Troleibuse – kaip malkų vežime: griuvusią ir užsigavusią moterį vairuotojas apšaukė

Viešasis transportas daugeliui senjorų yra vienintelė susisiekimo priemonė. Tačiau kartais po kelionės šiuo transportu gali prireikti ir kitos – greitosios medicinos pagalbos automobilio.

Praėjęs penktadienis, nors ir ne 13, o 12 diena buvo, ilgam įsimins kaunietei Onai Šarkuvienei dėl dviejų priežasčių.

Pirmoji – moteris susitiko su giminaite, kurios buvo nemačiusi 55 metus. Antroji – ypatinga kelionė Kauno viešuoju transportu.

Apie 14 val. O. Šarkuvienė su giminaite įlipo į 4-o maršruto troleibusą. Kaunietė greitai atsižymėjo savo nuolatinį bilietą ir žengė užimti vietą atsisėsti.

Jos giminaitė kairėje rankoje laikė krepšį, o dešine ištiesė pinigėlius pro langelį vairuotojui, nes ji gyvena Vilniuje ir jos nuolatinis pas mus negalioja.

„Tą pačią sekundę troleibusas taip šoktelėjo iš vietos, kad mano giminaitė  krito aukštielninka, o aš vos spėjau su dviem tašėm atsiremti į turėklą. Nespėjau net prieiti iki sėdimo vietos“, – laiške „Kauno dienai“ liejosi O. Šarkuvienė.

Kiti troleibuso keleiviai šoko kelti nugriuvusią moterį. Anot kaunietės, tik kitame sustojime troleibuso vairuotojas teikėsi keleivei parduoti bilietą ir apibarė.

Tą pačią sekundę troleibusas taip šoktelėjo iš vietos, kad mano giminaitė krito aukštielninka, o aš vos spėjau su dviem tašėm atsiremti į turėklą.

„Vairuotojas ėmė ant jos šaukti, kodėl ji nesilaiko už turėklo. Ji ėmė aiškinti, kad Vilniuje pirmiausiai vairuotojas parduoda bilietus, o tada pradeda važiuoti. Moteris susitrenkė alkūnę ir dubenį, gerai, kad niekas nelūžo. Ji smulkutė, nedidukė ir krisdama dar galvą suspėjo į priekį palenkti, o galėjo būti ir liūdniau. Man buvo labai nesmagu, kad mūsų mieste vis dėl to požiūris į senjorus labai jau  negarbingas“, – tęsė O. Šarkuvienė.

Be kita ko, moteris pastebėjo, kad troleibuso vairuotojui nebuvo kur skubėti – jis sustojime buvo minute anksčiau nei nurodyta grafike.

Asociatyvi Freepik nuotr.

Likimo ironija, kad, palydėjusi giminaitę į Autobusų stotį, O. Šarkuvienė įsėdo į to paties vairuotojo vairuojamą 4-o maršruto troleibusą. Vairuotojo vairavimo stilius išliko toks pat – pajudant iš vietos staigus trūkt, keleiviai čiūžt.

„Čia ne  pirmas kartas, kai žmonės griūva, susilaužo, susižeidžia, tik tyli ir niekam nesiskundžia. O juk ateis senatvė visiems, vairuotojams taip pat. Ar jau mes, senjorai, pokario vaikai, visą gyvenimą dirbę, mokėję mokesčius, atstatę šalį po karo, nenusipelnėme senatvę užbaigti bent jau nesulaužyti viešajam transporte?“ – retoriniu klausimu laišką redakcijai baigė O. Šarkuvienė.

Dėl O. Šarkuvienės aprašytos situacijos „Kauno diena“ kreipėsi į „Kauno autobusus“. „Nagrinėjant šį įvykį buvo peržiūrėta stebėjimo kamerų užfiksuota medžiaga, kuri parodė, kad keleivė, įlipusi į transporto priemonę, niekur nesilaikė, nes tuo metu bandė paruošti reikiamą pinigų sumą vairuotojui. Visi keleiviai sulipo, vairuotojas uždarė duris  ir pradėjo judėti. Stovinčios keleivės jis tiesiog nepastebėjo. Vairuotojas yra įspėtas dėl savo pareigų netinkamo atlikimo“, – nurodė „Kauno autobusų“ transporto eksploatacijos direktorius Rimas Stankaitis.

Įmonės atstovas taip pat labai apgailestavo dėl susiklosčiusios nemalonios situacijos ir patikino, kad transporto priemonių vairuotojai ne visada spėja pastebėti, ar nėra stovinčių keleivių, kurie nesilaiko, prieš pradedant judėti transporto priemonei.

„Visgi, turime suprasti, kad vairuotojų darbas yra atsakingas ir sudėtingas dalyvaujant judriame eisme, todėl prašome keleivių saugoti save ir įlipus į transporto priemonę nedelsiant atsisėsti arba tvirtai laikytis. Taip pat prašome bilietams skirtus pinigus pasiruošti iš anksto, be grąžos prieš įlipant į transporto priemonę, tam, kad nebūtų trikdomas įlaipinimas bei tam, kad būtų išvengta didesnių nelaimių“, – tęsė R. Stankaitis.

Nujausdami, kad „skęstančių gelbėjimas yra pačių skęstančių reikalas“, klausėme „Kauno autobusų“ kodėl vairuotojams taip sunkiai sekasi iš vietos pajudėti švelniai ir tolygiai, kad nespėję atsisėsti vyresnio amžiaus keleiviai griūna? Kodėl vis dėlto pasitaiko, kad vairuotojai neįvertina įlipančių žmonių situacijos, ypač kada keleiviai perka bilietus?

„Pagrindinė priežastis, kodėl įvyksta šios nelaimės yra pačių keleivių saugumo nesilaikymas – dažnai keleiviai net ir esant laisvoms sėdimoms vietoms, stovi, bet  nesilaiko nei už durų laikymosi rankenų, nei už turėklų ar laikymosi diržų su kilpomis. Svarbu nepamiršti, kad vairuotojai dažnai yra priversti staigiai sustabdyti transporto priemonę dėl kitų eismo dalyvių. Pavyzdžiui, pavojingų kitų transporto priemonių manevrų, pėsčiųjų neatidumo. Labai prašome keleivius įvertinti galimas rizikas ir tai, kad vairuotojas negali vienu metu stebėti situacijos kelyje bei pastebėti saugumo nesilaikančių keleivių transporto priemonės viduje“, – aiškino R. Stankaitis.

Transporto eksploatacijos direktorius nurodė, kad įmonė stengiasi priminti vairuotojams būtinus keleivių saugumo niuansus.  Anot R. Stankaičio, vairuotojams reguliariai vedami mokymai, kuriuose visada akcentuojami keleivių ir eismo dalyvių saugos klausimai.  Taip pat visi įvykiai (kitų eismo dalyvių nusižengimai sukėlę avaringą situaciją viešajam transportui, keleivių susižalojimai) yra fiksuojami vaizdo kameromis ir situacijos išaiškinimui perduodami nagrinėti policijos pareigūnams, jei keleiviai nukenčia arba turi nusiskundimų.


Šiame straipsnyje: susižalojo moteristroleibusastrauma troleibuseskaitytojo naujiena

NAUJAUSI KOMENTARAI

serbentas

serbentas portretas
o kodėl tas senoles senjorom vadina, senjoros tai visuomeniniu paprastai nevažinėja, turi kas nuveža. Čia paprastos bobutės buvo.

Stal

Stal portretas
Gal ponios prie limuzinų pratusios? Aš į viešą transportą lipu su šalmu ir apsauga, o jeigu pamiršau visą tai pasiimti tai laikausi už visko ką pasiekiu... aišku vairuotojas gi tusi veidrodėlį, galėjo pasižiūrėti ir sureaguoti, bet čia irgi, iš 100 kartų vieną kart nepasižiūrėsi. Dėl to ir patys keleiviai turi pasirūpinti savo pačių saugumu.

Nuomonė

Nuomonė portretas
Viešajame transporte pastebiu, kad kone visos moterys stovi skersai važiavimo krypties ir griuvinėja lyg bulvių maišai, kitiems lipa ant pėdų. O reikėtų tiesiog atsistoti veidu į autobuso (troleibuso) langus, t. y. lygiagrečiai važiavimo krypčiai ir šiek tiek pražergti kojas.
VISI KOMENTARAI 70

Galerijos

Daugiau straipsnių