- BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kitąmet magistraliniame kelyje A5 Kaunas-Marijampolė-Suvalkai planuojama įrengti ženklų, kurie informuos vairuotojus apie eismo sąlygas, reguliuos leistiną greitį, praneš apie atsiradusias kliūtis kelyje.
Lietuvos automobilių kelių direkcija trečiadienį pranešė, kad bus įrengti 25 kintamos informacijos ženklų postai.
„Tai greičio valdymo ir įspėjimo sistema, kurią sudaro orų sąlygų jutikliai, fiksuojantys kelio dangos būklę, temperatūrą, vėjo stiprumą ir kitus parametrus, bei transporto srautų analizavimo įrenginiai, apskaičiuojantys eismo srautus konkrečiose kelio vietose“, – teigiama pranešime.
Pagal sutartį tokie ženklai sumontuoti „Via Baltica“ ruože nuo 1 iki 58 kilometro.
Pasak Kelių direkcijos vadovo Remigijaus Lipkevičiaus, modernios kintamos informacijos ženklų sistemos padės užtikrinti saugų susisiekimą intensyvaus eismo keliuose, taupyti kelionės laiką.
Minėti ženklai veikia kaip vaizdo ekranai. Juose atvaizduoti greičio ribojimo ir įspėjamieji kelio ženklai, eismo dalyviams teikiama realaus laiko informacija apie pasikeitusias važiavimo sąlygas.
Sistema surenka duomenis iš skirtingų kelyje įrengtų jutiklių ir „priima sprendimą“, kokį kelio ženklą atvaizduoti ekrane. Tokiu būdu eismo dalyviai operatyviai informuojami apie tuo metu aktualias eismo sąlygas.
Pirmoji tokia greičio valdymo ir įspėjimo sistema Lietuvoje įdiegta 2014 metais prie Jakų žiedinės sankryžos, esančios Klaipėdoje.
Iki šiol Lietuvoje įrengtos 34 greičio valdymo ir įspėjimo sistemos.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kelių ereliai ir toliau lakstys į pajūrį: matuoklių automagistralėje link Klaipėdos – nebus8
Vairuotojai pastebi, kad vis daugiau kelių reguliuojami vidutinio greičio matuokliais. Daugumai jų jie kelia pasipiktinimą, tačiau Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktorius Remigijus Lipkevičius akcentuoja, kad jie padeda išvengti skaud...
-
Karštis tirpdo vairuotojų dėmesį ir pinigines3
Automobilis vos pravertais langais, numestas atokioje senamiesčio gatvelėje, iškart atkreipė dėmesį. Plieskiant daugiau nei 30 °C karščiui, jame lekavo paliktas šuo. Kadangi po pusvalandžio einant pro tą pačią vietą gyvūnas...
-
ES ketina iki 2035-ųjų nutraukti automobilių su vidaus degimo varikliais pardavimą5
Europos Sąjunga pritarė tam, kad iki 2035-ųjų Europoje būtų nutrauktas automobilių su vidaus degimo varikliais pardavimas, anksti trečiadienį paskelbė 27 narių blokas, siekiantis neutralumo klimato atžvilgiu. ...
-
Lakstūnai bus stebimi dar akyliau: daugės vidutinio greičio matuoklių13
Lietuvos kelio ruožuose, kuriuose buvo įrengtos vidutinės greičio matavimo sistemos, nukentėjusiųjų avarijose per metus sumažėjo 70 proc. ...
-
Aleksote vairuotojus stebina uždengtas šviesoforas8
Aleksote, Europos prospekte vairuotojus glumina šviesoforas, kurį iš dalies uždengia apšvietimo stulpas. Kauniečiai nesupranta, kodėl priimtas sprendimas, kuris prastina eismo saugumą. ...
-
Elektromobilių įsigijimo kompensavimui prašoma 300 tūkst. eurų6
Nuo birželio pradžios bendra gyventojų ir įmonių prašoma kompensuoti elektromobilių įsigijimų suma viršija 300 tūkst. eurų, pranešė Susisiekimo ministerija. ...
-
Lietuva – priešpaskutinė: pralenkėme tik graikus13
Jau daugybę metų Lietuvos pasiekimai skatinant žaliąją energiją transporto sektoriuje yra kuklūs, o greitu metu proveržio tikėtis nerealu. ...
-
Kelionė išskirtiniu autobusu – ypatinga
Kauno „Žalgirio“ krepšinio komanda į visas išvykos rungtynes Lietuvoje keliauja aukščiausios komforto klasės autobusu „Setra S 516 HD“. ...
-
Vežėjų prognozė: gali brangti bilietai24
Keleivių vežimo verslas – vienas labiausiai nukentėjusių dėl COVID-19 pandemijos. Šiuo metu situaciją dar labiau komplikuoja brangstantys energiniai resursai, planuojami transporto verslo pokyčiai. ...
-
Įdaužų sezonas: ar visada būtina keisti stiklą?2
Iš tamsos atskriejęs akmenukas vos neužbaigė mano daugiau nei 200 km turėjusios trukti kelionės į Daugpilį. Pasak specialistų, pavasariop keliuose prasideda metas, kai aptrupėjęs kelio dangos asfaltas arba po sniegingos žiemos likęs barstymo...