- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Pažangios apsaugos sistemos – ne kliūtis ilgapirščiams: šiemet jie automobilių šeimininkams padarė jau šimtus tūkstančių eurų nuostolių.
Paklausa padidėjo
„Lietuvos draudimo“ duomenys rodo, kad per keturis 2022-ųjų mėnesius pavogtų detalių suma beveik siekia pusę milijono eurų, o per visus 2021-uosius žala buvo 800 tūkst. eurų.
Draudikai išskiria dviejų tipų automobilių dalių vagystes: išorinių dalių, kai nebūtina įsilaužti į transporto priemonę, ir salono dalių. Pastaruoju atveju siekiama pavogti didesnės vertės automobilių įrangą.
„Šiemet per tą patį laikotarpį nuostolių dėl automobilių dalių vagysčių yra 43 proc. daugiau. Pernai sausį–balandį nuostolių suma siekė 270 tūkst. eurų, o šiemet jau viršijo 473 tūkst. eurų“, – sakė Artūras Juodeikis, „Lietuvos draudimo“ operacijų departamento vadovas.
Anot jo, žymiai išaugo ir vidutinė tokio nuostolio suma – net 58 proc.
„2021-aisiais vagysčių nuostolių vidutinė suma buvo 2,4 tūkst. eurų, o šiemet – 3,9 tūkst. eurų. Manome, kad žalų mastas augs. Sutrūkinėjusios tiekimo grandinės, karas Ukrainoje, sankcijos Rusijai daro tam įtaką – automobilių detalių poreikis kai kuriose šalyse labai opus“, – teigė A. Juodeikis.
Veidrodėlių manija
Gana lengvai ir greitai, net per keliolika sekundžių, gali būti nuimtos išorinės detalės.
„Tokie nuostoliai nebus labai dideli ir nepateks į didžiausių metų vagysčių sąrašą, tačiau vairuotojai patiria nuostolių, kurie pareikalauja ir kelių tūkstančių eurų. Dažniausiai pasigendama veidrodėlių stikliukų, dangtelių arba ir viso veidrodėlio korpuso. Taip pat pavagiami ratlankiai, žibintai, įvairios apdailos detalės, parkavimo sistemos davikliai“, – vardijo „Lietuvos draudimo“ ekspertas.
Šiemet viena didžiausių vagysčių – iš prabangaus automobilio, nuostoliai – 98 tūkst. eurų.
Anot jo, pernai vien tik už veidrodėlių stikliukų vagystes nuostolių vidurkis buvo kiek daugiau nei 1 tūkst. eurų. Kai vagiamos šios dalys, dažnai sugadinami ir veidrodėlio korpusai, todėl gali tekti keisti visą veidrodį ir nuostolių sumos išauga.
Daugiau laiko užtrunka įsilaužti į transporto priemonės vidų, tačiau ir tokių vagysčių gana daug ir nuostoliai didesni.
„Šiemet viena didžiausių vagysčių buvo iš prabangaus automobilio, kai nuostoliai siekė 98 tūkst. eurų. Buvo pavogti žibintai, vairas ir daug kitų dalių. Tokių vagysčių nebūna labai daug, tačiau žalų po 15–20 tūkst. pasitaiko dažnai. Vagys mėgsta pasiglemžti saugos pagalves, multimedijos sistemas, prietaisų skydelius, pavarų perjungimo svirtis, netgi smulkmenas – įvairias rankenėles“, – pažymėjo A. Juodeikis.
Anot eksperto, į automobilio saloną vagys dažniausiai patenka išdaužę durų stiklą ir atrakinę jas iš vidaus. Tuomet grobiamos vidaus detalės, o atidarius variklio gaubtą – nesugadinant nuimami priekiniai žibintai, priekinis buferis ar kitos vertingos kėbulo dalys.
Ne visi drąsūs
„Neapšviestose, kamerų nestebimose vietose išvis nepatartina parkuoti automobilių. Ne visada ir kameros ar šviesa užtikrina apsaugą, tačiau tokiose vietose vagys, ypač neprofesionalai, rečiau jaučiasi drąsūs“, – dėstė „Lietuvos draudimo“ ekspertas.
Labiau patyrusių vagišių neatbaido ir vaizdo kameros, garažai.
„Siekiant maksimalios apsaugos, siūlyčiau įsidiegti aukščiausio lygio apsaugos sistemas, kurios leidžia per nuotolį sekti automobilio buvimo vietą. Tokie įrengimai pavojaus atveju signalą perduoda į savininko mobilųjį telefoną. Šias priemones būtina įsidiegti norint kasko draudimu apdrausti visas didesnės vertės transporto priemones nuo vagystės rizikos. Pastaruoju metu dažniausiai nukenčia 1–7 metų vokiški automobiliai. Šiemet tarp daugiausiai apvogtųjų – BMW, „Volvo“, „Porsche“, – reziumavo A. Juodeikis.
Masalas: dažniausiai ilgapirščiai nusitaiko į neapšviestas automobilių parkavimo erdves, atokesnes gatves
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Planuojate pirkti naudotą automobilį iš užsienio? Atskleidė, kuriose šalyse klastoja ridą10
Dabar pats tinkamiausias metas atsinaujinti ne tik savo drabužius, bet ir transporto priemonę. Ne visi turi galimybę nuvykti į saloną ir nusipirkti patį naujausią automobilį, tuomet tenka rinktis jau važinėtą. Iš kur geriausia rinktis važin...
-
Vasarą – su žieminėmis padangomis: kur čia slypi pavojai?2
Automobilių servisai jau rikiuoja eiles vairuotojų, besiruošiančių keisti automobilių padangas. Meistrai sako, kad pavasarinis keitimas mažiau aktyvus, nei lapkričio mėnesį. Yra vairuotojų, kurie ir vasarą važinėja su žieminėmis padangomi...
-
Seimas svarstys iniciatyvą įpareigoti visus paspirtukų vairuotojus dėvėti šalmus2
Parlamentarai imasi svarstyti iniciatyvą, kuria būtų nustatyta visiems paspirtukų vairuotojams dėvėti šalmus, nepaisant jų amžiaus. ...
-
Pasipiktino dėl automobilių taršos patikrinimų: ar nepermokėjo už aparatus?25
Aplinkosaugininkų planuojami automobilių taršos patikrinimai šiurpą kelia ne vienam vairuotojui. Socialiniuose tinkluose dėl to kilo pasipiktinimo bangos. Kokią teisę aplinkosaugininkai turi tikrinti taršą? O jie turi įstatym...
-
Aplinkosaugininkai pradeda tikrinti automobilių taršą: vairuotojai kai kurių bėdų gali net neįtarti57
Aplinkosaugininkai parodomojoje akcijoje pademonstravo, kaip stabdys automobilius ir tikrins jų taršą. Oficialiai tikrinti automobilius aplinkosaugininkai pradės pavasario viduryje. Kaip viskas vyks ir ką apie tai mano gyventojai, pasakota LNK repor...
-
Perspėja: minti dviratį paskui autobusą – labai pavojinga9
Norėdami išvengti vėjo pasipriešinimo, dviratininkai kartais važiuoja iš paskos didesnių gabaritų transporto priemonėms ar autobusams, tačiau net nenutuokia, kaip arti nelaimės jie atsiduria. Tokie veiksmai kelia pavojų ne tik dvi...
-
Už variklio plovimą – bauda28
Prieš parduodant automobilį pardavėjai neretai stengiasi iššvarinti ne tik mašinos išorę bei vidų, bet ir nuplauti variklį. Tačiau tai daryti autoplovyklose draudžiama, apie tai reikėtų pranešti plovyklos oper...
-
Automobilių vairuotojai turėtų suklusti: techninę apžiūrą gali naikinti iškart4
Aplinkos apsaugos departamento pareigūnai pademonstravo, kaip atrodys vairuotojų stabdymas ir jų turto – automobilių, tikrinimas dėl taršos. Nuo sausio tikrinti taršius automobilius aplinkosaugininkai gali tiesiog kelyje. Jie turi teis...
-
Pervežimai 2023-iaisiais: daugiau keleivių ir krovinių
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius 2023 m. išlaikė stabilų augimą ir generavo 18,8 mlrd. eurų pajamų. Pernai 7 proc. išaugo keleivių vežimas visų rūšių transportu. ...
-
Dėl taršos panaikinus automobilio techninę apžiūrą, ji dar galios dvi paras14
Aplinkosaugininkams be kitų institucijų pareigūnams panaikinus automobilio techninę apžiūrą dėl viršytos išmetamųjų dujų normos, ji nuo šiol galios dar dvi paras. ...