- Rugilė Augustaitytė, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Susisiekimo ministras Marius Skuodis teigia, kad jau yra pradėti priešprojektiniai sprendimai dėl Lietuvos plento A14 Vilnius-Utena, kurį planuojama visiškai rekonstruoti iki 2025 m. Anot jo, šis, vienintelis šalies magistralinis kelias su betono danga yra šalies gėda, ir darbus ministras sieks pradėti kuo anksčiau.
„Kelias yra tragedija ir nėra ko slėpti. Tai yra Lietuvos gėda ir per tiek metų mes nesugebame sutvarkyti plento, kuris yra esminis visam Šiaurės Lietuvos regionui“, – antradienį „Žinių radijui“ sakė M. Skuodis.
Pasak M. Skuodžio, darbus ministras siekia pradėti kuo greičiau, tačiau, jo teigimu, užtrunkama planuojant rekonstravimo darbų projektus bei rengiant kitus reikalingus dokumentus.
„Norėtųsi man asmeniškai greičiau, bet reikia priešprojektinių pasiūlymų, kad būtume tikri ir jie būtų pristatyti visuomenei. Kokio plento reikia, kiekvienas ten keliaujantis žmogus žino, bet mano atsakomybė yra, kad būtų įvertinta iš kaštų naudos pusės ir būtų priimti optimaliausi sprendimai“, – kalbėjo ministras.
Kelias yra tragedija ir nėra ko slėpti. Tai yra Lietuvos gėda ir per tiek metų mes nesugebame sutvarkyti plento, kuris yra esminis visam Šiaurės Lietuvos regionui.
M. Skuodžio teigimu, šiandien jau yra pradėti priešprojektiniai sprendimai ir kitų metų pradžioje turėtų būti skelbiami projektavimo darbai.
„Vakar aš asmeniškai pirmą kartą susitikau su paslaugų tiekėjais, kurie šiuo metu atlieka jau priešprojektinių sprendimų studiją, kad nustatytų, koks plentas turėtų būti“, – kalbėjo ministras.
„Iki kitų metų pirmo antro ketvirčio sankirtos mums nepriklausomi ekspertai turi pasakyti, kokio pločio turėtų būti kelias, kaip turėtų būti sujungti jungiamieji keliai. Kai tik turėsime atsakymus, iškart skelbsime projektavimo darbus visai atkarpai“, – pridūrė M. Skuodis.
Anot ministro, optimaliausias scenarijus, kad 2023 m. pirmoje pusėje būtų pradėti rangos darbai.
„Labai optimistinis scenarijus, 2023 m. pirmą pusę mes jau ten matysime vykdomus rangos darbus. Aš jau darysiu viską, kad taip ir būtų, nes tokių kelių Lietuvoje būti negali, čia jau yra ir eismo saugumo klausimas“,– pabrėžė ministras.
ELTA primena, kad Vilniaus-Utenos plento, kurio bendras ilgis 95,6 km, rekonstruota tik pirmieji 21,5 km. Paskirsčius darbus penkiais etapais, per artimiausius metus planuojama rekonstruoti likusius 74,1 km. Kaip teigia ministerija, rekonstravimo darbai gali kainuoti nuo 150 mln. iki 189 mln. eurų, priklausimai nuo pasirinktos kelio rekonstrukcijos.
Magistralė Vilnius–Utena yra viena pagrindinių šalies transporto arterijų, vedančių iš sostinės į aplinkines savivaldybes. Kelias A14 Vilnius–Utena – vienas problemiškiausių Lietuvoje. Tai bene vienintelis kelias su cementbetonio danga, kuri yra susidėvėjusi, deformuota ir kelia pavojų eismo saugai.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Palangoje – pokyčiai dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą2
Ketvirtadienį Palangos savivaldybės taryba apsisprendė dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą nustatytose apmokestinamose kurorto vietose pokyčių. Jie priimti Palangos rinkliavų centro siūlymu. ...
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?58
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų4
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...