Šiemet turistų dėmesys krypsta į Kauno kultūrą

Europos kultūros sostinės titulas suteikia Kauno turizmo sezonui ryškų kultūrinį atspalvį. Kultūriniai renginiai, tikėtina, pritrauks daugiausia vietinių turistų ir svečių iš užsienio dėmesio.

Kokio sezono tikėtis?

Tradiciškai turizmo sezono pradžia Kaune prasideda pavasarį, atšilus orams. Įprastai gegužę pastebimas didesnis turistų srautas. „Kauno diena“ pasidomėjo, kada tikimasi piko ir kaip atrodys šių metų turizmo sezonas. „Daugiausia turistų tikimės sulaukti šį savaitgalį, kai vyks Kauno – Europos kultūros sostinės renginys „Santaka“. Matome, kad jau dabar viešbučių užimtumas yra didelis“, – apie pirmąją didesnę turistų bangą Kaune kalbėjo viešosios įstaigos „Kaunas IN“ direktorius Tadas Stankevičius.

Jis pažymėjo, kad dažniausiai turizmo sezonas tęsiasi iki rugsėjo pabaigos, o pats pikas – tiek užsienio, tiek ir vietinių turistų – pasiekiamas pirmosiomis liepos savaitėmis.

Šis sezonas miestui tikrai bus ypatingas. Ir atmosferą kurs ne tik Kauno – Europos kultūros sostinės renginiai.

„Taigi, atmetus visus praėjusiais metais turizmo sektorių sukrėtusius epidemiologinius veiksnius ir pasikeitusius keliautojų įpročius, galima manyti, kad turizmo piko tendencija išliks nepakitusi – mūsų miestas kelionėms patraukliausias turėtų būti šiltojo sezono viduryje“, – pažymėjo pašnekovas.

Vis dėlto, nors daugiausia turistų Kauną turėtų aplankyti šiltomis dienomis, turizmo ekspertai pažymi, kad šis sezonas miestui tikrai bus ypatingas. Ir atmosferą kurs ne tik Kauno – Europos kultūros sostinės renginiai.

Turistai: Kaunas siekia pritraukti tiek vietinių turistų, tiek svečių iš užsienio. (Justinos Lasauskaitės nuotr.)

„Tikimės sulaukti daug daugiau svečių dėl keleto priežasčių. Pirmiausia, teigiamos įtakos didesniems turistų srautams turės panaikinti COVID-19 ribojimai kelionėms; tai pastaruosius dvejus metus kėlė didelių išbandymų ne tik Kauno, bet ir visos Lietuvos verslams. Be abejonės, šiais – Europos kultūros sostinės titulo – metais jaučiama teigiama įtaka turistų srautams. Jau nuo metų pradžios, pirmojo atidaromojo renginio „Sukilimas“ metu, stebėjome daugiau turistų, didesnį viešbučių užimtumą, šurmuliuojantį miestą. 2022-aisiais Kaune vyks tūkstančiai renginių, projektų ir veiklų, kurios pritrauks ne tik turistų iš užsienio, bet kvies ir įtrauks vietinių turistų iš kitų Lietuvos miestų ir miestelių, norinčių tapti istorinių kultūros metų Kaune dalyviais. Laukiame turistų, kuriuos domina įvairiausi renginiai, parodos, koncertai, festivaliai ir kita kultūrinė veikla“, – kalbėjo T.Stankevičius.

Per šiuos Kauno – Europos kultūros sostinės metus Kaune numatyta daugiau kaip 1 tūkst. renginių: daugiau kaip 40 festivalių, per 60 parodų, daugiau kaip 250 scenos meno renginių, iš kurių daugiau nei 50 premjerų, per 250 koncertų.

„Vis gausėja tiesioginių skrydžių į Kauną, vis garsiau apie Europos kultūros sostinę kalba pasaulio spauda. Todėl manome, kad šio sezono metu miestas sulauks ir didelės dalies vienadienių keliautojų – tų, kurie mieste laiką leidžia vieną dieną, nenakvoja klasifikuotose apgyvendinimo įstaigose ir nepatenka į oficialiąją Statistikos departamento renkamą statistiką. Tačiau mūsų tikslas – pailginti šių miesto svečių viešnagę Kaune iki dviejų arba daugiau dienų“, – nurodė „Kaunas IN“ vadovas.

Šiais metais Kaunas orientuojasi į turistus iš Vokietijos, Suomijos, Jungtinės Karalystės ir kaimynių – Latvijos ir Lenkijos. Daug dėmesio skiriama ir vietiniams Lietuvos turistams.

„Vietinio turizmas ypač išaugo COVID-19 laikotarpiu dėl tarptautinių kelionių ribojimų, tačiau jo aktualumas išlieka ir ribojimams pasibaigus. Lietuvos turistams ir patiems kauniečiams tikrai yra ką atrasti ir pamatyti Kaune: nuo kultūros, nuolat kintančio gatvės meno, architektūros, gastronominių atradimų, miesto muziejų iki muzikos ir gamtos“, – apie tai, kad Kauną gali atrasti kiekvienas, pridūrė turizmo ekspertas.

Turizmo sezono akcentai

Be abejonės, pagrindinis šių metų turizmo akcentas – kultūra Kaune. Pasak „Kaunas IN“ vadovo, Kauno – Europos kultūros sostinės akcentai – tai aukščiausio lygio šiuolaikinio meno ir muzikos renginiai, parodos, instaliacijos, žinomi kultūros pasaulio vardai, unikalios kultūrinės patirtys, tokios kaip nakvynė tarpukario viloje ar pasivažinėjimas su kultūros konsjeržu.

„Tačiau nepamiršime ir kitų turistų, nes Kaunas ir unikalus tuo, kad puikiai tinka visų tipų keliautojams. Čia žavus modernistinės architektūros tinklas, fotogeniškas Senamiestis, daug gamtos, trykštantys fontanai, naujos skulptūros, unikalūs muziejai, gausu naujų ir įkvepiančių gatvės meno objektų, naktinėtojų pamiltų barų ir šeimoms draugiškų restoranų“, – mėgstamas turistų lankytinas vietas ir veiklas Kaune vardijo T.Stankevičius.

Pažintis: gatvės menas padeda pažinti įvairias Kauno erdves. (Justinos Lasauskaitės nuotr.)

Šiųmečiais turizmo Kaune akcentais tampa ir atnaujintos erdvės. Štai seniausias Lietuvoje kino teatras „Romuva“ laikomas ne tik Kauno modernizmo architektūros simboliu, bet ir vieta, kurioje dėmesį prikausto išskirtinis kinas. Sporto mėgėjus vilios naujai atidaryta Kauno ledo arena, netrukus duris po rekonstrukcijos atvers ir sporto halė. Vasaros viduryje sporto entuziastus turėtų suburti S.Dariaus ir S.Girėno stadionas.

„Visa tai ir dar daugiau telpa žodyje „kaunastika“. Todėl ir toliau pasakosime apie kaunastiškas pramogas ir patirtis mieste. Esame suplanavę ir naujų maršrutų skirtingomis temomis. Naujas, šviežias teminis „kaunastic“ maršrutas jau pakeliui į spaustuvę, lankytojus pakvies ir mūsų skaitmeninė lentyna kaunastika.lt“, – pažymėjo T.Stankevičius.

Turistų nuotaikos

Turistų keliavimo įpročiams ir prioritetams didelės įtakos turėjo 2019-asiais prasidėjusi ir visą pasaulį apėmusi COVID-19 pandemija – į kelionių prioritetų pirmąją vietą iškilo ne kas kita, o kelionių saugumas. Dabar nuotaikas neabejotinai veikia karas Ukrainoje, todėl ekspertai pažymi, kad būtina išlaikyti tinkamą komunikaciją, jog Lietuvoje saugu.

Kaunas ir yra unikalus tuo, kad puikiai tinka visų tipų keliautojams.

„Karo Ukrainoje kontekste keliautojų prioritetai išlieka tokie patys – saugumas labai aktualus. Čia didelis vaidmuo tenka tikslingai, aiškiai komunikacijai, kad mūsų šalis ir miestas yra saugūs, keliautojai čia gali jaustis ramiai, politiniai ar kariniai neramumai negresia, Lietuva yra NATO ir ES narė. Didžiausią nerimą kelia nežinomybė. Mūsų užduotis – užtikrinti tinkamą komunikaciją ir Kauną pristatyti ne tik kaip istoriškai ir kultūriškai turtingą, patrauklų, bet ir saugų miestą“, – apie iššūkius, kaip išlaikyti turistus šiandieniniame kontekste, kalbėjo „Kaunas IN“ vadovas.

T.Stankevičius pažymėjo, kad kaimyninės šalys puikiai žino mūsų istoriją, todėl karo baimės nejaučia ir toliau planuoja keliones tiek į Lietuvą, tiek į Kauną. Aiški komunikacija apie saugumą daugiau skirta tolesnių šalių turistams.

Patogus susisiekimas

Vilioti turistus į Kauną padeda aviakompanijų plečiamas skrydžių tinklas. Pirmąjį ketvirtį iš Kauno oro uosto galima skristi 27 maršrutais. Žinoma, dalimi jų daugiau naudojasi lietuviai skrisdami svetur, tačiau yra tokių maršrutų, kurie patraukia ir užsienio turistų dėmesį.

„Gerų žinių yra ir šioje srityje. Sparčiausias aviacijos rodiklių atsigavimas stebimas Kauno oro uoste, kuriame kelis mėnesius iš eilės augo keleivių srautas, o skrydžių skaičius viršija 2019 m. lygį. Gegužės pradžioje paskelbtas naujas skrydis du kartus per savaitę Kaunas–Varšuva (Modlino oro uostas). Dar viena nauja kryptis – Kaunas–Briuselis (Šarlerua oro uostas). Sugrįžo ir skrydžiai į Eindhoveną Nyderlanduose“, – kryptis apžvelgė „Kaunas IN“ vadovas.

Vasaros sezonu Kauno oro uostas skelbia ir populiarius kurortinius skrydžius: nuo kovo prasidėjo tiesioginiai skrydžiai į Neapolį, nuo balandžio pradžios – į Maljorką ir Riminį. Sugrįžo ir tiesioginiai skrydžiai į Rodo salą.

„Džiaugiamės tiesioginiais skrydžiais ir iš kitų mūsų tikslinių turizmo rinkų: Jungtinės Karalystės, Vokietijos, Helsinkio“, – komentavo T.Stankevičius.

Statistika: Kauno oro uoste nuolat gausėja keleivių ir maršrutų iš įvairių šalių. (Justinos Lasauskaitės nuotr.)

Kauno įvertinimai

Kauno žinomumą tarptautinėje erdvėje didina ne tik Europos kultūros sostinės titulas.

Turizmo ekspertas pažymėjo, kad per praėjusius metus Kaunas turizmo srityje buvo pastebėtas ir įvertintas ne vienuose tarptautiniuose apdovanojimuose. Kauno miesto investicijų, turizmo ir rinkodaros agentūra „Kaunas IN“ už savo veiklas turizmo komunikacijos srityje prestižiniuose „Baltic Prestige Awards“ buvo pripažinta geriausia turizmo kompanija.

„Šis apdovanojimas – puikus įrodymas, kad agentūros veikla tikslingai ir konkurencingai pristato Kauną pasauliniame kontekste“, – darbų įvertinimu pasidžiaugė T.Stankevičius.

2021-aisiais buvo įvertinta ne tik agentūros veikla, bet ir plėtojamas prekės ženklas „It‘s Kaunastic“. Jis pateko į finalinį populiariausiųjų trejetuką pasauliniuose „World Media Awards“ apdovanojimuose.

„Šie tarptautiniai reitingai leidžia įsivertinti Kauno kuriamų turizmo komunikacijos veiksmų ir prekės ženklo konkurencingumą, atpažįstamumą tarptautiniame kontekste, o tai ilguoju laikotarpiu kuria ir patrauklumą užsienio turistams“, – kalbėjo T.Stankevičius.

Pasak jo, verta paminėti, kad ne mažiau svarbūs įvertinimai vietinėje rinkoje: tarptautinėje turizmo ir aktyvaus laisvalaikio parodoe „Adventur 2021“ Kaunas pripažintas Sėkmingiausia 2021 m. turizmo vietove, o Sėkmingiausiu 2021 m. turizmo projektu Lietuvoje – unikalusis „Art Deco muziejus“, esantis taip pat Kaune.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Labai galvotas

Labai galvotas portretas
Kaunas-kultūros sostinė? Ha ha ha haha

Nasupratau

Nasupratau portretas
Kaunas turi kultūrą ?

jaucia malonuma

jaucia malonuma portretas
Girdi , ale tu ir Kvaiša ...
VISI KOMENTARAI 5
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Orai
  • TV
    programa
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Facebook
  • Twitter
  • RSS

Galerijos

Daugiau straipsnių