ir krovininis transportas pasuka į kairę pusę į gretimas gatves, gyvenamųjų namų kiemus. Pavojingų situacijų sudaro ir lengvasis bei krovininis transportas, išvažiuojant iš gyvenamųjų namų kiemų bei gretimų gatvių.
Įrengiant naują kelią nuo Terminalo gatvės iki S.Žukausko gatvės suformavus naują žiedinę sankryžą išvažiuoti į Davalgonių gatvę, Kauno rajono savivaldybė planuoja perimti Centrinę gatvę ir joje uždrausti krovininio transporto judėjimą.
Antanas Nesteckis.
Įgyvendins etapais
Atlikus visų alternatyvų sprendinių techninių ir ekonominių rodiklių palyginimą, nustatyta, kad visais atvejais tinkamiausia yra pirma alternatyva. "Pirmos alternatyvos atveju optimaliausiai panaudojamas esamas valstybinės reikšmės kelių ir LEZ teritorijoje esamas vietinių kelių tinklas, mažiausiai reikia rezervuoti žemės valstybės poreikiams, mažiausiai reikia rengti sujungiamųjų kelių šalia pagrindinio kelio. Šis variantas yra pigiausias", – vardijo vicemeras.
Saugos: projekte numatyti sprendimai dviratininkų ir pėsčiųjų saugumui bei gyventojams nuo triukšmo.
Projekto vertė – daugiau nei 32 mln. eurų. Jis bus įgyvendinamas etapais iki 2026 m. Parengtą studiją artimiausiu metu planuojama pristatyti visuomenei. Tuomet bus rengiamas specialusis planas, visuomenės poreikiams iš savininkų išperkama žeme, projektuojama ir statoma.
Pirmame etape iki šių metų vidurio pagal jau parengtą projektą LEZ teritorijoje būtų pastatyta dviejų eismo juostų Užtvankos gatvė ruože nuo kelio Nr. 1918 (Davalgonių gatvės) iki Aviacijos gatvės. Antrame etape LEZ teritorijoje būtų įrengta keturių eismo juostų gatvė, sujungianti Terminalo gatvę su keliu Nr. 1919 (S.Žukausko gatvė).
"Iki 2021 m. pabaigos S.Žukausko gatvės sankryžoje numatyta įrengti žiedinę sankryžą ir gatvės tęsinį iki Davalgonių gatvės. Naujame kvartale prie S.Žukausko gatvės numatytos garsą slopinančios sienelės", – pasakojo A.Nesteckis.
Trečiame darbų etape (2023 m.) būtų nutiesta keturių eismo juostų Užtvankos gatvės tąsa nuo Aviacijos gatvės (pirmo etapo statybos pabaigos taško) iki kelio A6 Kaunas–Zarasai–Daugpilis su žiedine sankryža. Ketvirtame etape numatyta Užtvankos gatvės dalies iki Aviacijos gatvės ir kelio Nr. 1918 (Davalgonių gatvė) atkarpą rekonstruoti į keturias eismo juostas, sankirtoje įrengiant ovalinę žiedinę sankryžą. Jei žemės išpirkimo procesas vyks sklandžiai, pagrindinius darbus planuojama užbaigti 2026 m.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Apie priedangas Kaune: tai neteisinga prieš žmones, kurie negali renovuotis namų6
Kaunas nusprendė daugiabučiuose įrengti priedangas. Nors tai nėra privaloma ir gyventojai patys galės spręsti, ar nori savo name turėti priedangą, kurios įrengimą finansuotų savivaldybė, ar ne. Tačiau siekis, kad visi daugiabučiai Kaune turėtų ...
-
„Vičiūnų“ gamyklą Kaliningrade įsigijusi įmonė D. Matijošaičiui klausimų nesukėlė76
Viešojoje erdvėje kilus diskusijai dėl „Vičiūnų“ gamyklą Kaliningrade įsigijusios įmonės, „Vičiūnai Group“ valdybos narys Dainius Matijošaitis teigia, kad jam pačiam informacija apie „Gruppa Okean“ ...
-
Kaune pagerbtas „Ąžuoliuko“ įkūrėjo atminimas9
Trečiadienį Kaune atidengta atminimo lenta, skirta choro dirigento profesoriaus Hermano Perelšteino, berniukų ir jaunuolių choro „Ąžuoliukas“ įkūrėjui. Pernai buvo minimos 100-osios H. Perelšteino gimimo metinės. ...
-
Archyvas: nuo istorinės statistikos iki tautos nuomonių1
Atvirame Lietuvos humanitarinių ir socialinių mokslų duomenų archyve (LiDA) saugomi įvairūs šių sričių duomenys, o interneto puslapyje galima rasti apklausų duomenų, statistikos, žiniasklaidos turinio analizių, parlamento debatų, partijų ...
-
Kaunas – upių miestas: kokios pramogos laukia?13
Marių ir upių apsuptyje įsikūręs Kaunas šį laivybos sezoną ne tik siūlo paplaukioti laiveliais, bet ir kitokiomis veiklomis pajausti vandens teikiamus laisvalaikio malonumus. ...
-
Mažumos valanda: kas domino Kauno politikus?35
Pakeitus Vietos savivaldos įstatymą, kartą per pusmetį turi būti sudaryta galimybė rengti mažumos valandą. Antradienį ne opozicijoje esantys Kauno politikai galėjo savivaldybės administracijai, merui ir vicemerams užduoti įvairius rūpimus klausim...
-
BGS Ukrainos „SkyUp Airlines“ lėktuvus aptarnaus ir Kauno oro uoste4
Lietuvos kapitalo aviacijos grupės „Avia Solutions Group“ antžeminių paslaugų bendrovė „Baltic Ground Services“ (BGS) nuo šiol ir Kauno oro uoste teiks paslaugas Ukrainos užsakomųjų skrydžių bendrovei „SkyUp Airli...
-
Kaune nuo gegužės – pigesni metiniai viešojo transporto bilietai įmonėms15
Kaune nuo gegužės bus įvedami pigesni metiniai viešojo transporto bilietai, kai įmonės ar organizacijos tokių bilietų visiems metams perka 100 ar daugiau. ...
-
Gausus tarybos posėdis ir saujelė protesto balsų74
Balandžio mėnesio tarybos posėdyje buvo suplanuota daugiau nei 160 klausimų. Intensyvų klausimų svarstymą stebėjo ir grupelė miestiečių, nepatenkintų Kauno mero Visvaldo Matijošaičio verslo Rusijoje detalėmis. ...
-
Miesto planas – priedangų įrengimas daugiabučiuose33
Antradienio tarybos posėdyje miesto politikai svarstė, ar prisidėti finansiškai prie priedangų įrengimo daugiabučiuose. Projekto autoriai pabrėžia, kad toks projektas leistų sumažinti grėsmes galimų pavojų metu. ...