D. Butvilas: ERC ralis asfalto danga Čekijoje bus bene didžiausias sezono iššūkis

  • Teksto dydis:

Greičiausias Lietuvos ralio lenktynininkas Dominykas Butvilas jau šį savaitgalį startuoja 7-ajame Europos ralio čempionato (ERC) etape Čekijoje.

"Barum Czech Rally Žlin" ralis vyks tik ant asfalto dangos, todėl lietuvio laukia nauji išbandymai. Tačiau 2014 metais įgyta patirtis Lenkijos asfalto raliuose ir intensyvus pasiruošimas šiam etapui neabejotinai padės siekti geresnių pozicijų.

"Paskutinį sykį ant asfalto dangos lenktyniavau daugiau nei prieš pusę metų. Po to sekė ERC ralio startai Latvijoje ant sniego, Azorų salose Portugalijoje ir Estijoje ant žvyro dangos. Galiu drąsiai teigti, kad asfalto ralis bus vienas didžiausių iššūkių sezone. Šiuo metu intensyviai treniruojamės Krokuvoje ir nors ant šios dangos turiu mažiausiai patirties, ralio laukiu su nekantrumu ir ypatingu susikaupimu", - teigia D. Butvilas.

Anot jo, Lenkijos ralio čempionatas ir ERC turi vieną didžiulį skirtumą. "Skirtingai nei 2014 Lenkijos čempionate, Europos ralio čempionato varžybose yra uždrausta naudoti "šnipus". Tai papildomas komandos ekipažas, kuris prieš pat lenktynininkų ekipažą tikrina stenogramą ir aprašo kelio būklę, slidžias ar pavojingas vietas. Tai padeda važiuoti greičiau, bet, žinoma - saugiau. Ateinančių varžybų metu tokių pagalbininkų neturėsiu", - įsitikinęs pagrindinis "Subaru Poland Rally Team" ekipos narys.

Būsimame ralyje lenktynininkai turės ypatingai daug pastangų įdėti rengiant stenogramą ir akylai stebint ralio trasos būklę varžybų metu. "Vyksiančio "Barum Czech Rally Žlin" ralio trasas regėsiu pirmą kartą ir per du pravažiavimus privalėsiu sudaryti maksimaliai tikslią stenogramą. Čia labai padeda "asfaltinio" lenktynininko patirtis, kurią aš dar tik kaupiu. Sudarant stenogramą pilotas ne tik turi atkreipti dėmesį į posūkio kampą, dangą ir greitį, bet ir pastebėti kelkraščius, galimas posūkio kirtimo vietas. Tai įvertinus reikia numatyti ir pažymėti, kaip keisis kelio danga pravažiavus tam tikram kiekiui automobilių, ar atsiras purvo ant kelio, o galbūt jis bus apneštas žvyru ir danga taps itin slidi. Stenogramos surašymas bus pats reikšmingiausias darbas, didžiąja dalimi nulemsiantis ekipažo greitį ir rezultatą ralyje", - akcentavo D. Butvilas.

Lenktynininkas jau praėjusią savaitę pradėjo intensyvias treniruotes ir įveikė 280 kilometrų lenktyniniu režimu, pratindamasis prie lenktyninio "Subaru" automobilio. "Jame jaučiuosi užtikrintai. Priprasti prie siaurų ir greitų asfalto trasų pavyko net greičiau nei tikėjausi. Treniruotė uždarytame greičio ruože, kurios metu parinkome automobilio nustatymus ateinančiam raliui, buvo produktyvi. Pradžioje turėjome techninių nesklandumų, kurie per testus atrodo menki, bet išgelbsti nuo didelių rūpesčių varžybų metų, kuomet neturime tiek laiko ar atsarginių detalių su savimi. Kaip visuomet, ralis šioje šalyje sutrauks milžiniškas mases ralio fanų. "Barum Czech Rally Zlin" - vienas seniausių ralių Europoje, o Čekija yra šalis, turinti bene didžiausią ralio fanų skaičių. Tikrai, jie tiesiog eina iš proto dėl ralio. 2014 metais šias varžybas stebėjau kaip žiūrovas, todėl galiu tai garantuoti. Čia startuos net 147 ekipažai" - tvirtina vilnietis.

Po šešių šių metų ERC etapų D.s Butvilas užtikrintai užima trečiąją poziciją ERC2 klasėje, nusileisdamas tik antrąją poziciją užimančiam vengrui D. Botkai ir būsimo ralio šeimininkui čekui V.Stajfui. Pastarasis lenktynininkas šiame ralyje turės didžiulę persvarą - šiame Čekijos ralyje jis startuos jau net šešioliktąjį kartą bei jį labiausiai palaikys gausybė vietinių ralio aistruolių.

Tačiau D. Butvilas nusiteikęs optimistiškai ir lengvai čempionato įskaitos taškų konkurentams neatiduos.

D. Butvilas, 2012 ir 2013 metais iškovojęs Lietuvos ralio čempiono titulus, 2014 metais tapo pirmuoju nepriklausomos Lietuvos istorijoje lenktynininku pasirašiusiu sutartį su profesionalia užsienio komanda.

Lietuvis kartu su "Subaru Poland Rally Team" 2014 metais iškovojo Lenkijos vicečempiono titulą.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių