Ar daugiaaukštė stovėjimo aikštelė panaikins eismo bėdas Kauno centre?

Prieš gerą mėnesį paskelbta, kad pačiame Kauno centre – tuščioje buvusio "Merkurijaus" kiemo vietoje – planuojama statyti 262 lengvųjų automobilių vietų daugiaaukštę stovėjimo aikštelę. Rangos darbų konkursą už 6 mln. eurų laimėjo įprasta statybinių savivaldybės projektų vykdytoja "Autokausta".

Šedevro nesulauksime

Projekto kompiuterinis vaizdas, kurį skelbia savivaldybė, neleidžia tikėtis, kad tai bus naujas architektūros šedevras. Tiesa, akivaizdu, kad ir tai gerokai geresnis pasirinkimas, nei dabartinis šiukšlynas ir net iš K.Donelaičio gatvės atsiverianti betvarkė.

Tačiau pandemijos laikotarpiu, kai kiekvienas milijonas Kauno miesto biudžete yra svarbus ir kamšo dideles socialinių paslaugų skyles, verta padiskutuoti, ar tikrai 6 mln. eurų yra Kaunui šiuo metu įkandama prabanga.

Atskirai verta kelti klausimą, ar tikrai numatomi statybos darbai pačiame Kauno centre dera su planuojamais Europos kultūros sostinės renginiais. Juk statybos vieta – visai šalia dabar gražiausios miesto aikštės, kurioje vyks ne vienas ir ne du, tūkstančius kauniečių ir miesto svečių, sutrauksiančių renginių. Projektą planuojama užbaigti 2023 m. pavasarį, o tai reiškia, kad aktyvioji projekto darbų stadija numatyta būtent 2022-ųjų vasarą – kultūrinės programos kulminacijos metu.

Perdėtas dėmesys

Projekto autoriai giria, kad pasirinkta lakoniška pastato architektūrinė išraiška nedominuos aplinkoje, o atliks labiau foninį vaidmenį, ypač su "Romuvos" kino teatro pastatu. Statinio fasadą sudarys pusiau skaidrus profiliuotas stiklas ir fasadinės plokštės su apdailiniu paviršiumi. Tačiau verta atkreipti dėmesį ir į opozicijos pastabas. Štai konservatorė Andrijana Filinaitė kelia klausimą, kaip "toks 8300 kv. m. gargaras kontekstualiai ir darniai įsilies bei papildys miesto kraštovaizdį UNESCO kontekste?"

Bet architektūros specialistų diskusiją palikim žinovams. Aš norėčiau iškelti kitą, ekonominį miesto valdymo klausimą. Kauno centre investicijoms į infrastruktūrą nemažų pinigų atsiranda nuolat.

Štai Laisvės alėjos remonto suma siekia pora dešimčių milijonų eurų. Pilies žiedo rekonstrukcija – dar daugiau nei 3 mln. eurų. Dabar daugiaaukštei stovėjimo aikštelei miestas turės atseikėti 6 mln. eurų.

Ar tai ne per dideli pinigai? Ar tai tikrai pagrindinės miesto gyvenimui ir kokybiškai transporto veiklai trukdančios problemos? Verta priminti, kad automobilių stovėjimo įkainiai nuolatos didinami. Štai šių metų pavasarį eilinį kartą padidintas mokamų parkavimo vietų skaičius, mokamo stovėjimo zonos išsiplėtė, o mokestis kai kuriose vietose ūgtelėjo kartais.

Trūksta strategijos

Ką jau kalbėti apie chroniškas Kauno centrą (ir ne tik) kamuojančias bėdas – nuolatinius kamščius pagrindinėse miesto arterijose. Kamščių niekaip neatsikrato Savanorių prospektas, jie reguliariai formuojasi magistralėje Vilnius–Klaipėda, kai kurie infrastruktūriniai sprendimai duoda tik minimalią, ar net visai jokios, kaip kad Palemono–Marių gatvių transporto mazgas, naudos eismo dalyviams.

Todėl sveikinant iniciatyvą tvarkyti gerokai apleistas miesto erdves, visgi, norėtųsi aiškaus miesto planuotojų atsakymo į bendresnį klausimą – kaip miestas plėsis ir kaip jo infrastruktūra bus plečiama ne vienerių ar poros metų, bet gerokai ilgesniu laikotarpiu. Juk šiandien priimami sprendimai ir lems, kaip ir kur keisis Kaunas po dešimties, dvidešimties ar net daugiau metų. Ir tam būtinos atviros, ir daugybę kauniečių įtraukiančios, diskusijos. Juk būtent jiems ir dėl jų daromi šie sprendimai.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Anonimas

Anonimas portretas
Kuktūros paveldas neliaidžia akmens padėti ,o čia tokij istorinėj vietoje daugiaukščtis garažas ,ar proto turit

Vika

Vika portretas
Miesto paciame centre masinu stovejimo daugiaaukste aikstele? Cia jumoras ar marazmas? Sitoj vietoj turetu stoveti koks nors prestizinis pastatas,kuris puostu miesta, tik jau ne automobiliu stovejimo aikstele. Koks "gudrocius" tai sugalvojo? Tikiuosi gerb.Meras neleis tokio akibroksto.

Vėl laimėtojas tas pats ?

Vėl laimėtojas tas pats ? portretas
Aūūū, STT, FNTT, prokuratūra, kiek dar miegosite ?
VISI KOMENTARAI 8

Galerijos

  • Ar prezidento vadovaujama Valstybės gynimo taryba nieko nebereiškia?
    Ar prezidento vadovaujama Valstybės gynimo taryba nieko nebereiškia?

    Lietuvą pasiekė puiki žinia – Vokietijos gynybos pramonės gigantas ,,Rheinmetall AG‘‘ planuoja statyti Lietuvoje amunicijos gamyklą. Tai ne tik geros ir ilgalaikės darbo vietos viename iš Lietuvos regionų, Lietuvos eksporto didi...

    4
  • Žiurkėnas mumyse
    Žiurkėnas mumyse

    Reikia saugoti savo kailiuką, nes gyvename kosminės įtampos laikais. Todėl svarbu ne gynyba, o mityba. Visavertė. Tokia yra mūsų, žiurkėnų, ambicija. Misime iki susivėmimo ir gal išvengsime susinaikinimo. ...

    1
  • Po Sibirą – be vadovo
    Po Sibirą – be vadovo

    Įpusėjus 1911-ųjų vasarai, Josifas Visarionovičius Džiugašvilis (1878–1953) persikėlė į Vologdos miestą, mat caro valdžia jam čia leido pagyventi porą mėnesių. Vologdoje jis trumpam buvo užmezgęs romaną su paaugle Pelagėja Onufr...

    3
  • Kur dingo rinkimų kampanija?
    Kur dingo rinkimų kampanija?

    Gerai kažkas pastebėjo, kad pas mus nevyksta jokia rinkimų į šalies prezidentus kampanija. Praėjusią savaitę jau buvo paskelbti visi oficialūs kandidatai, tarp kurių yra milijonierių, tačiau nematyti nei plakatų, nei skelbimų su vieš...

    9
  • Ugnis ir vanduo
    Ugnis ir vanduo

    Pastarąsias dienas pasaulyje kažkaip nevaldomai įsišėlo ugnis ir vanduo – dvi iš keturių stichijų ar pradinių elementų, sukūrusių Žemę ir sudarančių jos egzistencijos pagrindą. Bent jau taip mąstyta Antikoje. ...

    1
  • Žodžiais dvoko nepridengsi
    Žodžiais dvoko nepridengsi

    Paputojo vienuoliktokų tarpinių patikrinimų jovalas, pakaitinis jo maišytojas garsiai trinktelėjo durimis, palikdamas dvoką uostyti 26 tūkst. gimnazistų, jų tėvams ir mokytojams. ...

    1
  • Jūros liga Trijų jūrų iniciatyvoje
    Jūros liga Trijų jūrų iniciatyvoje

    Geležinės uždangos jau seniai nebėra. Tačiau jos šešėlis dar juntamas. Kelių, geležinkelių, oro, energetikos ir kitokios jungtys yra prastesnės toje Europos pusėje, kuri patyrė komunistinį valdymą. Ypač prasta situacija dėl &Scaro...

  • Nevertiname, ką turime, prarandame – verkiame
    Nevertiname, ką turime, prarandame – verkiame

    Manau, kad kiekvienas žmogus tai galėtų pritaikyti sau, prisimindamas anapilin iškeliavusius artimus žmones ir nepanaudotą laiką bendravimui su širdžiai mielais. Bet šiandien ne apie tai. ...

    2
  • Kai net ir galvai reikia renovacijos
    Kai net ir galvai reikia renovacijos

    Atšyla oras, pakyla noras. Visų pirma, ginčytis, piktintis ir leisti žvygauti emocijoms dėl šildymo sezono (ne-)pabaigos. ...

    8
  • Vidaus vartojimas – Lietuvos ekonomikos augimo variklis
    Vidaus vartojimas – Lietuvos ekonomikos augimo variklis

    Išankstiniai indikatoriai rodo, kad ekonominis aktyvumas Lietuvoje laipsniškai atsigauna. Vis dėlto, kol daugelis pagrįstai Lietuvos ekonomikos atsigavimą sieja su eksporto ir pramonės rodikliais, vidaus vartojimas tampa ypač svarbiu kompone...

    1
Daugiau straipsnių