Žaibiškai brangsta degalai: ar didmiesčiai kels viešojo transporto kainas?

Smarkiai išaugusios degalų kainos didina Lietuvos didmiesčių viešojo transporto sąnaudas, tačiau sprendimai didinti bilietų kainas kol kas nepriimami. Visų didmiesčių atstovai BNS tikino kol kas neketinantys branginti miestiesčių kelionių.

Panevėžio miesto savivaldybės administracijos direktorius Tomas Jukna sako, kad dėl pabrangusio kuro patiriami didžiuliai nuostoliai, tačiau kainų keisti artimiausiu metu neketinama, siekiant susigrąžinti iki pandemijos buvusius keleivių srautus. 

„Atvirai kalbant, norėtume tai daryti, nes sąnaudos viešajam transportui labai išaugo, tokių nuostolių dar nesame turėję. Tačiau po pandemijos grįžo nedidelė dalis keleivių, bandysime juos susigrąžinti, o gal dėl aukštų degalų kainų dalis miestiečių persės iš automobilių į autobusus. Kaina pas mus paskutinį kartą kito 2018 metais, o kol kas susilaikome nuo tokio sprendimo, kol kas kainų nedidinsime“, – BNS sakė T. Jukna.

Šiauliuose dauguma maršrutinių autobusų varomi dujomis, todėl sąnaudos smarkiai auga jau nuo praėjusių metų pabaigos. Pasak savivaldybės administracijos direktoriaus Antano Bartulio, bilietų kainos peržiūrimos kiekvieną ketvirtį, tačiau šiuo metu konkretus sprendimas dėl jų keitimo nėra parengtas.

„Tai nuolatinis procesas, sąnaudos turi būti dengiamos – tai yra principas, kuriuo mes vadovaujamės, ir kainas periodiškai peržiūrime. Negaliu pasakyti, kad čia ir dabar turime sprendimą, su kuriuo eisime į tarybą, kiekvieną ketvirtį analizuojame situaciją. Ne dabar pakilo degalų kainos. Beveik visi mūsų autobusai yra varomi dujomis, o jos, kaip žinote, brangsta nuo praėjusių metų lapkričio“, – BNS sakė jis.

Vilniaus savivaldybės įmonė „Susisiekimo paslaugos“ teigia, kad sostinėje taip pat nesvarstoma branginti bilietų.

„Šiuo metu sprendimo dėl Vilniaus viešojo transporto bilietų kainų pokyčių nėra. Visuomet žiūrime į pokyčius ir jei situacija apie viešojo transporto bilietų kainas keisis, keleiviai, kaip visuomet, apie tai bus informuojami operatyviai ir iš anksto“, – teigiama įmonės atsakyme BNS. 

Klaipėdoje viešojo transporto kainos peržiūrimos kasmet metų pabaigoje, įvertinus ne tik degalų kainas, bet ir kitus faktorius.

„Stebime ir analizuojame situaciją, ji įtempta, bet mes turime tokią metodiką, kad bilietų kainų pokyčius vertiname metų pabaigoje, tada jau būna aiškus metinis rezultatas, pateikiamos visos dedamosios. O tada arba keliama kaina, arba prisidedama iš biudžeto“, – BNS sakė Klaipėdos savivaldybės Transporto skyriaus vedėjas Rimantas Mockus.

Kaune kol kas taip pat nesiruošiama branginti bilietų.

„Mūsų tikslas, kad kuo daugiau kauniečių kasdienėms kelionėms rinktųsi autobusus ir troleibusus, todėl nepaisant šiuo metu ženkliai pakilusių kuro kainų, miestas ieško būdų, kad kelionės viešuoju transportu nebrangtų“, – BNS sakė Kauno savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Paulius Keras.

Lietuvos energetikos agentūros duomenimis, nuo šių metų pradžios iki gegužės pabaigos vidutinė dyzelinio kuro litro kaina padidėjo 32 proc. – nuo 1,35 iki 1,78 euro. Benzinas per šį laiką taip pat brango 32 proc. – nuo 1,45 iki 1,91 euro.



NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Orai
  • TV
    programa
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Facebook
  • Twitter
  • RSS

Galerijos

Daugiau straipsnių