Viešasis transportas uostamiestyje nebrangs?

Uostamiesčio valdžiai siūloma pritarti kainų didinimui kelionėms miesto bei priemiestiniais maršrutais ir maršrutiniais taksi. Pagal siūlomą tvarką nuo ateinančių metų labiausiai brangtų popieriniai bilietai, o dieną už kelionę maršrutiniu taksi tektų atseikėti dvidešimčia centų daugiau.

Uostamiesčio valdžiai siūloma pritarti kainų didinimui kelionėms miesto bei priemiestiniais maršrutais ir maršrutiniais taksi. Pagal siūlomą tvarką nuo ateinančių metų labiausiai brangtų popieriniai bilietai, o dieną už kelionę maršrutiniu taksi tektų atseikėti dvidešimčia centų daugiau.

Sąnaudos viršijo pajamas

Nuo ateinančių metų Klaipėdoje siūloma didinti miesto ir priemiesčio autobusų, maršrutinių taksi bilietų kainas.

Anot Klaipėdos savivaldybės Transporto skyriaus vedėjo Rimanto Mockaus, naujosios kainos siūlomos įvertinus faktiškai pakitusias keleivių vežimo autobusais ir mikroautobusais sąnaudas ir gaunamas pajamas. Tam buvo sudaryta speciali darbo grupė.

Pastebima, kad praėjusiais metais kainas konvertuojant į eurus šios sumažėjo apie 3 proc., todėl sumenko ir šiųmetis vežėjų pelnas. Prognozuojama, kad kitąmet tokių paslaugų sąnaudos išaugs 5,5 proc.

Manoma, kad viešojo transporto rida augs apie 1,3 proc., nes visus ateinančius metus važiuos 13 ir 21A maršrutai, kurie šiemet kursavo tik kelis mėnesius, planuojama pratęsti maršruto į Lėbartų kapines trasą, tobulinti Mogiliovo gatvės susisiekimą su centrine miesto dalimi, organizuoti viešojo transporto maršrutą į Agluonėnų gyvenvietę.

Viešosios įstaigos „Klaipėdos keleivinis transportas“ direktorius Gintaras Neniškis pastebėjo, kad šiuo metu sąnaudos pajamas viršija daugiau nei 6 proc.

Siūlo branginti

„Atsižvelgiant į tai, siūlome padidinti elektroninių terminuotų bilietų tarifus vidutiniškai 4 procentais, integruotų priemiesčio maršrutų tarifus – vidutiniškai 6 procentais“, – teigė R.Mockus.

Nuo kitų metų mėnesinio vardinio bilieto, galiojančio tik darbo dienomis, papildymo kaina būtų ne 19,9, o –  21 euras. Mėnesinio vardinio bilieto papildymas kainuotų ne 25,7, o – 27 eurus.

Perkant šiuos bilietų papildymus viešosios įstaigos „Klaipėdos keleivinis transportas“ patalpose, kaina būtų kiek mažesnė.

Siekiant skatinti mažesnį popierinių autobusų bilietų naudojimą, jų kainą didinti siūloma kiek daugiau. Jeigu politikai pritartų, popierinis bilietas spaudos kioske kainuotų 0,7 euro, o parduodamas autobuse – 0,8 euro.

„Didinant elektroninių kartinių bilietų patrauklumą, jų kainos siūlome nedidinti“, – teigė Transporto skyriaus vedėjas.

Popierinius priemiesčio autobusų bilietus, priklausomai nuo maršruto, siūloma didinti vidutiniškai 15 proc.

Užsiminė apie lengvatas

Antradienį toks transportininkų siūlymas svarstytas Miesto ūkio ir aplinkosaugos komiteto posėdyje.

Jo narė Lilija Petraitienė pastebėjo, kad nuo ateinančių metų, keičiant kelionių viešuoju transportu kainas, vertėtų taikyti lengvatas pradinių klasių moksleiviams.

Pagal naujas siūlomas kainas už mėnesio bilietą moksleiviai mokėtų 5,4 euro. Per metus moksleivio kelionės atsieitų daugiau nei 60 eurų. Tiesa, yra galimybė bilietą įsigyti pusei arba visiems metams, tokio kaina – kiek mažesnė.

„Reikėtų įdiegti Vilniaus patirtį ir pradinių klasių moksleiviams duoti pradinuko bilietą, kurio kaina metams būtų fiksuota – 10 eurų“, – pasiūlė L.Petraitienė.

Šiuo metu uostamiestyje tokio amžiaus moksleivių esama beveik 6,5 tūkst.

Viešosios įstaigos „Klaipėdos keleivinis transportas“ direktoriaus Gintaro Neniškio teigimu, tokia tvarka taikoma ir Kaune. Ten bilietas yra dar pigesnis.

Brangs ne tik autobusai

Tikėtina, kad kitąmet brangiau teks mokėti ir už kelionę maršrutiniais taksi. Šiuo metu šių viešojo transporto priemonių vairuotojai teuždirba apie 288 eurus.

Esama ir tokių vežėjų, kurie dirba nuostolingai, todėl, R.Mockaus teigimu, būtų tikslinga didinti ir kelionės šiais maršrutais kainą.

Jeigu šiems siūlymams būtų pritarta, nuo kitų metų dieną važiuojant maršrutiniu taksi tektų mokėti ne 0,7 euro, o 0,9.

Už naktinę kelionę piniginę tektų praverti dar plačiau – mokėti ne 0,98, o 1 eurą.

Tokiems pokyčiams, Transporto skyriaus vedėjo teigimu, pritarė ir patys vežėjai.

Vis dėlto politikė L.Petraitienė suabejojo ir šiuo siūlymu. Jos teigimu, tai gali lemti kai kurių maršrutiniais taksi vežėjų išstūmimą iš rinkos, mat padidėjus kainai klientai mieliau rinksis kelionę autobusu.

Antradienį vykusiame posėdyje Miesto ūkio ir aplinkosaugos komiteto nariai tokiems transportininkų siūlymams nepritarė. Galutinį sprendimą šiuo klausimu priims miesto taryba.



NAUJAUSI KOMENTARAI

jonas

jonas portretas
siuliciau ignoruoti kokiam menesiui tos autobusus ,ka tada jie darys..? eis pas savo "trubadura" i savivaldybe skustis..

Netvarka

Netvarka portretas
O autobusų stotelių aplinką iš tų pačių pinigų prižiūri, ar reikia dar kam susimokėti, nes dabar šiuklšlinės perpildytos, vėjai šiukšles nešioja po apylinkes šlaito stotelėje, galinėje Girulių stotelėje prie tualeto vairuotojams taip pat šiukšlės skrajoja. Niekur nėra nuolatinės priežiūros.

Aš portretas
esu pensininkas. Kur sveikata leidžia, einu pėsčiomis. Nieko blogo, sveika. Bet tenka atsisakyti procedūrų poliklinikoje, nes per toli eiti. Norėčiau prie jūros nuvažiuoti, per brangu. Vienu žodžiu, makaluojuosi netoli namų.
VISI KOMENTARAI 14

Galerijos

Daugiau straipsnių