- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Šį savaitgalį Palangoje vykstančios garsiausios Lietuvoje „Aurum 1006 km powered by Hankook“ lenktynės – nepigus malonumas. Tačiau retas automobilių sporto mėgėjas supranta, kiek iš tiesu kainuoja pasirengti ir dalyvauti tokio lygio renginyje.
Dalys iš gamyklos
„Trevio – Next Level Customs Brokers“ komanda iki šių metų starto nuėjo vingiuotą kelią. Mat reikėjo ne tik treniruotis sportininkams, bet ir po pernai patirtos avarijos suremontuoti vienintelį Baltijos šalyse gamyklinį BMW M4 GT4. Komanda neslepia, kad remontas atsiėjo apvalią sumą.
„Praėjusiais metais iki finišo buvo likę labai nedaug, grūmėmės dėl pirmos vietos savo klasėje. Ir netikėtai kitas automobilis, susidūręs su techniniais nesklandumais, rėžėsi į mus, – kalbėjo vienas ekipos narių Jurgis Adomavičius. – Kadangi tai buvo varžybų pabaiga, vis tiek pelnėme antrą vietą, tačiau nuotaika tikrai buvo sugadinta.“
Tuomet techniniai darbuotojai „RR Team“ automobilį ant ratų pastatė kone karo lauko sąlygomis ir vėl išleido į trasą. Tai padaryti pavyko, tačiau pasiruošti naujam sezonui nebuvo lengva.
„Komanda yra suplanavusi, kad šį automobilį po sezono parduos. Dėl to buvo priimtas sprendimas, kad tikrai nelies iš formų jokių sparnų ir panašiai, visas dalis užsakė iš gamyklos, iš „BMW Motorsport“ kompanijos“, – aiškino pašnekovas.
40 tūkst. – maždaug tiek eurų per metus nuvertėja lenktyninis automobilis.
Užtruko net septynis mėnesius
Avarijoje buvo pažeistas automobilio priekis ir šonas, tad teko atseikėti nemažą sumą už gausybę smulkių, bet brangių detalių. Pavyzdžiui, aptakas po priekiniu buferiu kainavo 6 tūkst. eurų, o anglies pluošto durys – dar 3,8 tūkst. eurų. Bene kebliausia situacija buvo su „Ohlins“ gamintojo sportiniais amortizatoriais, mat „BMW Motorsport“ jiems gamina specialius tvirtinimus.
„Visas remontas, kadangi dėl koronaviruso sutriko tiekimo grandinės, užtruko net septynis mėnesius. Būtent amortizatorių laukėme ilgiausiai. Juokingiausia, kad jiems trūko tik tvirtinimo dalies. Jos negavome iki šiol, o perkant naujus amortizatorius iš „BMW Motorsport“, jie atkeliauja iš karto su tvirtinimais“, – dėstė J.Adomavičius.
Toks kruopštus darbas lėmė, kad vienintelio Baltijos šalyse gamyklinio BMW M4 GT4 remontas kainavo tiek, kiek pakaktų įsigyti dviejų kambarių butą Anykščiuose, – 36 tūkst. eurų.
Biudžetas – penkiaženklis
„Trevio – Next Level Customs Brokers“ komandos pasiruošimą naujam automobilių sporto sezonui sutrikdė ne tik prieš metus patirta avarija, bet ir stabilumo stokojanti rinka, karas, pandemija. Tai lėmė pagrindinių partnerių ir komandos sudėties pasikeitimus.
„Naujų partnerių teko ieškoti likus mėnesiui iki varžybų. Laimei, atsirado įmonių, kurios prisijungė, ir šis projektas nebus nuostolingas. Nes lenktynių komandos pajamos yra iš lenktynininkų, kurie nori važiuoti, ir partnerių, kurie prisijungia“, – aiškino J.Adomavičius.
Negana to, iš planuotų keturių varžybų liko vienerios, kuriose bus dalyvaujama su BMW M4 GT4. Pasak J.Adomavičiaus, turint tokį bolidą, juo reikia važiuoti varžybose kuo daugiau.
„Kaip ir mūsų kasdieniai automobiliai, sportinis irgi kasmet praranda vertę. Tik mūsų gatvinis automobilis nuvertėja 3–4 tūkst. eurų per metus, o toks sportinis, skaičiuojame, nuvertėja apie 40 tūkst. eurų kasmet, jam stovėti negalima“, – atviravo verslininkas, aiškindamas, kad kuo daugiau varžybų važiuojama, tuo mažesni kaštai tenka komandai.
Anot pašnekovo, dalyvauti tokiose varžybose, kaip 1 006 km lenktynės, reikia daug lėšų. Pavyzdžiui, startinis mokestis, degalai, techninės priežiūros komanda ir kitkas gali kainuoti apie 9 tūkst. eurų.
„Jeigu kalbėtume apie startą su tokio techninio lygio automobiliu, kaip BMW M4 GT4, tuomet kaina išauga maždaug iki 30 tūkst. eurų. Būtent dabar yra tokia sąmata. Žinoma, ji gali dar kažkiek augti, o gali ir mažėti, mat čia įskaičiuotos ir vadinamosios lietaus padangos, kurių gali ir neprireikti, bet jas turėti reikia“, – vardijo jis.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams2
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas2
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Orams sušilus – daugiau eismo įvykių1
Balandžio mėnesio pradžia vairuotojus įpareigojo keisti žiemines padangas į vasarines. Kas nutiks, jei nepasikeitę padangų pateksite į eismo įvykį, ir apie kitas sezonines vairuotojų problemas „Labas vakaras, Lietuva“ rubrikoje „A...
-
Retenybių medžiotojams – ypatingi ir brangūs taikiniai
Šį pavasarį aukcionuose kolekcininkams bus pasiūlyti keli ypatingi automobiliai, tarp jų – reti „Bugatti Type 57C“ ir „Lotus-Climax Type 12“. ...
-
„Land Cruiser 250“ – naujas karalius6
„Galiu teigti, kad gimė naujas kelio ir bekelės karalius“, – išbandęs naująjį visureigį „Toyota Land Cruiser 250“ sakė lenktynininkas Benediktas Vanagas. ...
-
Padirbės, kad eismas būtų saugesnis5
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ per šiuos metus yra suplanavusi eismo saugumą didinančius sprendimus įgyvendinti visuose šalyje užfiksuotuose vadinamųjų juodųjų dėmių kelių ruožuose ir sankryžose. ...
-
Paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso nugalėtojai2
Tarptautinėje Niujorko automobilių parodoje paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso („World Car of the Year“, WCOTY) nugalėtojai. ...
-
Techninės apžiūros barjeras: įtakos turi ir vairuotojo elgesys45
Lietuvos automobilių techninių apžiūrų statistika negailestinga. Pernai beveik pusė transporto priemonių pirmuoju bandymu neįveikė šio barjero ir negavo teisės dalyvauti eisme. Kas lemia tokius niūrius skaičius ir kaip juos pakeisti? ...