- Jadvyga Bieliavska, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Seimo Laisvės frakcijos narys Kasparas Adomaitis registravo įstatymų pakeitimų projektus, kuriais siekiama paskatinti elektros įkrovimo stotelių plėtrą Lietuvoje bei nuo kelių naudotojo mokesčio atleisti komercinius, krovininius elektromobilius.
Priėmus siūlomus Alternatyvių degalų įstatymo pakeitimus, žalia elektra įkrautų elektromobilių sunaudota energija bus pripažįstama kaip alternatyvusis kuras ir padės Lietuvai pasiekti tikslą iki 2030 metų 15 proc. transporte sunaudojamos energijos pakeisti alternatyviais degalais.
„Tai, kad žalia elektra iki šiol nėra pripažįstama kaip alternatyvūs degalai, yra vienas iš atsakymų, kodėl Lietuvoje tokia vangi elektromobilių įkrovimo stotelių plėtra. Šiuo metu žalia elektra, pateikiama į elektromobilius, negali būti apskaitoma kaip degalai iš atsinaujinančių energijos šaltinių. Pagal Europos Sąjungos (ES) direktyvas tokio ribojimo neturėtų būti, jo, mano žiniomis, nėra nei Latvijoje, nei Estijoje, todėl dalyje šių šalių degalinių jau stovi arba yra numatytos pastatyti įkrovimo stotelės“, – teigia K. Adomaitis.
Anot parlamentaro, dėl dabartinio reguliavimo elektrinėms transporto priemonėms būtinos infrastruktūros plėtra stabdoma, nes investicijos, kurios galėtų būti nukreipiamos į elektros įkrovimo stotelių įkūrimą Lietuvoje, nukeliauja į kaimynines šalis, kur tokios išimties nėra.
Lietuvai ypač aktualu mažinti transporto sektoriaus emisijas, nes kitu atveju rizikuojame neįvykdyti šalies įsipareigojimų ES.
Dar vienu įstatymo projektu siūloma elektromobilius atleisti nuo kelių naudotojo mokesčio. Šiuo metu tokį mokestį, naudojantis automagistraliniais keliais, turi mokėti autobusai, krovininės ir kt. transporto priemonės. Tačiau yra taikomos išimtys, kam šis mokestis netaikomas. Anot K. Adomaičio, komercinės paskirties elektromobilius būtina priskirti prie šių išimčių.
„Transporto sektorius yra atsakingas už didžiausią procentinę šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisijos dalį – net 30,4 proc. Lietuvai ypač aktualu mažinti transporto sektoriaus emisijas, nes kitu atveju rizikuojame neįvykdyti šalies įsipareigojimų ES. Jau šiandien komercinių ir lengvų krovininių elektromobilių atleidimas nuo kelių naudotojo mokesčio būtų paskata verslui dažniau rinktis elektromobilius tolesniems atstumams“, – pabrėžia Laisvės frakcijos narys.
VĮ „Regitra“ duomenimis, šiuo metu Lietuvoje registruoti tik 202 krovininiai elektromobiliai, galintys vežti iki 3,5 t krovinių, tačiau šis skaičius galėtų būti didesnis, jiems taikant lengvatines sąlygas. K. Adomaitis pažymi, jog valstybės biudžeto pajamų praradimai, įvedus kelių naudotojo mokesčio lengvatą, būtų nedideli, o paskatinus komercinių krovininių elektromobilių plėtrą, Lietuva prisidėtų prie savo tikslo mažinti transporto sektoriaus CO2 emisijas ir išvengtų gresiančių ES baudų už šių tikslų neįgyvendinimą.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
VERT ketina panaikinti visas „Inter RAO Lietuvos“ licencijas
Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT) ketvirtadienį ketina panaikinti Rusijos energetikos milžinės „Inter RAO“ kontroliuojamos grupės „Inter RAO Lietuva“ elektros eksporto, importo bei nepriklausomo tiekėjo licencijas. ...
-
Dviejų su valstybe siejamų bendrovių vadovų turtas viršijo milijoną eurų
Du bendrovių, kurių akcininkė yra savivaldybė ar valstybė, vadovai yra milijonieriai, rodo vieši Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) duomenys. ...
-
G. Šimkus: jei infliacijos prognozės prastės, ECB jau liepą turėtų apsvarstyti palūkanų didinimą
Jeigu infliacijos prognozės dar labiau pablogės, liepos mėnesį Europos centrinis bankas (ECB) turėtų apsvarstyti galimybę didinti bazines palūkanų normas dvigubai greičiau nei planuota, sako Lietuvos banko valdybos pirmininkas Gediminas Šimkus...
-
Laukiant EK gairių dėl Kaliningrado, parlamentarai baiminasi „rankų išsukinėjimo“ Lietuvai
Europos Komisijai (EK) užsimojus paruošti naujas gaires dėl sankcionuotų prekių tranzito per Lietuvą tarp Rusijos ir Kaliningrado, šalies viešojoje erdvėje pasigirdo nemažai būgštavimų. Nerimauta, kad toks EK apsisprendimas...
-
Kviečių supirkimo kaina birželį augo1
Kviečių ir pašarinių miežių supirkimo kainos Lietuvoje birželio viduryje padidėjo. ...
-
Savivaldybių įmonės pernai patyrė 5,1 mln. eurų nuostolių
Savivaldybių valdomų įmonių (SVĮ) pajamos pernai augo 14,8 proc. iki 977 mln. eurų, tuo metu jų nuostolis siekė 5,1 mln. eurų (2021 metais uždirbta 28,7 mln. eurų pelno), skelbia Valdymo koordinavimo centras. ...
-
Verslo perėjimui prie atsinaujinančios energijos išteklių – 90 mln. eurų
Vyriausybė trečiadienį numatė šiemet skirti 5 mln. eurų įmonėms pakeisti taršų iškastinį kurą atsinaujinančios energijos ištekliais. Iki 2024 metų tam numatyta 90 mln. eurų. ...
-
„Sodros“ atstovė atskleidė, koks yra didžiausias Lietuvoje gautas pensijų anuitetas
Iš viso Lietuvoje pensijų anuitetus jau įsigijo per 1300 asmenų. Mažiausias anuitetas šiuo metu siekia devynis eurus, didžiausias – daugiau nei 300 eurų, praneša LNK. ...
-
Tarp turtingiausių strateginių įmonių vadovų – M. Armonaitis, M. Rudnickis, A. Latakas
Tarp strateginių Lietuvos įmonių vadovų pagal deklaruoto 2021 metų turto ir lėšų vertę išsiskyrė Klaipėdos uosto atstovai, rodo trečiadienį paskelbti Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) duomenys. ...
-
LB atstovas: 2024 metais palūkanų norma gali siekti apie 2 proc.1
2024 metais euro zonos tarpbankinių palūkanų norma Euribor, lemianti ir būsto paskolų palūkanas, gali siekti apie 2 proc., prognozuoja Lietuvos bankas (LB). ...