Automobilių rinkos tendencijos stebina: augant kainoms perkamoji galia nemažėja

Pastarieji keleri metai verslo sektoriams tapo lyg nesibaigiančia kelione amerikietiškais kalneliais. Išgyvenus pandemijos suduotus smūgius ir žvelgiant į šviesesnę ateitį, pasaulį sukrėtė žinia apie prasidėjusį karą. Nekilnojamojo turto kainos nenukrito, o automobilių – ūgtelėjo kone ketvirtadaliu. Anot automobilių verslo atstovų, paradoksalu, tačiau net ir tai neatbaidė pirkėjų nuo noro atsinaujinti transporto priemonę.

„Tiek pandemija, tiek ir karas – rinkoms neigiamą įtaką turėjusios aplinkybės, kurios visame pasaulyje gerokai paveikė gamyklų darbą. Tai lėmė ne tik elektronikos komponentų trūkumą, bet ir sumažėjusią naujų automobilių pasiūlą“, – sako UAB „Longo LT“ vadovas Paulius Valiukėnas.

Pasak automobilių pardavimo eksperto, komponentų trūkumas ir sutrikusi automobilių tiekimo grandinė automatiškai atsiliepė ir naudotų automobilių rinkai bei jų kainoms. Jo duomenimis, kai kurių naudotų automobilių kainos išaugo net 20 procentų.

„Sustojus automobilių gamybai, tiekimui ir prekybai, pradeda trūkti naujų automobilių, o tai tiesiogiai atsispindi ir antrinėje rinkoje – naudotų automobilių segmente. Kitaip tariant, visiems jaučiamas automobilių trūkumas natūraliai lemia didėjančias kainas“, – aiškina P. Valiukėnas.

Jo teigimu, kainų kilimas pastebimas ir automobilių turgavietėse bei pavienių automobilių perpardavėjų gretose. Mat automobilių perpardavėjams transporto priemonės pirkimas iš užsienio šalių tapo sudėtingu ir labai brangiu procesu.

„Praktika rodo, kad šiuo metu nemaža dalis automobilių prekeivių skundžiasi jaučiamu automobilių trūkumu. Įsigyti automobilius užsienyje ir juos pargabenti į Lietuvą beveik neįmanoma arba tai reikalauja didelių kaštų. Būtent dėl pastarųjų iššūkių dalis prekeivių turimų automobilių pigiai parduoti nenori. Baiminamasi, kad kitų transporto priemonių tiesiog nebeturės“, – atskleidžia P. Valiukėnas.

Pasak jo, sertifikuotiems automobilių pardavėjams užtikrinti transporto priemonių tiekimą iš užsienio šalių – gerokai lengviau. Tam padeda stipri partnerystė su užsienio tiekėjais. Jie žino, kad rinkai atsigavus partneriai vėl bus tie, kurie pirks dideliais kiekiais, todėl ir sunkiuoju laikotarpiu stengiasi nenuvilti ir ieško išeičių, kaip partnerius aprūpinti norimais automobiliais.

Rinkos duomenimis, per pastaruosius metus vidutinė naudoto automobilio sandorio vertė išaugo 26 proc. Tai patvirtina ir automobilių pardavimo ekspertas, pridurdamas, kad kartu su automobilių kainų augimu proporcingai augo ir pirkėjų perkamoji galia. Bendrovės parduodamų naudotų automobilių vidurkis svyruoja nuo 11 iki 12 tūkstančių eurų.

„Panašu, kad ūgtelėjusios automobilių kainos netapo priežastimi atsisakyti suplanuoto pirkinio. Vairuotojai ir toliau aktyviai užsiima norimo automobilio paieškomis, registruojasi bandomiesiems važiavimams bei domisi pirkimo sąlygomis“, – sako jis ir papildo, kad vien per pirmą šių metų ketvirtį Lietuvoje buvo nupirkta 131 proc. daugiau automobilių, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai.

Visgi, paklaustas apie ateities prognozes, P. Valiukėnas dalijasi teigiama žinute – kainų kilimas ilgai tęstis neturėtų.

„Dvejus metu besitęsęs kainų augimas šiemet turėtų sumažėti ar net visai sustoti. Tam įtakos turės ne tik po pandemijos atsigaunantis automobilių ir jo komponentų gaminimas bei tiekimas į antrinę rinką, bet ir patys pirkėjai, kurie išleisti dar didesnių sumų už norimą transporto priemonę nebus linkę“, – numato specialistas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių