Didžiųjų išpardavimų metu tuštinti piniginės neskubėkite

  • Teksto dydis:

Artėjant didžiųjų išpardavimų laikotarpiui parduotuvių vitrinose bei internete apstu įvairių patrauklių pasiūlymų. Prekės kaina ir galimybė ją įsigyti su nuolaida yra vienas svarbiausių veiksnių renkantis pirkinius, tačiau Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) skatina neskubėti ir pirkti atsakingai.

Atidžiai vertinkite akcijos sąlygas

Įdėmiai skaitykite akcijų sąlygas ir įvertinkite visą pateikiamą informaciją:

Įsitikinkite, kad skelbiamoje akcijoje nėra išimčių. Pavyzdžiui, „Nuolaidos iki 70 proc.“ arba „Nuolaidos viskam, išskyrus...“ reiškia, kad pasiūlymas turi papildomų sąlygų. Šios sąlygos privalo būti aiškiai nurodytos vartotojui.

Patikrinkite akcijos laikotarpį.

Palyginkite pasiūlymus kitose fizinėse ar internetinėse parduotuvėse.

Atkreipkite dėmesį, ar pasiūlymas galioja fizinėje, ar internetinėje bendrovės parduotuvėje.

Internetinėje parduotuvėje pastebėjote prekių už 0 Eur? Greičiausiai tai techninė klaida ir apie tai vertėtų pranešti pardavėjui.

Jei žadėta nuolaida Jums nebuvo pritaikyta arba pastebėjote klaidinančias akcijos sąlygas, kreipkitės į pardavėją, taip pat apie tai praneškite VVTAT (www.vvtat.lt ), kartu pateikdami jūsų turimus įrodymus.

Pirkdami internetu patikrinkite informaciją apie pardavėją

Prieš nuspręsdami pirkti iš jums mažai žinomo pardavėjo, patikrinkite, ar internetinė parduotuvė nurodo būtiniausius kontaktinius duomenis – buveinės adresą, telefono numerį, el. pašto adresą, teisinę veiklos formą, taip pat informaciją apie teisę atsisakyti nuotolinės sutarties, prekių garantiją ir kt. Nepasikliaukite pardavėjais, kurie nenurodo savo kontaktinių duomenų arba susisiekimui pateikia tik kreipimosi formą tiesiogiai interneto svetainėje – kilus ginčui gali būti sudėtinga surasti tokį pardavėją. Pardavėjo patikimumą gali liudyti ir kitų pirkėjų atsiliepimai. Atsiliepimus rekomenduojama tikrinti socialiniuose tinkluose bei specialiuose atsiliepimų portaluose.

Įvertinkite, kur registruotas pardavėjas

Jei ketinate pirkti iš užsienio, primenama, kad apginti savo teises, kai pardavėjas registruotas ne ES, gali būti sudėtinga. VVTAT nagrinėja vartojimo ginčus, kai vartotojas ir verslininkas yra registruoti Lietuvoje, o Europos vartotojų centras (www.ecc.lt ) teikia nemokamą pagalbą ir patarimus, jei kilo problemų su kitoje ES šalyje, Norvegijoje, Islandijoje ar Jungtinėje Karalystėje registruotu pardavėju ar paslaugos teikėju. Nukentėjus dėl trečiųjų šalių pardavėjo savo teises galima ginti per vartotojų teises ginantį pasaulinį tinklą, kurio narėmis yra 35 valstybės. Jei prekės negavote ir už ją atsiskaitėte kortele, o su pardavėju susisiekti nepavyksta, taip pat galite kreiptis į savo banką ir pasiteirauti dėl pinigų susigrąžinimo (angl. charge back) procedūros galimybių.

Patikrinkite prekę

Apžiūrėkite prekę tiek pirkdami parduotuvėje, tiek atsiimdami ją iš kurjerio, o pastebėję mechaninių pažeidimų ar neatitikimų – nedelsdami praneškite pardavėjui. Jei kurjeris prašo patvirtinti prekės priėmimą ir kokybę parašu, pirmiausia apžiūrėkite prekę ir jos pakuotę. Pasirašę, kad gavote kokybišką ir nepažeistą prekę jos neišpakavę, rizikuojate prisiimti pasekmes, susijusias su įsigytos prekės trūkumais.

Grąžinti galėsite, bet ne viską

Nesvarbu, ar prekę pirkote išpardavimo metu, ar už įprastą kainą, turite teisę pasinaudoti 14 dienų prekės keitimo bei grąžinimo galimybe. Svarbu atminti, kad grąžinama prekė turi būti nenaudota ir nepraradusi prekinės išvaizdos (t. y. patikrinta tiek, kiek tai galima padaryti parduotuvėje), o jūs išsaugojote pirkimo dokumentą. Verta nepamiršti, kad tokios prekės, kaip elektrotechnika, mobilieji įrenginiai, kosmetika, žaislai, apatinis trikotažas ar knygos yra nekeičiamos ir negrąžinamos, o visas negrąžinamų prekių sąrašas yra skelbiamas Mažmeninės prekybos taisyklėse. Perkantiems internetu prekių grąžinimo sąlygos yra palankesnės, o prekių grąžinimo išimtis numato  Civilinio kodekso 6.228(10) straipsnis (pavyzdžiui, negrąžinami greitai gendantys gaminiai, pagal individualų užsakymą pagamintos prekės, sandariai supakuotos, įvyniotos į apsauginį popierių arba plėvelę kosmetikos bei asmens higienos prekės, kurių pakuotė buvo pažeista ir kt.).

Pažymėtina, kad prikimo dokumentą turėtumėte saugoti ne tik norėdami pakeisti ar grąžinti netikusį pirkinį, bet ir ateityje pageidaudami pasinaudoti prekės garantija.

Pirkite atsakingai

Neskubėkite aklai pasiduoti siūlomoms nuolaidoms ir gerai įvertinkite, ar konkreti prekė jums iš tiesų reikalinga, ar perkate ją tik dėl patrauklios kainos. Patariama iš anksto sudaryti būtiniausių pirkinių sąrašą ir juo vadovautis. Taip išvengsite nereikalingų pirkinių.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių