- Greta Namentkevič
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Autobusų vairuotojai patys priima sprendimą, ar keleivis gali važiuoti, ar ne. Į transportą neįleidžiami neblaivūs, asocialūs asmenys arba tie, kurių rankinis bagažas neatitinka nustatytų normų. Tačiau ar vairuotojas gali skirstyti žmones ir spręsti apie jų socialinę padėtį?
Liko stovėti stotelėje
Viena klaipėdietė pateko į neįprastą situaciją. Ji laukė paskutinio autobuso Antrosios Melnragės stotelėje, bet vairuotojas nesustojo ir nuvažiavo toliau.
Vėlų vakarą klaipėdietė negalėjo grįžti namo, išsikrovė ir jos telefonas. Pasak moters, teko ieškoti žmonių, kurie galėtų pavežti iki kitos stotelės, kur ji vėl galėtų laukti autobuso ar maršrutinio taksi.
Kaip teigė klaipėdietė, vairuotojas nesustojo, nes veikiausiai pamatė, kad ji turi kelis maišus taros.
„Taip, buvau su dviem maišais depozito, tačiau mano pinigai niekuo nesiskiria nuo kitų“, – kalbėjo įskaudinta moteris.
Įstaigos „Klaipėdos keleivinis transportas“ Transporto infrastruktūros skyriaus vadovas Tadas Mėžinys priminė, kad maršrutinių autobusų vairuotojams numatytos ne tik teisės, bet ir pareigos, kurių privalo laikytis.
„Vairuodami maršrutinį autobusą, jie turi tik keletą sekundžių įvertinti, ar stotelėje laukiantis keleivis atitinka Tvarkos apraše nurodytus reikalavimus – ar rūbai švarūs, ar bagažo matmenų suma didesnė už leidžiamą, todėl galimos individualių situacijų įvertinimo klaidos“, – paaiškino T. Mėžinys.
Ar vairuotojas į tokią situaciją turėtų žiūrėti atlaidžiau? Galbūt.
Tai, ko taisyklėse nėra
Kaip teigė vadovas, maršrutinio autobuso vaizdo įraše matoma, kad bagažas, kurį turėjo klaipėdietė, neatitinka keliamų reikalavimų. Be to, tara dažnai skleidžia nemalonų kvapą ar net varva.
„Daugelis keleivių, renkančių pajūryje depozitą, vairuotojams yra žinomi, tikrai ne visi jie įsigyja ir tinkamai pasižymi bilietus. Todėl, mūsų nuomone, vairuotojas, priimdamas sprendimą keleivės nevežti, taisyklių nepažeidė“, – teigė vadovas.
Ar galima buvo atsižvelgti į situaciją ir bent jau sustoti įsitikinti, kad žmogus iš tikrųjų negali vykti autobusu?
„Ar vairuotojas į tokią situaciją turėtų žiūrėti atlaidžiau paskutiniame reise? Galbūt. Tačiau čia jau žmogiškasis faktorius, kuris taisyklėse nėra aprašytas, ir sprendimą šiuo atveju priėmė pats vairuotojas“, – aiškino T. Mėžinys.
Gali ir išlaipinti
Vairuotojo pareigas ir atsakomybę apibrėžia Keleivių ir bagažo vežimo vietinio susisiekimo autobusais ir maršrutiniais taksi Klaipėdos mieste tvarkos aprašas.
Jame numatyta, kad vairuotojas turi teisę nepriimti ar net išlaipinti neblaivius, nešvariais drabužiais, su draudžiamu vežti bagažu arba kitaip pažeidžiančius reikalavimus keleivius artimiausioje bet kurio tipo stotelėje, taip pat ten, kur nedraudžia Kelių eismo taisyklės.
Vairuotojas privalo nepriimti ir išlaipinti artimiausioje bet kurioje stotelėje bilieto neturinčius, neblaivius, trikdančius kitų keleivių ramybę ir trikdančius ekipažų darbui keleivius.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Tarnyboms tenka skirti daugiau dėmesio Klaipėdos regionui: ten ir nuotaikos truputį kitokios3
Po pastarosios nakties išpuolio prieš Klaipėdos apskrities vyriausiąjį policijos komisariatą, Valstybės saugumo departamento (VSD) vadovas Darius Jauniškis pripažįsta, kad tarnyboms tenka skirti daugiau dėmesio uostamiesčio region...
-
Atgimimo aikštės rekonstrukcija – su trukdžiais: kasti čia tapo pavojinga18
Jau trečią kartą per savaitę rekonstruoti ketinamoje reprezentacinėje Klaipėdos Atgimimo aikštėje archeologų darbus trikdo sprogmenys. Spėjama, kad rusai pokariu čia buvusius pastatus valydami aikštę užminavo. Aikštės rekonstr...
-
Klaipėdiečiams nerimą sukėlė pratybų vaizdai29
Klaipėdiečių emocijas kaitina vaizdai prie buvusio uostamiesčio policijos komisariato pasų poskyrio. Čia praeiviai stebi dideles policijos pareigūnų ir ugniagesių pajėgas. ...
-
Vakarų laivų gamyklos vadovas: laivas „Ruby“ tikrai nevyks į Klaipėdą1
Klaipėdos įmonės Vakarų laivų gamykla vadovas Arnoldas Šileika yra įsitikinęs – 20 tūkst. tonų rusiškos amonio salietros gabenantis laivas „Ruby“ į Klaipėda nevyks. Jis pridūrė, kad šiuo metu vis dar net ne...
-
Septintasis „Švyturių ralis“: 60-ies automobilių ekipažai leidosi pažinti Klaipėdos kraštą
Po šešerių metų pertraukos Klaipėdoje vėl startavo „Švyturių ralis“. Šį kartą beveik 60-ies automobilių ekipažai leidosi pažinti Klaipėdos kraštą. Popietę juos klaipėdiečiai pasitiks uostamiesčio p...
-
Tarp Kretingos ir Novovolynsko pasirašyta bendradarbiavimo sutartis
Penktadienį pasirašyta Kretingos ir Novovolynsko, miesto Ukrainoje, bendradarbiavimo sutartis. ...
-
Pajūrio tvarkymo akcija pritraukė šimtus savanorių: surinkta 3 500 litrų šiukšlių7
Rugsėjo 21 d. Giruliuose įvyko didelio masto paplūdimio tvarkymo akcija, kurioje dalyvavo daugiau nei 300 žmonių. Akcijos metu surinkta net 3 500 litrų šiukšlių, o prie iniciatyvos aktyviai prisijungė ne tik suaugusieji, bet ir moksleivia...
-
Jūrų ekosistemos ir vėjo elektrinės: draugiška kaimynystė – misija įmanoma3
Meno kūrėjų išaukštinta Baltija teikia ne tik nusiraminimą ir poilsį – tai ir viena intensyviausiai žmogaus naudojamų bei labiausiai užterštų jūrų pasaulyje. Rimtų pasekmių suvokimas tiek įvairių sričių specialistus,...
-
Po vasaros pliaže – rudens darbymetis5
Vasara įstaigos „Klaipėdos paplūdimiai“ darbuotojams baigėsi įpusėjus rugsėjui, bet jos vadovas Žigintas Narmontas tikina – dabar jam ir jo pavaldiniams – pats darbymetis. Vadovas neslėpė – sezonas buvo itin įtemptas: p...
-
Klaipėdos vaikų ligoninės Skubiosios pagalbos skyrius – atnaujintas1
Klaipėdos vaikų ligoninėje atnaujintas Skubiosios pagalbos skyrius. Jame visą parą veiks erdvios pacientų laukimo patalpos, gydytojų apžiūros kabinetai, pacientų stebėjimo palatos, modernia įranga aprūpinti diagnostikos ir procedūrų kabinetai, s...