- Lukas Juozapaitis, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Transporto sektoriaus atstovai sako, kad valdžios priimti sprendimai gena transporto sektoriaus įmones iš Lietuvos, apie 400 Lietuvos įmonių jau persikėlė į Lenkiją, dalis jau žvalgosi į Latviją.
„Verslas visada ieško palankesnių sąlygų pas savo kaimynus. Vieni kaimynai lenkai, kiti kaimynai – latviai (...) Vis daugiau pasigirsta žinių iš mūsų vežėjų, kad ruošiasi kraustytis į Latviją, kadangi Latvijoje tikrai nėra blogesnės sąlygos plėtotis transporto verslui, nei Lietuvoje“, – penktadienį spaudos konferencijoje sakė „Linava“ viceprezidentas V. Bučinskas.
„Jeigu ETT sprendimai būtų palankūs vežėjams ir nebūtų privalomas automobilių grąžinimas kas aštuonias savaites į transporto registracijos šalį, aš net neabejoju, kad visos transporto įmonės, kurios įsikūrusios Šiaurės Lietuvoje, išsikraustys į Latviją ir bus labai gaila, kad Lietuvos biudžetas praras pajamas“, – kalbėjo vienas „Linavos“ vadovų.
Vis daugiau pasigirsta žinių iš mūsų vežėjų, kad ruošiasi kraustytis į Latviją, kadangi Latvijoje tikrai nėra blogesnės sąlygos plėtotis transporto verslui, nei Lietuvoje.
Latvijoje lengviau įdarbinti vairuotojus iš trečiųjų šalių
Pasak V. Bučinsko, Latvija vežėjams patrauklesnė, kadangi joje paprasčiau įdarbinti vairuotojus iš trečiųjų šalių:
„Jeigu šiandien mes Lietuvoje, neturėdami kvotų ir lengvatinio įdarbinimo, trečiųjų šalių piliečių negalime sulaukti Lietuvoje per pusantro ar du mėnesius, tai Latvijoje šis procesas vyksta daug paprasčiau: daugiausia per 25 dienas darbuotojas gali atsirasti savo įdarbinimo įmonėje ir pradėti mokėti mokesčius į biudžetą.“
„Jeigu leidimą laikinai gyventi migracijos departamentas pagreitinta tvarka priima sprendimą per du mėnesius ir paima mokestį 240 eurų, tai Latvijoje analogiškas už 200 eurų mokestį sprendimas priimamas per dešimt dienų“, – teigė V. Bučinskas.
Dar viena vežėjus persikelti į Latviją, anot V. Bučinsko, yra mažesnės dienpinigių normos. Vežant krovinius į Europos valstybes dienpinigių normos skiriasi.
„Lietuvoje maksimali dienpinigių norma yra 50 eurų per dieną, kalbu apie Austriją, Latvijoje – 32. Belgijoje dienpinigių norma nustatyta 61 euras, latviai nustatė 28 eurus. Prancūzijoje Lietuva norma 63, Latvija – 40 eurų“, – kalbėjo V. Bučinskas.
Spaudos konferencijoje „Linava“ atstovai sakė, kad iš Lietuvos į Latviją savo veiklą jau perkėlė apie dešimt įmonių.
Lietuvos vežėjai jau įsikūrę Lenkijoje
„Linavos“ generalinio sekretoriaus Zenono Buivydo teigimu, iš Lenkijoje jau įsiregistravo daugiau kaip 400 lietuviškų vežėjų įmonių, registruoti 4,5 tūkst. sunkvežimių.
Pasak į Lenkiją verslus perkėlusių Lietuvos vežėjų, kraustytis į kaimyninę šalį skatina tai, kad Lenkijoje netaikomas algos koeficientas komandiruojamiems darbuotojams, pigesnis įmonės draudimas, 6 proc. mažesnis pelno mokesčio tarifas ir mažesni už darbuotoją sumokami mokesčiai.
„Tikrai Lietuvos vežėjai keliasi į Lenkiją ir pakankamai intensyviai. Dabar susiklosčiusi tokia situacija, kad dauguma vairuotojų net nenori darbintis Lietuvoje“, – spaudos konferencijoje kalbėjo į Lenkiją persikėlusios transporto įmonės „Nordic Tracking Logistics“ vadovas Kazimieras Narkevičius.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Seimo komitetas: subsidija jaunos šeimos būstui neturi būti siejama su vaikų skaičiumi
Seimo Biudžeto ir finansų komitetas antradienį nutarė, kad valstybės subsidija jaunoms šeimos, regionuose įsigyjančioms būstą, neturi priklausyti nuo vaikų skaičiaus. ...
-
EIMIN skiria beveik 35 mln. eurų projektų įgyvendinimui
Ekonomikos ir inovacijų ministerija skiria beveik 35 mln. eurų finansavimą 35 projektams, numatomiems įgyvendinti Vidurio ir vakarų Lietuvos regione, pagal priemones „Inopažanga“ ir „Inobranda“. ...
-
M. Skuodis ragina kelių projektų finansavimui pasitelkti viešojo ir privataus sektorių partnerystę
Siekiant užtikrinti valstybinės reikšmės kelių infrastruktūros projektų įgyvendinimą, susisiekimo ministras Marius Skuodis ragina pasitelkti viešojo ir privataus sektorių partnerystės (VPSP) modelį. ...
-
Lietuvos pramonė sausį–kovą augo 0,1 proc.
Pramonės produkcijos vertė Lietuvoje sausį-kovą siekė 8,7 mlrd. eurų (to meto kainomis) ir, palyginti su 2023 metų tuo pat laiku, augo 0,1 proc. (palyginamosiomis kainomis). ...
-
Patarėjas: prezidentas – už progresyvumą didinant mokesčius gynybai9
Prezidento vyriausiasis patarėjas Frederikas Jansonas sako, kad šalies vadovas pasisako už progresyvumą didinant mokesčius šalyje gynybos finansavimo reikmėms. ...
-
Šilumininkas pasakė, kokia temperatūra turi būti patalpose: kitaip pažeidžiamos žmogaus teisės13
Dėl atšalusių orų Vilniui ir didelei daliai kitų šalies savivaldybių atnaujinus arba tęsiant šildymo sezoną, Lietuvos šilumos tiekėjų asociacijos prezidentas Valdas Lukoševičius sako, kad patalpų šildymas ne...
-
G. Nausėda su „Invegos“ vadovu aptars priemones gynybos pramonei, Ukrainos atstatymui
Prezidentas Gitanas Nausėda antradienį susitiks su Nacionalinės plėtros įstaigos „Investicijų ir verslo garantijos“ („Invega“) vadovu Dainiumi Vilčinsku. ...
-
Seimas svarstys naują paramos jaunoms šeimoms būstui įsigyti tvarką
Seimas svarstys, ar jaunoms šeimoms ir toliau leisti su valstybės parama įsigyti būstą aplink Vilniaus, Kauno, Klaipėdos didmiesčius esančiose savivaldybėse nustatant kai kuriuos barjerus. ...
-
Seimas priėmė palankias pataisas „Rheinmetall“ investicijoms1
Seimas sudarė palankias sąlygas dideliems vietos bei Vakarų gamintojams, įskaitant Lietuvoje gamyklą ketinančią statyti Vokietijos karinės pramonės milžinę „Rheinmetall“, greičiau ir paprasčiau statyti gamyklas. ...
-
G. Skaistė: į svarstomą steigti gynybos fondą būtų galima aukoti ir savanoriškai12
Vyriausybei planuojant steigti specialų fondą dėl tvaresnio gynybos finansavimo, pagrindines jo pajamas sudarytų papildoma dalis nuo mokesčių, tačiau kartu būtų galimos ir savanoriškos gyventojų ar verslo aukos, sako finansų ministrė Gintar...