- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kokios tendencijos turės įtaką transporto ir logistikos sektoriui trisdešimties metų perspektyvoje? Kas padėtų Lietuvai išsaugoti lyderystę transporto ir logistikos srityje? Žaliasis kursas, skaitmeninė transformacija, proveržio inovacijos – kaip visa tai paveiks mūsų artimiausią ateitį? Atsakymų į šiuos klausimus inovacijų ekspertai, verslo, startuolių ir viešojo sektoriaus atstovai bei politikai ieškos Tarptautiniame transporto ir inovacijų forume, kuris vyks spalio 21–22 dieną Vilniuje. Šiųmečio forumo, kurį organizuoja Transporto inovacijų asociacija kartu su Susisiekimo ministerija, tema – „Transportas ir logistika 2050“.
„Transporto ir logistikos rinkos atstovų laukia dideli iššūkiai, susiję su vykstančiai kardinaliais pokyčiais – ES siekia, kad iki 2050 m. jos poveikis klimatui būtų neutralus. Transformuoti logistikos ir transporto sritis ir nedaryti neigiamo poveikio aplinkai – nemenkas ekonominis bei technologinis iššūkis. Nemažiau svarbu – išnaudoti visas galimybes, siekiant didinti Lietuvos transporto sektoriaus konkurencingumą“, – teigia susisiekimo ministras Marius Skuodis.
Lietuva Europos Sąjungoje pirmauja pagal transporto ir logistikos svarbą ekonomikai – 12 proc. BVP yra sukuriama būtent šioje srityje. Skaičiuojant vienam gyventojui, Lietuva yra pirmaujanti ir pagal tarptautinius pervežimus kelių transporto srityje. Tačiau ministras pabrėžia, kad ateities lyderystė šioje srityje priklauso nuo to, kaip Lietuva sugebės pasinaudoti atsiveriančiomis naujomis galimybėmis ir iššūkiais, susijusiais su technologijų plėtra, sektoriaus skaitmenizacija ir žaliojo kurso reikalavimais.
Išmaniosios judumo technologijos ir autonominis transportas, sektoriaus elektrifikacija, dronų logistika, skaitmeninės logistikos platformos – visa tai, kas neseniai atrodė tolima ateitimi, tampa mūsų realybe, todėl šiais metais transporto inovacijų forumo organizatoriai sieks ne tik diskutuoti apie dabarties aktualijas, bet ir prognozuoti, kas transporto ir logistikos sektoriaus laukia per artimiausius dešimtmečius.
„Jau tradiciškai forumas tampa platforma skirtingų sričių profesionalų idėjų apsikeitimui ir jų generavimui tarptautiniu mastu. Džiaugiuosi, kad per trejus metus renginys užaugo iki vieno didžiausių ir įtakingiausių Baltijos regione ir būtent čia brėžiamos sektoriaus ateities gairės“, – sako vienas iš forumo iniciatorių, Transporto inovacijų asociacijos valdybos pirmininkas Jurgis Adomavičius.
Pirmąją forumo dieną bus pristatomos svarbiausios politinės, ekonominės ir technologinės tendencijos, kurios formuos ateities transporto ir logistikos vystymo kryptis. Antroji diena bus skirta inovacijų politikai, startuolių ekosistemos plėtros problematikai. Forumo metu taip pat bus apdovanoti Lietuvos geležinkelių organizuojamo konkurso „Žaliojo susisiekimo link“ nugalėtojai – geriausios ir inovatyviausios aplinką tausojančios iniciatyvos.
Forume dalyvaus Europos Komisijos komisaras aplinkos klausimams Virginijus Sinkevičius ir Europos Komisijos mobilumo ir transporto departamento generalinio direktoriaus pavaduotoja Maja Bakran Marcich. Pasaulines tendencijas keičiančias logistikos ir tiekimo grandinės ateitį pristatys vienos iš įtakingiausių pasaulyje tyrimų ir konsultavimo bendrovių „Gartner“ ekspertė Indrė Pariente. Taip pat bus galima išgirsti Tarptautinio transporto forumo generalinio sekretoriaus Young Tae Kim pranešimą apie tai, kaip vystysis ir atrodys transportas ir logistika 2050 m.
Be daugelio kitų pranešėjų, forumo metu vienaragio SENNDER atstovai pasidalins savo skaitmeninės ekspedijavimo platformos sėkmės istorija, vienus inovatyviausių vilkikų gaminančios įmonės „Scania“ viceprezidentas Aleksanderis Vlaskamps pasakos, kokie pokyčiai laukia sunkiasvorio transporto srityje diegiant tvarumo standartus, o kompanijos „Eiride“ atstovas pristatys pasiekimus vystant autonominius vilkikus.
Pernai rudenį dėl pandemijos forumas vyko tik nuotoliniu būdu, bet tai nesutrukdė pritraukti daugiau nei 1000 dalyvių iš daugiau nei 15 Europos ir Rytų partnerystės šalių bei tapti vienu didžiausių transporto ir logistikos renginių regione. Šiemet forumas vyks gyvai „Vilnius Tech“ universitete ir visi, turintys galimybių pasą, galės ne tik išgirsti įdomių pranešimų, bet ir juos aptarti su bendraminčiais pertraukų metu. Renginio dalyviams bus sudarytos galimybės dalyvauti diskusijose, plėsti kontaktų ratą ir gyvai pamatyti ateities transporto technologijų sprendimus.
Neturintiems galimybės į forumą atvykti gyvai bus suteikta galimybė forumo pranešimus stebėti internetu.
Daugiau informacijos ir registracija į renginį: www.transportoforumas.lt. Konkursas „Žaliojo susisiekimo link“: www.litrail.lt/zaliojo-susisiekimo-link.
Forumo organizatorius – Transporto inovacijų asociacija, partneris – Lietuvos Respublikos Susisiekimo ministerija.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Lietuvos bankas: per pandemiją gyventojai sutaupė 6,2 mlrd. eurų1
Lietuvos gyventojai per dvejus metus trukusią koronaviruso pandemiją sutaupė 6,2 mlrd. eurų – tiek pinigų jie neišleido net ir sparčiai augant infliacijai bei mažėjant perkamajai galiai, penktadienį pranešė Lietuvos bankas (...
-
Dirbančius savarankiškai vejasi pandemijos skolos „Sodrai“: įstaigoje – skambučių apgultis2
Išsiuntus 115 tūkst. pranešimų, susijusių su privalomojo sveikatos draudimo (PSD) įmokomis per karantino laikotarpį, „Sodra“ šiomis dienomis sulaukia skambučių apgulties, sako „Sodros“ atstovė. ...
-
Verslas kritikuoja Vilniaus norą žmones vežti elektra varomu transportu6
Vilnius rengiasi skelbti konkursą keleivių vežimo paslaugoms įsigyti – ieškoma elektrinių ir vandenilinių autobusų, tačiau verslas sako, kad biometanu varomas transportas būtų mažesnė finansinė našta – keleivių vežimo k...
-
Teisėsauga atliko kratas GIPL rangovėje „Alvora“, Latvijos ir Lenkijos įmonėse1
Pagrindinėje Lietuvos ir Lenkijos magistralinio dujotiekio (GIPL) rangovėje „Alvora“ teisėsauga antradienį atliko kratas, praneša portalas „15min“. ...
-
Vyriausybė paleidžia 800 mln. eurų vertės paramą: skatins tapti elektrą gaminančiais vartotojais6
Energetikos ir Finansų ministerijos kartu su Nacionaline plėtros įstaiga „Investicijų ir verslo garantija“ („Invega“) pradeda teikti beveik 800 mln. eurų vertės paramą verslui, energetinėms vartotojų bendrijoms ir energetinį s...
-
Seimas svarstys D. Kepenio siūlymą iki 5 proc. sumažinti PVM vaisiams ir daržovėms2
Seimas spręs, ar nuo šių metų rugsėjo nuo 21 proc. iki 5 proc. sumažinti pridėtinės vertės mokestį (PVM) Lietuvoje parduodamiems vaisiams, daržovėms ir uogoms. ...
-
M. Navickienė: aplinkybių nutraukti pensijos kaupimą sąrašas nebūtų baigtinis6
Vyriausybei ir socialiniams partneriams ieškant sprendimo, kokios galėtų būti svarbios priežastys nutraukti pensijų kaupimo sutartis, socialinės apsaugos ir darbo ministrė sako, kad tai galėtų būti kaupiančiojo arba jo šeimos nario, ne...
-
R. Vainienė: visuomenę dėl pirkinių sumos apvalinimo turės informuoti Lietuvos bankas6
Seimui ketvirtadienį priėmus įstatymą, pagal kurį prekių ar paslaugų krepšelio galutinė suma Lietuvoje nuo 2025 metų gegužės bus apvalinama, Lietuvos prekybos įmonių asociacijos direktorė Rūta Vainienė sako, kad didžiausias iš&sc...
-
G. Skaistė: į brangstantį skolos aptarnavimą reikia žiūrėti atsakingai2
Prezidentui Gitanui Nausėdai siūlant valstybei skolintis trumpalaikiams gynybos projektams ir taip papildomai finansuoti krašto apsaugą, finansų ministrė sako, jog į šiuo metu augančius valstybės skolos aptarnavimo kaštus reikia ...
-
G. Nausėda: laikiniems gynybos projektams valstybė galėtų skolintis4
Ieškant būdų, kaip didinti krašto apsaugos finansavimą, valstybė galėtų papildomai skolintis, sako prezidentas Gitanas Nausėda. ...