Dėl dantų – kryžiaus keliai: moterį iš­gąs­di­no ne tik išvaizdos pokyčiai

Kar­tais sie­kis iš­pil­dy­ti il­gai puo­se­lė­tą sva­jo­nę su­tei­kia vi­sai ki­to­kių re­zul­ta­tų, nei bu­vo ti­kė­ta­si. Bū­tent taip nu­ti­ko ir vie­nai mo­te­riai, sva­jo­ju­siai tu­rė­ti gra­žius ir svei­kus dan­tis. Troš­ki­mas iš da­lies iš­si­pil­dė, bet dėl te­be­pa­ti­ria­mo skaus­mo mo­te­ris jau ne­be­ži­no, ko grieb­tis.

Apėmė neviltis

Per­nai Pa­lan­go­je gy­ve­nan­ti Al­bi­na krei­pė­si į odon­to­lo­gi­jos kli­ni­ką „Cli­nic DPC“ Klai­pė­do­je dėl dan­tų pro­te­za­vi­mo. Pa­si­ta­ru­si su spe­cia­lis­tais, nu­ta­rė im­tis rei­ka­lin­gų pro­ce­dū­rų.

Klai­pė­do­je bu­vo su­ra­šy­tas dan­tų imp­lan­ta­vi­mo pla­nas. Kai 2021 m. ba­lan­džio 29 d. Kau­ne Al­bi­nai bu­vo įdė­ti lai­ki­nie­ji pro­te­zai, mo­te­rį bu­vo apė­mu­si ne­vil­tis dėl stai­ga pa­si­kei­tusios iš­vaiz­dos – jai at­ro­dė, kad dan­tys – per il­gi, ne vi­sai ati­ti­ko bur­nos ana­to­mi­ją, truk­dė kal­bant.

Tų pa­čių me­tų ge­gu­žės 7-ąją pra­si­dė­jo ir pir­mie­ji aler­gi­jos simp­to­mai. Spe­cia­lis­tai mo­te­rį ra­mi­no, esą nuo­la­ti­niai pro­te­zai jo­kio dis­kom­for­to ne­su­kels, bus daug dai­les­ni, aler­gi­jos tu­rė­tų ne­lik­ti.

„Lai­ki­nais pro­te­zais tą­kart bu­vau iki rug­sė­jo 24-osios. Tą die­ną Pa­ne­vė­žy­je man bu­vo už­dė­ti nuo­la­ti­niai pro­te­zai, bet be­veik kas sa­vai­tę vis tek­da­vo juos nuim­ti, ka­dan­gi man bu­vo la­bai blo­gai. Ver­kiau iš skaus­mo“, – ti­ki­no Al­bi­na.

Iš­vaiz­dos po­ky­čiai iš­gąs­di­no

Praė­ju­sių me­tų rug­sė­jį įdė­jus nuo­la­ti­nius pro­te­zus, aler­gi­ja sumažėjo, tačiau ne­din­go. Al­bi­na tei­gė, jog at­si­ra­do ir blo­gas bur­nos kva­pas, mo­te­ris ėmė spjau­dy­tis lip­nio­mis sei­lė­mis.

„Dan­tys gra­žūs, bet jų ne­šio­ti iki šiol ne­ga­liu. Daug lai­ko gy­ve­nau su skaus­mu. Man pa­siū­lė ar­ba lik­ti be dan­tų, ar­ba lai­ki­nais pro­te­zais. Pa­si­rin­kau lik­ti lai­ki­nais, nes su jais ne­skau­da“, – sakė mo­te­ris.

Taip pat po pro­te­za­vi­mo Al­bi­na pa­ste­bė­jo, esą pa­si­kei­tė jos vei­do bruo­žai – vir­šu­ti­nė lū­pa per vi­du­rį at­ro­dė lyg iš­kel­ta, o kraš­tai nu­leis­ti į šo­nus. Skau­dė­jo apa­ti­nį žan­di­kau­lį val­gant, bu­vo pa­rau­du­si glei­vi­nė.

2021-ųjų gruo­dį mo­te­ris krei­pė­si dėl kon­sul­ta­ci­jos su gy­dy­to­ju pro­te­zuo­to­ju iš ki­tos odon­to­lo­gi­jos kli­ni­kos.

Šis pa­ta­rė ieš­ko­ti prie­žas­ties, ko­dėl skau­da val­gant, yra pa­rau­du­si glei­vi­nė, o dėl vir­šu­ti­nės lū­pos pa­dė­ties pa­si­kei­ti­mo – spręs­ti su gy­dy­to­ju pro­te­zuo­to­ju ir tech­ni­ku iš tos kli­ni­kos, ku­rio­je bu­vo at­lik­ta ope­ra­ci­ja.

At­va­žia­vus bū­tent vi­zi­to die­ną, šių me­tų va­sa­rį, ma­nęs laukė lin­čas. Kal­bė­jo­mės 75 mi­nu­tes, ir di­rek­to­rė jau pa­sa­kė, kad ne­ga­li bū­ti net kal­bos apie pro­te­zų per­da­ry­mą. Bet­gi ji man bu­vo pri­ža­dė­ju­si per­da­ry­ti tuos pro­te­zus.

„Kli­ni­kos „Cli­nic DPC“ di­rek­to­rė Ir­ma Kve­da­rie­nė man pa­sa­kė, kad ko­mi­si­ją suda­rys iš ne­prik­lau­so­mo gy­dy­to­jo pro­te­zuo­to­jo ir ne­prik­lau­so­mo dan­tų tech­niko, tai reiš­kia ne tų žmo­nių, ku­rie man da­rė pro­te­zus. Kai at­va­žia­vau 2021 m. lapk­ri­čio pa­bai­go­je, nors bu­vo ki­ta gy­dy­to­ja pro­te­zuo­to­ja, bet pa­kvie­tė tą pa­tį dan­tų tech­ni­ką. Gruo­džio 3 d. nuo­la­ti­nius pro­te­zus pri­su­ko ga­lu­ti­nai ir pa­sa­kė, kad dau­giau nie­ko ne­ga­li pa­da­ry­ti. Dar pa­mi­nė­jo, kad tai aš pa­ti nu­si­try­niau dan­tis še­pe­tė­liu, bet juk man ne sep­ty­ne­ri me­tai“, – ste­bė­jo­si pa­lan­giš­kė.

Ap­žiū­ra vy­ko Kau­ne. Jos me­tu mo­ters pro­te­zai bu­vo ga­lu­ti­nai su­tvar­ky­ti, at­lik­ti ir tam tik­ri ko­re­ga­vi­mai, po ku­rių bu­vo leng­viau su­kąs­ti dan­tis, bet val­gant, pa­cien­tės tei­gi­mu, vis dar skau­dė­jo.

Di­rek­to­rė I.Kve­da­rie­nė pa­ta­rė mo­te­riai kreip­tis, jei dar jaus dis­kom­for­tą, tuo­met vėl bus ieš­ko­ma spren­di­mų ir da­ro­ma vis­kas, kad pa­cien­tė jaus­tų­si ge­riau.

Skaus­mas nie­kur ne­din­go?

Šių me­tų sau­sį mo­te­ris ir vėl su­ne­ri­mo, ka­dan­gi ša­lia imp­lan­to bur­no­je už­čiuo­pė keis­tą da­ri­nį. Dar kar­tą pa­skam­bi­nu­si kli­ni­kos di­rek­to­rei iš­reiš­kė su­si­rū­pi­ni­mą, tad I.Kve­da­rie­nė pa­ta­rė nu­va­žiuo­ti į Klai­pė­dą, kad mo­te­ris bū­tų ap­žiū­rė­ta, pa­da­ry­ta rent­ge­no nuo­trau­ka. Ta­čiau Klai­pė­do­je rent­ge­no nuo­trau­ka ne­bu­vo da­ry­ta.

Pa­sak Al­bi­nos, te­le­fo­ni­nio po­kal­bio me­tu su di­rek­to­re bu­vo ap­tar­ta ga­li­my­bė per­da­ry­ti nau­juo­sius pro­te­zus.

„Gy­dy­to­ja ap­žiū­rė­jo gu­ze­lį, nu­siun­tė pas jų pa­čių bur­nos chi­rur­gą, dėl ku­rio va­žia­vau į Ma­žei­kius. Iš tik­rų­jų ap­va­žia­vau daug mies­tų – Klai­pė­dą, Ma­žei­kius, Pa­ne­vė­žį, Kau­ną. O at­va­žia­vus bū­tent vi­zi­to die­ną, šių me­tų va­sa­rį, ma­nęs laukė lin­čas. Kal­bė­jo­mės 75 mi­nu­tes, ir di­rek­to­rė jau pa­sa­kė, kad ne­ga­li bū­ti net kal­bos apie pro­te­zų per­da­ry­mą. Bet­gi ji man bu­vo pri­ža­dė­ju­si per­da­ry­ti tuos pro­te­zus“, – ti­ki­no Al­bi­na.

Ta­čiau di­rek­to­rė nei­gia da­vu­si šiuos pa­ža­dus. Pa­sak jos, to­kių da­ly­kų ža­dė­ti ne­ga­li nie­kas, ypač įmo­nės va­do­vė.

„Nie­ka­da to­kių pa­ža­dų nie­kas ne­duo­da. Jei­gu pa­cien­tai jau­čia kaž­ko­kį dis­kom­for­tą, ką mes pir­miau­sia da­ro­me, tai krei­pia­mės į spe­cia­lis­tus – pro­te­zuo­jan­tį gy­dy­to­ją ir dan­tų tech­ni­ką – tai yra pro­fe­sio­na­lai, dir­ban­tys ne vie­ne­rius me­tus, tu­rin­tys di­de­lę dar­bo pa­tir­tį, kom­pe­ten­ci­ją. Jie nu­sta­to, ar rei­ka­lin­gas kaž­koks ko­re­ga­vi­mas. Sė­dė­da­ma su pa­cien­tu ir dis­ku­tuo­da­ma ne­ga­liu pa­sa­ky­ti, kad kaž­ką per­ga­min­si­me ar tai­sy­si­me, nes tai ne odon­to­lo­go kė­dė. To­kių spren­di­mų ir pa­ža­dų nie­ka­da gy­ve­ni­me nie­kas ne­ga­li da­lin­ti, o tuo la­biau įmo­nės di­rek­to­rė“, – tei­gė I.Kve­da­rie­nė.

Realybė: brangi svajonė turėti gražius ir sveikus dantis ne visada išsipildo. Shutterstock nuotr.

Gy­dy­to­jai pro­ble­mų ne­ma­tė

Kli­ni­kos di­rek­to­rė taip pat pa­brė­žė, kad Al­bi­na bu­vo siųs­ta pas įvai­rius spe­cialis­tus, ta­čiau jos įvar­dy­tų nu­si­skun­di­mų gy­dy­to­jai iš­spręs­ti ne­ga­lė­jo.

„Esa­me kvie­tę įvai­rius spe­cia­lis­tus ir siun­tę pa­čią pa­cien­tę ir pas vei­do žan­di­kau­lių chi­rur­gą tam, kad įsi­ti­kin­tu­me, jog tie nu­si­skun­di­mai yra rea­liai tai­sy­ti­ni. Nes pro­te­zas kiek­vie­nam pa­cien­tui – in­di­vi­dua­lus, de­ri­na­mas – vie­nam rei­kia il­ges­nio adap­ta­vi­mo­si lai­ko­tar­pio, ki­tam už­ten­ka trum­pes­nio, o nu­si­skun­di­mai, ku­riuos gau­na­me iš pa­cien­tų, tu­ri bū­ti įver­tin­ti spe­cia­lis­tų. Ta­čiau tai, ką ma­tė ši pa­cien­tė, nea­ti­ti­ko to, ką ma­tė gy­dy­to­jai. Va­di­na­si, bet ko­kie ko­re­ga­vi­mai neišsp­ręs jos var­di­ja­mų prie­žas­čių, nes jų rea­liai nė­ra“, – nu­ro­dė I.Kve­da­rie­nė.

Ko­dėl ki­lo aler­gi­ja?

Kal­bė­da­ma apie aler­gi­nes reak­ci­jas, di­rek­to­rė mi­nė­jo, kad pro­te­zuo­se ne­bu­vo nė vie­nos me­džia­gos, ku­ri ga­lė­tų aler­gi­zuo­ti.

„Kai pa­cien­tei bu­vo įdė­ti lai­ki­nie­ji pro­te­zai, ji pra­dė­jo skųs­tis, kad jie su­kė­lė aler­gi­ją, ir gal­vo­jo, jog tai bū­tent dėl pro­te­zų. Mes, kli­ni­ka, pa­da­rė­me vis­ką, kad pa­cien­tei pa­ga­min­tu­me nuo­la­ti­nius pro­te­zus, ne­nau­do­da­mi nė vie­nos me­džia­gos, ku­ri ga­lė­tų aler­gi­zuo­ti. Ga­li bū­ti ir dau­giau prie­žas­čių, kas su­kė­lė aler­gi­ją, bet šie pro­te­zai ne­kė­lė jo­kios. Aler­gi­nė reak­ci­ja ga­lė­jo bū­ti su­si­ju­si su svei­ka­tos su­tri­ki­mais ar­ba var­to­ja­mais vais­tais. Gal­būt pa­cien­tė kaž­ką gy­dė­si ar var­to­jo vais­tus, ir me­džia­ga su­rea­ga­vo. Ta­čiau to nu­sta­ty­ti prieš de­dant pro­te­zus bu­vo neį­ma­no­ma“, – kal­bė­jo di­rek­to­rė.

Ji tvir­ti­no, jog Al­bi­nos pro­te­zams bu­vo pa­da­ry­ta di­de­lė nuo­lai­da. „Pro­te­zai, kuriuos pa­ga­mi­no­me, kai­na­vo apie 10 tūks­tan­čių, o mes jai pa­da­rė­me 60 pro­c. nuo­lai­dą, kad mo­kė­tų kaip už pa­pras­tus pro­te­zus“, – sa­kė I.Kve­da­rie­nė.

Ko­dėl ki­lo aler­gi­nė reak­ci­ja, sun­ku pa­sa­ky­ti. Pa­cien­tė ma­no, kad tai dėl plastiko, ku­riam ji aler­giš­ka.

„Jau tu­riu at­sa­ky­mą iš aler­go­lo­gi­jos kli­ni­kos – aš esu aler­giš­ka plast­ma­sei. Tačiau, kai da­riau­si ope­ra­ci­ją, to ne­ži­no­jau“, – už­si­mi­nė Al­bi­na.

Jos ma­ny­mu, vi­sa tai – gy­dy­to­jų neap­si­žiū­rė­ji­mas, ka­dan­gi at­lik­ti aler­gi­jų tes­tą spe­cia­lis­tai ga­lė­jo pa­siū­ly­ti dar prieš ope­ra­ci­ją.

„Jie ne­ži­no­jo, kad man bus aler­gi­ja, bet ir neap­sid­rau­dė. Jei­gu bū­tų no­rė­ję ap­si­draus­ti, tu­rė­jo pa­pra­šy­ti ma­nęs, kad at­si­vež­čiau aler­go­lo­go pa­žy­mė­ji­mą, bet jie ma­nęs to ne­pra­šė. Kai tai at­si­ti­ko, tiems pro­te­zams pa­da­rė nuo­lai­dą. Bet kai juos pa­ga­mi­no, pro­te­zai nea­ti­ti­ko ma­no bur­nos ana­to­mi­jos, ir gy­dy­to­jai dau­giau nie­ko ne­be­da­rė. Pro­te­zų kai­na – 12 tūkst. eu­rų, o jau su­mo­kė­jau 13 tūkst.“, – aiš­ki­no pa­cien­tė.

Ta­čiau odon­to­lo­gų va­do­vė ti­ki­no, kad ne kli­ni­ka tu­rė­jo at­lik­ti ty­ri­mus dėl aler­gi­jos.

„Pa­cien­tai sa­vo an­ke­to­se pri­va­lo pa­žy­mė­ti, kad tu­ri kaž­ko­kių aler­gi­nių reak­ci­jų. Pa­cien­tės an­ke­to­je apie aler­gi­jas nie­ko ne­bu­vo, va­di­na­si, jo­kie ty­ri­mai ne­bu­vo at­lie­ka­mi. Pa­cien­tas pa­ts tu­ri pa­sa­ky­ti, jei­gu jis yra kaž­kam aler­giš­kas. Šią in­for­ma­ci­ją bū­ti­na pa­teik­ti at­vy­kus į kiek­vie­ną svei­ka­tos įstai­gą. Jei­gu pa­cien­tas to­kios in­for­ma­ci­jos ne­pa­tei­kia, mes ne­ga­li­me iš­tir­ti vi­sų ga­li­mų aler­gi­nių reak­ci­jų ar­ba li­gų, nes odon­to­lo­gi­jos kli­ni­ka nė­ra svei­ka­tos ty­ri­mų cent­ras, ku­ria­me bū­tų ga­li­ma jas nu­sta­ti­nė­ti“, – tvir­ti­no I.Kve­da­rie­nė.

Su­tar­tį nu­trau­kė vie­na­ša­liš­kai

Šių me­tų ba­lan­džio 29 d. kli­ni­ka nu­trau­kė pa­slau­gų tie­ki­mo su­tar­tį su Al­bi­na.

„Kli­ni­ka at­siun­tė pa­si­ra­šy­tą su­si­ta­ri­mą dėl pa­slau­gų nu­trau­ki­mo, ku­rio aš ne­pa­si­ra­šiau“, – ste­bė­jo­si pa­lan­giš­kė.

Di­rek­to­rės nuo­mo­ne, šis spren­di­mas priim­tas, nes pa­cien­tei bu­vo su­teik­tos vi­sos pa­slau­gos ir pa­dė­ti spe­cia­lis­tai dau­giau nie­kuo ne­ga­li. „Taip, tai bu­vo mū­sų siū­ly­mas. Pa­gal ga­ran­ti­ją sa­vo įsi­pa­rei­go­ji­mus pa­cien­tui vyk­do­me. Su­tar­ties nu­trau­ki­mas nė­ra są­ly­gų pra­ra­di­mas, tai yra ga­ran­ti­ja, kad jei kaž­kas nu­tik­tų, kli­ni­ka iki ga­ran­ti­jos pa­bai­gos tik­rai vi­sus sa­vo įsi­pa­rei­go­ji­mus vyk­dys“, – pa­brė­žė di­rek­to­rė.

Mo­te­ris dėl pa­tir­tos ža­los jau krei­pė­si į Vals­ty­bi­nę ak­re­di­ta­vi­mo svei­ka­tos prie­žiū­ros veik­lai tar­ny­bą bei Pa­cien­tų svei­ka­tai pa­da­ry­tos ža­los nu­sta­ty­mo ko­mi­si­ją. Jų spren­di­mo dar teks pa­lauk­ti.

„Ža­los nu­sta­ty­mo ko­mi­si­ja pa­sa­kė, kad svars­ty­mas ga­li tęs­tis apie du mė­ne­sius, o Ak­re­di­ta­vi­mo tar­ny­ba svars­tys nuo tri­jų iki aš­tuo­nių mė­ne­sių“, – nu­si­vy­lu­si sa­kė mo­te­ris.

Iki tol Al­bi­nai ir to­liau teks bū­ti tik su lai­ki­nai­siais pro­te­zais.

Dėl pa­si­kei­tu­sios iš­vaiz­dos ir su­ža­lo­tos svei­ka­tos Al­bi­na pa­ti­ria dis­kom­for­tą ir bend­rau­da­ma, nes kal­ba ta­po ne­riš­li, ne­pa­to­gu net val­gy­ti. Lauk­da­ma sprendimo pa­lan­giš­kė dar ti­ki­si, kad at­si­ras žmo­nių, ga­lin­čių pa­dė­ti.

„Tiek pi­ni­gų iš­lei­dau, ne­be­tu­riu iš kur jų paim­ti, o si­tua­ci­ja – bai­si. Daug kur matau, kad žmo­nėms pa­de­da, at­si­lie­pia į tą šauks­mą, o man kaž­kaip nei­šei­na. Ką dar pa­da­ry­ti?“ – svars­tė mo­te­ris.

Nag­ri­nė­jo 41 skun­dą

Ofi­cia­lio­je Pa­cien­tų svei­ka­tai pa­da­ry­tos ža­los nu­sta­ty­mo ko­mi­si­jos 2021 m. veik­los ata­skai­to­je nu­ro­dy­ta, kad pa­reiš­ki­muo­se skun­džia­mos odon­to­lo­gi­jos pa­slau­gos su­da­ro 17 pro­c. Nuo 2019 gruo­džio 31 d. iki 2020 m. sau­sio 1 d. bu­vo iš­nag­ri­nė­tas 41 pa­reiš­ki­mas dėl odon­to­lo­gi­jos pa­slau­gų.

Odontologijos klinika nėra sveikatos tyrimų centras.

Svei­ka­tos ap­sau­gos mi­nis­te­ri­jos As­mens svei­ka­tos de­par­ta­men­to Spe­cia­li­zuo­tos svei­ka­tos prie­žiū­ros sky­riaus vy­riau­sio­ji spe­cia­lis­tė Jad­vy­ga Mi­cei­kai­tė šį at­ve­jį ko­men­tuo­ti at­si­sa­kė.

„Ko­men­tuo­ti konk­re­čios si­tua­ci­jos ne­ga­li­me, nes ne­tu­ri­me ga­li­my­bės ob­jek­ty­viai su­si­pa­žin­ti su vi­so­mis de­ta­lė­mis ir ap­lin­ky­bė­mis, o tei­kia­ma in­for­ma­ci­ja nė­ra pa­kan­ka­ma. Ki­ta da­lis pra­šo­mos in­for­ma­ci­jos dėl ki­tų ga­li­mų skun­dų yra kon­fi­den­cia­li“, – tei­gė J.Mi­cei­kai­tė.

Vals­ty­bi­nės var­to­to­jų tei­sių ap­sau­gos tar­ny­bos spe­cia­lis­tai to­kių si­tua­ci­jų ap­skritai ne­nag­ri­nė­ja.

„Vals­ty­bi­nė var­to­to­jų tei­sių ap­sau­gos tar­ny­ba gin­čų šio­je sri­ty­je ne­nag­ri­nė­ja. Pa­tar­tu­me kreip­tis į Vals­ty­bi­nę ak­re­di­ta­vi­mo svei­ka­tos prie­žiū­ros veik­lai tarnybą, nes jai pri­skir­tas pa­cien­tų tei­sių prie­žiū­ros funk­ci­jų vyk­dy­mas“, – nu­ro­dė Vals­ty­bi­nės var­to­to­jų tei­sių ap­sau­gos tar­ny­bos Tarp­tau­ti­nių ir vie­šų­jų ry­šių sky­riaus ve­dė­ja Da­lia Ma­li­naus­kie­nė.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Marija

Marija portretas
Pas mane guzelus ties stiftu, uzaugo vista ir dar daug visokiu dariniu! Protezavimas sukelia vezi!

Aukse

Aukse portretas
Man daug kartu yra protezuoti dantis, 2 dantu stiftai, prie kuriu susiformavo guzeliai, gleivineje uzaugo didele cista ir dar kitu gleivines dariniu. Itariamas seiliu liauku, burnos vezys! Reiskia dantu protezuoti negalima, tiesog turi buti draudziama! Cia juk ne kokios tai statybines bendroves viska greziancios , slifuojancios, lipdancios?..

Albina

Albina portretas
Anonimui - dėl implantacijos aš neturiu jokio priekaišto, atlikta puikiai, nepasisekė tik su protezavimu
VISI KOMENTARAI 65

Galerijos

Daugiau straipsnių