- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Iki karo Ukraina buvo viena iš automobilių detalių ir komponentų gamintojų, taip pat ir metalo eksportuotojų. Anksčiau automobilių detalių tiekime kišo koją COVID-19, o dabar – karas Ukrainoje, kuris stabdo automobilių remontus, mat kai kurių detalių gali tekti palaukti po kelias savaites. LNK reportaže kalbinamas Lietuvos autoservisų asociacijos prezidentas Gediminas Kriaučiūnas.
– Kiek dabar yra pailgėję remonto terminai?
– Dabar galėtų užtrukti nuo vienos savaitės iki mėnesio, priklausomai nuo remonto tipo, dalių. Stringa tiekimas. Gali dirbti ne visos gamyklos, kadangi jos negauna tinkamų komponentų. Kai kurie komponentai Rusijoje, kiti – Ukrainoje, todėl stoja konvejeriai ir gamintojai neturi ką tiekti. Trūksta metalo gaminių. Kalbėjau su kai kuriais gamintojais, jie mini, kad neturi žaliavos, iš ko gaminti.
– Ką sako jūsų asociacijos nariai? Ar yra besiskundžiančių dėl tokios situacijos?
– Dabar dar taip stipriai nesiskundžia, visi bando suprasti. Bet jau prasidės. Pradeda trūkti net elementarių detalių, pavyzdžiui, stabdžių kaladėlių, jau net tokių dalykų sandėliuose kaip ir nėra.
– Ar gali taip nutikti, kad vieną dieną iš viso nebeturėsime detalių, pavyzdžiui, stabdžių kaladėlių? Nes nepanašu, kad Rusija artimiausiomis savaitėmis planuoja sustabdyti karą Ukrainoje.
– Reikia tikėtis, kad taip tikrai nenutiks. Yra ir alternatyvūs gamintojai. Bet manau, kad tiesiog terminai gali pasidaryti ilgesni.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Sakote, kad reikės ieškotis kitų tiekėjų, analogiškų dalykų. Į kokias rinkas planuojate pradėti žvalgytis? Iš kur mes galėtume įsivežti?
– Pagrindinis gamintojas buvo Europa. Europa dalį buvo perkėlusi į Kiniją. Kinijoje vis dar nėra gera situacija. Viskas priklausys nuo bendros situacijos: karo, kovido. Kai viskas baigsis, bus gerai.
– Ar jūsų nariai jau bando dairytis į kitas rinkas? Ar neteks jiems persėsti į viešąjį transportą?
– Tikiuosi, kad ne. Viešasis transportas juk irgi genda. Jį irgi reikės remontuoti. Čia viskas tarpusavyje susiję. Manau, kad gamintojai ieško alternatyvų. Gal Amerikoje, Meksikoje ar Brazilijoje. Dalis detalių yra Brazilijoje, bet prisideda logistika, išauga kaštai.
– Ar nebus situacija kaip su ukrainietiška druska? Ar nebus taip, kad stabdžių kaladėlės iš Brazilijos bus tris kartus brangesnės, nei iš Ukrainos?
– Visko gali būti. Kiekvieną mėnesį brangsta. Iš kai kurių gamintojų girdėjau, kad nuo birželio planuojamas apie 15 proc. brangimas.
– Kokie patarimai paprastiems vartotojams? Galbūt yra koks nors pradžiamokslis apie retesnį automobilių gedimą?
– Galbūt mažiau važiuoti. Tik pagal poreikį. Nevažiuoti, kai nereikia.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams2
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Orams sušilus – daugiau eismo įvykių1
Balandžio mėnesio pradžia vairuotojus įpareigojo keisti žiemines padangas į vasarines. Kas nutiks, jei nepasikeitę padangų pateksite į eismo įvykį, ir apie kitas sezonines vairuotojų problemas „Labas vakaras, Lietuva“ rubrikoje „A...
-
Retenybių medžiotojams – ypatingi ir brangūs taikiniai
Šį pavasarį aukcionuose kolekcininkams bus pasiūlyti keli ypatingi automobiliai, tarp jų – reti „Bugatti Type 57C“ ir „Lotus-Climax Type 12“. ...
-
„Land Cruiser 250“ – naujas karalius6
„Galiu teigti, kad gimė naujas kelio ir bekelės karalius“, – išbandęs naująjį visureigį „Toyota Land Cruiser 250“ sakė lenktynininkas Benediktas Vanagas. ...
-
Padirbės, kad eismas būtų saugesnis5
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ per šiuos metus yra suplanavusi eismo saugumą didinančius sprendimus įgyvendinti visuose šalyje užfiksuotuose vadinamųjų juodųjų dėmių kelių ruožuose ir sankryžose. ...
-
Paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso nugalėtojai2
Tarptautinėje Niujorko automobilių parodoje paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso („World Car of the Year“, WCOTY) nugalėtojai. ...
-
Techninės apžiūros barjeras: įtakos turi ir vairuotojo elgesys45
Lietuvos automobilių techninių apžiūrų statistika negailestinga. Pernai beveik pusė transporto priemonių pirmuoju bandymu neįveikė šio barjero ir negavo teisės dalyvauti eisme. Kas lemia tokius niūrius skaičius ir kaip juos pakeisti? ...