„Pasaulinės reikšmės paveldas“: Prancūzijoje eksponuojamos grafo Tiškevičiaus fotografijos

Vykstant Lietuvos kultūros sezonui Prancūzijoje, Šalono prie Sonos mieste pristatyta grafo Benedikto Henriko Tiškevičiaus fotografijų paroda, pirmadienį pranešė Kauno rajono muziejus.

Paroda „Tarp Lietuvos ir Prancūzijos. Du grafo Tiškevičiaus pasauliai jo XIX a. pabaigos nuotraukose“ nuo lapkričio 22-osios iki kitų metų sausio 19-osios eksponuojama prancūzų išradėjo ir fotografijos pionieriaus Nicephore’o Niepce’o (Nisforo Nipso) muziejuje.

Iš viso eksponuojami 333 grafo fotografijos darbai, kuriuos paskolino Nisforo Nipso, Kauno rajono, Šiaulių „Aušros“ muziejai, taip pat Lietuvos nacionalinis dailės muziejus ir privatūs kolekcionieriai.

Anot Kauno rajono muziejaus, pagal iš Lietuvos laikinai išvežtų kultūros vertybių vertę ši paroda yra vienas brangiausių Lietuvos sezono Prancūzijoje projektų.

Įstaigos projektų vadovė Laura Auksutytė BNS nurodė, kad visų nuotraukų ir albumų draudiminė vertė viršija 370 tūkst. eurų.

„Kiek mums žinoma, brangesni eksponatai yra tik Pompidou centre eksponuojamas Kazys Varnelis ir Aleksandros Kašubos paroda“, – pažymėjo ji.

Pasak pranešime cituojamų Nisforo Nipso muziejaus kuratorių Emmanuelle Vieillard (Emaniuelės Vejar) ir Audrey Lebeault (Odrės Lebo), piktorializmui priskiriamos B. H. Tiškevičiaus fotografijos yra „pasaulinės reikšmės paveldas“.

Jų temos sudėtingos, parodos atspaudai yra riboti, pagaminti ant prabangaus popieriaus, imituojant medžio raižinius, grafui siekiant eksponuoti darbus ant galerijų ir muziejų sienų.

Daug laiko Prancūzijoje gyvenęs B. H. Tiškevičius priklausė prestižiniam Paryžiaus fotoklubui, jo nuotraukos publikuotos leidiniuose greta garsių XIX amžiaus fotografų Constanto Puyo (Konstano Piujo) ir Roberto Demachy (Robero Demaši).

Kaip pažymėjo Kauno rajono muziejus, nors prancūzai B. H. Tiškevičių laikė savo šalies fotomenininku, grafas nuolatos sugrįždavo į tėvynę, kur taip pat daug fotografuodavo, turtino Raudondvario dvarą iš užsienio parvežtais meno kūriniais.

Lietuvos sezoną Prancūzijoje šūkiu „Kitas tas pats“ (pranc. „Se voir en l’autre“) įgyvendina Lietuvos kultūros institutas ir Prancūzų institutas Paryžiuje. Atidarytas rugsėjo 12-ąją, jis oficialiai truks iki gruodžio 12 dienos.

Sezono metu Prancūzijoje numatyta per 200 įvairių renginių, kuriuose dalyvauja virš 500 menininkų, atlikėjų, kitų kultūros sričių atstovų, įgyvendinama virš 120 dvišalių kultūros partnerysčių.

 



NAUJAUSI KOMENTARAI

Anonimas

Anonimas portretas
O VILNIUJE LIEPKALNIO KAPINĖSI IŠNIEKINTAS GRAFAITĖS STEFANIJOS Von der OSTEN SAKKEN KAPAS....POLICIJA KOL KAS TYLI...DVIVEIDIŠKUMAS VISUR.
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

  • Tautiečiai atranda Pažaislį: užsieniečius keičia lietuviai
    Tautiečiai atranda Pažaislį: užsieniečius keičia lietuviai

    Po pandemijos, kai viskas užsidarė ir tautiečiai ėmė keliauti po Lietuvą, išpopuliarėjo Pažaislis. Pasak gidės Liudos Vitkienės, ši tendencija nenuslopsta. ...

  • Simonas Kairys: Birutis nusprendė būti gudrutis
    Simonas Kairys: Birutis nusprendė būti gudrutis

    Buvęs kultūros ministras Simonas Kairys nesutinka su naujojo ministerijos vadovo Šarūno Biručio kritika neva jis yra iš dalies kaltas dėl „Keistuolių teatrui“ gresiančių finansinių nesklandumų už prieš keletą metų ...

  • Radiniai Arkikatedros požemiuose: atradimo džiaugsmą temdo intrigos
    Radiniai Arkikatedros požemiuose: atradimo džiaugsmą temdo intrigos

    Neįtikėtina istorija dėl karališkų insignijų atradimo Arkikatedros požemiuose dar nesibaigė. Kultūros ministras Šarūnas Birutis pasikvietė arkivyskupijos atstovus pasiaiškinti, kodėl jie slaptavietę atvėrė be Kultūros paveld...

  • „Keistuolių teatrui“ gresia bankrotas
    „Keistuolių teatrui“ gresia bankrotas

    Kultūros ministras Šarūnas Birutis teigia, kad „Keistuolių teatrui“ gresia finansiniai nuostoliai dėl prieš keletą metų vykdytos teatro rekonstrukcijos. Pasak jo, dėl laiku neapmokėtų sąskaitų ir neapsidraudusio rangovo, Ce...

  • Rašyti dviese – smagiau
    Rašyti dviese – smagiau

    Rašytojos Aistės Šopienės-Šopos ir jos sūnaus Leonardo knyga: su paauglišku maištu, netekties jausmu ir svarbia žinute visuomenei – žmogui reikia žmogaus. ...

  • Pamatyti miesto kasdienybės triukšmą
    Pamatyti miesto kasdienybės triukšmą

    Nacionalinio Kauno dramos teatro Didžiosios scenos fojė veikia jaunosios kartos tapytojos Lauros Slavinskaitės paroda „Mano (?) melodijos“. ...

  • Bažnyčios ankstyvuoju tarpukariu: vizijos ir realybė
    Bažnyčios ankstyvuoju tarpukariu: vizijos ir realybė

    Kaip katalikų maldos namų stygiaus klausimas spręstas tarpukario Kaune? Kokių meninių idėjų turėjo ir kaip jas realizavo bažnyčių architektai ir inžinieriai? Atsakymų į šiuos klausimus paieškų rezultatais sakralinio meno paveldo ty...

  • Meninė veikla: saviraiškai ar pragyvenimui?
    Meninė veikla: saviraiškai ar pragyvenimui?

    20 proc. šalies meno kūrėjų gali išgyventi vien iš meninės veiklos – tokius duomenis atskleidė prieš trejus metus pristatytas plačios apimties Menininkų socialinės ir kūrybinės būklės vertinimas. Išanalizavu...

  • Išskirtinių šokių mokytoja save atrado Mažeikiuose: čia paprastesni žmonės
    Išskirtinių šokių mokytoja save atrado Mažeikiuose: čia paprastesni žmonės

    Atrodo, visi keliai veda į Mažeikių muziejų. Taip juokauja laidos „Toliau nuo miesto“ vedėjas Nedas Stankevičius. Miesto muziejuje jis susipažino su Vytautu ir Raimonda Ramanauskais, kuriems Mažeikiai ne vien meilės, bet ir kultūros miest...

  • Emociniai kraštovaizdžiai: dailininkės Lauros Aitmanės paveikslų analizė
    Emociniai kraštovaizdžiai: dailininkės Lauros Aitmanės paveikslų analizė

    Nors žmogui svarbi estetinė patirtis, kurią dažnai suteikia gamta, tačiau neretai į ją (gamtos pagrindu iškylančią estetinę patirtį) atkreipiame dėmesį tik tada, kai mums grožį aktualizuoja meno kūriniai. Tad kartais per meno kūrinį pa...

Daugiau straipsnių