- ELTOS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Susisiekimo ministras Marius Skuodis sako, kad šiuo metu yra sudėtinga susitarti dėl kainų indeksavimo kelių sektoriuje, nes valstybė ir privatus sektorius rodo skirtingus skaičius. Pasak jo, negali visa našta būti perkelta tik valstybei arba tik privačiam sektoriui, reikia rasti pusiausvyrą.
Kyla iššūkių
„Kalbant apie kelius, tai yra tiesiog diskusija tarp rangovų ir Automobilių kelių direkcijos. Šiandien taip pat buvo pokalbis su Automobilių kelių direkcijos direktoriumi, – išsiskiria vertinimas, kiek reikėtų indeksuoti“, – vakar prie Vyriausybės susirinkusiems žurnalistams teigė M.Skuodis.
Ministras tvirtina, kad naujose sutartyse, kur konkursai dėl darbų yra skelbiami dabar, problemų dėl indeksavimo nėra, tačiau kyla iššūkis dėl tų sutarčių, kurios jau yra sudarytos pagal anksčiau numatytą indeksavimą.
„Visi teisės aktai suteikia galimybių iniciatoriui, pirkėjui indeksuoti, ir tai reikia padaryti. Tada yra trečioji dalis sutarčių, kur kainos yra paskelbtos tokios, kokios buvo prieš karą, ir dabar yra iššūkis su rangovais dėl tų sutarčių sudarymo“, – sakė ministras.
Jau rado sprendimų?
Vyriausybės narys tikino, kad jam gaila, jog viešųjų pirkimų sistema sudaryta taip, kad negalima indeksavimu užsiimti dabar, jeigu yra pasirašytos sutartys. Tačiau, anot jo, kai kurios įmonės jau yra radusios sprendimų.
„Dėl kelių Automobilių kelių direkcija yra priėmusi sprendimus, kiek ji gali indeksuoti, priklausomai nuo kiekvieno projekto. Rangovai turi pateikti aiškius įrodymus, kiek pabrango, kad būtų objektyvūs faktai, o to greitesnio susikalbėjimo kartais ir pritrūksta”, – teigė M.Skuodis.
Kyla iššūkis dėl tų sutarčių, kurios jau yra sudarytos pagal anksčiau numatytą indeksavimą.
„Sudėtingiausia ieškoti pusiausvyros, kai rinkoje kol kas nėra pusiausvyros, dar neaišku, kur yra tas ekvilibriumo taškas“, – pridūrė jis.
Prezidento Gitano Nausėdos patarėjas Vaidas Augustinavičius sakė, kad dabartinėje „iššūkių aplinkoje“ situaciją reikėtų vertinti realistiškai ir nesikliauti vien praeityje fiksuotu ekonomikos augimu ir sėkmingai įveiktomis krizėmis. Dėl to, pasak jo, sparčiai augant žaliavų kainoms, būtina verslui padėti ir jas indeksuoti viešųjų pirkimų projektuose.
„Prezidento nuomone, turime būti realistai, ne idealistai. Iššūkių aplinkoje negalime kliautis vien tuo, kad ekonomika anksčiau augo sparčiai arba krizes įveikdavo. Tikime, kad šioje iššūkių aplinkoje taip dar kartą atsitiks, tačiau niekas savaime neįvyksta“, – vakar po Prezidento G.Nausėdos susitikimo su verslo atstovais sakė V.Augustinavičius.
Stabdo pusdieniui
Statybos ir kelių tiesimo įmonės rytoj pusdieniui ketina stabdyti darbus maždaug 80-yje valstybinių ir visuomeninių objektų visoje Lietuvoje.
Akcija „#stabdome statybą“ siekiama atkreipti dėmesį į Vyriausybės ir kitų perkančiųjų organizacijų nenorą ir delsimą dėl pabrangusių žaliavų indeksuoti statybų kainas arba ieškoti kitų sprendimų, pranešė Lietuvos statybininkų asociacija (LSA) ir kelių statybos įmones vienijanti asociacija „Lietuvos keliai“.
Anot asociacijų, dėl karo Ukrainoje išaugo elektros, dujų ir medžiagų kainos, sutriko medžiagų ir žaliavų tiekimas, todėl stringa valstybės finansuojamos statybos, kelių asfaltavimas, o dalyje konkursų neatsiranda dalyvių. Jau pradėtos statybos lėtėja, o naujų nepradedama.
„Kai kur statybos pabrango daugiau kaip 50 proc. Tokio staigaus ir didelio brangimo nematėme jau kelis dešimtmečius, todėl įmonės negalės įgyvendinti sutarčių pasiūlytomis kainomis. Išeitį būtų galima rasti, jeigu Vyriausybė dėl karo Ukrainoje leistų rinkos dalyviams indeksuoti kainas“, – pranešime teigė LSA prezidentas Dalius Gedvilas.
Pasak „Lietuvos kelių“ vykdomojo direktoriaus Šarūno Frolenkos, jau pradėtų projektų įgyvendinimas užprogramuoja nuostolingą įmonių veiklą.
„Kelių statyba ypatinga tuo, kad jos užsakovas išimtinai yra valstybė, jos valdomos įmonės ir savivaldybės, todėl tik nuo jų sprendimo priklauso, ar sektorius išliks gyvybingas, ar prasidės visai šalies ekonomikai pavojinga bankrotų banga”, – pranešime sakė Š.Frolenka.
Pasak asociacijų, skaičiuojama, kad nieko nedarant artimiausiu metu gali nutrūkti per 150 daugiau nei 300 mln. eurų vertės objektų statybos.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Planuojate pirkti naudotą automobilį iš užsienio? Atskleidė, kuriose šalyse klastoja ridą10
Dabar pats tinkamiausias metas atsinaujinti ne tik savo drabužius, bet ir transporto priemonę. Ne visi turi galimybę nuvykti į saloną ir nusipirkti patį naujausią automobilį, tuomet tenka rinktis jau važinėtą. Iš kur geriausia rinktis važin...
-
Vasarą – su žieminėmis padangomis: kur čia slypi pavojai?2
Automobilių servisai jau rikiuoja eiles vairuotojų, besiruošiančių keisti automobilių padangas. Meistrai sako, kad pavasarinis keitimas mažiau aktyvus, nei lapkričio mėnesį. Yra vairuotojų, kurie ir vasarą važinėja su žieminėmis padangomi...
-
Seimas svarstys iniciatyvą įpareigoti visus paspirtukų vairuotojus dėvėti šalmus2
Parlamentarai imasi svarstyti iniciatyvą, kuria būtų nustatyta visiems paspirtukų vairuotojams dėvėti šalmus, nepaisant jų amžiaus. ...
-
Pasipiktino dėl automobilių taršos patikrinimų: ar nepermokėjo už aparatus?23
Aplinkosaugininkų planuojami automobilių taršos patikrinimai šiurpą kelia ne vienam vairuotojui. Socialiniuose tinkluose dėl to kilo pasipiktinimo bangos. Kokią teisę aplinkosaugininkai turi tikrinti taršą? O jie turi įstatym...
-
Aplinkosaugininkai pradeda tikrinti automobilių taršą: vairuotojai kai kurių bėdų gali net neįtarti57
Aplinkosaugininkai parodomojoje akcijoje pademonstravo, kaip stabdys automobilius ir tikrins jų taršą. Oficialiai tikrinti automobilius aplinkosaugininkai pradės pavasario viduryje. Kaip viskas vyks ir ką apie tai mano gyventojai, pasakota LNK repor...
-
Perspėja: minti dviratį paskui autobusą – labai pavojinga9
Norėdami išvengti vėjo pasipriešinimo, dviratininkai kartais važiuoja iš paskos didesnių gabaritų transporto priemonėms ar autobusams, tačiau net nenutuokia, kaip arti nelaimės jie atsiduria. Tokie veiksmai kelia pavojų ne tik dvi...
-
Už variklio plovimą – bauda28
Prieš parduodant automobilį pardavėjai neretai stengiasi iššvarinti ne tik mašinos išorę bei vidų, bet ir nuplauti variklį. Tačiau tai daryti autoplovyklose draudžiama, apie tai reikėtų pranešti plovyklos oper...
-
Automobilių vairuotojai turėtų suklusti: techninę apžiūrą gali naikinti iškart4
Aplinkos apsaugos departamento pareigūnai pademonstravo, kaip atrodys vairuotojų stabdymas ir jų turto – automobilių, tikrinimas dėl taršos. Nuo sausio tikrinti taršius automobilius aplinkosaugininkai gali tiesiog kelyje. Jie turi teis...
-
Pervežimai 2023-iaisiais: daugiau keleivių ir krovinių
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius 2023 m. išlaikė stabilų augimą ir generavo 18,8 mlrd. eurų pajamų. Pernai 7 proc. išaugo keleivių vežimas visų rūšių transportu. ...
-
Dėl taršos panaikinus automobilio techninę apžiūrą, ji dar galios dvi paras14
Aplinkosaugininkams be kitų institucijų pareigūnams panaikinus automobilio techninę apžiūrą dėl viršytos išmetamųjų dujų normos, ji nuo šiol galios dar dvi paras. ...