- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuviškai nekalbantys pavežėjai vienus siutina, kitiems problemų nesukelia. Tačiau į nesibaigiančias diskusijas dėmesį jau atkreipė ir parlamentarai. Tikisi, kad lietuviškai bendrauti su klientais juos privers naujos įstatymo pataisos. Didžiausia pavežėjų platforma „Bolt“ diskusijas dėl nesusikalbėjimo užgesinti tikisi reikalaudama iš vairuotojų pagrindinių anglų kalbos žinių, pasakojama LNK reportaže.
„Bolt“ skelbia, kad beveik trečdalį pavežėjų Vilniuje sudaro užsieniečiai: 11 proc. – ukrainiečių, kiti – daugiausiai iš trečiųjų šalių. Jau kurį laiką dalis gyventojų piktinasi tik rusiškai susišnekėti galinčiais pavežėjais.
„Gana ilgai dirbau Izraelyje, ten tokių pavežėjų iš viso nėra. O yra taksi agregatoriai, kurie kalba tomis kalbomis, kuriomis reikia paslaugas suteikti kokybiškai“, – teigė vilnietis Dainius.
Pašnekovas sako, kad pats galintis bendrauti keliomis kalbomis, bet nesuspratimų išvengti nepavyksta atžaloms.
„Buvo atvejis, kai rusiškai nekalbantis mano sūnus nesusikalbėjo su vairuotoju. Jis sakė, kad tik trumpam išlipa, tuoj grįš. Taksi paliko kuprinę, bet vairuotojas nuvažiavo. Įvyko nesusipratimas. Neabejoju, kad teikiant tokias paslaugas reikia mokėti valstybinę kalbą“ – samprotavo vilnietis Dainius.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
Kad pavežėjai turėtų kalbėti lietuviškai, mano ir dalis Seimo narių.
„Keleiviui, nemokančiam kitos kalbos, sunku susiorientuoti. Buvo atvejis, kai žmogui staiga prireikė medicininės pagalbos, bet niekaip negalėjo susikalbėti“, – komentavo Seimo narys Raimundas Lopata.
Keleiviui, nemokančiam kitos kalbos, sunku susiorientuoti. Buvo atvejis, kai žmogui staiga prireikė medicininės pagalbos, bet niekaip negalėjo susikalbėti.
Vartotojų teisių apsaugos tarnyba tikina, kad vartotojo teisės čia nepažeidžiamos, mat keleivis dėl vairuotojo tautybės programėlėje įspėjamas iš anksto. Turi teisę paslaugos atsisakyti ir pasirinkti kitą vairuotoją. Klientų aptarnavimą lietuvių kalba turėtų užtikrinti Valstybinės kalbos įstatymas.
„Aiškiai nusakoma, kad jei tu tiesiogiai dirbi su klientu ir su juo bendrauji, informacija turi būti pateikiama lietuvių kalba. Ir Konstitucija nusako, kad valstybinė kalba yra lietuvių kalba. Mes neturime dvikalbystės“, – sakė Seimo narė Dalia Asanavičiūtė.
„Mes kaip įmonė galime spręsti pagal mūsų klientų atsiliepimus ar skundus. Lietuvoje kiekvieną mėnesį vyksta milijonai kelionių. 99 proc. jų praeina be jokių incidentų“, – komentavo „Bolt“ vadovas Lietuvoje Andrius Pacevičius.
Reikalavimas kalbėti lietuviškai kol kas taikomas tik taksi įmonėse dirbantiems vairuotojams. Norint gauti pavežėjo licenciją, lietuvių kalba nebūtina. Tad teisiškai nei vairuotojai, nei pavežėjimo platformos nieko nepažeidžia.
„Mes turime 1995 metų Valstybinės kalbos įstatymą. Tai – senas įstatymas, kurio per visus tuos metus nepavyko nei pakeisti, nei patobulinti“, – konstatavo D. Asanavičiūtė.
Anot R. Lopatos, priėmus pataisas esą būtų galima ir iš pavežėjų reikalauti su keleiviais bendrauti lietuviškai. Kad spragų įstatyme neliks, tikisi ir Valstybinė kalbos inspekcija.
„Tai įpareigotų įgyti bent elementarias lietuvių kalbos žinias“, – sakė R. Lopata.
Panašias pataisas Seime buvo bandoma inicijuoti ir prieš keletą metų, bet viskas baigėsi niekuo.
„Jie neturėtų galvoti, kad nereikia tobulėti, kad nėra stimulo mokytis lietuvių kalbos. Tad manyčiau, jog tie, kurie savo ateitį nori sieti su Lietuva, turėtų mokytis lietuvių kalbos“, – sakė pašnekovas.
Jie neturėtų galvoti, kad nereikia tobulėti, kad nėra stimulo mokytis lietuvių kalbos.
„Būtų gerai, kad kalbėtų lietuviškai, bet nebūtinai. Juk dabar mes puikiai mokame angliškai“, – porino užkalbinta praeivė.
Tikimasi, kad diskusijas dėl nesusikalbėjimo užgesins naujas reikalavimas užsieniečiams „Bolt“ vairuotojams. Pastarieji turės pateikti anglų kalbos žinių sertifikatą.
„Manome, kad anglų kalba yra toks kompromisinis variantas. Vis dėlto esame moderni Europos valstybė. Dauguma piliečių, ypač sostinėje, kalba anglų kalba, kuri yra universalesnė ir lengviau išmokstama“, – savo nuomonę išsakė A. Pacevičius.
Esą gyvenimą keleiviams turėtų palengvinti ir kitos naujovės.
„Jei programėlių kalbos pasirinktos skirtingos, automatiškai verčiamos žinutės tarp keleivio ir vairuotojo. Taip pat visi vairuotojai prašomi reguliariai atsiųsti savo asmenukes, kad galėtume patikrinti, ar prie vairo sėdi tas pats asmuo, kaip nurodyta dokumentuose“, – teigė „Bolt“ vadovas.
Tiesa, dėl aptarnavimo lietuviškai, šiuo metu išimtis taikoma Ukrainos karo pabėgėliams. Kad pramoktų lietuvių kalbą, jiems numatytas dvejų metų terminas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Teismas iš naujo spręs, kurios šalies teisme turi būti nagrinėjama „BaltCap“ byla2
Vilniaus apygardos teismas turės iš naujo nagrinėti, ar investicijų bendrovės „BaltCap“ infrastruktūros fondo įmonių ieškinys dėl Šarūno Stepukonio praloštų dešimčių milijonų eurų grąžinimo turi b...
-
J. Petrauskienę antrai kadencijai siūloma skirti Valstybės duomenų agentūros vadove
Valstybės duomenų agentūros vadove antrai kadencijai siūloma skirti dabartinę įstaigos direktorę Jūratę Petrauskienę. ...
-
IAE valdyboje liko tie patys nepriklausomi nariai bei valstybės tarnautoja
Valstybės įmonės Ignalinos atominės elektrinės (IAE) valdyboje liko tie patys trys nepriklausomi nariai ir valstybės tarnautoja. ...
-
Teismas panaikino 4,8 mln. eurų „Alvoros“ turto areštą
Vilniaus apygardos teismas panaikino strateginio Lietuvos ir Lenkijos dujotiekio (GIPL) statybos pagrindinės rangovės „Alvorai“ 4,8 mln. eurų vertės turto areštą, trečiadienį pranešė „Alvora“. ...
-
„Vičiūnų“ gamyklą Kaliningrade įsigijusi įmonė D. Matijošaičiui klausimų nesukėlė52
Viešojoje erdvėje kilus diskusijai dėl „Vičiūnų“ gamyklą Kaliningrade įsigijusios įmonės, „Vičiūnai Group“ valdybos narys Dainius Matijošaitis teigia, kad jam pačiam informacija apie „Gruppa Okean“ ...
-
Birželį prasidės Jonavos aplinkkelio I etapo statybos darbai
„Via Lietuva“ praneša Birželį pradėsianti Jonavos aplinkkelio statybų I etapo ir kelio Jonava–Žasliai–Kalniniai Mijaugonys rekonstravimo rangos darbus. ...
-
Aplinkos ministerija po gaisro automobilių laužyne: nėra siūlymų reguliuoti pavojingų veiklų vietas1
Po automobilių laužyne Vilniuje kilusio gaisro, kurio žala gamtai siekia beveik 6 mln. eurų ir kurio pasekmes dėl itin toksiškų dūmų juto gyventojai, suskubta pranešti, kad automobilių ardymas bei metalo laužo tvarkymas neturi vykti mie...
-
Vilniaus oro uoste uždaromas automobilių sustojimo kelias prie išvykimo terminalo
Nuo pirmadienio uždaromas Vilniaus oro uoste esantis automobilių užvažiavimo prie išvykimo terminalo kelias, transporto priemonės bus nukreipiamos į kitas trumpalaikiam sustojimui ar parkavimui skirtas vietas. ...
-
„Amber Grid“ atsakomybę dėl GIPL verčia „Alvorai“, planuoja kreiptis į teismą1
Dujų perdavimo sistemos operatorė „Amber Grid“ atsakomybę dėl Lietuvos ir Lenkijos magistraliniame dujotiekyje (GIPL) sumontuotų rusiškų detalių verčia pagrindinei jo rangovei „Alvorai“ bei planuoja skųsti praėjusią sa...
-
Nuo ko pradėti norint pastoviai gauti dividendus?1
Vis daugiau žmonių susidomi investavimo į akcijas galimybe. Tai ganėtinai rizikingas, tačiau nemažą grąžą generuoti galintis sprendimas. Visgi prieš pradedant investuoti svarbu plėsti savo žinias ir pasidomėti visomis su įmonių akcijomis ...