- Valdas Pryšmantas, Roma Pakėnienė / BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Smarkiai išaugusios degalų kainos didina Lietuvos didmiesčių viešojo transporto sąnaudas, tačiau sprendimai didinti bilietų kainas kol kas nepriimami. Visų didmiesčių atstovai BNS tikino kol kas neketinantys branginti miestiesčių kelionių.
Panevėžio miesto savivaldybės administracijos direktorius Tomas Jukna sako, kad dėl pabrangusio kuro patiriami didžiuliai nuostoliai, tačiau kainų keisti artimiausiu metu neketinama, siekiant susigrąžinti iki pandemijos buvusius keleivių srautus.
„Atvirai kalbant, norėtume tai daryti, nes sąnaudos viešajam transportui labai išaugo, tokių nuostolių dar nesame turėję. Tačiau po pandemijos grįžo nedidelė dalis keleivių, bandysime juos susigrąžinti, o gal dėl aukštų degalų kainų dalis miestiečių persės iš automobilių į autobusus. Kaina pas mus paskutinį kartą kito 2018 metais, o kol kas susilaikome nuo tokio sprendimo, kol kas kainų nedidinsime“, – BNS sakė T. Jukna.
Šiauliuose dauguma maršrutinių autobusų varomi dujomis, todėl sąnaudos smarkiai auga jau nuo praėjusių metų pabaigos. Pasak savivaldybės administracijos direktoriaus Antano Bartulio, bilietų kainos peržiūrimos kiekvieną ketvirtį, tačiau šiuo metu konkretus sprendimas dėl jų keitimo nėra parengtas.
„Tai nuolatinis procesas, sąnaudos turi būti dengiamos – tai yra principas, kuriuo mes vadovaujamės, ir kainas periodiškai peržiūrime. Negaliu pasakyti, kad čia ir dabar turime sprendimą, su kuriuo eisime į tarybą, kiekvieną ketvirtį analizuojame situaciją. Ne dabar pakilo degalų kainos. Beveik visi mūsų autobusai yra varomi dujomis, o jos, kaip žinote, brangsta nuo praėjusių metų lapkričio“, – BNS sakė jis.
Vilniaus savivaldybės įmonė „Susisiekimo paslaugos“ teigia, kad sostinėje taip pat nesvarstoma branginti bilietų.
„Šiuo metu sprendimo dėl Vilniaus viešojo transporto bilietų kainų pokyčių nėra. Visuomet žiūrime į pokyčius ir jei situacija apie viešojo transporto bilietų kainas keisis, keleiviai, kaip visuomet, apie tai bus informuojami operatyviai ir iš anksto“, – teigiama įmonės atsakyme BNS.
Klaipėdoje viešojo transporto kainos peržiūrimos kasmet metų pabaigoje, įvertinus ne tik degalų kainas, bet ir kitus faktorius.
„Stebime ir analizuojame situaciją, ji įtempta, bet mes turime tokią metodiką, kad bilietų kainų pokyčius vertiname metų pabaigoje, tada jau būna aiškus metinis rezultatas, pateikiamos visos dedamosios. O tada arba keliama kaina, arba prisidedama iš biudžeto“, – BNS sakė Klaipėdos savivaldybės Transporto skyriaus vedėjas Rimantas Mockus.
Kaune kol kas taip pat nesiruošiama branginti bilietų.
„Mūsų tikslas, kad kuo daugiau kauniečių kasdienėms kelionėms rinktųsi autobusus ir troleibusus, todėl nepaisant šiuo metu ženkliai pakilusių kuro kainų, miestas ieško būdų, kad kelionės viešuoju transportu nebrangtų“, – BNS sakė Kauno savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Paulius Keras.
Lietuvos energetikos agentūros duomenimis, nuo šių metų pradžios iki gegužės pabaigos vidutinė dyzelinio kuro litro kaina padidėjo 32 proc. – nuo 1,35 iki 1,78 euro. Benzinas per šį laiką taip pat brango 32 proc. – nuo 1,45 iki 1,91 euro.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Ūkininkų sėja prie melioracijos griovių kitąmet dar nebus ribojama
Žemės ūkio ministerija metams atideda reikalavimą palikti ne mažesnes kaip trijų metrų pločio palaukes šalia ūkininkų laukuose esančių melioracijos griovių. Šį reikalavimą numatoma taikyti pasėlius deklaruojant 2024 metais. ...
-
A. Kubilius: Kremlius padeda Vakarams tapti mažiau priklausomiems nuo Rusijos dujų
Europarlamentaras Andrius Kubilius sako, kad karą Ukrainoje sukėlęs Kremlius pats padeda Vakarams išsivaduoti nuo priklausomybės rusiškoms dujoms. ...
-
Užimtumo tarnyba: mažėja negalią turinčių asmenų nedarbas
Palankios aplinkybės šalies darbo rinkoje didino gyventojų užimtumą ir augino darbuotojų poreikį visuose ūkio sektoriuose. Tai atsispindi ir Užimtumo tarnybos registre – net 30 proc. mažiau darbo neturinčių žmonių nei pernai. Pasak ta...
-
Daugeliui įmonių problemų kelia laiku neįvykdyti įsipareigojimai
Maždaug aštuonioms iš dešimties Lietuvos įmonių problemų kelia laiku neįvykdyti skolininkų ir partnerių įsipareigojimai, rodo kreditų valdymo bendrovės „Intrum“ paskelbta naujausia Europos mokėjimų ataskaita. ...
-
V. Augustinavičius: būtina vėl svarstyti PVM lengvatą šildymui1
Augant dujų ir elektros kainoms, pridėtinės vertės mokesčio (PVM) lengvata centriniam šildymui turėtų būti vienas pirmųjų rudenį spręstinų klausimų, sako prezidento patarėjas. ...
-
Seime – nauji siūlymai griežtinti prekybą loterijos bilietais2
Siekiant padidinti gyventojų apsaugą nuo galimų finansinių praradimų, neigiamo internetinių loterijų poveikio bei sumažinti įsitraukimą į azartinius žaidimus, siūloma nuo kitų metų uždrausti skatinti žmones loterijose dalyvauti internetu. ...
-
Prezidentūra: NPD reikėtų didinti bent 100 eurų
Neapmokestinamąjį pajamų dydį (NPD) nuo kitų metų reikėtų didinti bent 100 eurų, sako prezidento patarėjas. ...
-
Po chaoso dėl elektros – kalbos apie kompensacijos didinimą6
Valstybės mokama 9 centų kompensacija už elektros kilovatvalandę nepadeda amortizuoti jos kainų, todėl subsidiją reikia didinti, o nuo kitų metų mokėti naujas kompensacijas už elektrą ir dujas, kartu skatinant žmones taupyti šiuos iš...
-
Teisininkas apie „Perlą Energiją“: bankrutuojančio UAB‘o tu nepriversi jokių sutarčių laikytis3
Nepriklausomai elektros tiekėjai „Perlui Energijai“ nutraukiant sutartis su maždaug 180 tūkst. jos klientų, padėtį kitą savaitę ketina aiškintis Seimo Ekonomikos komitetas ir Energetikos ir darnios plėtros komisija. ...
-
Prezidentas su VERT pirmininku aptars situaciją dėl „Perlo Energijos“, elektros rinką8
Prezidentas Gitanas Nausėda ketvirtadienį susitinka su Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos (VERT) pirmininku Renatu Pociumi. ...