- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Ar už Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimus turtingesni turėtų mokėti daugiau? Taip yra Suomijoje, Šveicarijoje, Didžiojoje Britanijoje ar Vokietijoje. Seimo nariai jau svarsto, ar didesnių baudų netaikyti turtingesniems ir Lietuvoje. Ekonomistai sako, kad Lietuva tokiam žingsniui tikrai dar nepasirengusi.
Anot demokratų frakcijos „Vardan Lietuvos“ Seimo nario Domo Griškevičiaus, tai efektyviau atgrasytų didesnes pajamas gaunančius asmenis nuo KET pažeidimo, nes dabar, poros šimtų eurų bauda nevienodai nubaudžia tūkstantį eurų ir 10 tūkst. eurų uždirbančius žmones.
Kaip praneša LNK, ekonomistai sako, kad vargu, ar ši praktika pasiteisintų Lietuvoje.
„Lietuvoje vis dar yra paplitęs ir šešėlis, o Lietuvos ekonomika yra maža, dalis gyventojų kitose šalyse gauna pajamų. Tai kaip tada su jais? Kol sistemos nėra, kol didelio skaidrumo nėra, tai daugiau sukeltų pykčio nei neštų naudos“ – teigė ekonomistas Žygimantas Mauricas.
Anot ekonomisto, diferencijuota baudų sistema sukeltų per daug klausimų, tarkim, ką daryti su tais, kurie pajamų negauna, arba gauna daug, bet neoficialiai. Kas bus tokiu atveju, jei automobilis registruotas kitoje šalyje?
Jeigu esi mandras paspausti pedalą, tai būk mandras ir susimokėti. Jam ta 200 ar 300 bauda yra apie nieką – tai neatgraso.
„Klausimas, ar nauda tikrai atsvertų tą visą biurokratinį mechanizmą – iškart išaugtų administraciniai kaštai, prasidėtų teismų procesai“, – sakė ekonomistas.
Visas reportažas – LNK vaizdo įraše:
Kelių policija tikina, kad diskusija apie pažeidėjų drausmingumą yra sveikintina, tačiau baudų skirstymas pagal kišenės dydį sunkiai suderinamas su tuo, kokiu keliu šiuo metu eina Lietuva.
„Kadangi mes skatiname automatizuotą protokolų surašymą, tai diferenciacija pagal žmogaus pajamas, manau, apsunkintų baudos paskyrimą, reikėtų daugiau duomenų apie pažeidimą padariusį asmenį“, – sakė Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas Vytautas Grašys.
Anot jo, svarbiausia, kad nusižengęs vairuotojas atsakomybės sulauktų iš karto, o vietoje baudų diferenciacijos pagal žmogaus pajamas siūlo apsvarstyti galimybę grąžinti baudos balų sistemą. Tai, anot V. Grašio, buvo pakankamai efektyvi priemonė.
Nors ekspertai sako, kad tokia sistema Lietuvoje neprigytų, gyventojų nuomonė dėl tokio pasiūlymo skiriasi.
„Manau, kad keliuose visi esame lygūs, nesvarbu, kiek tu uždirbi“, – sakė kalbinta jauna moteris.
„Jeigu esi mandras paspausti pedalą, tai būk mandras ir susimokėti. Jam ta 200 ar 300 bauda yra apie nieką – tai neatgraso“, – teigė kalbintas kitas pašnekovas.
„Seniai važinėju ir matau, kad kuo brangesnė mašina, tuo daugiau pažeidimų ir įvairių išsidirbinėjimų“, – sakė vyresnio amžiaus vyras.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį10
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas2
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Orams sušilus – daugiau eismo įvykių1
Balandžio mėnesio pradžia vairuotojus įpareigojo keisti žiemines padangas į vasarines. Kas nutiks, jei nepasikeitę padangų pateksite į eismo įvykį, ir apie kitas sezonines vairuotojų problemas „Labas vakaras, Lietuva“ rubrikoje „A...
-
Retenybių medžiotojams – ypatingi ir brangūs taikiniai
Šį pavasarį aukcionuose kolekcininkams bus pasiūlyti keli ypatingi automobiliai, tarp jų – reti „Bugatti Type 57C“ ir „Lotus-Climax Type 12“. ...
-
„Land Cruiser 250“ – naujas karalius6
„Galiu teigti, kad gimė naujas kelio ir bekelės karalius“, – išbandęs naująjį visureigį „Toyota Land Cruiser 250“ sakė lenktynininkas Benediktas Vanagas. ...
-
Padirbės, kad eismas būtų saugesnis5
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ per šiuos metus yra suplanavusi eismo saugumą didinančius sprendimus įgyvendinti visuose šalyje užfiksuotuose vadinamųjų juodųjų dėmių kelių ruožuose ir sankryžose. ...
-
Paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso nugalėtojai2
Tarptautinėje Niujorko automobilių parodoje paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso („World Car of the Year“, WCOTY) nugalėtojai. ...
-
Techninės apžiūros barjeras: įtakos turi ir vairuotojo elgesys45
Lietuvos automobilių techninių apžiūrų statistika negailestinga. Pernai beveik pusė transporto priemonių pirmuoju bandymu neįveikė šio barjero ir negavo teisės dalyvauti eisme. Kas lemia tokius niūrius skaičius ir kaip juos pakeisti? ...
-
Specialistai pataria, kaip sumažinti automobilio taršą20
Pernai daugiau nei 53 proc. automobilių žalią techninės apžiūros (TA) lapą gavo iš pirmo karto, beveik 47 proc. automobilių į TA centrą turėjo atvažiuoti pakartotinai po remonto. Vadinasi, tik maždaug kas antras automobilis iš pirmo ...
-
Seimas linkęs palengvinti neįgaliųjų automobilių parkavimą
Seimas nusiteikęs pakeisti neįgaliųjų vairuojamų ar juos vežančių automobilių parkavimo tvarką – jų savininkai nemokėtų mokesčio už stovėjimą. ...