- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Mūsų istorinis simbolis Vytis nuo vasaros legaliai puikuotis galės ir ant transporto priemonių numerių. Seimas dėl to nubalsavo dar praėjusių metų vasarą. Apie šią naujovę, ar nuo rudens visi vairuotojai privalės keisti esamus numerius, LNK žurnalistas kalbino „Regitros“ generalinį direktorių Vaidą Dominauską.
– Taigi greitai mūsų simbolis Vytis netrukus atsiras ir ant transporto priemonių numerių. Kaip jums kilo tokia idėja?
– Kaip visada, pagrindinis idėjų generatorius yra visuomenė. Šią idėją paskatino ir noras pabrėžti tautiškumą. Taigi transporto priemonių numeriai – vienas iš būdų, kur galima tai integruoti.
– Kasmet išduodama 400 tūkst. įvairių valstybinių transporto priemonių numerių. Kai kurie vairuotojai ir anksčiau, norėdami pabrėžti tautiškumą, patriotiškumą, klijuodavo Vyčio lipduką. Ar jie dėl to būdavo baudžiami?
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Na, dėl baudimo reikėtų klausti policijos pareigūnų. Bet pritariu jums, kad noras išsiskirti visuomenėje yra gana populiarus reiškinys.
– Ir anksčiau būdavo galimybių pabrėžti tautiškumą, norą išsiskirti pasirenkant numerį su raidėmis LDK, simbolizuojančiomis Lietuvos Didžiąją Kunigaikštystę. Arba – LIT, taip referuodami į valiutą litą. Kokių dar variantų būdavo?
– Tų variantų būdavo įvairių. Vienos serijos populiaresnės, kitos mažiau. Kalbu apie numerių raides, kurių asociacijų klientai susiranda labai įvairių. Kalbant apie tautiškumo pabrėžimą, tai tos serijos su raidėmis LIT ar LDK, buvo vienos populiariausių.
– Kadangi mūsų numerių šriftas yra pats didžiausias ar vienas didžiausių Europos Sąjungoje (ES), tai kurioje vietoje mes įtalpinsime tą Vyčio ženklą? Ar jam atsiras vietos?
Pagal dabartinį parengtą projektą, Vytis numatytas viršutinėje numerio ženklo dalyje, kairėje pusėje.
– Mūsų komanda intensyviai dirba ties tuo, ne kartą buvo susitikusi ir tarėsi su Lietuvos heraldikos komisija. Tikiu, kad rado geriausią sprendimą, nes Vytis turi būti talpinamas garbingiausioje vietoje. Pagal dabartinį parengtą projektą, Vytis numatytas viršutinėje numerio ženklo dalyje, kairėje pusėje.
– Dabar toje valstybinio numerio pusėje yra raidės LT ir ES vėliava. Kurio simbolio bus atsisakyta, ar ką nors išmesime?
– Tikrai nieko neišmesime, viską galima pritaikyti. Kaip ir minėjau, diskusijų metu rastas vienas gražiausių sprendimų – Vytis bus garbingiausioje vietoje, bus matomas. Dėl to nesumažės nei raidžių, nei skaičių numeriuose. Niekas nenukentės.
– Ši praktika nėra nauja? Kiek žinau, Šveicarijoje jau seniai vairuotojai galėjo puikuotis savo valstybės herbu.
– Taip, be Šveicarijos yra dar keletas šalių. Vienas artimiausių pavyzdžių būtų Vengrija. Tačiau kalbant apie tautiškumo pabrėžimą, tai ES šalyse žengiami pirmieji žingsniai. Natūralu, nes reglamentavimas valstybėse yra skirtingas. Lietuvoje buvo priimtas įstatymas, leidžiantis Vytį integruoti į numerio ženklus. Dabar keliaujame šio projekto etapais. Klientai jau galės įsigyti sprendinį – tokius numerius – nuo rudens.
Vairuotojai tikrai neprivalės keisti valstybinio numerio, nes jie galios ir toliau.
– Ar ES neprieštarauja, kad mes taip išsiskirsime? Kur nors užsienyje policija nestabdys ir neklaus, kas čia ant tų numerių puikuojasi?
– Tikrai ne. Dabar yra pagrindinė užduotis visa tai suderinti su visomis ES šalimis, kad viskas būtų teisėta, legalu ir nesukeltų vairuotojams problemų.
– Ar jau nuo rudens visi vairuotojai turės suskubti keisti valstybinius automobilių numerius? Senieji nebaglios?
– Vairuotojai tikrai neprivalės keisti valstybinio numerio, nes jie galios ir toliau. O tie klientai, kurie norės savo automobilį pažymėti nauju numeriu su Vyčiu, galės pasikeisti jau turimą numerio ženklą.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams2
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Orams sušilus – daugiau eismo įvykių1
Balandžio mėnesio pradžia vairuotojus įpareigojo keisti žiemines padangas į vasarines. Kas nutiks, jei nepasikeitę padangų pateksite į eismo įvykį, ir apie kitas sezonines vairuotojų problemas „Labas vakaras, Lietuva“ rubrikoje „A...
-
Retenybių medžiotojams – ypatingi ir brangūs taikiniai
Šį pavasarį aukcionuose kolekcininkams bus pasiūlyti keli ypatingi automobiliai, tarp jų – reti „Bugatti Type 57C“ ir „Lotus-Climax Type 12“. ...
-
„Land Cruiser 250“ – naujas karalius6
„Galiu teigti, kad gimė naujas kelio ir bekelės karalius“, – išbandęs naująjį visureigį „Toyota Land Cruiser 250“ sakė lenktynininkas Benediktas Vanagas. ...
-
Padirbės, kad eismas būtų saugesnis5
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ per šiuos metus yra suplanavusi eismo saugumą didinančius sprendimus įgyvendinti visuose šalyje užfiksuotuose vadinamųjų juodųjų dėmių kelių ruožuose ir sankryžose. ...
-
Paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso nugalėtojai2
Tarptautinėje Niujorko automobilių parodoje paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso („World Car of the Year“, WCOTY) nugalėtojai. ...
-
Techninės apžiūros barjeras: įtakos turi ir vairuotojo elgesys45
Lietuvos automobilių techninių apžiūrų statistika negailestinga. Pernai beveik pusė transporto priemonių pirmuoju bandymu neįveikė šio barjero ir negavo teisės dalyvauti eisme. Kas lemia tokius niūrius skaičius ir kaip juos pakeisti? ...