- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Darbuotojų įsitraukimas, pandemijos pradžioje šovęs į aukštumas, pastaraisiais metais rekordiškai nukrito. Pasauliniai tyrimai rodo, kad 2022 m. darbuotojų įsitraukimas sumenko labiausiai per visą įsitraukimo tyrimų laikotarpį. Tokie duomenys skatina organizacijas ieškoti naujų būdų, kaip įtraukti ir motyvuoti darbuotojus.
Remiantis tarptautinės kompanijos „Kincentric“ atliktų tyrimų duomenimis, 2020 m. pirmąjį ketvirtį darbuotojų įsitraukimas buvo 73 proc. Tuo tarpu 2022 m. pirmąjį ketvirtį jis tesiekė 62 proc. Lietuvoje darbuotojų įsitraukimas sumažėjo ne taip ženkliai. Tačiau taip pat skaičiuojama, kad jis 2022 m. siekė 61 proc., palyginti su 63 proc. 2020-aisiais.
Darbuotojų įsitraukimo tyrimai organizacijose gali aiškiau parodyti realią situaciją ir paskatinti reikiamus pokyčius, kad įsitraukimas ir motyvacija stiprėtų, teigia Viktorija Liutvinė, „Kesko Senukai Digital“ žmogiškųjų išteklių vadovė Baltijos šalyse.
Pasak jos, „Kesko Senukai Digital“ bendrovėje įsitraukimo ir kitų darbuotojų nuomonės rodiklių tyrimas pirmą kartą atliktas praėjusiais metais. Šiemet tyrimas pakartotas ir jau galima palyginti duomenis.
Darbuotojas bus įsitraukęs, jeigu jam patinka tai, kokias užduotis jis atlieka kasdien, kiek jo atliekamos veiklos leidžia pritaikyti turimas kompetencijas.
„Palyginę praėjusių ir šių metų rezultatus matome, kad darbuotojų įsitraukimas išliko toks pats. Pernai po pirmojo įsitraukimo tyrimo kartu su vadovų komanda sudarėme veiksmų planą, kad pakeistume ar pagerintume sritis, kurios daro įtaką įsitraukimui. Pavyzdžiui, ėmėmės pokyčių talentų valdymo, darbuotojų pripažinimo, vidinės, taip pat ir aukščiausio lygio vadovų, komunikacijos bei darbo sąlygų srityse. Šiemet įvertinę duomenis taip pat planuojame tam tikrus veiksmus“, – dalijosi V. Liutvinė.
Įsitraukimo kultūros kūrimas lemia geresnius rezultatus
Dr. Natalija Norvilė, įmonės „Addelse“ ekspertė, teigia, kad kuo labiau darbuotojas yra įsitraukęs ir patenkintas savo darbu, tuo geriau ir efektyviau jis atlieka kasdienes užduotis.
„Organizacijose, pasižyminčiose aukštu darbuotojų įsitraukimu, paprastai yra mažesnė darbuotojų kaita, geresni finansiniai rezultatai ir didesnis klientų pasitenkinimas negu organizacijose su žemesniu darbuotų įsitraukimu. Taigi norint pasiekti gerų rezultatų, reikia kurti įsitraukimo kultūrą, kuri maksimaliai panaudotų kiekvieno darbuotojo potencialą“, – darbuotojų įsitraukimo svarbą apibendrina dr. N. Norvilė.
Vadovų vaidmuo kuriant įtraukiančią darbo aplinką
Darbuotojų įsitraukimas priklauso nuo įvairių veiksnių – amžiaus, darbo laiko įmonėje ir kt. Taip pat darbuotojų įsitraukimas priklauso nuo užimamų pareigų. Remiantis „Addelse“ atlikto darbuotojų įsitraukimo tyrimo duomenimis, vadovai ir kiti darbuotojai yra įsitraukę skirtingai. Pavyzdžiui, 2022 m. privačiose įstaigose įsitraukusių vadovų yra 64 proc., tuo tarpu specialistų – 58 proc.
„Įsitraukimas perduodamas iš viršaus į apačią arba jis neperduodamas visai. Aukščiausio lygio vadovai formuoja ir įgyvendina organizacijos vertybes. Kai savo elgesiu jie rodo sąžiningumo, atsakomybės ir atsidavimo darbui pavyzdį, tai tampa organizacijos norma ir keliauja į žemesnius organizacijos lygmenis. Svarbiausias aukščiausio lygio vadovų uždavinys formuojant darbuotojų įsitraukimą – efektyvi komunikacija ir organizacijos vertybių perdavimas vidurinės grandies vadovams“, – komentavo dr. N. Norvilė.
V. Liutvinė antrino, kad „Kesko Senukai Digital“ atliktas tyrimas taip pat patvirtino, jog vadovai yra labiau įsitraukę.
„Mūsų įmonėje, kaip ir daugelyje kitų organizacijų, vadovų įsitraukimas tiek praėjusiais metais, tiek šiemet yra aukštesnis už specialistų. Gali būti, kad tai lemia galimybė priimti sprendimus, bendradarbiauti su kolegomis ir prisidėti prie įmonės kultūros kūrimo“, – tyrimo duomenimis remiasi „Kesko Senukai Digital“ žmogiškųjų išteklių vadovė.
Viktorija Liutvinė/„Senukų“ nuotr.
Įsitraukimo skirtumai pagal amžių
Lyginant darbuotojų įsitraukimą pagal amžių, matyti, kad labiausiai įsitraukę yra 35–44m. amžiaus grupės, o mažiausiai – iki 25 m. amžiaus grupės darbuotojai. Vyresni žmonės paprastai jau būna įgiję daugiau patirties ir kompetencijų, eina aukštesnes ir atsakingesnes pareigas, gali daryti didesnę įtaką organizacijos sprendimams. Tuo metu jauni žmonės dažnai dar nėra iki galo apsisprendę, kokia veikla jiems labiausiai patinka, ieško savęs.
„Atlikę 2022 metais įgyvendintų įsitraukimo tyrimų analizę, pastebėjome, kad kiekvienoje amžiaus grupėje įsitraukimui svarbiausia darbinės veiklos pobūdis ir įgalinimas. Darbuotojas bus įsitraukęs, jeigu jam patinka tai, kokias užduotis jis atlieka kasdien, kiek jo atliekamos veiklos leidžia pritaikyti turimas kompetencijas, kiek autonomijos ir sprendimo laisvės turi“, – teigė N. Norvilė.
Pasak ekspertės, jaunimui trečias svarbiausias veiksnys – įmonės įvaizdis. Prie to nemažai prisideda 2022 m. išpopuliarėjusios įmonių reklamos socialinėse medijose, tinklalaidėse, Linkedin įrašai. 30–39 m. darbuotojams svarbiau talentų valdymas – galima daryti prielaidą, kad jie labiau galvoja, kaip įmonės talentų valdymas gali paveikti jų karjerą, planus.
40–49 m. darbuotojams svarbiau aukščiausios vadovybės valdymas, t. y. iškeliami tikslai, komunikacija, jie nori matyti aiškią įmonės strategiją. Vyresniems nei 50 m. darbuotojams svarbu darbo ir gyvenimo balansas. Šie darbuotojai pradeda labiau vertinti poilsį, asmeninio gyvenimo prioritetus nei darbą.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Velykinis stalas gali būti ne tik gausus, bet ir stilingas – naujausios dekoro tendencijos
Nors kalendorinis pavasaris jau čia, visi žino – spalvingiausią ir gražiausią metų sezoną pradeda Velykos. Juk būtent ši šventė asocijuojasi su ryškiomis spalvomis, ką tik pražydusiomis gėlėmis ir kitais pavasario akcent...
-
A. Armonaitė lankosi programinės įrangos kūrimo įmonėje: Lietuva gali turėti naują vienaragį9
Ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė ketvirtadienį lankosi Vilniaus programinės įrangos saulės elektrinėms kūrimo įmonėje „PVcase“. Anot jos, „PVcase“ galėtų tapti trečiuoju Lietuvos „vienaragiu...
-
VPT vadovas: išvada dėl Nacionalinio stadiono koncesijos sutarties – netrukus7
Viešųjų pirkimų tarnyba (VPT) netrukus baigs rašyti išvadą dėl būsimo Nacionalinio stadiono komplekso koncesijos sutarties, žada įstaigos vadovas. Pasak Dariaus Vedricko, išvada bus paviešina šią arba kitą sa...
-
„Senukams“ suteiktas tarptautinis įvertinimas žada pokyčius ir jų klientams3
Didžiausias Baltijos šalyse statybos, remonto ir buities prekių tinklas „Kesko Senukai“ įvertintas už aukštus pasaulinio lygio standartus atitinkančias kokybės ir aplinkosaugos vadybos sistemas – bendrovei suteikti tarptau...
-
FNTT vadovas apie „BaltCap“ istoriją: per porą mėnesių baigsime vertinimą ir pateiksime pasiūlymus3
Finansinių nusikaltimų tyrimų tarnybos (FNTT) direktorius Rolandas Kiškis sako, kad „BaltCap“ istorijos įkarštyje pradėtas atlikti vidinis tarnybinis patikrinimas turėtų leisti per porą mėnesių pateikti tam tikrus siūlymus ...
-
„Conres“ ir „BaltCap“ įmonė taikiai susitarė dėl skolos už darbus Kauno rajono mokyklose1
Statybų įmonė „Conres LT“ ir investicijų bendrovės „BaltCap“ fondo „BaltCap Infrastructure Fund“ bendrovė „Nullus“ taikiai susitarė dėl daugiau nei 1,4 mln. eurų skolos ir nuostolių atlyginimo už Kauno...
-
„LTG Link“ traukiniai nuo balandžio dalyje maršrutų stos dažniau1
Keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ nuo balandžio atnaujina traukinių tvarkaraštį, kuriame numatyta daugiau sustojimų važiuojant iš Vilniaus į Kauną, Turmantą, Marcinkonis ir Vilniaus oro uostą bei Jašiūnus. ...
-
SEB atstovė R. Gucu: žemdirbiai sprendžia du pagrindinius klausimus – likvidumo ir investicijų
Anot Rūtos Gucu, SEB banko Verslo klientų paslaugų departamento direktorės, šiuo metu ūkininkai svarbiausiais laiko du klausimus: lik...
-
Specialioje kino peržiūroje – „Stumbro“ darbuotojų pažintis su MV GROUP legenda
MV GROUP verslo istorija yra verta kino filmo. Tai patvirtino „Stumbro“ gamyklos ir kiti grupės darbuotojai. Jiems padovanota ypatinga šventė – filmo „Svajotojai“ premjera, į kurią grupėje dirbantys kolegos susirinko i...
-
Mažiausios velykinių prekių kainos – „Maximoje“: o jei kitur ras pigiau, kainas sumažins dar labiau
Praėjusią savaitę užbaigusi su mažiausiomis populiariausių velykinių prekių kainomis, šią savaitę „Maxima“ ir toliau lygina naujai atrinktų prekių įprastas ir akcines kainas kituose didžiuosiuose prekybos tinkluose. Jei kitur t...