- Sniegė Balčiūnaitė, Roma Pakėnienė / BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Dėl augančios infliacijos brangsta europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ statyba, sako susisiekimo viceministrė. Pasak Loretos Maskaliovienės, Lietuva jo statybai Europos Komisijos (EK) papildomai prašo beveik 700 mln. eurų, tačiau neatmetama, kad ateityje lėšų reikės dar daugiau.
„Infliacija neaplenkė ir „Rail Baltica“. Turime du svarbiausius šiai dienai finansavimo iššūkius. Dabartinis – 2014-2020 metų gautas finansavimas ruožui nuo Kauno iki Panevėžio, ir jau dabar pagal techninius projektus ir sąmatas identifikuojamas aiškus pabrangimas“, – Seimo Ekonomikos komitete praėjusią savaitę teigė L. Maskaliovienė.
Pasak jos, dabartinis pabrangimas – ne paskutinis, nes karas Ukrainoje taip pat turės įtakos dar didesniam kainų kilimui.
Komiteto narius ji informavo, kad su EK jau prasidėjo diskusijos dėl didesnio projekto finansavimo.
„Peržiūrėti ne tiek pačias finansavimo apimtis, bet peržiūrėti pinigų intensyvumą, pasižiūrėti, ką už tuos pinigus galima geriausia padaryti ir kokius etapus būtų galima perkelti į kitą, naują paraišką, kuri pateikta sausio 18 dieną“, – aiškino viceministrė.
„Visos trys Baltijos šalys yra pateikusios jau pagal naują 2021-2027 metų finansavimo laikotarpį. Tai didžiulė paraiška, viena iš didžiausių, kiek buvo teikta finansavimui gauti iš Europos infrastruktūros tinklų priemonės (Connecting Europe Facility, CEF)“, – teigė L. Maskaliovienė.
Lietuva kartu su Latvija, Estija ir bendra Baltijos šalių įmone „RB Rail“ prašo projektui beveik 1,5 mlrd. eurų, iš jų vien Lietuva – 686,7 mln. eurų.
„Tai toje dalyje yra ne tik Vilniaus-Kaunas projektavimas, žemės paėmimas, bet ir nuo Kauno iki Lenkijos sienos projektavimas ir statyba bei iki Panevėžio tolesnis etapas. Tos dvi paraiškos savo etapais ir rodikliais bus susijusios, bet vienur turime pabrangimą ir turime diskutuoti su Komisija, ką galėsime padaryti už tuos pinigus, o kitur – likusias dalis kaip perkelti“, – komitete teigė ji.
„Komisija linkusi diskutuoti, po savaitės kalbėsime, kokie iššūkiai laukia. Gegužę norime jau turėti sprendinius dėl dabartinės paraiškos, kaip ją galima būtų konstruoti“, – pridūrė L. Maskaliovienė.
Pasak jos, EK spendimo dėl finansavimo laukiama antroje šių metų pusėje.
Nuo 2014 metų bendra ES parama „Rail Balticai“ siekia daugiau nei 950 mln. eurų, o kartu su nacionalinėmis lėšomis – apie 1,14 mlrd. eurų. 2020 metų liepą ES lyderiai pasiekė politinį susitarimą dėl dar 1,4 mlrd. eurų skyrimo „Rail Balticai“ naujoje finansinėje perspektyvoje.
Anksčiau planuota, kad bendra projekto vertė sieks apie 5,8 mlrd. eurų, vėliau teigta, kad jis pabrango iki 7 mlrd. eurų, tačiau oficiali perskaičiuota projekto kaina iki šiol nebuvo skelbiama.
Bendras „Rail Balticos“ ilgis Baltijos šalyse siekia 870 km: Lietuvoje – 392 km, Latvijoje – 265 km, Estijoje – 213 km.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vilkikai prie Šalčininkų punkto nuo penktadienio turi laukti kitoje vietoje
Vilkikai, važiuojantys per Šalčininkų pasienio postą ir laukiantys kelkraštyje bei keliantys riziką eismo saugumui, nuo penktadienio nukreipiami laukti į kitą, mažiau judrų kelią. ...
-
Bankų pelnas vėl viršijo rekordus ir tai dar – ne pabaiga?6
Bankų pelnas šiemet – beveik 1 mlrd. eurų. Tai yra du kartus daugiau nei 2022-aisiais. Beje, tiek pelno bankai uždirbo jau atskaičius laikinąjį solidarumo įnašą į šalies biudžetą. Bendra sumokėta suma perkopė 250 mln. eu...
-
KT vertins, ar kailinių žvėrelių verslo draudimas neprieštarauja Konstitucijai4
Konstitucinis Teismas (KT) ėmėsi svarstyti, ar parlamento įteisintas kailinių žvėrelių verslo draudimas atitinka pagrindinį šalies įstatymą. ...
-
Už šūkį „šlovė Ukrainai“ – išpuoliai prieš lietuvius užsienio kurortuose
Lietuvių turistų atostogas svetur vis dažniau apkartina netikėti susidūrimai su ten pat ilsėtis atvykstančiais rusais. Užtenka pasakyti „šlovė Ukrainai“ ir dūžta lėkštės, į poilsiautojus skraido stiklinės. Tokį i&scaro...
-
Elektromobilių vairuotojus Kaune pasitinka pokyčiai: atsiskaitymas už įkrovimą – mobiliąja programėle6
Kauno mieste 23 elektromobilių įkrovos stoteles įrengusi savivaldybės administracija, reaguodama į elektros kainų svyravimus ir piktnaudžiavimo atvejus, imasi neišvengiamo sprendimo. Nuo balandžio 22 d. (pirmadienio) pradeda veikti apmokėjimo s...
-
Lietuvos specialistai nuskenavo Bučos ir Borodyankos teritorijas Ukrainoje: buvo apgadinti dronai
Statybos sektoriaus vystymo agentūra (SSVA) baigė karo suniokotų Bučos ir Borodyankos teritorijų Ukrainoje fotografavimą dronais, kad vėliau galėtų būti sukurtas 3D miestų planavimo įrankis. ...
-
A. Mazuronis prognozuoja, kad šios kadencijos Seimas nepadidins mokesčių dėl gynybos3
Opozicinės Darbo partijos lyderis Andrius Mazuronis sako, kad šiemet kadenciją baigiantis Seimas nepadidins mokesčių dėl gynybos, o pastaraisiais mėnesiais vykusios diskusijos buvo skirtos imituoti sprendimų paiešką. ...
-
M. Lingė: maitinimo sektoriuje bankrotų mažėja, įdarbinama vis daugiau žmonių3
Seimo Biudžeto ir finansų komiteto pirmininkas konservatorius Mindaugas Lingė sako, kad įdarbinimai maitinimo sektoriuje auga, bankrotų mažėja, daugėja pradedančių veiklą įmonių, tuo metu Ugdymo ir gydymo įstaigų maisto gamintojų asociacijos va...
-
Maitinimo sektoriaus atstovų protestas prie Vyriausybės: prašo grąžinti lengvatinį PVM tarifą9
Apie 100 protestuotojų – maitinimo sektoriaus atstovų – prie Vyriausybės rūmų Vilniuje penktadienį surengtame mitinge reikalauja grąžinti iki šių metų galiojusį lengvatinį 9 proc. pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifą. ...
-
Seimas spręs, ar verslui lengvinti ginklų dalių gamybą2
Seimas spręs, kokiais atvejais ginklų dalių gamybą įtraukti į nelicencijuojamų veiklų sąrašą. ...