- „Kauno dienos“, velocita.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Stebėjote Europos futbolo čempionato kovas? Tikriausiai matėte daug kiniškos markės BYD automobilių reklamų. Nereikia nė užsienio: „Midsummer Vilnius“ festivalyje, ko gero, į akį krito naujasis „Mazda CX-60“. Ką bendro automobilių gamintojai turi su sportu, mada, muzikos renginiais?
Rūmų kieme – SUV
Naujausi „Ford“ modeliai, vedantys sportinius bolidus į startą „Ring Challenge“ Lietuvos žiedinių lenktynių čempionate, arba „Kia“, atliekantys saugos automobilių funkciją „Aurum 1006 km“ lenktynėse, – suprantamas dalykas.
Tai automobilių sporto renginiai, pritraukiantys technika besidominčią auditoriją, tad juos visuomet remia transporto gamintojai.
Tačiau eksponuojamų automobilių dažnai galima aptikti ten, kur jų mažai būtų galima tikėtis. Naujausias pavyzdys iš Lietuvos: „Midsummer Vilnius“ festivalyje, nuo 2016-ųjų kiekvieną vidurvasarį koncertais pažadinančiame Valdovų rūmų didįjį kiemą, puikavosi japoniškas SUV – „Mazda CX-60“ modelis.
Tai nenauja praktika. Pasaulyje vienų ir kitų gamintojų modelių galima išvysti daugelyje mados, meno, muzikos ir sporto renginių. Ko tuo siekiama?
Transporto gamintojai ten nesiekia nieko parduoti. Tai pjedestalas reklamuotis ir puikus būdas kurti savo įvaizdį, siejantis su menu, muzika ar sportu.
Daugumą prabangių automobilių gamintojų galima matyti įvairiose mados savaitėse. Tarkime, Niujorko mados savaitės organizatoriai patys renkasi, koks automobilių gamintojas taps rėmėju, nes ten būti nori dauguma. Ne vienus metus svečius vežiojo „Mercedes-Benz“ ir „Lexus“, šiemet čia savo kūrinius demonstruos BMW, o viename iš atskirų renginių – ir „Cadillac“.
„Mada yra to, kas vyksta mūsų kultūroje, refleksija. Mados žmonės vertina meną, dizainą, kultūrą, tad nemažai automobilių gamintojų būtent tai pozicionuoja“, – portalui Fashionista.com yra kalbėjusi IMG agentūros, rengiančios mados savaites visame pasaulyje, viceprezidentė Leslie Russo.
Proga: festivalyje „Midsummer Vilnius“ buvo galima susipažinti su „Mazda CX-60“. / mazda.lt nuotr.
Žmonės nori daugiau
Vien transportavimo reikmėms visiškai pakaktų „Dacia“, automobilių, o prabangesni – vienas iš sėkmingo gyvenimo apdovanojimų.
„Mazda“ yra iš dalies nišinė, aukštesnės klasės automobilių gamintoja, besiorientuojanti į vairuotojo gerovę elegantišku dizainu ir išskirtinės kokybės salonais, kuriuose atspindi Japonijos meistrų tradicijos. Natūralu, kad „Mazda“ pirkėjai bus visai kitokie nei „Volkswagen“ ar BMW modelių mėgėjai.
Mados, meno, muzikos ir sporto renginiai – pjedestalas savo įvaizdžiui kurti.
Japoniškus kūrinius labiau vertina meniškos sielos asmenybės – jie populiarūs tarp kultūros atstovų. Tad CX-60 gamintojų atstovai Lietuvoje rinkosi vieną stipriausių meno ir kultūros festivalių – „Midsummer Vilnius“.
Daugelį rinkodaros pasaulio žmonių 2015-aisiais nustebino „Mercedes-Benz“ rėmėjo statusas „Rock in Rio“ muzikos festivalyje Las Vegase. Anksčiau ši vokiečių prabangių automobilių įmonė dalyvaudavo mados savaitėse ir kituose ištaiginguose renginiuose, o ne jaunimo muzikos renginiuose.
Tuometis įmonės atstovas Rafaelis Lazarini sakė, kad tas festivalis atitiko „Mercedes-Benz“ filosofiją, nes sutraukdavo rinktinę, kokybišką auditoriją.
„Rock in Rio“ – po skirtingus abiejų Amerikų miestus keliaujantis festivalis. Tais metais jame grojo tiek Taylor Swift, tiek „Metallica“, o kadangi jis vyko Las Vegase, priviliojo aukštesnės klasės muzikos mėgėjų.
Partneriai: ledo ritulio čempionatai ir „Skoda“ – neatsiejami. / skoda-storyboard.com nuotr.
Sportas – gera aplinka
Vis dėlto daugiausia automobilių prekių ženklų galima išvysti sporte, ir nebūtinai – automobilių. Įvairių markių atstovai remia krepšinį, futbolą, kitas populiarias sporto šakas, čempionatus, komandas, pavienius atletus.
„Tokioje aplinkoje mes nesistengiame nieko parduoti, žmonės čia ateina žiūrėti žaidimo. Tačiau tikrai ne vienas atkreips dėmesį į automobilį ir ištars: o, nežinojau, kad „Honda“ tokius gamina“, – portalui Theglobeandmai.com sakė buvęs „Honda“ Šiaurės Amerikos operacijų prezidentas Deivas Gardeneris.
Tos pačios taisyklės taikomos tiek sporto, tiek ir kultūros renginiams. Tik vieni, labiau nišiniai, į tam tikrą auditoriją nusitaikę gamintojai renkasi mažesnius kultūros renginius, o masiniai gamintojai reklamuojasi didesniuose renginiuose.
„Sporto varžybose žmonės jaučiasi atsipalaidavę. Dėl rėmimo išskirtinumo toje aplinkoje demonstruojama tik viena markė, nes tai padeda pelnyti prekių ženklo pripažinimą tiek sąmoningai, tiek nesąmoningai“, – teigė sporto rinkodaros ekspertė Cheri Bradish.
Šiemet pagrindiniu Europos futbolo čempionato rėmėju tapo kinų automobilių gamintojas BYD: 300 kiniškų automobilių vežiojo VIP svečius, varžybų arenose buvo demonstruojami BYD modeliai.
Po čempionato surengtos apklausos rezultatai: 36 proc. žiūrovų svarstytų įsigyti kinų markės automobilį (prieš renginį šis skaičius siekė vos 10 proc.).
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vilniečiai judrioje gatvėje patys nupiešė pėsčiųjų perėją: atsakė, kas laukia už tokį kūrinį8
Vilniaus gatvėse – savivaliavimas. Mykolo Lietuvio gatvės gyventojai jau kurį laiką reikalavo, kad joje būtų įrengta pėsčiųjų perėja – esą kelią toje vietoje kerta tiek moksleiviai, tiek suaugusieji. Veiksmų nesulaukta, tad vilnieči...
-
Degalai per savaitę kiek pabrango Lietuvoje ir Latvijoje, atpigo Estijoje
Mažmeninės degalų kainos per pastarąją savaitę kiek pakilo Lietuvoje ir Latvijoje, nukrito Estijoje, rodo agentūros BNS kaupiami duomenys pagal vidutines kainas viename didžiausių regione „Circle K“ degalinių tinkle. ...
-
Įspėja dėl techninių apžiūrų: piktnaudžiauti nebepavyks3
Laikinais leidimais dalyvauti eisme automobiliu be techninės apžiūros piktnaudžiaujantys vairuotojai nuo kito mėnesio to daryti nebegalės. Laikiną leidimą gauti bus galima tik kelis kartus metuose. ...
-
Iš daugiabučių kiemų ketinama išguiti krovinių priekabas9
Nuo lapkričio ketinama uždrausti palikti dideles krovininių automobilių priekabas daugiabučių kiemuose ir kitose gyvenamosiose teritorijose. Siūloma neleisti kiemuose statyti didesnės kaip 3,5 tonos masės priekabų. ...
-
Degalai per savaitę atpigo Lietuvoje ir Latvijoje, pabrango Estijoje1
Mažmeninės benzino kainos per pastarąją savaitę nukrito Lietuvoje ir Latvijoje, pakilo Estijoje, o dyzelinas pabrango Lietuvoje ir Estijoje, atpigo Latvijoje, rodo agentūros BNS kaupiami duomenys pagal vidutines kainas viename didžiausių regione &bdquo...
-
Žvyrkelių ir dulkių sumažės5
Susisiekimo ministerija pritarė naujai AB „Via Lietuva“ parengtai ir patvirtintai valstybinės reikšmės kelių su žvyro danga asfaltavimo programai. Ją sudaro beveik 750 km žvyrkelių, bendra vertė – 425 mln. eurų. ...
-
Pastebėjote grėsmingą kliūtį? Praneškite „Kelių priežiūrai“
Vairuotojams kartais tenka susidurti su įvairiomis kliūtimis ir pažaidomis keliuose, kurios kelia grėsmę jų pačių ir kitų eismo dalyvių saugumui. Kaip apie tai pranešti kelininkams? ...
-
Europa atsitraukė, JAV žengė tolyn9
ES sušvelnino muitus Kinijoje pagamintiems elektromobiliams, o JAV pasielgė priešingai – įvedė didesnius tarifus. ...
-
Negalios iššūkis – kelionė autobusu2
Žmonės, turintys judėjimo negalią, norėdami keliauti jiems pritaikytu tarpmiestiniu autobusu, turi pranešti vežėjams apie savo planus net prieš pusantros paros. Ar tai – ne diskriminacija? ...
-
Keisti alyvą pavarų dėžėje – kitaip nei variklyje9
Vairuotojams nekyla abejonių, kad alyvą variklyje reikia keisti periodiškai – pageidautina bent kartą per metus. Tačiau automobilių su automatinėmis pavarų dėžėmis savininkai kažkodėl neišsiugdo įpročio pasirūpinti automobili...