- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuviškai nekalbantys pavežėjai vienus siutina, kitiems problemų nesukelia. Tačiau į nesibaigiančias diskusijas dėmesį jau atkreipė ir parlamentarai. Tikisi, kad lietuviškai bendrauti su klientais juos privers naujos įstatymo pataisos. Didžiausia pavežėjų platforma „Bolt“ diskusijas dėl nesusikalbėjimo užgesinti tikisi reikalaudama iš vairuotojų pagrindinių anglų kalbos žinių, pasakojama LNK reportaže.
„Bolt“ skelbia, kad beveik trečdalį pavežėjų Vilniuje sudaro užsieniečiai: 11 proc. – ukrainiečių, kiti – daugiausiai iš trečiųjų šalių. Jau kurį laiką dalis gyventojų piktinasi tik rusiškai susišnekėti galinčiais pavežėjais.
„Gana ilgai dirbau Izraelyje, ten tokių pavežėjų iš viso nėra. O yra taksi agregatoriai, kurie kalba tomis kalbomis, kuriomis reikia paslaugas suteikti kokybiškai“, – teigė vilnietis Dainius.
Pašnekovas sako, kad pats galintis bendrauti keliomis kalbomis, bet nesuspratimų išvengti nepavyksta atžaloms.
„Buvo atvejis, kai rusiškai nekalbantis mano sūnus nesusikalbėjo su vairuotoju. Jis sakė, kad tik trumpam išlipa, tuoj grįš. Taksi paliko kuprinę, bet vairuotojas nuvažiavo. Įvyko nesusipratimas. Neabejoju, kad teikiant tokias paslaugas reikia mokėti valstybinę kalbą“ – samprotavo vilnietis Dainius.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
Kad pavežėjai turėtų kalbėti lietuviškai, mano ir dalis Seimo narių.
„Keleiviui, nemokančiam kitos kalbos, sunku susiorientuoti. Buvo atvejis, kai žmogui staiga prireikė medicininės pagalbos, bet niekaip negalėjo susikalbėti“, – komentavo Seimo narys Raimundas Lopata.
Keleiviui, nemokančiam kitos kalbos, sunku susiorientuoti. Buvo atvejis, kai žmogui staiga prireikė medicininės pagalbos, bet niekaip negalėjo susikalbėti.
Vartotojų teisių apsaugos tarnyba tikina, kad vartotojo teisės čia nepažeidžiamos, mat keleivis dėl vairuotojo tautybės programėlėje įspėjamas iš anksto. Turi teisę paslaugos atsisakyti ir pasirinkti kitą vairuotoją. Klientų aptarnavimą lietuvių kalba turėtų užtikrinti Valstybinės kalbos įstatymas.
„Aiškiai nusakoma, kad jei tu tiesiogiai dirbi su klientu ir su juo bendrauji, informacija turi būti pateikiama lietuvių kalba. Ir Konstitucija nusako, kad valstybinė kalba yra lietuvių kalba. Mes neturime dvikalbystės“, – sakė Seimo narė Dalia Asanavičiūtė.
„Mes kaip įmonė galime spręsti pagal mūsų klientų atsiliepimus ar skundus. Lietuvoje kiekvieną mėnesį vyksta milijonai kelionių. 99 proc. jų praeina be jokių incidentų“, – komentavo „Bolt“ vadovas Lietuvoje Andrius Pacevičius.
Reikalavimas kalbėti lietuviškai kol kas taikomas tik taksi įmonėse dirbantiems vairuotojams. Norint gauti pavežėjo licenciją, lietuvių kalba nebūtina. Tad teisiškai nei vairuotojai, nei pavežėjimo platformos nieko nepažeidžia.
„Mes turime 1995 metų Valstybinės kalbos įstatymą. Tai – senas įstatymas, kurio per visus tuos metus nepavyko nei pakeisti, nei patobulinti“, – konstatavo D. Asanavičiūtė.
Anot R. Lopatos, priėmus pataisas esą būtų galima ir iš pavežėjų reikalauti su keleiviais bendrauti lietuviškai. Kad spragų įstatyme neliks, tikisi ir Valstybinė kalbos inspekcija.
„Tai įpareigotų įgyti bent elementarias lietuvių kalbos žinias“, – sakė R. Lopata.
Panašias pataisas Seime buvo bandoma inicijuoti ir prieš keletą metų, bet viskas baigėsi niekuo.
„Jie neturėtų galvoti, kad nereikia tobulėti, kad nėra stimulo mokytis lietuvių kalbos. Tad manyčiau, jog tie, kurie savo ateitį nori sieti su Lietuva, turėtų mokytis lietuvių kalbos“, – sakė pašnekovas.
Jie neturėtų galvoti, kad nereikia tobulėti, kad nėra stimulo mokytis lietuvių kalbos.
„Būtų gerai, kad kalbėtų lietuviškai, bet nebūtinai. Juk dabar mes puikiai mokame angliškai“, – porino užkalbinta praeivė.
Tikimasi, kad diskusijas dėl nesusikalbėjimo užgesins naujas reikalavimas užsieniečiams „Bolt“ vairuotojams. Pastarieji turės pateikti anglų kalbos žinių sertifikatą.
„Manome, kad anglų kalba yra toks kompromisinis variantas. Vis dėlto esame moderni Europos valstybė. Dauguma piliečių, ypač sostinėje, kalba anglų kalba, kuri yra universalesnė ir lengviau išmokstama“, – savo nuomonę išsakė A. Pacevičius.
Esą gyvenimą keleiviams turėtų palengvinti ir kitos naujovės.
„Jei programėlių kalbos pasirinktos skirtingos, automatiškai verčiamos žinutės tarp keleivio ir vairuotojo. Taip pat visi vairuotojai prašomi reguliariai atsiųsti savo asmenukes, kad galėtume patikrinti, ar prie vairo sėdi tas pats asmuo, kaip nurodyta dokumentuose“, – teigė „Bolt“ vadovas.
Tiesa, dėl aptarnavimo lietuviškai, šiuo metu išimtis taikoma Ukrainos karo pabėgėliams. Kad pramoktų lietuvių kalbą, jiems numatytas dvejų metų terminas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Tele2“ mažina populiariausių interneto ir 5G planų kainas3
Didžiausias mobilaus ryšio operatorius Lietuvoje „Tele2“ mažina populiarių interneto ir pokalbių planų kainas savo klientams. Dabar klientai už kasdienes ryšio paslaugas net iki dvejų metų mokės mažiau. ...
-
„Vikonda grupė“ galės vykdyti sandorį
Konkurencijos taryba leido „Vikonda grupei“ įsigyti 66,80 proc. įmonės „Klaipėdos duona“ akcijų ir netiesiogiai per pastarąją įgyti 88,48 proc. bendrovės „Javinė“ akcijų, taip perimant vienvaldę pastarųjų įmon...
-
Prieš Lietuvos įmones ir įstaigas – kibernetinės atakos: atsakomybę prisiima rusų programišiai1
Ne viena didelė Lietuvos įmonė, taip pat kai kurios valstybės įstaigos, antradienį patyrė paskirstytas paslaugos trikdymo atakas (angl. Distributed Denial of Service, DDoS), dalis kibernetinių išpuolių vykdyti iš Rusijos. ...
-
Vasarą saugomų teritorijų lankytojų centrai dirbs ir savaitgaliais
Šią vasarą nacionalinių bei regioninių parko lankytojų centrai dirbs ir savaitgaliais. ...
-
Lietuvoje alkoholio suvartojimui mažėjant daugiau geriama stipriųjų gėrimų5
Statistikams skelbiant, kad 2022 metais Lietuvoje alkoholio suvartojimas krito 7,4 proc., Valstybės duomenų agentūros vadovė sako, kad šalis pagal šį rodiklį grįžo į ikipandeminį lygį. Tačiau Jūratė Petrauskienė pastebi, kad žmon...
-
Gyventojai – prieš „Ekonovus“ planus: ketina prie magistralės rūšiuoti atliekas23
Magistralėje, reprezentacinio Klaipėdos ženklo pašonėje, netrukus atvykstančiuosius į pajūrį gali pasitikti atliekų rūšiavimo padalinys. Vietos gyventojai, prisimindami bendrovės „Ekonovus“ darbą mieste, iš kur ji b...
-
„Teleloto“ bilieto renesansas: galimybė ne tik laimėti, bet ir dėvėti10
Dizainerė Karina Panina kartu su populiariausia šalies loterija „Teleloto“ pristato drabužių kolekciją „Kai pasiseks – pasakysiu“. Ši kolekcija gegužės 26, 27 dienomis buvo demonstruojama ir didžiausiame Lietu...
-
„Tele2“ sprendimo sutaupyta energija prilygsta 98 tonoms išrūšiuotų atliekų
98 tonos išrūšiuotų atliekų, virš 10 tūkstančių lempučių, pakeistų LED sistemomis, ar beveik 5 tūkstančiai pasodintų medžių. Taip būtų galima palyginti energiją, kurią per metus sutaupo mobiliojo ryšio operatorius ...
-
Lietuvos oro uostai ieško vežėjo skrydžiams tarp Vilniaus ir Londono Sičio1
Šiemet spalį baigiantis Lietuvos oro uostų sutarčiai su bendrove „LOT Polish Airlines“ dėl verslui patogaus skrydžio iš Vilniaus į Londono Sitį, ieškoma naujo oro vežėjo šiuo maršrutu. ...
-
Lietuvoje nelikus baltarusiško cemento, „Akmenės cementas“ išlipo iš nuostolių10
Po aštuonerių metų nuostolingos veiklos vienintelė Lietuvoje cemento gamybos bendrovė „Akmenės cementas“ pernai uždirbo 16 mln. eurų grynojo pelno. Bendrovės vadovas sako, kad teigiamą rezultatą lėmė ir iš Lietuvos dingęs...