- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Suomijoje atliktas tyrimas parodė, kad pakeitus vairavimo įpročius vairuotojai gali ne tik būti naudingi gamtai, bet ir savo piniginei. Tyrimo autoriai aiškina, kad pirmiausia vairuotojai važiuoja sau įprastu stiliumi, o kitą kartą – vadovaudamiesi specialistų taisyklėmis, pavyzdžiui, pastoviai išlaikant tam tikrą greitį. Apie tai LNK reportaže buvo kalbamasi su „Neste“ rinkodaros viceprezidentu Mika Hyötyläinenu.
– Jūsų įmonė apklausė vairuotojus ir tyrė jų vairavimo įgūdžius bei netinkamo vairavimo įtaką klimato kaitai. Ką konkrečiai pamatėte?
– Taip, mes norėjome patikrinti, kaip tam tikri vairavimo įpročiai gali paveikti išmetamų dujų kiekį bei kokie įpročiai yra ugdomi vairavimo mokyklose. Mūsų tikslas buvo sumažinti išmetamųjų dujų kiekį bent 15 proc. keičiant vairavimo įpročius.
– Kokias dažniausias klaidas daro vairuotojai?
– Manau, kad pagrindinės klaidos, kurias daro vairuotojai eisme, – žvelgimas tik į prieky ir gale esančius automobilius. Vairuotojai turi išmokti patekti į pagrindines juostas lėtai, be bereikalingai spaudžiamo greičio pedalo. Juk jeigu ruošiesi į ilgesnę kelionę, didelis skubėjimas nėra aktualus. Į tai reikėtų atkreipti dėmesį, nes tai ir sukelia didelį išmetamųjų dujų kiekį.
– Kuri grupė yra patys geriausi vairuotojai?
– Tyrėme šešis vairuotojus iš skirtingų amžiaus grupių, pradedant jaunuoliais nuo aštuoniolikos iki 24 metų, taip pat vyresnius nuo 25 iki 34 metų bei vyresniojo amžiaus vairuotojus iki 64 metų. Sunku įvertinti visų grupių įpročius, bet tiriant būtent šias tris grupes skirtumai akivaizdūs.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Ar tai tiesa, jog dažnai degalų sąnaudos ir įtaka klimato kaitai priklauso nuo pasirinkto maršruto?
– Prieš keletą metų mes atlikome panašią apklausą ir aiškinomės, kaip klimato kaitai ir degalų suvartojimui turi įtakos pasirinktas maršrutas mieste. Išsiaiškinome, kad vien pasirinkus žalesnius maršrutus galima sumažinti išmetamųjų dujų kiekį 6 proc. Navigacija dažniausiai rodo trumpiausią ir greičiausią maršrutą. Bet iki šiol nėra žaliausio maršruto pasirinkimo, todėl sumažėjimo mes negalime pajusti.
Vien pasirinkus žalesnius maršrutus galima sumažinti išmetamųjų dujų kiekį 6 proc.
– Kaip vairuotojai galėtų būti draugiškesni gamtai bei dar labiau sutaupyti degalų sąnaudų?
– Atrinkome aštuonis geriausius būdus, kaip išvengti bereikalingo gamtos teršimo ir kad būtų galima sutaupyti degalų. Pirmiausia – reiktų išvažiuoti anksčiau, kad nereikėtų skubėti bei spaudinėti greičio pedalo. Antra – pasiekti norimą greitį neperspaudžiant greičio pedalo. Tai daryti lėtai. Taip pat jausti miesto ritmą. Važiuojant žieduose judėti tokiu pačiu greičiu, kaip ir kiti automobiliai palaikant tam tikrą tėkmę. Numatyti sustojimus, jei artėjama prie šviesoforo ar STOP ženklo. Mažint greitį po truputį stabdant. Penkta – stengtis palaikyti vienodą atstumą tarp automobilių prieš save. Taip bus išvengiamos ir spūstys. Užsidegus šviesoforui reikia judėti iš karto. Taip pat stebėti ne tik prieš save esantį automobilį, bet ir kitus prieky esančius bei vengti nereikalingo greičio pedalo spaudinėjimo. Galiausiai – pabadyti įjungti aukštesnę pavarą judant iš vietos, nepradėti nuo pirmos.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Palangoje – pokyčiai dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą2
Ketvirtadienį Palangos savivaldybės taryba apsisprendė dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą nustatytose apmokestinamose kurorto vietose pokyčių. Jie priimti Palangos rinkliavų centro siūlymu. ...
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?58
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų4
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...