- Valdas Pryšmantas, Roma Pakėnienė / BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Smarkiai išaugusios degalų kainos didina Lietuvos didmiesčių viešojo transporto sąnaudas, tačiau sprendimai didinti bilietų kainas kol kas nepriimami. Visų didmiesčių atstovai BNS tikino kol kas neketinantys branginti miestiesčių kelionių.
Panevėžio miesto savivaldybės administracijos direktorius Tomas Jukna sako, kad dėl pabrangusio kuro patiriami didžiuliai nuostoliai, tačiau kainų keisti artimiausiu metu neketinama, siekiant susigrąžinti iki pandemijos buvusius keleivių srautus.
„Atvirai kalbant, norėtume tai daryti, nes sąnaudos viešajam transportui labai išaugo, tokių nuostolių dar nesame turėję. Tačiau po pandemijos grįžo nedidelė dalis keleivių, bandysime juos susigrąžinti, o gal dėl aukštų degalų kainų dalis miestiečių persės iš automobilių į autobusus. Kaina pas mus paskutinį kartą kito 2018 metais, o kol kas susilaikome nuo tokio sprendimo, kol kas kainų nedidinsime“, – BNS sakė T. Jukna.
Šiauliuose dauguma maršrutinių autobusų varomi dujomis, todėl sąnaudos smarkiai auga jau nuo praėjusių metų pabaigos. Pasak savivaldybės administracijos direktoriaus Antano Bartulio, bilietų kainos peržiūrimos kiekvieną ketvirtį, tačiau šiuo metu konkretus sprendimas dėl jų keitimo nėra parengtas.
„Tai nuolatinis procesas, sąnaudos turi būti dengiamos – tai yra principas, kuriuo mes vadovaujamės, ir kainas periodiškai peržiūrime. Negaliu pasakyti, kad čia ir dabar turime sprendimą, su kuriuo eisime į tarybą, kiekvieną ketvirtį analizuojame situaciją. Ne dabar pakilo degalų kainos. Beveik visi mūsų autobusai yra varomi dujomis, o jos, kaip žinote, brangsta nuo praėjusių metų lapkričio“, – BNS sakė jis.
Vilniaus savivaldybės įmonė „Susisiekimo paslaugos“ teigia, kad sostinėje taip pat nesvarstoma branginti bilietų.
„Šiuo metu sprendimo dėl Vilniaus viešojo transporto bilietų kainų pokyčių nėra. Visuomet žiūrime į pokyčius ir jei situacija apie viešojo transporto bilietų kainas keisis, keleiviai, kaip visuomet, apie tai bus informuojami operatyviai ir iš anksto“, – teigiama įmonės atsakyme BNS.
Klaipėdoje viešojo transporto kainos peržiūrimos kasmet metų pabaigoje, įvertinus ne tik degalų kainas, bet ir kitus faktorius.
„Stebime ir analizuojame situaciją, ji įtempta, bet mes turime tokią metodiką, kad bilietų kainų pokyčius vertiname metų pabaigoje, tada jau būna aiškus metinis rezultatas, pateikiamos visos dedamosios. O tada arba keliama kaina, arba prisidedama iš biudžeto“, – BNS sakė Klaipėdos savivaldybės Transporto skyriaus vedėjas Rimantas Mockus.
Kaune kol kas taip pat nesiruošiama branginti bilietų.
„Mūsų tikslas, kad kuo daugiau kauniečių kasdienėms kelionėms rinktųsi autobusus ir troleibusus, todėl nepaisant šiuo metu ženkliai pakilusių kuro kainų, miestas ieško būdų, kad kelionės viešuoju transportu nebrangtų“, – BNS sakė Kauno savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Paulius Keras.
Lietuvos energetikos agentūros duomenimis, nuo šių metų pradžios iki gegužės pabaigos vidutinė dyzelinio kuro litro kaina padidėjo 32 proc. – nuo 1,35 iki 1,78 euro. Benzinas per šį laiką taip pat brango 32 proc. – nuo 1,45 iki 1,91 euro.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Lietuvos bankas: per pandemiją gyventojai sutaupė 6,2 mlrd. eurų
Lietuvos gyventojai per dvejus metus trukusią koronaviruso pandemiją sutaupė 6,2 mlrd. eurų – tiek pinigų jie neišleido net ir sparčiai augant infliacijai bei mažėjant perkamajai galiai, penktadienį pranešė Lietuvos bankas (...
-
Dirbančius savarankiškai vejasi pandemijos skolos „Sodrai“: įstaigoje – skambučių apgultis2
Išsiuntus 115 tūkst. pranešimų, susijusių su privalomojo sveikatos draudimo (PSD) įmokomis per karantino laikotarpį, „Sodra“ šiomis dienomis sulaukia skambučių apgulties, sako „Sodros“ atstovė. ...
-
Verslas kritikuoja Vilniaus norą žmones vežti elektra varomu transportu6
Vilnius rengiasi skelbti konkursą keleivių vežimo paslaugoms įsigyti – ieškoma elektrinių ir vandenilinių autobusų, tačiau verslas sako, kad biometanu varomas transportas būtų mažesnė finansinė našta – keleivių vežimo k...
-
Teisėsauga atliko kratas GIPL rangovėje „Alvora“, Latvijos ir Lenkijos įmonėse1
Pagrindinėje Lietuvos ir Lenkijos magistralinio dujotiekio (GIPL) rangovėje „Alvora“ teisėsauga antradienį atliko kratas, praneša portalas „15min“. ...
-
Vyriausybė paleidžia 800 mln. eurų vertės paramą: skatins tapti elektrą gaminančiais vartotojais6
Energetikos ir Finansų ministerijos kartu su Nacionaline plėtros įstaiga „Investicijų ir verslo garantija“ („Invega“) pradeda teikti beveik 800 mln. eurų vertės paramą verslui, energetinėms vartotojų bendrijoms ir energetinį s...
-
Seimas svarstys D. Kepenio siūlymą iki 5 proc. sumažinti PVM vaisiams ir daržovėms2
Seimas spręs, ar nuo šių metų rugsėjo nuo 21 proc. iki 5 proc. sumažinti pridėtinės vertės mokestį (PVM) Lietuvoje parduodamiems vaisiams, daržovėms ir uogoms. ...
-
M. Navickienė: aplinkybių nutraukti pensijos kaupimą sąrašas nebūtų baigtinis6
Vyriausybei ir socialiniams partneriams ieškant sprendimo, kokios galėtų būti svarbios priežastys nutraukti pensijų kaupimo sutartis, socialinės apsaugos ir darbo ministrė sako, kad tai galėtų būti kaupiančiojo arba jo šeimos nario, ne...
-
R. Vainienė: visuomenę dėl pirkinių sumos apvalinimo turės informuoti Lietuvos bankas6
Seimui ketvirtadienį priėmus įstatymą, pagal kurį prekių ar paslaugų krepšelio galutinė suma Lietuvoje nuo 2025 metų gegužės bus apvalinama, Lietuvos prekybos įmonių asociacijos direktorė Rūta Vainienė sako, kad didžiausias iš&sc...
-
G. Skaistė: į brangstantį skolos aptarnavimą reikia žiūrėti atsakingai2
Prezidentui Gitanui Nausėdai siūlant valstybei skolintis trumpalaikiams gynybos projektams ir taip papildomai finansuoti krašto apsaugą, finansų ministrė sako, jog į šiuo metu augančius valstybės skolos aptarnavimo kaštus reikia ...
-
G. Nausėda: laikiniems gynybos projektams valstybė galėtų skolintis4
Ieškant būdų, kaip didinti krašto apsaugos finansavimą, valstybė galėtų papildomai skolintis, sako prezidentas Gitanas Nausėda. ...