Klastočių perliukai: minia savininkų ir stebuklingas atjaunėjimas

  • Teksto dydis:

Nors dauguma vairuotojų vengia transporto priemonių, kurių rida suklastota ir yra apgadinti, tačiau automobiliai gali turėti ir daugiau paslapčių. Kai kurių modelių savininkai nepaliaujamai keičiasi, o eismo įvykių skaičius žymimas dešimtimis.

Maršrutai – platūs

Automobilių duomenų įmonė „carVertical“ apžvelgė ekstremaliausius atvejus naudotų transporto priemonių rinkoje 2024 m. pirmąjį pusmetį Lietuvoje.

Nuriedėjęs nuo konvejerio automobilis nebūtinai visą laiką eksploatuojamas vienoje šalyje. Naudotos transporto priemonės dažnai eksportuojamos į kitas šalis ir per savo gyvavimo laikotarpį gali turėti ne vieną savininką.

Iš visų tikrintų automobilių, daugiausia šalių – net aštuonias – pakeitė vienas 2011-ųjų 5 serijos BMW. Arčiausiai jo rikiuojasi 2021 m. „Audi A6“ ir 2017-ųjų „Mercedes-Benz Sprinter“, turėję istorinių įrašų iš penkių skirtingų šalių.

Nors paprastai automobilius vairuotojai keičia kas kelerius metus, tai galioja ne visiems modeliams. Šių metų rekordininkas – 2000-ųjų „Porsche 911 Carrera“ turėjęs net 30 savininkų. Iš rankų į rankas dažnai keliavo vienas 2002-ųjų BMW X5 (28 savininkai) ir 2004 m. pagamintas „Audi A6“ (25 savininkai).

„Jei automobilis turėjo daug savininkų, vertėtų išsiaiškinti, kokia to priežastis. Paprastai, žmonės automobilius keičia kas 4–6 metus, tačiau modelis, kuris kas metus ar kelis mėnesius keliauja iš vienų rankų į kitas, gali turėti rimtų problemų. Ypač rizikuoja iš užsienio importuotą transportą perkantys vairuotojai, nes gali būti sunku atsekti, kiek jis turėjo savininkų“, – perspėjo „carVertical“ komunikacijos vadovas Matas Buzelis.

Ilgaamžiai: nuvažiuotų kilometrų rekordininkas Lietuvoje – 2007 m. gamybos „Mercedes-Benz Sprinter“, kurio rida – 937 tūkst. km. / E. Ovčarenko / BNS asociatyvi nuotr.

Avarijų virtinė

Išpopuliarėjus automobilių patikros paslaugoms, galima sužinoti ir nuslėptą informaciją. Istorijos ataskaitoje yra speciali skiltis – „Laiko juosta“, kurioje išdėstyta informacija apie automobilio registraciją, savininkų kaitą ar atliktus techninės apžiūros patikrinimus.

Nors dauguma automobilių anksčiau ar vėliau patenka į eismo įvykius, kai kuriems modeliams nesiseka dažniau nei įprastai. Iš visų Lietuvoje tikrintų automobilių daugiausia kartų buvo apgadinta 2005-ųjų „Audi A4“ – vienuolika, 2006 m. „Lexus IS“ – dešimt ir 2008-ųjų 7 serijos BMW – devynis.

Priklausomai nuo apgadinimų rimtumo, draudimo bendrovės patirtą žalą įkainoja skirtingai. Paprastai, didesnė apgadinimų vertė nustatoma aukštesnės klasės modeliams. Jei automobilis ne kartą buvo patekęs į eismo įvykį ir jo bendra apgadinimų vertė siekia dešimtis ar šimtus tūkstančių eurų, tokį potencialų pirkinį vertėtų kruopščiai patikrinti autoservise.

Didžiausia bendra apgadinimų vertė Lietuvoje buvo nustatyta 2017-ųjų „Audi R8“ – 251 tūkst. eurų. Ši suma apskaičiuota įvertinus visus šio modelio apgadinimus ir juos sudėjus. Už tokią sumą Lietuvoje jau būtų galima įsigyti namą ar butą. Toliau rikiuojasi ketverių metų senumo „Mercedes-Benz S-Class“ – 152,3 tūkst. eurų ir 2012-ųjų „Audi A8“ – 137,8 tūkst. eurų.

Ištvermės rekordai

Lietuvos skelbimų portaluose gausu automobilių, nuriedėjusių ne vieną šimtą tūkstančių kilometrų. Visgi nė vienas jų neprilygsta 2007 m. gamybos „Mercedes-Benz Sprinter“, kurio rida – 937 tūkst. km. Tai absoliutus rekordininkas iš visų „carVertical“ vartotojų tikrintų automobilių pirmąjį šių metų pusmetį.

647,5 tūkst. – tiek km buvo suklastota Lietuvoje tikrinto „Volkswagen Transporter“ autobusiuko rida.

Turint omenyje, kad automobilių odometrus sudaro šeši skaitmenys, šio „Mercedes-Benz Sprinter“ rida netrukus persivers ir vėl bus pradėta skaičiuoti nuo nulio. Nuo pat pagaminimo 2007 m., šis automobilis kasmet vidutiniškai turėjo įveikti daugiau kaip 57 tūkst. km.

Už šio rekordininko rikiuojasi kitas 2004-ųjų „Sprinter“, kurio rida – daugiau kaip 852 tūkst. km ir 2014-ųjų „Fiat Ducato“ – 763 tūkst. km.

Įžūlumas be ribų

Automobilį, kurio rida didelė, gali būti sunku parduoti už konkurencingą kainą, todėl nesąžiningi pardavėjai neretai sumažina odometro rodmenis, taip dirbtinai sukeldami transporto priemonės vertę.

Iš visų Lietuvoje tikrintų transporto priemonių daugiausia buvo suklastota vieno 1999-ųjų „Volkswagen Transporter“ rida – šis modelis atjaunėjo net 647,5 tūkst. km. Toliau rikiuojasi 1999-ųjų gamybos „Opel Astra“ – 622,8 tūkst. km ir 2017-ųjų „Mercedes-Benz Sprinter“ – 588,1 tūkst. km.

„Įsigijus automobilį, kurio rida suklastota keliais šimtais tūkstančių kilometrų, lauks nemažai problemų. Akivaizdu, kad toks modelis jau nebus patikimas ir dažnai ges. Ne mažiau svarbus ir saugumo klausimas: automobilis, kurio tokia didžiulė rida, gali kelti pavojų ne tik vairuotojui ir keleiviams, bet ir kitiems eismo dalyviams“, – aiškino M. Buzelis.

Tyrime naudojami statistiniai duomenys iš automobilių istorijos ataskaitų, įsigytų nuo 2024 m. sausio iki 2024 m. rugpjūčio. Tyrimas vykdytas penkiolikoje šalių, pateikiant ekstremaliausius kiekvienos šalies atvejus.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių