BMW remontas kainavo kaip butas provincijoje

  • Teksto dydis:

Šį savaitgalį Palangoje vykstančios garsiausios Lietuvoje „Aurum 1006 km powered by Hankook“ lenktynės – nepigus malonumas. Tačiau retas automobilių sporto mėgėjas supranta, kiek iš tiesu kainuoja pasirengti ir dalyvauti tokio lygio renginyje.

Dalys iš gamyklos

„Trevio – Next Level Customs Brokers“ komanda iki šių metų starto nuėjo vingiuotą kelią. Mat reikėjo ne tik treniruotis sportininkams, bet ir po pernai patirtos avarijos suremontuoti vienintelį Baltijos šalyse gamyklinį BMW M4 GT4. Komanda neslepia, kad remontas atsiėjo apvalią sumą.

„Praėjusiais metais iki finišo buvo likę labai nedaug, grūmėmės dėl pirmos vietos savo klasėje. Ir netikėtai kitas automobilis, susidūręs su techniniais nesklandumais, rėžėsi į mus, – kalbėjo vienas ekipos narių Jurgis Adomavičius. – Kadangi tai buvo varžybų pabaiga, vis tiek pelnėme antrą vietą, tačiau nuotaika tikrai buvo sugadinta.“

Tuomet techniniai darbuotojai „RR Team“ automobilį ant ratų pastatė kone karo lauko sąlygomis ir vėl išleido į trasą. Tai padaryti pavyko, tačiau pasiruošti naujam sezonui nebuvo lengva.

„Komanda yra suplanavusi, kad šį automobilį po sezono parduos. Dėl to buvo priimtas sprendimas, kad tikrai nelies iš formų jokių sparnų ir panašiai, visas dalis užsakė iš gamyklos, iš „BMW Motorsport“ kompanijos“, – aiškino pašnekovas.

40 tūkst. – maždaug tiek eurų per metus nuvertėja lenktyninis automobilis.

Užtruko net septynis mėnesius

Avarijoje buvo pažeistas automobilio priekis ir šonas, tad teko atseikėti nemažą sumą už gausybę smulkių, bet brangių detalių. Pavyzdžiui, aptakas po priekiniu buferiu kainavo 6 tūkst. eurų, o anglies pluošto durys – dar 3,8 tūkst. eurų. Bene kebliausia situacija buvo su „Ohlins“ gamintojo sportiniais amortizatoriais, mat „BMW Motorsport“ jiems gamina specialius tvirtinimus.

„Visas remontas, kadangi dėl koronaviruso sutriko tiekimo grandinės, užtruko net septynis mėnesius. Būtent amortizatorių laukėme ilgiausiai. Juokingiausia, kad jiems trūko tik tvirtinimo dalies. Jos negavome iki šiol, o perkant naujus amortizatorius iš „BMW Motorsport“, jie atkeliauja iš karto su tvirtinimais“, – dėstė J.Adomavičius.

Toks kruopštus darbas lėmė, kad vienintelio Baltijos šalyse gamyklinio BMW M4 GT4 remontas kainavo tiek, kiek pakaktų įsigyti dviejų kambarių butą Anykščiuose, – 36 tūkst. eurų.

Biudžetas – penkiaženklis

„Trevio – Next Level Customs Brokers“ komandos pasiruošimą naujam automobilių sporto sezonui sutrikdė ne tik prieš metus patirta avarija, bet ir stabilumo stokojanti rinka, karas, pandemija. Tai lėmė pagrindinių partnerių ir komandos sudėties pasikeitimus.

„Naujų partnerių teko ieškoti likus mėnesiui iki varžybų. Laimei, atsirado įmonių, kurios prisijungė, ir šis projektas nebus nuostolingas. Nes lenktynių komandos pajamos yra iš lenktynininkų, kurie nori važiuoti, ir partnerių, kurie prisijungia“, – aiškino J.Adomavičius.

Negana to, iš planuotų keturių varžybų liko vienerios, kuriose bus dalyvaujama su BMW M4 GT4. Pasak J.Adomavičiaus, turint tokį bolidą, juo reikia važiuoti varžybose kuo daugiau.

„Kaip ir mūsų kasdieniai automobiliai, sportinis irgi kasmet praranda vertę. Tik mūsų gatvinis automobilis nuvertėja 3–4 tūkst. eurų per metus, o toks sportinis, skaičiuojame, nuvertėja apie 40 tūkst. eurų kasmet, jam stovėti negalima“, – atviravo verslininkas, aiškindamas, kad kuo daugiau varžybų važiuojama, tuo mažesni kaštai tenka komandai.

Anot pašnekovo, dalyvauti tokiose varžybose, kaip 1 006 km lenktynės, reikia daug lėšų. Pavyzdžiui, startinis mokestis, degalai, techninės priežiūros komanda ir kitkas gali kainuoti apie 9 tūkst. eurų.

„Jeigu kalbėtume apie startą su tokio techninio lygio automobiliu, kaip BMW M4 GT4, tuomet kaina išauga maždaug iki 30 tūkst. eurų. Būtent dabar yra tokia sąmata. Žinoma, ji gali dar kažkiek augti, o gali ir mažėti, mat čia įskaičiuotos ir vadinamosios lietaus padangos, kurių gali ir neprireikti, bet jas turėti reikia“, – vardijo jis.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Aferistas

Aferistas portretas
Tai reikėjo paprasta BMW modifikuoti, o ne gamyklinį pirkti.... Vis laukiu kada būs koks Bugatti ar Aston Martin vulcan ar modikuotas paprastas į trasą išvažiuos, o tada būs įdomu pažiūrėti. :)

As

As portretas
Nors ir pilna kaip prisikta sios markes auto, detaliu kainos tai kosmosas.

tai

tai portretas
ko noret juk vairuotojams svarbu kad masina butu geresne uz varzovu tai ir lupa is ju kiek gali o gal dar damoka del varzovu kokybes stai taip kapitalizmas ir kala pinigus is /oro/ dar yra 1 stadija tai kuro uzpylejai nuo kuriu priklauso variklio darbas taip kad tapt /sumaheriu/ nepakanka drasos ir gabumu reikia dar kontaktu ir daug pinigo kuris atsipirktu balansuoja nt tarp GM?===
VISI KOMENTARAI 5

Galerijos

Daugiau straipsnių