- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Europos Komisija (EK) įsitikinusi, kad 2030 m. visas Europos viešasis transportas tausos gamtą. Lietuva to siekia iki 2029 m., praneša LNK.
Čikagos gyventojus jau veža elektriniai autobusai: „Kadangi Čikagoje kasdien susiduriame su nepalankiomis oro sąlygomis, manau, tai tvariausias sprendimas.“
Dalyje Lietuvos miestų elektriniai autobusai irgi jau važiuoja. Klaipėdoje tokie – du.
„Dar turėtų atsirasti 10, 12 ir 18 m elektrinių autobusų“, – sakė Klaipėdos autobusų parko generalinis direktorius Vaidas Ramanauskas.
Kaip tikina Klaipėdos autobusų parko vadovas, sprendimas keisti viešąjį transportą naudingas, nes tausojama aplinka. Tiesa, ekologija turi savo kainą.
„Reikia dažnai krauti. Jie nuvažiuoja tik vieną ar du ratus ir tada 8 min. įkrauname. Viduryje maršruto neišsikrauna, bet dažnai reikia užsukti įsikrauti“, – pastebėjo V. Ramanauskas.
EK tikina, kad draugiškas aplinkai viešasis transportas – visos Europos ateitis. Tad žada, kad jau po septynerių metų – 2030 m. – visas viešasis transportas tausos gamtą.
Visas reportažas – LNK vaizdo įraše:
„Beveik visos mūsų keliuose važiuojančios transporto priemonės turi būti nulinės taršos. To reikalauja Klimato kaitos įstatymas, to reikalauja mūsų miestai, o mūsų gamintojai tam ruošiasi. Šiandienos pasiūlymu užtikriname, kad mūsų miestuose važiuotų daugiau nulinės taršos autobusų“, – sakė EK viceprezidentas Fransas Timmermansas.
Lietuvos vežėjus tokie užmojai gąsdina. Esą vos per septynerius metus pakeisti visą viešojo susisiekimo sistemą – misija neįmanoma.
„Tai pareikalaus nemažai tiek pačių vežėjų, tiek valstybės ar ES lėšų“, – kad tai daug kainuos, įsitikinęs Lietuvos keleivių vežimo asociacijos prezidentas Gintaras Nakutis.
„Vien tik pakeisti transporto priemones elektrinėmis neužtenka, kad tai būtų naudinga ir visuomenei priimtina. Manau, tai bus pats didžiausias iššūkis“, – abejonėmis pasidalijo KTU Elektros ir elektronikos fakulteto lektorė Neringa Dubauskienė.
Negi nustosi eksploatuoti dar gerai atrodančias ir nesusidėvėjusias transporto priemones.
Tačiau Susisiekimo ministerija tikina, kad Lietuva 2030 m. nelauks.
„Nuo 2029 m. visas Lietuvos viešasis transportas bus varomas alternatyviaisiais degalais. EK siūlymai tikrai nėra naujiena“, – pažymėjo Susisiekimo ministerijos vyresnioji patarėja Aistė Gasiūnienė.
Vis dėlto vežėjai viliasi, kad Lietuvos valdžia dar apsigalvos, mat tektų pakeisti apie 6 tūkst. autobusų ir apsispręsti, kokiais degalais jie būtų varomi.
„Manau, kad 2027 m. priims sprendimą ir pratęs terminą. Negi nustosi eksploatuoti dar gerai atrodančias ir nesusidėvėjusias transporto priemones“, – stebėjosi G. Nakutis.
Kad, pereinant prie absoliutaus aplinkai draugiško susisiekimo, reikia laiko ir pinigų, ministerija neslepia, tačiau ambicijų irgi neišsižada.
„Susisiekimo ministerija savivaldybėms yra skyrusi per 50 mln. eurų ir paskatinusi įsigyti apie 180 transporto priemonių, varomų elektra arba biodujomis“, – pažymėjo A. Gasiūnienė.
Tačiau, net ir pakeitus degalus į aplinką labiau tausojančius, anot KTU ekspertės, 100 proc. ekologiški nebūsime.
„Vienu metu buvo labai populiarus biokuras kaip alternatyva įprastiniams mūsų degalams. Kiek tai žalia ir švari alternatyva, vėl diskusijų klausimas. Kaskart atsiranda naujų sprendimų“, – kiek abejojo N. Dubauskienė.
2027 m. ES žada Lietuvos regionams skirti apie 160 mln. eurų elektriniams autobusams pirkti. Dar 69 mln. žada Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo fondas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams2
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Orams sušilus – daugiau eismo įvykių1
Balandžio mėnesio pradžia vairuotojus įpareigojo keisti žiemines padangas į vasarines. Kas nutiks, jei nepasikeitę padangų pateksite į eismo įvykį, ir apie kitas sezonines vairuotojų problemas „Labas vakaras, Lietuva“ rubrikoje „A...
-
Retenybių medžiotojams – ypatingi ir brangūs taikiniai
Šį pavasarį aukcionuose kolekcininkams bus pasiūlyti keli ypatingi automobiliai, tarp jų – reti „Bugatti Type 57C“ ir „Lotus-Climax Type 12“. ...
-
„Land Cruiser 250“ – naujas karalius6
„Galiu teigti, kad gimė naujas kelio ir bekelės karalius“, – išbandęs naująjį visureigį „Toyota Land Cruiser 250“ sakė lenktynininkas Benediktas Vanagas. ...
-
Padirbės, kad eismas būtų saugesnis5
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ per šiuos metus yra suplanavusi eismo saugumą didinančius sprendimus įgyvendinti visuose šalyje užfiksuotuose vadinamųjų juodųjų dėmių kelių ruožuose ir sankryžose. ...
-
Paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso nugalėtojai2
Tarptautinėje Niujorko automobilių parodoje paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso („World Car of the Year“, WCOTY) nugalėtojai. ...
-
Techninės apžiūros barjeras: įtakos turi ir vairuotojo elgesys45
Lietuvos automobilių techninių apžiūrų statistika negailestinga. Pernai beveik pusė transporto priemonių pirmuoju bandymu neįveikė šio barjero ir negavo teisės dalyvauti eisme. Kas lemia tokius niūrius skaičius ir kaip juos pakeisti? ...