Taksofonų Lietuvoje turėtų nelikti iki kitų metų vidurio

Lietuvoje per maždaug pusmetį neliks taksofonų – kadaise populiarių ryšio priemonių.

99 tokius aparatus visoje Lietuvoje aptarnaujanti telekomunikacijų bendrovė „Telia“ pranešė, kad planuoja taksofonus išmontuoti iki kitų metų vidurio.

„Telia“ reguliuojamų paslaugų vadovė Vida Gobienė teigė, kad jie buvo įrengiami laikais, kai mobilusis ryšys atrodė tolima ateitis.

„Šiandien galime skambinti ne tik telefonais, bet ir laikrodžiais, tarpusavyje bendrauja daiktai, į gatves išrieda autonominiai ir nuotoliniu būdu valdomi automobiliai, taigi, ateitis jau seniai atėjo“, – pranešime sakė V. Gobienė.

Teikti šią paslaugą „Telia“ privalėjo, nes taksofonai laikyti universaliąja paslauga, juos operatoriai turėjo išlaikyti savo lėšomis.

Tačiau nuo gruodžio 1-osios įsigalios naujos redakcijos Elektroninių ryšių įstatymas, į jį perkeltos Europos elektroninių ryšių kodekso nuostatos ir juose taksofonų, kaip universalios paslaugos, jau nebėra.

„Likusių taksofonų būdelių ir įrangos būklę įvertins mūsų specialistai. Dalį jų planuojame perleisti suinteresuotoms mokslo, technikos institucijoms ar muziejams“, – teigė V. Gobienė.

Muziejaus vadovas: įdomus objektas

Energetikos ir technikos muziejaus direktorius Mykolas Bistrickas BNS sakė, kad taksofonai turi galimybių tapti ateities projektų ir pristatymų dalimi.

„Įdomus objektas yra taksofonai ir tai mūsų istorijos dalis. Dabar dar nesvarstėme, kur galėtume panaudoti arba kaip reprezentuoti ir pristatyti tą istoriją, bet manau, kad yra peno pamąstyti“, – kalbėjo M. Bistrickas.

Anot jo, bent jau į muziejaus fondą vienas taksofonas turi nukeliauti.

Paklaustas, ar žmones domina senesnių laikų ryšio priemonės, jis sakė, kad daug kas priklauso nuo to, kaip eksponatas pristatomas.

„Jeigu pasirenkama teisinga kryptis, būdas, kaip pristatyti tam tikrą istorinį faktą, tai visą laiką žmogų galima sudominti ir paskatinti pamąstyti, iš kur tai ir kodėl tai yra“, – sakė jis.

Direktoriaus teigimu, šiuolaikiniam žmogui, ypač jaunimui, gali kelti nuostabą išnykusi telefonistės profesija ir fizinis skambučio sujungimas, tačiau istorijos pažinimas ir leidžia pamatyti žmonijos technologinę pažangą.

„To pristatymas irgi yra svarbus, nes tai parodo ir mūsų tobulėjimą, evoliuciją, judėjimą į priekį ir tai skatina mąstyti“, – sakė M. Bistrickas.

Per pastaruosius metus iš 99 veikiančių taksofono aparatų Lietuvoje atlikta 2 tūkst. skambučių, jų vidutinė trukmė neviršijo 30 sekundžių, teigia telekomunikacijų bendrovė.

Lietuva yra viena iš paskutinių Europos Sąjungos šalių, kuri dar nėra galutinai atsisakiusi taksofonų.



NAUJAUSI KOMENTARAI

blogai--- laikrody bandiugos ateme su

blogai--- laikrody bandiugos  ateme su  portretas
,,,ismaniuoju,, telefonu,---ir pagelbos niekaip neprisisauksi , ...prisiminsi taksofona kur nemokamai galejai , kviestis pagalba...

Gera sistema?

Gera sistema? portretas
tuo laikmeciu - taip. Ypac kai buvo pradeta naudoti elektronine kortele. Tais laikais tai buvo labai svarbi rysio priemone.Taciau siai dienai, tai jau tikrai sena praeitis ir niekam nebereikalinga paslauga. Mobiliakus turi visi, kas tik nori. Ir siai dienai tai nera brangu. Nors kainos kyla... Tik lieka idomu, kaip rysio operatorius privalejo taksofonus islaikyti savo lesomis? Taigi naudojimasis tais aparatais kainavo pinigus, kurie atitekdavo rysio operatoriui. Ir nebuvo ten jau taip labai pigu. Tik tie seni kapeikiniai daznai neveikdavo, tai ir pelno neveikimo metu nenesdavo.

Žilvinas Ručys

Žilvinas Ručys portretas
balvonai , buvo gera sistema , tereikėjo įmontuoti sim kortelę ir papildomai internetu prekiauti
VISI KOMENTARAI 3

Galerijos

Daugiau straipsnių