- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vairuojant automobilį naudotis telefonu – draudžiama. Tačiau per pastaruosius metus tokių atvejų tik daugėjo, praneša LNK.
Naudotis telefonu vairuojant – draudžiama, tačiau daugelis tai daro ir net nesiruošia to slėpti.
„Būtent tada, kai raudona dega. Visada vis tiek pasižiūri į telefoną. Paimi į rankas ir patikrini. Aišku, tai negerai. Labai negerai. Greičiausiai tai – įprotis, reikia kažką veikti, kol raudonas signalas dega“, – atviravo vienas vilnietis.
Kiti tikina, kad kai vairuoja, telefoną pamiršta ir juo nesinaudoja. Paklausus, ar nesuima pagunda vairuotoja atsako gana kategoriškai: „Oi, ne. Tikrai ne. Tikrai nesinori, todėl, kad reikia visą laiką žiūrėt į kelią“.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
Policijos duomenimis, telefonų negalinčių paleisti iš rankų vairuotojų daugėja. Prieš pandemiją kasmet pareigūnai pagaudavo maždaug 19 tūkst. pažeidėjų.
„O 2020 m. tikrai tų pažeidimų padaugėjo ir jų yra užfiksuota 34,9 tūkst., 2021-aisiai jų dar padaugėjo – iki 42,2 tūkst.“, – teigė Lietuvos kelių policijos atstovė Jorūnė Liutkienė.
Šių metų pirmų septynių mėnesių statistika rodo, kad tokio tipo pažeidėjų šiemet bus dar daugiau nei praeitais metais.
„Galbūt žmonės labiau vis dėlto priaugo prie to telefono, drįsčiau taip sakyti, ir priprato per pandeminį metą juo naudotis labiau“, – svarstė J. Liutkienė.
Įstatymų vingiai
Telefonu prie vairo besinaudojantys pričiupti vairuotojai yra linkę pareigūnams teisintis ir siekti išvengti bausmių. Dažniausiai sako, kad rankose laikė ne mobilųjį, o kažkokį kitą daiktą. Dar kartais teigia, kad automobilio variklis, kuomet naudotasi telefonu, buvo išjungtas.
„Be abejo, yra bylų, kur vairuotojai teigia, kad starter/stop sistema automatinė ir ji išjungia variklį, tačiau akivaizdu ir teismų praktika tą sako, kad automobilis vis tiek veikia, nors variklis nėra užvestas“, – dalijasi patirtimi advokatas Linas Kuprusevičius.
Siekiant įvesti aiškumo, valdžia siūlo keisti įstatymą. Dabar pagal įstatymus telefonais naudotis draudžiama, išskyrus tuos atvejus, kai stovinčios transporto priemonės variklis išjungtas.
Pakeitus įstatymą, žodžio „variklis“ nebeliktų. Būtų parašyta, kad mobiliojo ryšio priemonėmis draudžiama naudotis, kai transporto priemonė juda.
Tačiau atsiranda naujų transporto priemonių, kurios yra varomos elektriniais varikliais. Kai tokio tipo automobilis stovis, itin sunku pasakyti, variklis išjungtas ar įjungtas.
„Tai yra viena iš priežasčių, kad ta kontrolė neprarastų savo efektyvumo, kad žmogus nepradėtų sakyt „taip, mano variklis yra išjungtas““, – teigė Vidaus reikalų viceministras Vitalij Dmitrev.
Stovėdamas sankryžoje vairuotojas turi stebėti šviesoforo signalus, pėsčiuosius.
Deja, bet nauji žodžiai, pasak teisininkų, sukelia dar daugiau neaiškumų. Sustojus prie šviesoforo, perėjos ar spūstyje automobilis juk nejuda.
„Šitoj vietoj, mano įsitikinimu, gali kilti dar daugiau neaiškumų, nes pažeidėjas ar atsakomybėn patrauktas asmuo visą laiką sakys, kad jis nejudėjo“, – tikino advokatas L. Kuprusevičius.
Tuo tarpu viceministras teigia, kad sustojus prie šviesoforo ar bet kur kitur, telefonu naudotis bus galima ir pakeitus įstatymą.
„Policijos pareigūnas, užfiksavęs tokį įvykį, galės priimti sprendimą ar pažeidimas buvo padarytas. Stovėdamas sankryžoje vairuotojas turi stebėti šviesoforo signalus, pėsčiuosius“, – aiškino V. Dmitrev.
Praktika rodo, kad keturi iš penkių pagautų naudojusių telefonus vairuotojų kreipėsi į teismą ir bandė įrodyti, jog taip nedarė.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams3
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Orams sušilus – daugiau eismo įvykių1
Balandžio mėnesio pradžia vairuotojus įpareigojo keisti žiemines padangas į vasarines. Kas nutiks, jei nepasikeitę padangų pateksite į eismo įvykį, ir apie kitas sezonines vairuotojų problemas „Labas vakaras, Lietuva“ rubrikoje „A...
-
Retenybių medžiotojams – ypatingi ir brangūs taikiniai
Šį pavasarį aukcionuose kolekcininkams bus pasiūlyti keli ypatingi automobiliai, tarp jų – reti „Bugatti Type 57C“ ir „Lotus-Climax Type 12“. ...
-
„Land Cruiser 250“ – naujas karalius6
„Galiu teigti, kad gimė naujas kelio ir bekelės karalius“, – išbandęs naująjį visureigį „Toyota Land Cruiser 250“ sakė lenktynininkas Benediktas Vanagas. ...
-
Padirbės, kad eismas būtų saugesnis5
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ per šiuos metus yra suplanavusi eismo saugumą didinančius sprendimus įgyvendinti visuose šalyje užfiksuotuose vadinamųjų juodųjų dėmių kelių ruožuose ir sankryžose. ...
-
Paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso nugalėtojai2
Tarptautinėje Niujorko automobilių parodoje paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso („World Car of the Year“, WCOTY) nugalėtojai. ...
-
Techninės apžiūros barjeras: įtakos turi ir vairuotojo elgesys45
Lietuvos automobilių techninių apžiūrų statistika negailestinga. Pernai beveik pusė transporto priemonių pirmuoju bandymu neįveikė šio barjero ir negavo teisės dalyvauti eisme. Kas lemia tokius niūrius skaičius ir kaip juos pakeisti? ...