Valdžia labiau atsigręš į Baltijos jūrą

Šiuo metu Vyriausybė svarsto Lietuvos Baltijos jūros apsaugos sistemos funkcionavimo pakeitimus, kurie susiję ir su Klaipėdos uostu.

Įpareigojimas uostui dėl smėlio

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijai bus numatomos tam tikros funkcijos, kurios susietos su Baltijos jūros ir iš dalies Kuršių marių apsauga.

Tiesiogiai Uosto direkcija bus įpareigota visą iškastą smėlį iš laivybos kanalo nuo –2 iki –17 piketų (tai yra smėlis jūroje už uosto vartų) naudoti Melnragės ir Girulių rajono priekrantės dugno papildymui. Taip pat iš uosto išorinio laivybos kanalo išsiurbtas smėlis bus naudojamas pažeistoms paplūdimių kopagūbrių vietoms užpildyti.

Vadinasi, išorinio laivybos kanalo valymo darbai ateityje brangs. Reikės naudoti specialius laivus, kurie išpurkš išsiurbtą smėlį į priekrantės zoną. Tuo atveju, kai reikės tvarkyti pažeistą kopagūbrį smėlį iš jūros teks netgi transportuoti į krantą. Galbūt tam bus naudojami ir specialūs vamzdžiai.

Derinama ir kita nuostata, kad vidinėje uosto akvatorijoje gilinimo, platinimo ar valymo metu iškastas smėlis būtų naudojamas paties uosto infrastruktūros objektams statyti. Iki šiol visas uosto gilinimo ar valymo iškastas smėlis būdavo išgabenamas į jūros sąvartynus, kurie yra už 20–35 km nuo uosto vartų.

Tokia nuostata yra teisinga, nes neseniai pasirodė žinia, kad uostas ieško karjerų, iš kur galėtų imti gruntą uosto pietinei daliai plėtoti, įskaitant planuojamus statyti pietinius vartus ties Kuršių mariomis uždarant vieną iš įtakų prie Kiaulės Nugaros. Šiems darbams galėtų būti kaupiamas smėlis iškastas iš uosto akvatorijos.

Nori bendro jūros paveikslo

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija yra ir viena iš pagrindinių institucijų, kurios turi vykdyti Lietuvos Baltijos jūros dalies apsaugos funkcijas.

Kitos tokios valstybės institucijos yra Lietuvos kariuomenė, o ypač jos karinės jūrų pajėgos. Taip pat Valstybės sienos apsaugos tarnyba.

Ne mažesnę Baltijos jūros apsaugos funkciją atlieka ir buvusios Lietuvos saugios laivybos administracijos pareigas perėmusi Lietuvos transporto saugos administracija.

Vyriausybė siekia, kad įvairiomis priemonėmis ir įvairių institucijų kuriamu Baltijos jūros stebėjimo paveikslu atsakingos institucijos galėtų dalytis tarpusavyje.

Viena iš svarbiausių minėtų valstybės institucijų funkcijų yra Baltijos jūros ir Kuršių marių stebėjimo sistemos sukūrimas bendromis pastangomis. Tikslas yra toks, kad būtų kuriamas bendras nacionalinis Baltijos jūros dalies, kuris juridiškai priklauso Lietuvai, atpažinimo paveikslas. Siekiama, kad šis paveikslas turėtų kaip galima daugiau skaitmenizacijos – duomenys būtų teikiami tiesiogiai iš jūros stebėjimo techninių priemonių.

Prie Baltijos jūros stebėjimo prisideda ne tik laivybos, bet ir žvejybos kontrolės institucijos, aplinkosaugininkai, kurie turi ir savas Baltijos jūros stebėjimo sistemas.

Vyriausybė siekia, kad įvairiomis priemonėmis ir įvairių institucijų kuriamu Baltijos jūros stebėjimo paveikslu atsakingos institucijos galėtų dalytis tarpusavyje. Manoma, kad tai padėtų geriau įvertinti Baltijos jūroje ir Kuršių mariose kylančias rizikas, nustatyti incidentus ir operatyviau į juos reaguoti.

Galimi nuostoliai jūroje

Žvejai yra vieni iš pagrindinių Baltijos jūros turto naudotojų.

Vyriausybė yra priėmusi specialią nuostatą dėl žvejų. Nuo 2008 m. veikia nuostata, kad, tarkim, Uosto direkcija, kai paplūdimių maitinimui pila smėlį, turi kompensuoti nuostolius žvejams, nes išgąsdina žuvis, sutrikdo žvejybą.

Svarstydama Lietuvos Baltijos jūros apsaugos sistemos funkcionavimo pakeitimus Vyriausybė nurodė patikslinti ir galimus nuostolius žvejams dėl kitų asmenų veiklos. Kartu planuojama peržiūrėti ir tokių nuostolių kompensacijų apskaičiavimo tvarką, įkainius.

Gali būti, kad kompensacijos žvejams ir sumažės, nes yra tokia tendencija, kad žuvys Baltijos jūroje nyksta. Kažin ar valdžia norės, kad kompensacijos žvejams būtų mokamos, kaip sakoma, tik už menamas žuvis?



NAUJAUSI KOMENTARAI

Koja

Koja portretas
Svedijoje perkant zuvi pagauta is Baltijos juros, dazniausiai yra priidetas ispejimas, kad zuvis yra toksiska ir gali pakenkti tavo sveikatai, nes Pagauta Baltijos juroje. Taip pat pardavejas privalo pirkejui tai irgi pasakyti. Nezinau apie Suomija, bet jie nera kvaili gaudyti ir valgyti tokia zuvi. Danija bei Norvegija turi priejima prie Siaures juros rezervu, tai jiems nesvarbu. O Lietuvos valdzia moka zvejams uz ju pagaunama ar nepagaunama toksiska Baltijos zuvi;)))))))£££

To :)))

To :))) portretas
Tai kad ne darbo ar valstieciu klases reikalas kiek tai kainuos, jei ka.

Anonimas

Anonimas portretas
Valdzia tai AS, o As i juras nesigresiu. Man ir prie sudu kruvos gerai.
VISI KOMENTARAI 5

Galerijos

  • Prieš Velykas – Kryžiaus kelio eisena
    Prieš Velykas – Kryžiaus kelio eisena

    Šiandien, Didįjį penktadienį, uostamiesčio gatvėmis klaipėdiečiai neš maždaug šešių metrų kryžių. Šis Kristaus kančios apmąstymams skirtas Kryžiaus kelias tikintiesiems yra vienas svarbiausių įvykių prie&sca...

  • Klaipėda puošiasi šventėms
    Klaipėda puošiasi šventėms

    Uostamiestis pamažu ruošiasi Velykoms. Kai kur prie daugiabučių namų matyti kiaušiniais papuoštos medžių šakos, prie Kultūros centro Žvejų rūmų – velykinė instaliacija, o parduotuvių vitrinose irgi yra velykinių ...

  • „Palangos dienos“ kviečia paminėti dvi kurortui svarbias datas
    „Palangos dienos“ kviečia paminėti dvi kurortui svarbias datas

    Penktadienį Palangoje prasideda savaitę truksiančios kurorto dienos, kurios įprasmins Palangos krašto prijungimą prie Lietuvos prieš daugiau kaip šimtmetį bei paminės kurorto gimtadienį. ...

  • Kretingos taryba – prieš „European Energy“ žaliojo kuro gamyklos statybą
    Kretingos taryba – prieš „European Energy“ žaliojo kuro gamyklos statybą

    Kretingos valdžia nepritarė Danijos atsinaujinančios energetikos kompanijos „European Energy“ planams rajone statyti žaliojo kuro gamyklą. ...

    8
  • Naudojimui nebetinkamas padangas galite atiduoti nemokamai!
    Naudojimui nebetinkamas padangas galite atiduoti nemokamai!

    1. Jei perkate naujas padangas parduotuvėje ir servise, ten galite nemokamai atiduoti ir senąsias. Tik turi atitikti perkamų–paliekamų padangų kiekis ir tipas: jei perkate lengvojo automobilio padangas, traktoriaus ar sunkvežimio padangų palikti n...

    5
  • „Smiltynės perkėla“ – svarbių pokyčių kelyje
    „Smiltynės perkėla“ – svarbių pokyčių kelyje

    Milijonai keleivių, šimtai tūkstančių transporto priemonių. Praėję metai bendrovei „Smiltynės perkėla“ buvo darbingi ne vien perkėlimų skaičiumi. Ilgametes marių laivybos tradicijas puoselėjanti įmonė įgyvendina ambicingus p...

    5
  • Kelionė iš Klaipėdos į Rygą – tik su persėdimais
    Kelionė iš Klaipėdos į Rygą – tik su persėdimais

    Pernai pradėjęs kursuoti traukinys Vilnius–Ryga stojo Šiauliuose, o jau nuo balandžio sustos dar dviejuose Lietuvos miestuose. Uostamiesčio gyventojams iš Klaipėdos tiesiogiai pasiekti Latvijos sostinę traukiniu dar nepavyks, bet, pas...

    10
  • Vietoj griuvenos Liepojos gatvėje – prekybos centras
    Vietoj griuvenos Liepojos gatvėje – prekybos centras

    Liepojos gatvės pradžioje pokyčiai stebina ir tempu, ir mastais – metų pradžioje pagaliau nugriautas apleistas baltų plytų statinys ir greta jo veikusi parduotuvė. Dabar milžiniškoje statybų aikštelėje verda darbas. ...

    12
  • Ant Dangės upės kranto – benamių „sanatorija“
    Ant Dangės upės kranto – benamių „sanatorija“

    Prie Dangės upės klaipėdiečiai aptiko nelegaliai suręstą namelį. Jie įtaria, kad buveinę sumeistravo benamiai. Artėjant sutemoms čia susirenka lėbautojų būrys, kuris neduoda ramybės kitapus upės gyvenantiems žmonėms. ...

    2
  • Klaipėdoje – pasaulinės automobilių aukcionų kompanijos centras
    Klaipėdoje – pasaulinės automobilių aukcionų kompanijos centras

    Klaipėdoje duris atvėrė jau ketvirtasis Lietuvoje JAV pasaulinės automobilių aukcionų kompanijos IAA aukcionų centras, kuriame automobilių prekybos verslu užsiimančios įmonės ir privatūs pirkėjai nuo šiol gaus užtikrintą paslaugą, impor...

    8
Daugiau straipsnių