Vairuotojų kantrybę bando slidžios Kauno gatvės

Nuo pirmadienio vakaro Kaune pradėjo snigti ir krituliai krinta iki šiol. Antradienio rytą tiek naujai iškritęs, tiek jau suvažinėtas sniegas gatvėse pasitiko vairuotojus. Žmonės tikino, kad į darbus kelionės truko gerokai ilgiau.

Slidžios gatvės

Kauno vairuotojai piktinosi, kad miesto gatvėse – vien ledas. Štai viena skaitytoja portalui pasakojo, kad iš Aleksoto iki miesto centro važiavo kelionė truko kone tris kartus ilgiau, nei įprastai. Pasak moters, ant M.K.Čiurlionio tilto žmonės važiavo vos 20 km/val. greičiu, nes tiesiog daugiau paspausti greičio pedalo niekas nesiryžo dėl slidžios kelio dangos. Ne ką geresnė situacija pasitiko ir Karaliaus Mindaugo prospekte, ypač ties sankryžomis eismas buvo sudėtingas.

Apie 10 val. socialinio tinklo „Facebook“ grupėje „Kur stovi policija Kaune“ internautai taip pat dalijosi naujienomis, kurios miesto gatvės dėl slidžios dangos yra sunkiai įveikiamos. Vieni vairuotojai pranešė, kad tikėtina, jog Europos prospekte pradės formuotis spūstys, nes į kalną neužvažiuoja sunkiasvoriai automobiliai. Kiti jau stojo 9-ojo forto gatvės, ne kelias link Akademijos – taip pat ledinis.

„Ruoškitės ilgoms kelionėms į darbą. Žiema visame savo gražume“, – įspėjo vienas internautas.

Justinos Lasauskaitės nuotr.

Kenčia ir pėstieji

Į redakciją kreipėsi ir pėsčiomis vaikštantys kauniečiai. Jie taip pat teigė, kad šaligatviai yra pamiršti.

Pasak vieno kauniečio, centrinėse gatvėse dar galima eiti, nors ir yra slidžių ruožų, tačiau atokesnėse Kauno vietose geriau nešiotis kibirą su smėliu ir sau po kojomis barstytis, nes kitaip bus sudėtinga eiti.

Ruoškitės ilgoms kelionėms į darbą. Žiema visame savo gražume.

„Ypač slidu ties įvažiavimais į kiemus. Ten didžiausi ledo sluoksniai. Kai buvo lengvas atlydys, tai vietomis automobiliai sau kelią išvažinėjo, jie lengvai patenka į kiemus, tačiau pereiti tokią gatvelę yra sudėtinga, nes per tuos ledų kalnus kojos slysta. Nemačiau, kad kas nors barstytų tokias vietas.

Ir šiaip mėgstu visur eiti pėsčiomis, tad matau, jog daugumoje vietų šaligatviai yra nuvalyti, nėra sniego pusnių, klampoti pro jas nereikia, tačiau smėliu tikrai nebarstyta. Kai kur sniegas gerai sumindžiotas, nėra slidu, bet vietomis tikrai geriau rinktis ties šaligatviu iškritusį sniegą, nei patį šaligatvį“, – situaciją apibūdino kaunietis Arvydas.

Justinos Lasauskaitės nuotr.

„Kauno švaros“ komentaras

Visų miesto kelių valymo ir barstymo darbus pradėjome vasario 8 d. 23 val. ir tęsiame iki šiol. Šių gatvių valymų ir barstymų metu dirba 14 sunkvežimių (su priekiniais arba priekiniais ir šoniniais sniego verstuvais) sukomplektuotų su druskos barstymo įrenginiais. Pėsčiųjų zonas prižiūri vienuolika traktorių ir 50 „rankiniu“ būdu dirbančių darbuotojų.

Mes dirbame pagal iš anksto su Kauno miesto savivaldybe suderintą grafiką. Matydami artėjantį šaltį, mes iš anksto pabarstėme gatves (technine druska), kad prasidėjus snygiui kuo labiau pagerintume vairavimo sąlygas. Nepaisant to, kad kelių valymo ir barstymo darbus vykdome pilnu pajėgumu, eismo sąlygos mieste išlieka sudėtingos.

Snygio metu pirmenybę teikiame pagrindinėms miesto transporto arterijoms – tiems keliams, kuriais kursuoja visuomeninis transportas. Taip pat, prioritetine tvarka valome ir barstome greitai apledėjančius tiltus, viadukus bei įkalnes. Kitas, papildomame gatvių valymo ir barstymo sąraše esančias Kauno miesto gatves tvarkome iškart išvalius ir pabarsčius pagrindinius miesto kelius. Jeigu gyventojai kreipiasi papildomai, mes stengiame išvalyti ir pabarstyti, ir mažesnes Kauno miesto gatveles. Visgi, nereikia pamiršti, kad „Kauno švara“ nėra atsakinga už daugiabučių namų įvažų ir vidinių kiemų valymą ir barstymą – tuo turi pasirūpinti patys gyventojai.

Mūsų barstomas techninis druskos mišinys tirpdo ledą iki -33,6 laipsnių temperatūros. Visgi, jis geriausiai veikia iki -15 laipsnių temperatūros, todėl nakties metu, esant mažesniam eismo judėjimui ir žemai temperatūrai, druska sunkiau išsisklaido ant važiuojamosios dangos paviršiaus, dėl ko vairavimo sąlygos nakties metu būna dar pavojingesnės. Prašome vairuotojų išlikti atidžiais ir planuotis keliones su laiko atsarga. Taip pat, rinktis saugų greitį, išsaugoti budrumą ir praleisti specialią valymo techniką.

Pėsčiųjų zonų tvarkymo darbus taip pat vykdome prioritetine tvarka – pirmenybę teikiame vietoms, kuriose didžiausias žmonių judėjimas: centrinei miesto erdvei, senamiesčiui, viešojo transporto stotelėms, miegamiesiems rajonams ir parkams.

Snygio metu, mūsų pėsčiųjų zonų tvarkymo prioritetas – šaligatvių valymas ir barstymas. Tuo tarpu pasibaigus snygiui – surinkti ir išvežti po gausių snygių susikaupusį sniegą. Esant dideliam minusui ir dideliam žmonių judėjimui, šis sniegas ilgainiui pavirtęs į ledą, dėl ko jo sutvarkymui reikia skirti kur kas daugiau laiko.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Anonimas

Anonimas portretas
Dabar norint eiti šaligatvių jei jis ne pagrindinėje gatvėje reikia neštis kastuvą ir maišą druskos arba smėlio, nes teks eiti važiuojamąją dalimi...

GJ

GJ portretas
Valykit saligatvius galu gale, kas cia per aplaidumas, ar smelio gaila pabarstyti.

Miestietė

Miestietė portretas
Mano Būstas už teritorijos priežiūrą ima 7 eurus. Nuo pirmojo snygio pradžios kiemas nei karto nevalytas. Takai ten, kur gyventojai prasimynė. Niekaip nesuvokiu tai už kokios teritorijos priežiūra reikia mokėti. Buvo kreiptasi, atsakė, kad nespėja. Nuo sausio 27 iki vasario 9 dienos vis dar laukiam. O vel bus sąskaitoj 7 eurai už negautą paslauga.
VISI KOMENTARAI 31

Galerijos

Daugiau straipsnių