„Aurum 1006 km lenktynėse“ – jauniausia per visą jų istoriją komanda

  • Teksto dydis:

Pirmoji iš užsieniečių paraišką dalyvauti po mažiau nei dviejų savaičių Palangoje prasidedančiose 23-iose „Aurum 1006 km lenktynėse“ padavusi Joost Ursem vadovaujama „JR Motorsport“ komanda iš Nyderlandų registruoja dar vieną ekipą.

Tiksliau, atsiveža „BMW M4 Silhoutte“ automobilį, tačiau ne kaip atsarginį, į kurį pretenduotų jau anksčiau užsiregistravusios ekipos lenktynininkai Steve Vanbellingen, Ted van Vilet ir Bas Schouten.

Su Nyderlandų vėliava didžiausiose Baltijos šalyse ilgų nuotolių automobilių lenktynėse startuos ir antroji komanda, kurios vadovas lenktynininkus pasirinko Lietuvoje.

„Nematau būtinybės vežtis būrį sportininkų, kai Lietuvą įvairiausiose pasaulio šalyse garsina labai talentingi, profesionaliai pasirengę, ambicingi šios šalies lenktynininkai“, – sako J. Ursem.

Ne paslaptis, kad Nyderlandų meistrų varžyboms parengtą „BMW M4 Silhoutte“ automobilį Palangoje vairuos talentingi Lietuvos sportininkai Rokas Baciuška, Justas Jonušis ir Vilius Kibildis.

Dar neišvažiavęs į trasą šis trejetukas jau pasiekė savotišką rekordą, tapęs visų laikų „Aurum 1006 km lenktynių“ jauniausiųjų lenktynininkų komanda.

Vyriausiajam iš jų Rokui gruodį sukaks 23-eji, Justas neseniai atšventė 20-tį, o jauniausiajam Viliui – tik 19.

Tačiau jauniausiųjų trejetukas – ne naujokai šalies automobilių sporte. Daugiausia pasižymėjęs profesionalus lenktynininkas R. Baciuška, dar būdamas „Žalgirių“ gimnazistas, 2018 m. tapo Europos ralio kroso čempionu ir pasiekė tai, ko jokiam kitam lietuviui iki tol dar nebuvo pavykę.

Šiemet tauragiškis ir vėl pasiekė neeilinį laimėjimą – pirmąsyk dalyvavęs garsiajame dykumų maratone savo klasėje iškovojo trečiąją vietą ir iš Dakaro į Lietuvą parvežė beduino statulėlę.

22 metų vaikinas Dakare padarė tai, ko per ištisą dešimtmetį nėra pavykę nė vienam ambicijų nestokojusiam šalies sportininkui. 

R. Baciuška buvo pasirengęs startuoti lenktynėse Palangoje 2020 metais, tačiau sugedęs bolidas niekais pavertė visus jo ir ekipos lūkesčius. Tad gal ir čia jo debiutas su komandos draugais bus toks pat sėkmingas kaip dykumų maratone?

Didžiausią ilgų nuotolių lenktynių patirtį turi Justas, kuriam šiemetinis startas Palangoje bus jau penktasis.  

Nors Justas bene įspūdingiausių laimėjimų yra pasiekęs šalies ir daugelyje žinomiausių Europos kartingo trasų, tačiau ir maratoninių lenktynių išbandymus jis sėkmingai atlaikė. Du kartus J. Jonušis su komandos draugais yra laimėjęs lenktynes TCR klasėje, o pernai toje pačioje klasėje  finišavo antras.

Didžiausiu laimėjimu „Aurum 1006 km lenktynėse“ Justas laiko trečiąją bendrosios įskaitos poziciją, 2020 m. iškovotą su „NOKER racing team“ komanda, kurios lenktynininkai vairavo  irgi TCR klasės automobilį. 

„Metais anksčiau, 2019-aisiais su šia „BMW M4 Silhoutte“ jau esu lenktyniavęs Palangoje. Sekėsi visai neprastai, tačiau dėl techninių problemų buvome priversti sustoti ir nefinišavome“, – prisimena J. Jonušis.

Tais pačiais metais Justą į Beniliukso šalių nacionalinės „Supercar Challenge“ pirmenybių etapą pasikvietė buvęs jo komandos partneris „Aurum 1006 km“ lenktynėse Ward Sluys, kur abu vairavo Palangoje juos pavedusį „BMW M4 Silhouette“.

J. Jonušiui jau iki tol neblogai pažįstama legendinė Belgijos Spa trasa buvo palanki. Justas savo klasėje važiavo greičiausiai, o pagal šį rodiklį buvo trečias bendroje įskaitoje ir aplenkė nemažai kur kas labiau patyrusių sportininkų, vairavusių galingesnius nei „BMW M4 Silhouette“ automobilius.

Devyniolikmetis Vilius Kibildis į žiedines lenktynes beldžiasi irgi iš kartingų sporto, kur startavo gana vėlai, todėl, pasak jo paties, iškart buvo įmestas į galingiausią ir sudėtingiausią KZ2 klasę, kurioje varžosi labiausia patyrę. Nepaisant to Viliui yra tekę stovėti ant antrojo bei trečiojo nugalėtojų pakylos laiptelių.

Vilius apgailestauja, kad buvo priverstas paimti gana netrumpą „kovidinę“ pertrauką, tačiau dabar tikisi atsigriebti.

V. Kibildis kartu su Justu jau treniravosi Belgijoje, kur išbandė savo kovinį ginklą – rėminės konstrukcijos „BMW M4 Silhouette“, pagamintą ant „BMW M4 F82“ modelio platformos. 

Jo variklis išvysto 480 AG pajėgumą, o automobilis yra palyginti labai lengvas, sveria tik 1060 kg.

„Dar vieną, jau paskutinę pažintį su mūsų lenktyniniu automobiliu turėsime prieš savaitę iki lenktynių Palangoje, o į treniruočių stovyklą Belgijoje šįkart vykstame jau visi trys – R. Baciuška, V. Kibildis ir aš“, – sakė J. Jonušis.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių