Automobilio bagažinėje – slidės ir grandinės

  • Teksto dydis:

„Keliaujant užsienyje žiemą reikia būti pasiruošus netikėtoms situacijoms ir šį metų sezoną Europos šalyse automobiliams galiojantiems skirtingiems reikalavimams“, – pabrėžė draudimo bendrovės „If“ specialistė Guoda Jasaitė.

Ant žlegančių ratų

Dalis lietuvių tokiai kelionei renkasi savo transportą, tad tokiu atveju reikia pasirengti kelio sąlygų pokyčiams ir atkreipti dėmesį į automobilio padangų reikalavimus.

„Gali kilti iššūkių ir dėl ledo, sniego, lietaus ar smarkaus vėjo, stipriai akinanti žiemos saulė taip pat gali būti pavojinga“, – komentavo G. Jasaitė, „If“ transporto žalų grupės vadovė.

Vykstant slidinėti į Alpes arba važiuojant į vieną iš kitų populiarių Europos žiemos vietų, pravartu žinoti tiek saugumo, tiek teisinius klausimus. Kai kurios šalys reikalauja ar rekomenduoja naudoti tik žiemines padangas, o kitose valstybėse privalomos ir grandinės. Nesilaikant šių taisyklių galima sulaukti baudos.

Žiemos iššūkiai vairuotojams – ne vien ledas ar sniegas, bet ir stipriai akinanti saulė.

„Austrija, Prancūzija ir Vokietija – trys pagrindinės šalys, kuriose tiek žieminės padangos, tiek sniego grandinės yra privalomos, esant žiemos oro sąlygoms. Visą laiką su sniego grandinėmis nereikia važiuoti, privalu stebėti kelio ženklus, eismo sąlygas ir pagal tai spręsti, ar jos būtinos“, – teigė G. Jasaitė.

Įpročiai gali suklaidinti

Pasak jos, kitos dvi šalys, garsėjančios slidinėjimo kurortais – Šveicarija ir Italija, taiko švelnesnius reikalavimus.

„Tiek Šveicarijoje, tiek Italijoje žieminės padangos yra tik rekomenduojamos, bet neprivalomos, nebent to reikalauja oro sąlygos: stiprūs krituliai, sniegas ar ledas. Italijoje sniego grandinės yra privalomos, jas būtina naudoti nuo spalio iki balandžio 15 d. arba kitu metu, jei to reikalauja oro sąlygos. Šveicarijoje sniego grandinių naudojimo tvarka tokia pat kaip ir Austrijoje, Prancūzijoje ar Vokietijoje“, – sakė G. Jasaitė.

Specialistės teigimu, Lietuvoje esame įpratę prie gerai pažįstamų kelių, todėl ir pablogėjusios oro sąlygos ne taip stipriai baugina.

Kitose Europos šalyse žiemą žalos dažniausiai patiriama dėl kritinių situacijų, dauguma įvykių kyla dėl nesaugaus vairavimo, nesilaikant tinkamo atstumo, ypač greitkeliuose, nuo vilkikų – ant jų dažnai būna daugiau sniego ir nuošliaužos gali sukelti didelį pavojų.

Būtini formalumai

„If“ atstovė priminė, kad, patekus į eismo įvykį ES, galioja privalomasis transporto priemonių draudimas.

Jei eismo įvykis smulkus, nukentėjusiųjų nėra ir sutariama dėl avarijos kaltininko, draudikai rekomenduoja nufotografuoti eismo įvykio vietą, sugadintas transporto priemones ir užpildyti eismo įvykio deklaraciją.

Įvykus eismo įvykiui, kai nukenčia žmonių, nepaisant sužalojimų dydžio, policiją kviesti būtina.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Grandiniu

Grandiniu portretas
reikia jei lendate i labai jau egzotiskas vietas. O iprastus kelius,jei oro salygos trukdo eismui,ten uzdaro iki bus tinkamai nuvalyta. Tiesa,jas tureti privalu,kaip ir gesintuva pas mus. Kad nenubaustu.
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių