- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Keliais naudojasi visi vairuojantys. Tačiau vieni už jų priežiūrą sumoka, kiti – ne. Vieni perka degalus, moka mokesčius, kurie skiriami kelių infrastruktūrai, o štai elektromobiliai keliais naudojasi, bet už kelių priežiūrą nesumoka – gauna tik valstybės paramas, praneša LNK.
„Kelių mokestis pagal naują tvarką mažiems krovininiams automobiliams bus žymiai brangesnis. O elektromobilių savininkai gauna tik paramą ir nieko papildomai nemoka į biudžetą“, – skundėsi Naudoto transporto pardavėjų asociacijos vadovas Vismantas Baršys.
Elektromobilių vairuotojai neperka degalų, tad nemoka ir akcizo, kurio dalis skiriama kelių priežiūrai ir remontui.
„Palaukite – mes investavome pirkdami elektromobilį, statydami saules paneles. Tam irgi reikia sukaupti pinigų. Iš kur jų gauti? Mes gavome valstybės paramą statant saulės elektrinę, ji atėjo iš kažkieno kito sumokėtų mokesčių. Turbūt geriausia paimti iš to, kas šiandien teršia, ir atiduoti tiems, kas investuoja į švarias technologijas“, – svarstė „Elinta Motors“ direktorius Laurynas Jokužis.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
„Elektromobilių vairuotojai nemoka nei kelių mokesčių, nei akcizų, bet jie nekenkia sveikatai tiek, kiek iškastinis kuras. Oro užterštumas sukelia ligų, kurios tiek kainuoja, kad tie, kas degina iškastinį kurą: benziną, mazutą, durpes, anglis, – turėtų apmokėti ir sveikatos sąskaitą“, – akcentavo aplinkos ministras Simonas Gentvilas.
Tačiau kai kurie tyrimai rodo, kad teršia ir elektromobiliai – jie dėl baterijos yra sunkesni, vadinasi, labiau dyla padangos, kelių asfaltas.
„Elektromobiliai yra sunkesni. Jų išmetimai, preliminariais duomenimis, apie 8 proc. didesni dėl padangų susidėvėjimo negu įprastų automobilių“, – sakė Aplinkos apsaugos agentūros atstovė Vilma Bimbaitė.
Diskusiją aštrina ir šią savaitę uždegta žalia šviesa brangesnių degalų įteisinimui. Pusantrų metų vilkintoms akcizų pataisoms pritaria Seimo Biudžeto ir finansų komitetas.
„Jeigu norime žaliąją transformaciją padaryti, turi būti kažkokia paskata. Negali, norėdamas pasiekti rezultatų, vien per mokestinę naštą smaugti segmentus, kurių turėtų atsirasti daugiau“, – pažymėjo Seimo narys Saulius Skvernelis.
Kitąmet gali didėti degalų akcizai, mažėti lengvatų iškastiniam kurui, o po trejų metų prisidėtų ir anglies dvideginio mokestis.
„Kiekvienais metais keičiamas procentas, kiek pinigų tenka Kelių priežiūros ir plėtros programai ir kiek į bendrą biudžetą įkrinta. Tačiau akcizai nukreipti ir į tai, kad mažintų vartojimą. Mano, aplinkos ministro, uždavinys yra sukurti mechanizmus, kurie skatintų šildymo, transporto, elektros, gamybos ir kitus sektorius eiti žalesniu keliu“, – S. Gentvilas.
„Elektromobilis kaip šventa karvė, bet ateityje, manau, valdžios siekis yra, kad nei mažesnes pajamas gaunantys žmonės, nei daugiabučių gyventojai neturėtų nuosavų automobilių“, – spėliojo V. Baršys.
Ateityje, manau, valdžios siekis yra, kad nei mažesnes pajamas gaunantys žmonės, nei daugiabučių gyventojai neturėtų nuosavų automobilių.
Kol verda diskusija, ar turi prie kelių elektromobiliai prisidėti, ar ne, Susisiekimo ministerija atskleidžia savo planus.
„Ateityje reikia galvoti, kada transportas pasikeis ir elektromobiliai bus pagrindinė transporto priemonė, ir dėl finansavimo reikės kažką galvoti. Jeigu degalai pasikeitė, gal forma keisis. Greičiausiai tai bus kažkoks elektromobilių mokestis arba kelių mokestis“, – svarstė Kelių ir oro transporto politikos grupės vadovas Vladislavas Kondratovičius.
„ES strategija – mokėti turi tie, kas dabar teršia. Manau, tikrai ne vienus metus elektromobiliams reikia šioje vietoje daryti išimtį“, – pabrėžė L. Jokužis.
„Manau, po penkerių metų jau reikės galvoti ir žiūrėti, kaip viską sudėlioti“, – sakė V. Kondratovičius.
Remiantis balandžio „Regitros“ duomenimis, šiuo metu iš viso Lietuvoje registruota apie 61 tūkst. hibridinių lengvųjų automobilių, vien elektra varomų automobilių yra kiek daugiau nei 8 tūkst.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Palangoje – pokyčiai dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą2
Ketvirtadienį Palangos savivaldybės taryba apsisprendė dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą nustatytose apmokestinamose kurorto vietose pokyčių. Jie priimti Palangos rinkliavų centro siūlymu. ...
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?58
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų4
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...