- Asta Dykovienė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Bastionų gatvės teritorijos vystytojai, kuriems šalia naujai statomo kvartalo itin reikėtų jungties per Dangę, tai yra Bastionų tilto, savo lėšomis atliko dar vieną šio objekto galimybių studiją ir ją pristatė savivaldybės administracijai.
Mirtinai būtina jungtis
Lygiai prieš dvejus metus Bastionų tilto projektas buvo įvardytas neprioritetiniu Klaipėdos savivaldybės klausimu, o sutartis su projektuotojais nutraukta.
Tačiau jau po metų idėją vėl imta gaivinti, nes tilto atsiradimas ėmė dominti Bastionų teritorijos vystytojus.
Tuomet verslininkai netgi sutiko savo lėšomis atlikti nedidelio formato galimybių studiją, kokio dydžio tilto miestui realiai reikėtų.
Vystytojams gyvybiškai būtinas kelias-tiltas, kuris būtų šalia apstatomos jų teritorijos, nes jei ten atsiras pastatų, reikės transporto arterijų.
Praėjus metams, po pirmųjų konsultacijų su miesto savivaldybės administracija, verslininkai pristatė savo atliktą studiją.
Paskaičiuota, kad piko metu keturių juostų tiltas ir keturių juostų gatvė važiavimą pagreitintų tik dviejomis sekundėmis.
Dviejų sekundžių skirtumas
Naujoji galimybių studija yra kelių alternatyvų, tai yra, kaip atrodytų dviejų arba keturių eismo juostų gatvė.
Abiem atvejais buvo atliktas eismo modeliavimas.
"Pasirodo, dviejų juostų gatvė ir dviejų juostų tiltas didesnės įtakos eismo srautų sureguliavimui neturėtų, nes paskaičiuota, kad piko metu keturių juostų tiltas ir keturių juostų gatvė važiavimą pagreitintų tik dviejomis sekundėmis. O kitu metu važiavimo laikas išliktų toks pat, tai panašu, jog keturių juostų gatvė ir tokio pat pločio tiltas didesnės naudos nesukurtų", – išklausęs studiją, konstatavo Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Neniškis.
Bet suma, kurios reikėtų tiesiant keturių eismo juostų gatvę ir statant keturių juostų tiltą, būtų gerokai didesnė nei ta, kurios pakaktų dviejų juostų gatvės ir tokio pat tilto įrengimui.
Išklausius studijos pristatymą, susipažinta ir su ekonominių išlaidų analize ir dabar teks laukti, kada bus parengta techninė užduotis.
Perspektyva: Klaipėdos savivaldybės administracijos direktoriaus G.Neniškio teigimu, dar viena jungtis per Dangės upę yra numatyta tiek miesto bendrajame plane, tiek visuose strateginiuose planuose, todėl naujas tiltas esą neišvengiamai bus pastatytas. Vytauto Liaudanskio nuotr.
Jungtis jau suplanuota
Nepaisant to, kad kai kurie miestiečiai Bastionų tilto idėją jau buvo palaidoję, pasirodo, naujo tilto siekis yra nemarus.
Jungtis yra numatyta tiek miesto bendrajame plane, tiek visuose strateginiuose planuose.
"Mes iš esmės atsisakėme to projekto, kuris buvo labai brangus, bet tilto galimybės tikrai neatsisakėme. Jis vis tiek bus reikalingas, jei miestas ir toliau ketina įgyvendinti tikslą, įrengiant zoną tik elektriniam transportui ir pėstiesiems", – kalbėjo G.Neniškis.
Pasak savivaldybės administratoriaus direktoriaus, jei elektrinio transporto ir pėsčiųjų zona bus įgyvendinta, tokia jungtis miestui bus neišvengiamai reikalinga, nes tas tiltas labai pagerintų susisiekimą nuo Mokyklos iki Tiltų gatvės.
Brangus pirminis sumanymas
Preliminari Bastionų tilto vertė buvo apie 20 mln. eurų.
Iš pradžių buvo skelbiama, kad naujojo tilto su pakėlimo mechanizmu per Dangę statyba, prieigų sutvarkymas upės pakrantėje bei Bastionų gatvės tiesimas turėjo kainuoti 9,6 mln. eurų.
ES turėjo skirti 6,9 mln. eurų, savivaldybė – 1,95 mln., valstybės biudžetas numatė 454 tūkst., o Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo fondas – 306 tūkst. eurų.
Planuoto Bastionų tilto ilgis turėjo būti 55,5 m, plotis – 19,8 m. Jo važiuojamosios dalies aukštis turėjo būti 4,91 m virš jūros lygio.
Planuota Bastionų gatvė po tilto atsiradimo turėjo būti praplatinta iki keturių eismo juostų su 1,5 m pločio pėsčiųjų takais abiejose pusėse ir 3 m pločio dviračių taku vienoje pusėje.
Buvo paskaičiuota, kad per parą Bastionų gatve važiuotų apie 19 tūkst. automobilių, iš jų – iki 1,5 tūkst. autobusų.
Krovininio transporto eismas čia būtų draudžiamas.
Vėl viskas iš naujo
Bastionų gatvės tilto sumanymas jau buvo gerokai įsibėgėjęs dar prieš kelerius metus.
Tuomet buvo parengtas šio tilto projektas, iš Bangų g. 11 gyventojų, kurių namas būtų trukdęs tilto ir gatvės jungčiai, savivaldybė visuomenės reikmėms paėmė nekilnojamąjį turtą, kompensacijoms skyrusi beveik trečdalį milijono eurų.
Buvo atliekamas poveikio aplinkai vertinimas, betrūko tik techninės projekto ekspertizės ir statybas leidžiančio dokumento.
Nepaisant to, keturių eismo juostų pakeliamojo Bastionų tilto idėja buvo atidėta, pradžioje net nežinia kuriam laikui, nes po rinkimų naujajai tarybai tilto projektas pasirodė gana brangus.
Kalbėta, kad miestui reikėtų mažesnių gabaritų tilto, todėl esą reikėtų ir kuklesnio projekto.
Dėl to tilto statybai buvo prarastos tikslinės ES lėšos (apie 7 mln. eurų), kurias reikėjo panaudoti iki šių metų pradžios.
Kilnojamam tiltui atsirasti kelius tada užkirto ir paveldosaugininkai, be to, tam nepritarė ir aplinkosaugos atstovai.
Prašyta parengti alternatyvas.
Beje, amžiaus statybos teko atsisakyti dar ir todėl, kad paaiškėjo, jog planuojamos keturių eismo juostų gatvės (nuo Bangų g. iki Bastionų tilto) gruntas yra nestabilus, jį sudaro durpės ir sapropelis, todėl sutvirtinant tektų kalti polius, dėl to projektas dar pabrangtų.
Tačiau atsiradus teritorijos vystytojui, vėl reikalai pajudėjo.
Vėl vertinami sprendiniai, kurie įgyvendinant tilto projektą galbūt bus pragmatiškesni. Ir panašu, kad toks tiltas kainuotų pigiau.
Dienraščio žiniomis, Bastionų kvartalo vystytojų iniciatyva atliktą galimybių studiją ketinama pristatyti ir visuomenei.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras pasikeitė neatpažįstamai15
Šiandien išaušo klaipėdiečių ilgai laukta diena – duris lankytojams po rekonstrukcijos atvers Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras. Penkerius metus be savo namų dirbę teatralai kvies ne tik mėgautis pastatymais, bet ir įve...
-
Klaipėdoje baigti Baltijos prospekto sankryžos rekonstrukcijos darbai3
Klaipėdoje pabaigti Baltijos prospekto, Šilutės plento ir Vilniaus plento žiedinės sankryžos rekonstrukcijos darbai, pranešė miesto savivaldybė. ...
-
Žada vėjus ir darganą3
Sinoptikai nieko gero artimiausioms dienoms nežada – bus šalta, vėjuota, o kai kuriomis dienomis galime sulaukti ir šlapdribos. Malonesnių orų galima tikėtis tik ateinančios savaitės pabaigoje. ...
-
„Orlen Lietuva“ atlygino 146 tūkst. eurų į jūrą išsiliejusios naftos sukeltą žalą6
Naftos importo ir perdirbimo bendrovė „Orlen Lietuva“ teigia atlyginusi aplinkosaugininkų nustatytą 146,4 tūkst. eurų žalą, kai vasario pradžioje Baltijos jūroje ties Būtingės naftos terminalu išsiliejo beveik 2 tonų naftos. ...
-
Dėl asfalto sodų bendrijoje – intrigos
Už kelių kilometrų nuo uostamiesčio esanti sodų bendrija „Tolupis“ turėjo įveikti sudėtingą iššūkį dėl asfalto tiesimo. Sodininkus ne tik teko įkalbinėti prisidėti prie projekto. Atsirado ir sunkiai suvokiamų reakcij...
-
Lietuvos jūrų muziejaus turo Aukštaitijoje startas – Utena
Lietuvos jūrų muziejus 45-ąjį sezoną pradeda įspūdingu projektu „Su jūra mes didesni“, kuris iki rudens jūrinės Lietuvos idėjas skleis labiausiai nuo Baltijos nutolusiame regione – Aukštaitijoje. ...
-
Lauko džiovyklos prie daugiabučių namų – aktualios?23
Lauko džiovyklos prie daugiabučių namų uostamiesčio gyventojams – vis dar aktualios. Tačiau daugelyje kiemų jos pamažu naikinamos, kadangi prioritetas teikiamas mašinų vietų, vaikų žaidimų aikštelių, suoliukų, žaliųjų plot...
-
Klaipėdiečius siutina kriokiantys automobiliai25
Uostamiesčio gyventojams įgriso naktimis triukšmingais automobiliais važinėjantys ir ramybės neduodantys jaunuoliai. Pareigūnai tikina, kad triukšmą keliančios modifikuotos automobilių išmetimo sistemos ne visais atvejais neatitin...
-
Klaipėdos kapinėse įjungtas vandens tiekimas5
Artimųjų amžinojo poilsio vietas lankantys klaipėdiečiai jau gali naudotis vandens čiaupais. Prižiūrėtojai įjungė vandens tiekimą Lėbartų ir Joniškės kapinėse. ...
-
Dar kartą keitė statinio S. Nėries gatvėje paskirtį: bus gydymo įstaiga?
Baigiamo statyti naujo pastato S. Nėries gatvėje paskirtis per pastaruosius penkerius metus keičiama jau trečią kartą. Pradžioje projektas sumanytas kaip jaunimo nakvynės namai, paskui nuspręsta, kad tai bus viešbutis, tačiau galiausiai apsisp...