- Eleonora Budzinauskienė, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Asociacija „Linava“ kreipėsi į atsakingas šalies institucijas prašydama įvertinti, ar kai kurios Lietuvoje veikiančios įmonės, galimai neturinčios reikiamų dokumentų vežti krovinius ir dirbančios fiktyviai, nepažeidžia įstatymų, pernuomodamos vairuotojus kitų šalių vežėjams. Asociacijai taip pat kelia klausimų ir kita šių įmonių veikla, todėl prašoma atsakingų institucijų reaguoti ir priimti atitinkamus teisės aktus.
Raštą su tokiais prašymais Seimo Ekonomikos komitetui, Vyriausybės kanceliarijai, Susisiekimo, socialinės apsaugos ir darbo, vidaus reikalų ministerijoms, taip pat Migracijos departamentui ir Valstybinei darbo inspekcijai pasirašė „Linavos“ generalinis sekretorius Zenonas Buivydas.
„Pastebėjome tendenciją, kad kai kurios įmonės vairuotojus, tarp jų ir trečiųjų šalių vairuotojus su Lietuvoje išduotais vairuotojo liudijimais perduoda ar išnuomoja kitų ES šalių vežėjams. Turime pagrįstų įtarimų, kad tokia veikla gali užsiimti buvę vairuotojų profsąjungų vadovai, todėl kyla klausimas, kokiu tikslu jie tai galimai daro. Tai ne tik neigiamai veikia Lietuvos transporto rinką, Lietuvos vežėjų konkurencingumą, bet ir yra nelegalu ir neteisėta“, – sako Z. Buivydas.
Pasak jo, kai kurios Lietuvoje veikiančios įmonės galimai veikia neteisėtai - vairuotojams siūlo darbą Vokietijoje, tačiau iš tikrųjų pervilioja trečiųjų šalių vairuotojus iš kitų Lietuvos įmonių, juos įdarbina ir pasinaudodami jų Lietuvoje išduotais vairuotojo liudijimais išnuomoja Vokietijos vežėjams.
Be to, įtariama, kad dalis „įdarbinimo“ paslaugas neva teikiančių įmonių, vairuotojams išėjus iš darbo, nepasirūpina paimti jiems darbo laikotarpiui išduoto vairuotojo liudijimo ir jo negrąžina Lietuvos transporto saugos administracijai (LTSA) ir tokiu būdu darbuotojai neteisėtai dirba užsienyje.
Z. Buivydo teigimu, darbą Vokietijoje siūlančios „įdarbinimo“ įmonės dažniausiai neturi ne tik vilkikų, bet ir Bendrijos licencijos vežti krovinius ir dirba fiktyviai. Tuo tarpu vežėjai investuoja didelius pinigus ir laiką į vairuotojų apmokymą, išnaudoja kvotas, o per tokias fiktyvias įmones lieka ir be resursų, ir be vairuotojų, ir be galimybės gauti daugiau kvotų įdarbinti trečių šalių vairuotojus.
„Prašome atlikti tokių įmonių patikrinimus, ar jos nepadarė Darbo kodekso bei Užsieniečių teisinės padėties įstatymo pažeidimų bei neleisti tokioms įmonėms, neturinčioms transporto priemonių ir Bendrijos licencijos, įdarbinti vairuotojų“, – sako Z. Buivydas.
Jo teigimu, taip pat prašoma priimti atitinkamus teisės aktus, įpareigojant LTSA leisti vežėjams turėti ne daugiau kaip 3 vairuotojus kiekvienai galiojančiai transporto priemonės licencijos kopijai, tokiu būdu užkertant kelią galimiems piktnaudžiavimams.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Žmonėms su negalia įgyti vairuotojo pažymėjimą – misija (ne)įmanoma: „Regitra“ teisinasi2
Bandžiusi įgyti vairavimo teises, negalią turinti moteris susidūrė su netikėta kliūtimi – paaiškėjo, kad „Regitra“ neturi jos negaliai pritaikyto automobilio. Moteris dėl tokios situacijos pateikė skundą Lygių galimybių ko...
-
VŠT iš „Veolios“ jau gavo 9,5 mln. eurų už taršos leidimus, likusių lėšų tikisi netrukus
Vilniaus miestas ir Vilniaus šilumos tinklai (VŠT) iš Prancūzijos energetikos grupės „Veolia“ jau atgavo dalį Stokholmo arbitražo pernai lapkritį priteistos sumos – 9,5 mln. eurų už įmonės 2002–2017 metais ...
-
Teismas iš naujo spręs, kurios šalies teisme turi būti nagrinėjama „BaltCap“ byla7
Vilniaus apygardos teismas turės iš naujo nagrinėti, ar investicijų bendrovės „BaltCap“ infrastruktūros fondo įmonių ieškinys dėl Šarūno Stepukonio praloštų dešimčių milijonų eurų grąžinimo turi b...
-
J. Petrauskienę antrai kadencijai siūloma skirti Valstybės duomenų agentūros vadove
Valstybės duomenų agentūros vadove antrai kadencijai siūloma skirti dabartinę įstaigos direktorę Jūratę Petrauskienę. ...
-
IAE valdyboje liko tie patys nepriklausomi nariai bei valstybės tarnautoja
Valstybės įmonės Ignalinos atominės elektrinės (IAE) valdyboje liko tie patys trys nepriklausomi nariai ir valstybės tarnautoja. ...
-
Teismas panaikino 4,8 mln. eurų „Alvoros“ turto areštą
Vilniaus apygardos teismas panaikino strateginio Lietuvos ir Lenkijos dujotiekio (GIPL) statybos pagrindinės rangovės „Alvorai“ 4,8 mln. eurų vertės turto areštą, trečiadienį pranešė „Alvora“. ...
-
„Vičiūnų“ gamyklą Kaliningrade įsigijusi įmonė D. Matijošaičiui klausimų nesukėlė67
Viešojoje erdvėje kilus diskusijai dėl „Vičiūnų“ gamyklą Kaliningrade įsigijusios įmonės, „Vičiūnai Group“ valdybos narys Dainius Matijošaitis teigia, kad jam pačiam informacija apie „Gruppa Okean“ ...
-
Birželį prasidės Jonavos aplinkkelio I etapo statybos darbai
„Via Lietuva“ praneša Birželį pradėsianti Jonavos aplinkkelio statybų I etapo ir kelio Jonava–Žasliai–Kalniniai Mijaugonys rekonstravimo rangos darbus. ...
-
Aplinkos ministerija po gaisro automobilių laužyne: nėra siūlymų reguliuoti pavojingų veiklų vietas3
Po automobilių laužyne Vilniuje kilusio gaisro, kurio žala gamtai siekia beveik 6 mln. eurų ir kurio pasekmes dėl itin toksiškų dūmų juto gyventojai, suskubta pranešti, kad automobilių ardymas bei metalo laužo tvarkymas neturi vykti mie...
-
Vilniaus oro uoste uždaromas automobilių sustojimo kelias prie išvykimo terminalo
Nuo pirmadienio uždaromas Vilniaus oro uoste esantis automobilių užvažiavimo prie išvykimo terminalo kelias, transporto priemonės bus nukreipiamos į kitas trumpalaikiam sustojimui ar parkavimui skirtas vietas. ...