- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Rūpintis automobilio išorės ir salono švara yra įprasta, tačiau švaros paslaugų ekspertai primena ir apie variklio priežiūros svarbą. Neplaunant jo didėja rizika laiku nepastebėti rimtų gedimų, susidurti su aušinimo problemomis ir į saloną sklindančiais nemaloniais kvapais.
Aptinka net gyvūnėlių
Nors automobilio variklis slepiasi po kapotu ir įprastai yra atidengiamas tik papildyti langų plovimo skysčiu, ant jo vis vien kaupiasi nešvarumai, kuriuos rekomenduojama pašalinti.
Variklį rekomenduojama plauti bent kartą per dvejus metus važinėjant mieste arba vieną du kartus per metus eksploatuojant automobilį žvyrkeliais ar gamtoje.
„Daugiausia purvo ir dulkių ant variklio patenka nuo kelio dangos per dugne esančias ertmes ir ventiliacines angas priekyje, taip pat daug nešvarumų dėl savo konstrukcijos surenka radiatoriai. Ypač po vasaros sezono švaros centruose apsilankiusių automobilių radiatorius dengia prikepusių vabzdžių ir žiedadulkių sluoksnis, tarp vėsinimo grotelių ir vamzdelių būna įstrigusių akmenukų, žvyro, pasitaiko net atvejų, kai variklio skyriuje aptinkame įstrigusių smulkių gyvūnėlių“, – pasakojo „Švaros brolių“ automobilių švaros centrų vadovas Algirdas Plečkaitis.
Pasak jo, kiekvienas metų laikas palieka savo pėdsaką. Ruduo ir pavasaris – lietingi, tad važiuojant per balas renkasi ir pridžiūva purvo, lapų. Žiemą ant konstrukcinių dalių patenka druskos kristalų, skatinančių paviršinę koroziją.
Nemalonūs kvapai
Didžiausią žalą nešvarumai daro aušinimo sistemai. Normaliomis darbo sąlygomis variklio bloko temperatūra perkopia 100 ° ribą.
Tarp pirkėjų ir pardavėjų vis dar gajus mitas, kad jei parduodamo automobilio variklis yra plautas, taip slepiamos jo problemos.
"Perteklinę šilumą aplinkai atiduoda ne tik radiatorius, bet ir visa konstrukcija. Jei radiatoriuje įstrigę šiukšlės ir vabzdžiai, o variklio bloką dengia prikepusio purvo sluoksnis – variklis nebus tinkamai aušinamas. Perkaitęs jis gali netekti galios, variklio blokas gali deformuotis ar net sutrūkti, tad svarbu pasirūpinti tinkamu jo aušinimu“, – aiškino A.Plečkaitis.
Kitas dažnas vairuotojų nusiskundimas – nemalonus kvapas automobilio salone.
„Ant variklio patekęs purvas ir vabzdžiai svyla, o techniniai skysčiai – alyva, stabdžių ar langų plovimo skystis – aukštoje temperatūroje garuoja, skleidžia nemalonų kvapą, kuris į saloną patenka per automobilio išorėje esančias oro paėmimo angas. Į švaros centrus atvyksta ir gan naujų modelių automobiliai, kurių salone tvyro nemalonus svilėsių ar chemikalų kvapas, tad šaliname ne tik kvapą, bet ir jo priežastis plaudami variklį. Be to, ant variklio dalių išbėgę techniniai skysčiai yra pavojingi ir esant aukštai temperatūrai gali užsidegti“, – perspėjo A.Plečkaitis.
Plauna ne bet kur
Variklį rekomenduojama plauti ir atlikus jo remonto darbus. Didesni servisai, atlikę darbus, variklį nuplauna, tačiau, remontą atliekant mažesnėse dirbtuvėse, jo švara derėtų pasirūpinti patiems.
Tarp pirkėjų ir pardavėjų vis dar gajus mitas, kad jei švarus parduodamo automobilio variklis yra plautas, taip slepiamos jo problemos.
„Šiais laikais tokia praktika nebėra tokia aktuali, nes pirkėjai automobilius dažniau tikrina specializuotuose servisuose ir, naudodamiesi viešai prieinamais įrankiais, peržiūri jų taisymo ir eismo įvykių istoriją. Švarus variklis – tik privalumas ir ne tik atrodo estetiškai, bet ir patyrusiam apžiūrą atliekančiam meistrui leidžia pastebėti problemas, jei tokių yra“, – pabrėžė pašnekovas.
Plaunant seno benzininio automobilio variklį retais atvejais gali atsirasti elektros sistemos gedimų, tokių kaip nedirbančios uždegimo žvakės ar sutrūkinėjusi aukštos įtampos laidų izoliacija. Tačiau tai akivaizdūs ženklai, kad automobilis jau nėra techniškai tvarkingas ir minėtas dalis reikia keisti.
„Plovimo metu pastebėtos problemos leidžia remonto darbus atlikti laiku ir užtikrintai leistis į keliones, išvengiant varginančio stovėjimo šalikelėje laukiant techninės pagalbos", – sakė A.Plečkaitis.
Svarbu nepamiršti, kad variklio ir transporto priemonės apskritai negalima plauti tam nepritaikytose vietose. Plovimo metu su vandeniu nuo variklio ant žemės nubėga aplinkai pavojingi ir taršūs techniniai skysčiai, kuriuos būtina surinkti. Automobilių plovimo vietose taršios nuotekos valomos specialiais įrenginiais.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?29
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Mopedus ir lengvąsias keturrates priemones vairuoti galės tik 16 metų sulaukę jaunuoliai
Seimas šią savaitę pritarė Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisoms, kuriomis mopedus ir lengvąsias keturrates priemones galės vairuoti tik 16 metų sulaukę jaunuoliai. ...
-
Gamintojai – tarp optimizmo ir rūpesčių
Transporto priemonių ir joms skirtų reikmenų gamintojų stovyklose – permainingos nuotaikos: vieni džiaugiasi ūgtelėjusiu pardavimu, kiti kremtasi dėl sumenkusio pelno ar ketina atleisti darbuotojus, uždaryti gamyklas. ...
-
Ralio dalyviai pagerbs legendas
Kitąmet sausį vyksiančio 47-ojo Dakaro ralio dalyviai lenktynes pradės pagerbdami šių varžybų legendas, šiemet iškeliavusias anapilin. ...
-
Šalčio išdaigos baisios tik nepasiruošusiems1
Šią savaitę pasirodė pirmieji pranešimai apie plikledį. Staiga užklupusi šalna gali tapti nemalonumų kelyje priežastimi. Prastos padangos ar netinkamai prižiūrima stabdžių sistema šią tikimybę padidina dar labiau. O kur...