- Giedrius Gaidamavičius, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
M. Skuodis: atsisakant rusiškų ir baltarusiškų krovinių reikia susitarti...
-
M. Skuodis: atsisakant rusiškų ir baltarusiškų krovinių reikia susitarti...
-
M. Skuodis: atsisakant rusiškų ir baltarusiškų krovinių reikia susitarti...
-
M. Skuodis: atsisakant rusiškų ir baltarusiškų krovinių reikia susitarti...
-
M. Skuodis: atsisakant rusiškų ir baltarusiškų krovinių reikia susitarti...
-
M. Skuodis: atsisakant rusiškų ir baltarusiškų krovinių reikia susitarti...
-
M. Skuodis: atsisakant rusiškų ir baltarusiškų krovinių reikia susitarti...
-
Marius Skuodis
-
M. Skuodis: atsisakant rusiškų ir baltarusiškų krovinių reikia susitarti...
-
M. Skuodis: atsisakant rusiškų ir baltarusiškų krovinių reikia susitarti...
-
M. Skuodis: atsisakant rusiškų ir baltarusiškų krovinių reikia susitarti...
-
M. Skuodis: atsisakant rusiškų ir baltarusiškų krovinių reikia susitarti...
-
M. Skuodis: atsisakant rusiškų ir baltarusiškų krovinių reikia susitarti...
-
M. Skuodis: atsisakant rusiškų ir baltarusiškų krovinių reikia susitarti...
-
M. Skuodis: atsisakant rusiškų ir baltarusiškų krovinių reikia susitarti...
-
M. Skuodis: atsisakant rusiškų ir baltarusiškų krovinių reikia susitarti...
-
M. Skuodis: atsisakant rusiškų ir baltarusiškų krovinių reikia susitarti...
-
M. Skuodis: atsisakant rusiškų ir baltarusiškų krovinių reikia susitarti...
-
M. Skuodis: atsisakant rusiškų ir baltarusiškų krovinių reikia susitarti...
-
M. Skuodis: atsisakant rusiškų ir baltarusiškų krovinių reikia susitarti...
-
M. Skuodis: atsisakant rusiškų ir baltarusiškų krovinių reikia susitarti...
-
M. Skuodis: atsisakant rusiškų ir baltarusiškų krovinių reikia susitarti...
-
M. Skuodis: atsisakant rusiškų ir baltarusiškų krovinių reikia susitarti...
-
M. Skuodis: atsisakant rusiškų ir baltarusiškų krovinių reikia susitarti...
-
M. Skuodis: atsisakant rusiškų ir baltarusiškų krovinių reikia susitarti...
Susisiekimo ministras Marius Skuodis sako, kad Lietuvai svarstant visiškai atsisakyti rusiškų ir baltarusiškų krovinių vežimo per jos teritoriją reikia susitarti tiek su Latvija ir Estija, tiek Europos Sąjungos (ES) lygiu.
„Iš savo pusės kontrolę užtikriname kiek tik įmanoma, bet kalbant apie visišką (rusiškų ir baltarusiškų krovinių – BNS) atsisakymą iki nulio mums reikia platesnės grupės šalių ir Europos Sąjungos lygmens. Priešingu atveju, patys padarę žingsnį mes galime matyti įvairiausių pasekmių“, – žurnalistams trečiadienį teigė M. Skuodis.
„Politiškai gal ir nediplomatiškai pasakysiu, bet mes matome tam tikrą situaciją, kai Estijos geležinkeliams priėmus tam tikrus sprendimus, krovinį perėmė Latvijos geležinkeliai. Dėl to mes, trijų Baltijos valstybių ministrai, kalbame tarpusavyje, kad tą klausimą išspręstume iki galo“, – pridūrė jis.
Pernai gruodį Estijos vyriausybė valstybinei geležinkelių bendrovei „Operail“ uždraudė vežti rusiškos ir baltarusiškos kilmės krovinius.
„Mes turime kitų šalių geležinkelius, kurie gali vykdyti pervežimus, tai priimant vieną sprendimą reikia galvoti apie kitas pasekmes“, – sakė M. Skuodis.
Patys padarę žingsnį mes galime matyti įvairiausių pasekmių.
„Mes lygiai taip pat turime vilkikus. Ir vienas klausimas yra išorinė Europos Sąjungos siena, antras klausimas – vidinė siena su visais pervežimais vidaus rinkoje. Mums reikia tvarių ir protingų sprendimų“, – pridūrė jis.
M. Skuodis pabrėžė, kad visos ES šalys turėtų nutraukti prekybą su Rusija ir Baltarusija. Anot jo, pernai per išorinę Bendrijos sieną daugiausia važinėjo ES šalių, o ne Lietuvos vilkikai.
„Geriausias būtų prekybos atsisakymas ir tada mums nebereikėtų kalbėti apie įvairiausias transporto priemones, ar čia geležinkeliai, ar vienos ar kitos šalies vilkikai, ar laivai“, – teigė ministras.
M. Skuodis pabrėžė, kad „Lietuvos geležinkeliai“ (LTG) siekdami užkirsti kelią Vakarų sankcijų Rusijai ir Baltarusijai apėjimui pastaruoju metu iš esmės sustiprino kontrolę.
„Geležinkeliai yra įsivedę nulinės tolerancijos principą – tai reiškia, kad krovinys gali važiuoti tik toks, kur geležinkeliai yra 99,9 procento tikri, kad toks krovinys nepažeis sankcijų, nesukurs grėsmės įmonės ir Lietuvos reputacijai“, – teigė M. Skuodis.
„Man atrodo, artimiausiu metu tikriausiai išgirsime labai daug mūsų verslo nusiskundimų, nes kontrolės sistemos ir iš muitinės, ir geležinkelių pusės yra iš esmės sustiprintos“, – sakė jis.
Pasak ministro, dėl sankcijų apėjimo „vyksta ne vienas ikiteisminis tyrimas“ ir sulaikyta „ne viena dešimtis vagonų“.
M. Skuodis teigė, kad šiemet sausį–vasarį LTG pervežė mažiau nei 500 tūkst. tonų krovinių iš Rusijos ir Baltarusijos, pernai tuo pačiu metu – mažiau nei 2 mln. tonų, o 2021 metais – 3 mln. tonų.
„Ir tai didelė dalis (šiemet pervežtų krovinių – BNS) yra tranzitas į Kaliningradą“, – sakė M. Skuodis.
Vyriausybei ketina griežtinti atsakomybę už tarptautinių sankcijų pažeidimus siūlant skirti tūkstantines baudas, M. Skuodis sako, kad jos yra reikalingos, nes tai yra sudėtinė kompleksinių sprendimų dalis.
„Baudos yra reikalingos – tai yra vienas iš principų“, – sakė ministras.
LTG grupės krovinių vežimo bendrovė „LTG Cargo“ kovo pradžioje sugriežtino krovinių gabenimo kontrolę. Bendrovė visiems kroviniams – tiek vykstantiems iš Baltarusijos, tiek ir iš kitų šalių – atlieka detalesnes patikras.
Įtarus bandymus apeiti sankcijas sausį ir vasarį „LTG Cargo“ atmetė 9 proc. iš 3,7 tūkst. Baltarusijos subjektų paraiškų gabenti krovinius, LTG tris kartus kreipėsi į prokuratūrą dėl galimų bandymų apeiti sankcijas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Lojalumo pokyčiai darbo rinkoje: į jaunų žmonių išėjimą reikia žiūrėti pozityviai2
Darbo rinkoje keičiasi ne tik tendencijos, bet ir vertybės. Viena iš jų – lojalumas. Apie tai, ar dabartinei darbuotojų kartai lojalumas išlieka vertybe, LNK reportaže pasakojo gydytojas psichoterapeutas Dainius Jakučionis. ...
-
Vyriausybė pritarė siūlymui būtiniausių bankų paslaugų krepšelio kainą susieti su MMA4
Vyriausybė trečiadienį pritarė Finansų ministerijos ir Lietuvos banko (LB) siūlymui būtiniausių bankų paslaugų krepšelio gyventojams ir smulkiam verslui kainą susieti su minimalia mėnesio alga (MMA), ją perskaičiuojant kas trejus metus. ...
-
Liberalai „laisviečius“ kaltina įžūlumu, tarsis dėl savo siūlymo gynybos finansavimui6
Vienas valdančiųjų liberalų lyderių Eugenijus Gentvilas trečiadienį įžūliu pavadino koalicijos partnerių „laisviečių“ siūlymą dėl būdų padidinti gynybos finansavimą, bandys formuluoti savo iniciatyvą. ...
-
Pieno supirkimo kaina Lietuvoje per metus augo dešimtadaliu2
Vidutinė natūralaus pieno supirkimo kaina kovą siekė 42,31 cento už kilogramą ir buvo 10,8 proc. didesnė nei pernai tuo pat metu. Lyginant su vasariu, supirkimo kaina kilo 0,3 proc. ...
-
Lietuvos bankas: Lietuvos auksas pernai pabrango 9 proc.2
Lietuvos aukso atsargų rinkos vertė, nepaisant susilpnėjusio JAV dolerio euro atžvilgiu, pernai išaugo 9 proc. iki 355 mln. eurų, sako Lietuvos banko (LB) atstovas. ...
-
„Laisviečiai“ gynybą finansuoti siūlo iš savivaldybių GPM, akcizų, didesnio pelno mokesčio6
Laisvės partija trečiadienį paskelbė, kad surinkti reikiamas papildomas lėšas krašto apsaugai siūlo perskirstant savivaldybėms šiuo metu tenkančią gyventojų pajamų mokesčio (GPM) dalį, didinant akcizus ir vienu procentiniu pun...
-
„Investuok Lietuvoje“: Lietuvos konkurencingumas patiria iššūkių, yra mažesnis nei regione
Lietuvos ekonomikos konkurencingumas patiria iššūkių bei mažėja regione, teigia užsienio investicijų skatinimo agentūra „Investuok Lietuvoje“. ...
-
I. Žilienė: elektros tinklų sujungimas kainuos apie 270 mln. eurų, įtaka tarifui bus maža2
Šiaurės vakarų ir rytų elektros perdavimo tinklų sujungimo projekto, kurį siekiama pripažinti ypatingos valstybinės svarbos, įgyvendinimas kainuos apie 270 mln. eurų, sako energetikos viceministrė Inga Žilienė. ...
-
Politikams svarstant apie gynybos pramonės plėtrą, institucijos sutarė gilinti ryšius1
Politikams svarstant būdus stiprinti vietinę pramonę, kelios valstybės institucijos trečiadienį sutarė gilinti ryšius, kad padėtų įmonėms kurti inovacijas gynybos srityje. ...
-
2022 metais vadovai uždirbo 58 proc. daugiau nei šalies vidurkis4
2022 metais vidutiniškai daugiausia uždirbo įvairaus lygio vadovai – 2,9 tūkst. eurų neatskaičius mokesčių, arba 58 proc. daugiau nei 1,83 tūkst. eurų siekęs šalies vidurkis, skelbia Valstybės duomenų agentūra. ...