- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Sparčiai išpopuliarėję elektriniai paspirtukai Lietuvoje – jau ne laisvalaikio atributas, o visavertė transporto priemonė. Nors yra patogūs trumpose kelionėse ir ekologiški, paspirtukai sulaukia daug kritikos dėl rizikingo vairavimo ir netvarkingo jų statymo.
Centre – nepageidaujami
Nuo birželio 1-osios Vilniuje įsigaliojo paspirtukų ir dviračių eismo ribojimai kai kuriose gatvėse. Apie juos svarstoma ir kituose didžiuosiuose šalies miestuose. Kuršių marių pakrantėje Nidoje elektrinių paspirtukų ir kitų elektra varomų transporto priemonių eismas jau yra uždraustas.
Draudikai atkreipia dėmesį į tai, kad šį sezoną paspirtukininkų traumų gerokai padaugėjo: dažniausiai jie nukenčia patys, tačiau dalį nelaimių sudaro susidūrimai su kitais eismo dalyviais – pėsčiaisiais, dviratininkais ir net automobiliais.
„Nuo birželio paspirtukai ir dviračiai negali važinėti keliose centrinėse Vilniaus gatvėse, o jų eismas centrinėje miesto dalyje ir ant visų tiltų ribojamas ir mažinamas iki 12 km/val. Šios priemonės, ypač mažesnis šių transporto priemonių greitis, padės apsisaugoti nuo skaudžių traumų, kurių pirmiausia patiria patys paspirtukininkai“, – teigė draudimo bendrovės „Gjensidige“ Žalų departamento vadovė Baltijos šalims Viktorija Katilienė.
Numeta bet kur
Jos nuomone, mažesnis greitis sumažins galimo susidūrimo su kitais eismo dalyviais ir kritimo riziką. Važiuodami mažesniu nei 12 km/val. greičiu dviračių ir paspirtukų vairuotojai atidžiau įvertins eismo aplinką ir išvengs avarinių situacijų.
Specialistė atkreipė dėmesį į tai, kad šį sezoną fiksuojama ir kita opi su elektriniais paspirtukais susijusi problema – jų statymo chaosas.
„Mūsų miestuose – tiek centrinėse gatvėse, tiek miegamuosiuose rajonuose – įsivyravo paspirtukų numetimo kultūra. Mūsų fiksuojami įvykiai rodo, kad dėl netinkamai paliktų paspirtukų kenčia ir pėstieji, ir dviratininkai. Todėl skatinimas palikti paspirtuką specialiai paženklintoje stovėjimo zonoje taip pat padės saugiau jaustis kitiems eismo dalyviams”, – tvirtino draudikė.
Mūsų miestuose – tiek centrinėse gatvėse, tiek miegamuosiuose rajonuose – įsivyravo paspirtukų numetimo kultūra.
Apdaužo ir automobilius
Bendrovės „Gjensidige“ duomenimis, beveik pusė visų paspirtukininkų traumų sudaro nosies ir galūnių kaulų lūžiai, ketvirtadalį – lūpos, smakro, plaštakos ar antakio siūtos žaizdos, po dešimtadalį – dantų nuskėlimai, čiurnos ir riešo patempimai. Kas trečias patyręs traumą yra vaikas ar jaunuolis iki šešiolikos metų.
„Fiksuojame draudžiamuosius įvykius, kai paspirtukininkai, susidūrę su kliūtimi ar nesuvaldę transporto priemonės dėl prastos kelio dangos, visu svoriu teškiasi veidu į asfaltą. Tokiais atvejais nukenčia nosis, lūpos, smakras ir priekiniai dantys. Neretai traumos priežastis – atsitrenkimas į metalinį paspirtuko rėmą arba vairą, kai prarandama pusiausvyra ar nepaisoma saugaus eismo reikalavimų“, – pasakojo V. Katilienė.
Ji atkreipė dėmesį į tai, kad saugaus greičio pasirinkimas ypač svarbus ne tik ant tiltų, bet ir leidžiantis nuo kalno.
„Esame užfiksavę atvejų, kai paspirtukų vairuotojai, nepasirinkę saugaus greičio, verčiasi per galvą ir atsitrenkia į gatvės atitvarą ar asfaltą. Tokios nelaimės dažniausiai baigiasi galvos traumomis, todėl, norint apsisaugoti nuo skaudaus kritimo padarinių, būtina dėvėti šalmą“, – sakė pašnekovė.
Pasak V.Katilienės, paspirtukų vairuotojai nelaimių patiria ir kirsdami važiuojamąją kelio dalį. Jie ne tik kliudo sankryžoje ar per pėsčiųjų perėją einančius pėsčiuosius, bet ir atsitrenkia į judančius automobilius. Draudikai prisimena atvejį, kai skaudžiai nukentėjo paspirtukininkas, kuris, kirsdamas važiuojamąją kelio dalį, nepastebėjo lyno, kuriuo buvo velkamas automobilis, ir už jo užkliuvo.
Svarbu prisiminti, kad paspirtukais važiuojantiems asmenims, kaip ir kitiems eismo dalyviams, galioja Kelių eismo taisyklės.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Šalyje – greičio matuoklių bumas: kelia klausimą, ar jie pastatyti teisingose vietose11
Šalies keliuose viena po kitos dygsta įvairios kameros, fiksuojančios tiek mašinų greitį, tiek numerius. Kelių direkcija sako, kad radarai skirti avaringumui mažinti ir drausmei didinti, praneša LNK. ...
-
Paradoksas: greičio matuoklių daugėja, bet ir žuvusiųjų eisme – net trečdaliu daugiau12
Kurį laiką mažėję žuvusiųjų skaičiai šalies keliuose vėl šoko į viršų. Ypač skaudžių eismo įvykių būta pavasarį. Trečdalis nelaimių įvyksta dėl per didelio greičio, o jį viršija ir išgėrę ir blaiv...
-
„Regitros“ tvarka piktina būsimus vairuotojus: diskriminuoja neišlaikančius egzamino iš pirmo karto?42
Jei „Regitroje“ iš pirmo karto nepasisekė išlaikyti praktinio egzamino, gali tekti jį laikyti pakartotinai ne tada, kai patogu, o tuomet, kai pasiūlo sistema. Būsimi vairuotojai piktinasi, kad, antrą kartą registruojantis laikyt...
-
Laukiniai gyvūnai sėja nuostolius keliuose12
Susidūrus su laukiniais gyvūnais kelyje, padariniai būna skaudūs – stipriai apgadinamos transporto priemonės, žūsta gyvūnai ar net žmonės. Antroje rugsėjo pusėje prasideda laukinių žvėrių poravimosi metas, todėl gyvūnai turi mažiau bai...
-
Tautos mėgstamiausi: visureigiai už 10 tūkst. eurų4
Vieša paslaptis, kad vadinamieji parketiniai visureigiai užkariauja vis didesnę mūsų rinkos dalį. Vieni vairuotojai juos renkasi vietoj vienatūrių, kiti – vietoj universalų. Kokį SUV modelį rinktis, jei planuojate transporto priemonei i&...
-
Specialistai perspėja: jaunas vairuotojas – tiksinti bomba24
Neseniai Lietuvoje nuskambėjo neeilinis eismo įvykis, kai nepatyręs „Volkswagen“ vairuotojas atsitrenkė į namą ir sužalojo jame miegojusius žmones, nes, jo žodžiais, vairuodamas krapštėsi nosį. Ši nelaimė, galėjusi virst...
-
Į kovą su paspirtukininkais pažeidėjais stoja ir pats jų nuomotojas: kas gresia?7
Per du mėnesius įspėjimus dėl netinkamo važinėjimo paspirtukais jau gavo maždaug trys tūkst. šios transporto priemonės mėgėjų ir apie 250 buvo užblokuoti. Nuo šiol visi „Bolt“ naudotojai bus vertinami pagal re...
-
Paradoksas: kodėl šiuolaikiniai žibintai patvarumu neprilygsta senoviniams?10
Rudenį vis trumpėjant dienoms ir ilgėjant naktims, eismo dalyviams itin svarbūs tampa automobilio žibintai. Tamsiuoju paros metu tai vienintelė transporto priemonės dalis, padedanti pamatyti kliūtis ir iškylantį pavojų kelyje. Ką daryti, kad ...
-
Pirkti automobilį turguje pigiau, bet salone – patikimiau2
Anksčiau klientų gausa nesiskundę automobilių prekeiviai turguose šiandien sulaukia vis daugiau konkurencijos. Jiems iššūkį meta naujų automobilių prekybos atstovai, vienas po kito atidarantys naudotų modelių salonus ir plečiant...
-
Ralio trasoje dominavo patyręs Dakaro lenktynininkas2
Elektrėnuose vykusiame penktajame, priešpaskutiniame, Lietuvos ralio čempionato etape „Alburnus Rally Elektrėnai 2023“ netrūko nei incidentų, nei įspūdingo meistriškumo epizodų. ...