- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Valdžia ir vėl ragina žmones taupyti. Pati pradės išjungdama dalį valstybinės reikšmės kelių apšvietimo, o gyventojams siūlo persėsti į viešąjį transportą arba dalytis automobiliu. Tačiau ką daryti mažesnių miestelių gyventojams, kur problemų – ne viena? Atsakymų ieškota LNK reportaže.
Kalbinti Vilniaus rajone gyvenantys Maišiagalos gyventojai skundėsi, kad panaikinti arba sumažinti autobusų maršrutai, į kai kuriuos didesnius miestelius važiuoja tik vieną kartą per savaitę.
Seniems žmonėms sunku patekti pas gydytojus. Daugelis minėjo, kad atstumus įveikia pėsčiomis arba su dviračiais, tačiau iki Vilniaus – per toli.
Viena kalbinta moteris piktinosi: „Tegul pati valdžia sėda į viešąjį transportą ir važinėja, o ne su savo galingais automobiliais, kurie kelia taršą ir nežinia kiek sunaudoja degalų.“
Visas reportažas – LNK vaizdo įraše:
Apie valdžios siūlymus taupyti – pokalbis su Susisiekimo ministerijos vyresniuoju patarėju Vidmantu Pumpučiu.
– Jei vairuotojai persėstų į viešąjį transportą, dalytųsi automobiliais, kiek galėtų sutaupyti?
– Jei kalbėtume apie visus Lietuvos vairuotojus, jie sutaupytų išties daug – per 200 mln. eurų. Tai priklauso nuo kiekvieno žmogaus važiavimo stiliaus. Jei važiuoja tvarkingai, gali sutaupyti 7–10 proc. degalų. Jei pereitų nuo agresyvaus iki ekologiško ir ekonomiško vairavimo, sutaupytų iki 30 proc.
– Planuojama sumažinti valstybinės reikšmės keliuose šviesiančių šviestuvų skaičių vakarais. Ar nepadaugės avarijų?
– Ieškome visų įmanomų būdų, kaip sutaupyti energijos resursus. Lietuvos automobilių kelių direkcija su specialistais išnagrinėjo visas apšvietimo vietas ir buvo pasirinkti tam tikri apšvietimo stulpai, kurių apšvietimą galima iš dalies sumažinti arba išjungti. Bus išjungti per 1 tūkst. apšvietimo stulpų. Pagrindinis prioritetas – eismo sauga. Prie perėjų tikrai neišjungs. Tikimės daug sutaupysime.
– Ar bus mažinamos spūstis? Nes, kol geri orai, vyksta kelio darbai.
– Numatyta, kad rangovai organizuotų eismą taip, kad pravažiuoti būtų paprasčiau, nereikėtų stovėti. Prieš keletą metų Susisiekimo ministerija inicijavo Darnaus judumo planų parengimą ir visos savivaldybės pamažu įgyvendina. Tikimės, kad įgyvendinus planus dalis gyventojų persės ant dviračių, pereis į viešąjį transportą.
– Gyventojai skundžiasi, kad dalis maršrutų nepatogūs, piko metu perpildyti.
– Yra problemų su viešuoju transportu, bandome kalbėtis su miestų savivaldybėmis. Patogumas ir greitis – kriterijai, kurie gali pakeisti vairuotojų įpročius. Numatyta nemažai atnaujinti viešojo transporto parko, tačiau tikimės ir savivaldybių didesnio noro keistis.
– Ar matote norą iš savivaldybių?
– Didžiosios savivaldybės greičiau sugeba transformuotis. Matome, atsilieka mažesnėse savivaldybėse. Automobilių dalijimasis vienas iš efektyviausių būdų, kaip vairuotojus paskatinti judėti. Toks sprendimas padeda sutaupyti 20 automobilių, mažėja spūstys.
– Automobilio dalijimosi problemų kyla mažesnėse vietovėse.
– Tai stereotipų klausimas. Lietuva yra lyderė tarp visų ES šalių pagal dalijimosi automobilių tankį. Mastelis kasmet auga, populiarėja. Tai viena iš efektyviausių darnaus judumo priemonių.
Ateityje teks iškeisti automobilį į paspirtuką, dviratį, viešąjį transportą, važiuojant toliau kooperuotis. Jungtinių Tautų Transporto pažangos jungtinė grupė aiškiai deklaruoja, kad ateitis priklauso savivaldžiams automobiliams, kurie bus taikomi dalijimosi principu. Tai gana tolima ateitis. Automobilio turėjimas neišvengiamai kiekvienais metais taps brangesnis dėl priežiūros, išlaidų ir pan.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Seimas spręs, ar verslui lengvinti ginklų dalių gamybą2
Seimas spręs, kokiais atvejais ginklų dalių gamybą įtraukti į nelicencijuojamų veiklų sąrašą. ...
-
Kai kuriems elektros vartotojams – nemaloni žinia2
Nemaloni žinia elektros vartotojams, pamirštantiems ar tyčia nedeklaruojantiems suvartotos elektros energijos. Jei vartotojai naudojasi ne išmaniuoju skaitikliu ir daugiau nei metus nedeklaruoja suvartotos elektros kiekio, nuo kitų metų jiems...
-
Penktadienį protestą rengiantis maitinimo verslas prašo grąžinti 9 proc. PVM lengvatą5
Maitinimo sektoriaus atstovai penktadienį prie Vyriausybės rengia protesto akciją reikalaudami grąžinti iki šių metų galiojusį lengvatinį 9 proc. pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifą. ...
-
Seimas svarstys griežtinti tvarką į Lietuvą atvykstantiems dirbti užsieniečiams3
Seimas imsis svarstyti griežtinamus reikalavimus dirbti į Lietuvą atvykstantiems užsieniečiams ir juos kviečiančioms įmonėms. ...
-
G. Nausėda palaiko pelno mokesčio didinimą gynybai, dėl PVM sako esąs „kategoriškai prieš“5
Tariantis dėl didesnio gynybos finansavimo, prezidentas Gitanas Nausėda sako palaikantis papildomą pelno apmokestinimą, tačiau pabrėžia esantis „kategoriškai prieš“ pridėtinės vertės mokesčio (PVM) kėlimą. ...
-
Seimas nustatė tvarką, kaip bus laikinai nuomojama laisva valstybinė žemė
Laisvą valstybinę žemę ir mieste, ir kaime laikinai išsinuomoti galės tik ūkininkai arba įmonės, kurie naudojo ją iki praėjusių metų pabaigos bei deklaravo joje augintas naudmenas. Jiems atsisakius toliau žemę dirbti, į tuos sklypus gal...
-
Regionuose mažėja bankų skyrių: ką daryti gyventojams?2
Regionuose mažėja bankų skyrių, gyventojams tenka važiuoti keliasdešimt kilometrų iki artimiausio banko, kad gautų konsultaciją. Bankai aiškina paprastai – žmonės į padalinius ateina vis rečiau ir ragina nuo šiol su banku...
-
Seimas palengvino neįgaliuosius vežančių automobilių parkavimą1
Nuo lapkričio lengvės neįgaliųjų vairuojamų ar juos vežančių automobilių parkavimas – jų savininkams leista nemokėti mokesčio už stovėjimą savivaldybių nustatytose vietose. ...
-
N. Mačiulis: gynybą galima finansuoti parduodant valstybės įmonių turtą10
Vyriausybei iškėlus idėją steigti specialų fondą gynybai papildomai finansuoti iš didesnių mokesčių, „Swedbank“ ekonomistas Nerijus Mačiulis sako, kad krašto apsaugą reikėtų finansuoti ne didinant mokesčius, o pard...
-
Premjerė: pratęsus bankų solidarumo įnašą valstybė negautų realių pajamų5
Lietuvoje veikiantiems bankams pernai uždirbus dukart didesnį pelną nei 2022-aisiais, premjerė Ingrida Šimonytė sako, kad pratęsus laikinąjį bankų solidarumo įnašą, pajamų iš šio mokesčio valstybė nebesurinktų, nes ma...